بازدید 30751
کد خبر: ۱۷۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۶ 07 July 2011
سرویس با بینندگان «تابناک» ـ در ادامه پیگیری مشکلات مردم توسط «تابناک»، مطلبی از سوی یکی دیگر از کاربران محترم از طریق ایمیل اختصاصی karbar@tabnak.ir به دست ما رسید که تا حد امکان پیگیری لازم برای پاسخ گرفتن از دستگاه مربوطه انجام شد.

به گزارش «تابناک»، متن این درخواست به همراه پاسخ مربوطه به شرح زیر می آید:

طرح مشکل:
 
با سلام و خسته نباشيد

اين مطلب را براي شما ارسال مي کنم تا با درج آن در سايتتان اقدامي براي جلوگيري از اين عمل غير معقول صورت گيرد.

چندي است جاده اي (به اصطلاح آزاد راه) از انتهاي اتوبان بابايي تا ابتداي شهر بومهن احداث گرديده که به قول بزرگي از همه جهات بي کيفيت بودن آن توي ذوق مي زند!! به هر جهت اين آزاد راه در دو مرحله افتتاح شد و بار اول که فقط افتتاح باند شمالي (پرديس - تهران) آن هم به صورت ناقص و با تونلي که ريخته بود و به ناچار با صرف هزينه اي گزاف مسيري پر پيچ و خم و با شيب تند!! در اشل اتوبان تصور کنيد با سرعت 120 کيلومتر با چنين فاجعه اي روبرو مي شويد! خلاصه با فداکاري پليس راه اين آزاد راه مسدود شد و تا راه اندازي کامل، مجدد اين جاده بي استفاده بود تا اينکه بالاخره مسئولان همت کردند و افتتاح صورت گرفت!!

اين چه آزاد راهي است که دو تونل آن حتي يک لامپ روشنايي ندارد و تصور کنيد در آفتاب داغ تابستان وارد تونل وحشت بدون نور مي شويد و اين يعني فاجعه!! همانطور که عرض شد کيفيت بسيار نامرغوب تسطيح و آسفالت و موج هاي جاده که به کنار باشد فقدان علائم کافي را نيز نمي توان ناديده گرفت..

اينک درد جديدي اضافه شده و آن عوارض 15000 ريالي براي سواري ها و 35000 ريالي براي اتوبوس هاست!! خوشبختانه امروز مشغول نصب بنرهاي قيمت بودند و هنوز گرفتن عوارض آغاز نشده!!

خواهشمند است ترتيبي اتخاذ نمائيد تا اين مطلب به گوش مسئولان برسد بلکه نسبت به تعديل قيمت و نيز اعمال آن دست کم بعد از رفع نواقص بديهي مسيرحرکتي صورت گيرد.

با تشکر - محسن ب
فوق ليسانس ترافيک

پاسخ مربوطه:
 
مدیرمسئول محترم سایت خبری تابناک
سلام علیکم

احتراما عطف به نامه شماره 132 / ت مورخ 21/3/90 درخصوص آزادراه پردیس، به آگاهی می‌رساند:

1. طراحی آزادراه‌ها بر اساس دستورالعمل‌ها و استانداردهای معتبر ایرانی انجام می‌پذیرد که مشخصات فنی پیش‌بینی‌شده در استانداردهای مذکور با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه (دشت و تپه‌ماهور، کوهستانی) متفاوت می‌باشد و آزادراه تهران ـ پردیز از منطقه کوهستانی عبور می‌‌نماید. مشخصات فنی و اجرایی آزادراه مذکور از نظر شعاع قوس‌ها و شیب طولی و غیره کاملا مطابق استانداردها و آیین‌نامه‌های طراحی در منطقه یادشده است.

2. در تونل‌های آزاداره، سیستم روشنایی اجرا شده و هر هشت دستگاه تونل موجود در محور، روشن می‌باشند. البته با توجه به این‌که برق تونل‌ها از شبکه برق سراسری تأمین شده است، امکان دارد به خاطر قطعی برق شبکه، برق بعضی از تونل‌ها نیز قطع شده باشد.

3. سرعت طرح آزادراه با توجه به مشخصات طرح 110 کیلومتر بر ساعت بوده و در داخل تونل‌ها و بخش‌هایی از مسیر 90 کیلومتر در ساعت می‌باشد نه 120 کیلومتر در ساعت.

4. با توجه به این‌که آزادراه با مشارکت بخش خصوصی احداث گردیده و هزینه استهلاک سرمایه و سود مورد انتظار طرف مشارکت از محل اخذ عوارض پیش‌بینی شده و رقم تعیین‌شده بر اساس هزینه‌های طرح و دوران مشارکت پس از اخذ مجوزهای لازم انجام پذیرفته که با توجه به دستور وزیر محترم راه و شهرسازی، مقرر گردیده تخفیفی در نرخ عوارض جهت اقشار کم‌درآمد و واجدین شرایط داده شود که مطالعات میدانی در حال انجام می‌باشد و با وجود این‌که حدود پنج ماه از زمان بهره‌برداری رسمی می‌گذرد، هیچ‌گونه عوارضی از استفاده‌کنندگان دریافت نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
برچسب منتخب
مکانیسم ماشه جنگ قره باغ علیرضا رزم حسینی عیسی آل کثیر هفته دفاع مقدس مصطفی ادیب