بازدید 4337

شکار ‌مردان‌ موسفید‌ در‌ دلسوزی‌های ‌پلیس ‌مرموز

تحقیقات نشان داد بیشتر طعمه‌های مرد کلاهبردار سالخورده و موسفید هستند و همگی به بهانه خرید تلویزیون مدرن فریب خورده‌اند.
کد خبر: ۱۷۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۹ 11 July 2011
وطن امروز: مرد تبهکار که در نقش پلیس دلسوز به اغفال طعمه‌های خود در تاکسی‌ها می‌پرداخت پس از تجسس‌های گسترده پلیسی به دام افتاد.

این مرد 45 ساله که از سال‌ها پیش با انتشار چهره‌نگاری کامپیوتری‌اش تحت تعقیب بود داخل خودروی مدل‌بالای خود محاصره شد.

ابتدای خردادماه سال‌جاری مرد سالخورده‌ای که راننده تاکسی است با مراجعه به شعبه اول دادسرای صادقیه تهران به بازپرس اسدی گفت که از سوی مردی در نقش افسر آگاهی اغفال شده است.

این پیرمرد وقتی پیش‌روی تیم تحقیق در اداره 14 پلیس آگاهی تهران ایستاد، گفت: «با تاکسی مسافرکشی می‌کنم، چند روز پیش مردی سوار تاکسی‌ام شد، وی 3-2‌باری با موبایلش تماس گرفت و با لهجه شمالی حرف زد که لا‌به‌لای حرف‌هایش فهمیدم پلیس است، وقتی مسافران دیگر پیاده شدند با من سر صحبت را باز کرد و شنیدم سرگرد پلیس آگاهی مرکز است، در ادامه حرف‌هایمان وی گفت که اداره‌اش تلویزیون LCD به پرسنل داده و چون خودش از آن تلویزیون دارد و از من که زحمتکش هستم خوشش آمده، می‌تواند آن را یک‌میلیون تومان زیرقیمت به من بفروشد».

وی افزود: «خیلی زود حرف‌هایش را باور کردم و به سمت خانه‌مان رفتم تا مدارک و کارت عابربانکم را برداشته و با وی برای خرید تلویزیون برویم، آن مرد خونسردانه خواست چون روز زن نزدیک است به همسرم حرفی نزنم تا سورپرایز شود با هم جلوی بانکی رفته و من 3 میلیون تومان به حسابش واریز کردم، وقتی می‌خواستیم سمت اداره‌اش برویم به بهانه کپی کردن کارت و مدارک پیاده شد و دیگر بازنگشت».

کارآگاهان در نخستین اقدام به بررسی حساب بانکی مرد شیاد پرداخته و متوجه شدند پلیس قلابی با مشخصات جعلی این حساب را افتتاح کرده است و چنین مردی از سال 83 و 87 به‌خاطر کلاهبرداری‌های مشابه تحت تعقیب بوده تا جایی که چهره‌نگاری کامپیوتری وی نیز در آن سال‌ها در روزنامه‌ها انتشار یافته اما سرنخی از وی به دست نیامده است.

همزمان، پلیس با شکایت‌های مشابهی روبه‌رو شد که در کلانتری‌‌ها و دادسراهای مختلف مطرح بود و زمانی که همه پرونده‌ها در اختیار بازپرس اسدی قرار گرفت، وی دستور داد کارآگاهان اداره 14 پرده از راز پنهان این پلیس دلسوز بردارند.

تحقیقات نشان داد بیشتر طعمه‌های مرد کلاهبردار سالخورده و موسفید هستند و همگی به بهانه خرید تلویزیون مدرن فریب خورده‌اند.

وقتی کارآگاهان در بررسی‌های اطلاعاتی پی بردند مرد 48 ساله‌ای به نام «فرشاد» در سال 84 و 85 به‌خاطر استفاده از عنوان پلیس و کلاهبرداری در یکی از شهر‌های شمال بازداشت شده بود، عکس وی را از آلبوم مجرمان قدیمی به دست آورده و به مردان موسفید نشان دادند.

هیچکس شک نداشت که سرگرد قلابی پلیس همان فرشاد است و زمانی که کارآگاهان پاتوق وی در شهر شمالی را تحت‌نظر گرفتند، دریافتند مرد شیاد از مدت‌ها پیش دیگر به محله‌شان سر نمی‌زند.

بدین‌ترتیب، تجسس‌ها روی اقدامات اطلاعاتی متمرکز شد تا اینکه مخفیگاه فرشاد در رباط‌کریم به دست آمد و کارآگاهان روز 13 تیرماه سال‌جاری در حالی که مرد کلاهبردار سوار بر خودروی سوناتا بود وی را محاصره کردند.

پلیس قلابی در برابر همه مردان موسفید چاره‌ای جز اعتراف نداشت و پذیرفت با همین روش به بیش از 10 کلاهبرداری دست زده و همیشه زندگی پنهانی داشته است.

بازپرس اسدی با توجه به گستردگی اقدامات مرد کلاهبردار با شگرد خاص خود که در شهر‌های مختلف صورت گرفته و با احتمال اینکه طعمه‌های زیادی از سوی وی شکار شده باشند با تقاضای انتشار عکس فرشاد ‌از کسانی که در دام وی افتاده‌اند خواست با شماره 510555414 تماس بگیرند .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها