بازدید 2402
کد خبر: ۱۷۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۷ 05 July 2011
آيا تا به حال فكر كرده‌ايد كه منظور از شاد بودن چيست و چه عواملي مي‌توانند شما را واقعا به شادي برسانند؟

به گزارش ايسنا، اگر مي‌خواهيد انسان شادي باشيد آيا تا به حال به اين درك مهم رسيده‌ايد كه براي شاد بودن خودتان، نبايد ديگران را غمگين كنيد و نبايد شادي را از آنها بگيريد؟ و اما يك نكته مهم ديگر اين است كه شادي نيز مانند هر صفت ديگري بايد در انسان پرورش پيدا كند و به ثمر برسد.

سايت اينترنتي «لايف‌ هاك» در يك مقاله جالب به نقل از روانشناسان باليني، فهرستي از راه‌كارها و روش‌هايي را ارائه كرده كه به شما كمك مي‌كنند صفت شاد زيست واقعي را در خود پرورش دهيد و شاهد رشد اين فاكتور مهم رواني در خلق و خوي خود باشد. سعي كنيد عواملي را كه موجب شاديتان مي‌شوند، درك و پيدا كنيد.

هر فردي نيازهاي منحصر به خودش را براي شاد شدن دارد. به عبارت ديگر آنچه كه يك نفر را خوشحال مي‌كند با عامل خوشحال شدن در فرد ديگر بسيار متفاوت است. به اين ترتيب عامل شادي منحصر به خودتان را پيدا كرده و از اينكه فاكتور شاد كننده شما با ديگران فرق مي‌كند هيچ نگران نباشيد.

زندگي خود را طوري برنامه‌ريزي كنيد كه به اهدافي كه معتقد هستيد شما را شاد مي‌كنند، دست پيدا كنيد.

وقتي به هدفتان مي‌رسيد بدون شك خلق و خوي شما تا حد زيادي بهبود پيدا مي‌كند و براي رسيدن به هدف بعدي انگيزه بيشتري پيدا مي‌كنيد. وقتي به هدفتان مي‌رسيد در خود احساس ارزش مي‌كنيد و اين حس حال شما را واقعا خوب مي‌كند.

دوستان شاد بيابيد و اطراف خود را از آدم‌هاي شاد و راضي پر كنيد. بديهي است كه احاطه شدن در ميان افرادي كه افكار منفي دارند، شادي شما را در احساسات منفي خفه مي‌كند. در واقع فكر منفي مثل عفونت احساس مثبت را مي‌خورد و واگيردار است.

وقتي اشتباهي از شما سرمي‌زند به جاي افسوس خوردن به دنبال راه‌حل بگرديد. افراد شاد اجازه نمي‌دهند كه اشتباهات گذشته روحيه و حال خوب آنها را خراب كنند بلكه اندكي فكر مي‌كنند و شرايط را مطابق ميلشان تغيير مي‌دهند.

هر روز چند دقيقه‌اي درباره كارها و فاكتورهايي كه شما را شاد مي‌كنند، بينديشيد. اين چند دقيقه تفكر به شما فرصت مي‌دهد كه روي چيزهاي مثبت در زندگي‌تان متمركز شويد و اين كار باعث تداوم شادي شما مي‌شود.

نكته مهم ديگر اين است كه هر روز يك كار خوب براي خودتان انجام دهيد. مثلا يك ناهار خوشمزه بخوريد، استخر برويد، يا فقط چند دقيقه به طور آگاهانه چهره خود را در وضعيت حال خوب نگه داريد. هر چند برخي مواقع لازم است جدي باشيد اما در شرايط مناسب شوخي كردن و خنديدن را فراموش نكنيد.

توجه به سلامتي يكي ديگر از فاكتورهاي مهم شاد بودن است. اضافه وزن يا عدم دريافت مواد مغذي ضروري براي بدن مي‌تواند تاثير منفي روي خلق افراد داشته باشد. به علاوه ورزش كردن موجب آزاد شدن آندروفين در بدن مي‌شود كه حاصل آن ايجاد احساس شادي است.

و بالاخره اينكه به شاد بودن و خرسندي اهميت بدهيد. كساني كه به شاد بودن و شاد زيستن ارزش و بها نمي‌دهند در واقع به طور ناخودآگاهي با شاد بودن مي‌جنگند. اگر لازم است هر روز به خودتان اهميت شاد بودن را يادآوري كنيد.

اگرچه شادي را به سختي مي‌توان تعريف كرد اما اكثر مردم خوب مي‌دانند كه در چه مواقعي شاد و چه مواقعي غمگين هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
برچسب منتخب
الهام چرخنده نادر مختاری مکانیسم ماشه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس