بازدید 4504

كلاهبرداري از مردم با بيسكويت و خودكار

اكبرشاهي با بيان اينكه اين افراد با پيچيدن نوارچسب مشكي به بسته بيسكويت و لوله خودكار، براي خود بي‌سيم‌هاي تقلبي درست كرده بودند، به مردم هشدار داد در هنگام رويارويي با افرادي كه خود را مامور معرفي مي‌كنند علاوه بر خواندن مندرجات كارت شناسايي به تجهيزات و ادوات آنان نيز دقت كنند.
کد خبر: ۱۷۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۵ 13 July 2011
تهران امروز: سردار عليرضا اكبرشاهي گفت: شش عضو باندي كه با استفاده از خودروهاي سرقتي پرشيا و زانتيا و معرفي خود

به عنوان مامور سرقت مي‌كردند، ‌دستگير شدند. وي در تشريح نحوه سرقت اين باند اظهار كرد: سارقان با شناسايي سوژه‌هاي خود در حوالي بانك‌ها، نمايشگاه‌هاي اتومبيل، آژانس‌هاي مسكن و نقاطي كه احساس مي‌كردند مردم پول زيادي به همراه دارند با معرفي خود به عنوان مامور پليس يا ساير دستگاه‌ها، درخواست كارت شناسايي از مالباختگان كرده و در يك فرصت مناسب، اموال آنها را به سرقت برده و متواري مي‌شدند.

اكبرشاهي با بيان اينكه اين افراد با پيچيدن نوارچسب مشكي به بسته بيسكويت و لوله خودكار، براي خود بي‌سيم‌هاي تقلبي درست كرده بودند، به مردم هشدار داد در هنگام رويارويي با افرادي كه خود را مامور معرفي مي‌كنند علاوه بر خواندن مندرجات كارت شناسايي به تجهيزات و ادوات آنان نيز دقت كنند.

سردار عليرضا اكبرشاهي همچنین با اعلام خبر دستگيري باند 18 نفره سرقت خودروهاي مدل‌بالا گفت: بنا بر اطلاعات مردمي و بر اساس برنامه كنترل سارقان حرفه‌اي سابقه‌دار ماموران پليس به فعاليت‌هاي مجرمانه يك سارق حرفه‌اي مشكوك شدند.

وي افزود: اين سارق تحت كنترل اقدام به خريد خودروهاي تصادفي كرده و اين خودروها را با قيمت بسيار ناچيز از مالكان خريداري و به نام اقوام خود مي‌كرده است.

فرمانده انتظامي استان تهران و البرز گفت: كارآگاهان استان تهران با كشف سرنخ‌هايي فعاليت‌ اين متهم را تحت كنترل قرار داده و پس از تحقيقات گسترده دريافتند اين متهم با دريافت خودروهاي تصادفي تغييراتي روي سند و پلاك اين خودروها انجام داده و اين خودروها را به ديگر افراد مي‌فروشند.

اكبرشاهي افزود: كارآگاهان با دريافت سرنخ جديد اين فرد را در مخفيگاهش در كرج دستگير كرده و در بازرسي از مخفيگاه اين فرد مقدار قابل توجهي مشروبات الكلي، يك دستگاه خودرو سواري پژو پرشيا مسروقه و يك قبضه سلاح كمري كشف و ضبط كردند.

به گفته وي كارآگاهان در بررسي و تحقيق از مخفيگاه اين سارق دريافتند كه اين متهم همدستان ديگري نيز دارد كه با بررسي و پيگيري فني و پليسي دو همدست ديگر اين متهم نيز به همراه سه دستگاه خودرو مسروقه ديگر كه اركان آن تغيير كرده بود، دستگير كردند.

فرمانده انتظامي استان تهران و البرز با بيان اينكه كشف اين چهار دستگاه خودرو سرقتي و همچنين اعترافات متهمان مشخص كرد كه سارقان خودروهايي را در سطح كشور سرقت كرده و در كنار آن با خريداري خودروهاي تصادفي اركان خودروهاي تصادفي را با خودروهاي سرقتي جابه‌جا مي‌كردند افزود: متهمان در اعترافات خود عنوان كردند كه در چند استان كشور از جمله البرز، تهران، بوشهر و برخي از استان‌هاي غربي اقدام به خريد خودروهاي تصادفي كرده و با تغيير اركان آنها با خودروهاي سرقتي،آنها را به افراد ديگر در استان‌هاي غير مي‌فروختند.

اكبرشاهي افزود: كارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان تهران و البرز در تحقيقات بعدي 15 عضو اين باند سرقت خودرو را شناسايي و دستگير كردند.

به گفته وي 18 متهم اين پرونده تاكنون به 100 فقره سرقت خودرو اعتراف كرده كه تاكنون كارآگاهان پليس آگاهي 33‌دستگاه خودرو را از متهمان كشف كرده‌اند.

وي افزود: 27 دستگاه خودرو ديگر نيز كه به صورت رها شده در كنار جاده‌ها، اتوبان‌ها بودند نيز طي يك‌ماه گذشته كشف و ضبط شد.

اكبرشاهي گفت: احتمال مي‌رود اين 27 دستگاه خودرو رها شده متعلق به سارقان و مجرمان ديگر باشد كه با علم بر سرقتي بودن اين خودروها اقدام به خريداري آنان مي‌كردند كه پس از انجام عمل مجرمانه آنها را در كنار اتوبان و جاده‌ها رها مي‌كردند.

به گفته وي اطلاعات مابقي خودروهاي كشف نشده در سيستم پليس قرار دارد تا به محض مشاهده تردد اينگونه خودروها، آنان متوقف شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها