بازدید 72629
با گذشت ۱۷ سال؛

پیکر آیت‌الله قزوینی سالم از قبر خارج شد

نکته جالب توجه و بسیار مهم این بوده که پس از مدت ۱۷ سال از درگذشت آن عالم ربانی که از سخنرانان و پیرغلامان أبا عبدالله الحسین (ع) بود، در طول این مدت جسد آن مرحوم و نیز کفن وی کاملا سالم مانده و گویا تن‌ها چند ساعت از خاکسپاری وی گذشته است.
کد خبر: ۱۶۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۸ 11 May 2011
شیعه آنلاین گزارش داد: اخبار رسیده از شهر مقدس قم حاکی از آن است که پیکر عالم ربانی مرحوم آیت الله سید "محمد کاظم قزوینی" که حدود 17 سال پیش دار فانی را وداع گفته بود، روز گذشته سالم از خاک بیرون آورده شد و برای خاکسپاری در شهر کربلای معلا، به عراق انتقال داده شد.

گفتنی است این عالم جلیل القدر در تاریخ 12 شوال سال 1348 هـجری قمری در شهر کربلا متولد و در 15 جمادی الثانی سال 1415 هجری قمری در شهر مقدس قم درگذشت. او وصیت کرده بود که در زادگاهش دفن شود اما با توجه به اینکه در آن زمان رژیم بعث سابق عراق حکومت می کرد و انتقال جسد به عراق غیر ممکن بود، پیکر وی به صورت امانت در حسینیه ای در شهر قم به خاک سپرده شد.

نکته جالب توجه و بسیار مهم این بوده که پس از مدت 17 سال از درگذشت آن عالم ربانی که از سخنرانان و پیرغلامان أبا عبدالله الحسین (ع) بود، در طول این مدت جسد آن مرحوم و نیز کفن وی کاملا سالم مانده و گویا تنها چند ساعت از خاکسپاری وی گذشته است.
 
بر همین اساس حضرت آیت الله سید "صادق شیرازی" از مراجع تقلید قم بر بالین پیکر وی حاضر شد و گفت: این مسأله، نتیجه محاسبه روزانه نفس است و جا دارد از این امر عبرت بگیریم و در راه خدا و ائمه اطهار (ع) قرار گرفته، تا در دنیا و آخرت جاودانه بمانیم.

قابل ذکر است پیکر این عالم ربانی روز پنج شنبه 8 جمادی الثانی 1432 هجری قمری برابر با 22 اردیبهشت 1390 در شهر کربلای معلا تشییع و در مقبره خاندان آیت الله العظمی شیرازی در حرم مطهر حضرت أباعبدالله الحسین (ع) دفن خواهد شد.

در پایان گفتنی است آیت الله سید "محمد کاظم قزوینی" داماد مرحوم آیت الله العظمی سید "میرزا مهدی شیرازی" از مراجع تقلید قرن گذشته عراق بوده است. آیت الله قزوینی زمان حیات خود کتاب "موسوعه الامام صادق(ع) و کتاب "من المهد الی اللحد" را تألیف کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۱
اگه اين خبر راست باشه واقعا بايد گفت خوش به سعادتش .
جا داشت تا عكس كفن و پيكر ايشان را هم منتشر ميكرديد تا كوردلاني مثل من هم آن را باور ميكردند.
واعتبروا یا اولی الابصار
خدا ایشان را با اجداد طاهرینش محشور نماید و مارا هم به راه راست هدایت نماید.
رضوان الله
این حداقل برای مردان خداست
خداوند روحش را قرين شادي بفرمايد و گوشه اي از مقام و منزلت ايشان در پيشگاه الهي را نصيب ما كند.براي شادي روحش صلوات
فلاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بلاحیا عند ربهم یرزقون : اینان منیت را گشته وجود انی را خرد کرده اند و فانی در وجود الهی شده اند و خودی از خود ندارند آن وقت است که مصداق این آیه شده اند. ویبقی وجه ربک ذوالجلال و الکرام
اي كاش تصويري از اين اعجاز را هم نشان عموم مي داديد تا درس عبرتي شود براي همه و مايه قوت قلبي شود براي مومنان كه متر فريب اين جهان فاني را بخورند.
فیض روح القدس ار بار نظر فرماید دیگران هم بکنند آنچه مسیحا می کرد
روحش شاد انشاءالله خداوندماراهم قرين رحمت خود قراردهد
تبارك الله احسن الخالقين.
من كه از اين همه ابهت و عظمت ايشان به وجد آمدم ان شائ الله خدا مرگ با عزتي نصيب ما كند .

خوش به حالش
چند سال قبل به دستور مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی ، ضریحی برای مقبره علامه مجلسی ساخته شد. در زمان نصب این ضریح حاضرین مشاهده کردند که بدن علامه مجلسی که بیش از 300 سال از فوت ایشان می گذرد سالم است. این ها نشانه های مبین دین داری و خدامحوری است. خداوندا ما را بر صراط مستقیم هدایت فرما . شیعه بودن افتخاری است که نصیب هر کس نمی شود . بیائید از شعیان واقعی باشیم
الله اكبر واقعا تحت تاثير قرار گرفتم
خداوند رحمتش كند
خداوندا مارا از شر ابلیس لعین و نفس اماره حفظ فرما و عاقبت امرمان را ختم بخیر گردان و علمای اسلام همچون این مرد الهی را دعاگوی ما قرارده.
خداوند درجاتشان را متعالی فرماید وایشان هم دعاگوی ما باشند.انشاءا..
چرا تفکر ما اینقدر مادی شده و خداوند را با خرد کوچک خود می سنجیم.....
نمیدونم چرا بعضی ها اینجوری حرف میزنند. باور کردنش اصلا چیز سختی نیست. تاریخ شیعه مکرر از سالم بودن اجساد علما و عرفای حقیقی حکایت داره. البته اگه اهل انیجور مطالعات باشید. راهش هم خیلی سخت و طاقت فرسا نیست! تقوی ظاهر و باطن میخواد و یک سری اعمال مستحبی! خیلی سخت بود؟!
سلام..در سال ۹۰ که این همه تکنولوزی پیشرفت داشت،،می‌بایست فیلم و عکس مبسوط تهیه و در اختیار دنیا قرار می‌گرفت تا بدین وسیله حقانیت اسلام و شیعه اثبات میشد
سلام بر همگی با توجه به اینکه بنده قلبا به حقانیت این بزرگان ایمان دارم ولی برای اینکه افراد کوردل بهانه ای نداشته باشند بهتربود کاملا چهره و بدن منور ایشان را نشان می دادند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر