بازدید 4003

پيام رهبری به كنگره بزرگداشت سعيد العلما

جناب آقاي سعيدالعلما مازندراني مردي بزرگ و فقيه و از نظر علمي از قوت بالايي برخوردار بوده است.
کد خبر: ۱۶۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۷ 19 May 2011
مقام معظم رهبري در پيام خود به كنگره بزرگداشت سعيدالعلما كه توسط رئيس دفتر ايشان قرائت شد، ‌فرمودند: متاسفانه آثار بزرگان در غربت و گم‌نامي به سر مي‌برد و بايد احيا شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از بابل، حجت‌الاسلام محمد محمدي گلپايگاني صبح امروز در كنگره گراميداشت سعيدالعلما پيام مقام معظم رهبري به اين همايش را قرائت كرده است.

در اين پيام آمده است: «بنده ابتدا از اين اقدام بزرگ و ارزشمند شما صميمانه تقدير و تشكر مي‌كنم و اين اقدام بزرگ را ارج مي‌نهم.

جناب آقاي سعيدالعلما مازندراني مردي بزرگ و فقيه و از نظر علمي از قوت بالايي برخوردار بوده است.

ايشان به همراه شيخ اعظم مرتضي انصاري شاگرد مرحوم شريف‌العلماي مازندراني بودند كه پس از درس استاد مباحث ايشان را تدوين كرده و براي سايرين از جمله شيخ مرتضي انصاري تقرير مي‌فرمودند.

پس از مرحوم صاحب جواهر وقتي مرجعيت شيعه به شيخ مرتضي انصاري واگذار شده بود، ايشان در نامه‌اي براي سعيدالعلما كه در آن زمان در شهر بارفروش به سر مي‌بردند زعامت جهان تشيع را بر عهده گرفتند زيرا از نظر علمي و فقهات از ايشان بهره‌ مي‌بردند.

مرحوم سعيدالعلما در جواب شيخ فرمود «من سال‌هاست كه حوزه نجف را ترك كردم و شما در آنجا مانديد و به تهذيب و تدريس ادامه داديد، لذا اين مقام شايسته شماست».

همين نكته عظيم اين دو بزرگوار درس برزگي به ما مي‌دهد، اينكه شيخ انصراي اعتراف به افضل بودن سعيدالعلما مي‌كنند و متقابلاً ايشان نيز اعتراف به افضل بودن او مي‌نمايد.

نكته اخلاقي و تربيتي مهمي نهفته است، اين نكات اخلاقي از اين شخصيت‌هاي برجسته بايد براي مردم ما تبيين شود.

توصيه ويژه‌ من به شما عزيزان اين است كه جنبه‌هاي اخلاقي و ابعاد ارزشي اين بزرگواران را به مردم نشان دهيد.

جامعه ما امروز بيش از پيش به فراگيري سيره علمي و معنوي اين بزرگواران نيازمند است، در ضمن بايد جست‌وجو كنيد هرچه آثار از محروم سعيدالعلما پيدا كرديد آن را تصحيح و چاپ كنيد.

متاسفانه آثار اين بزرگان در غربت و گم‌نامي به سر مي‌برد و بايد احيا شود.

اصل نسخه خطي اثر علمي و اصولي ايشان در كتابخانه گرگان موجود بود كه من خواستم نسخه‌اي از آن را برايم بياورند و شما مي‌توانيد از آنجا جست‌وجو كنيد و آن را به چاپ برسانيد.

مرحوم ملا محمد اشرفي نيز كه از برجسته‌ترين شاگردان ايشان است آثار متعددي دارد كه مهم‌ترين و مفصل‌ترين آن همان كتاب ارزشمند "شعائر اسلام " است كه بايد احيا شود.

به هر حال اين بزرگان بر گردن همه ما حق حيات دارند و ياد و نام، زندگي و آثار آنها بايد در معرض مطالعه مردم قرار گيرد، من از اين اقدام خوب شما تشكر مي‌كنم و براي موفقيت شما دعا مي‌كنم.

اميدوارم خداوند بر توفيقات شما بيفزايد.

سيدعلي خامنه‌اي. ارديبهشت 90»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار