بازدید 15995

پشت پرده توزیع گسترده مستند ظهور

عضو فراکسیون اصولگرایان، تصریح کرد: طیف سیاسی که به توزیع گسترده این سی​دی اقدام کرده است می​خواهد بگوید ما به زمان ظهور نزدیک شدیم و شواهدی را هم بگوید. به گونه​ای که مخاطب عام به این احساس برسد. اما روایات ما می​گویند ما همیشه باید منتظر ظهور باشیم. بنابراین اصل این موضوع را نمی​توان انکار کرد و کسانی که این سی​دی را نفی می​کنند باید مراقب باشند که یک اصل اساسی در شیعه که همانا انتظار ظهور است را نفی نکنند.
کد خبر: ۱۶۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۴ 24 April 2011
حسین نجابت : روحانی قوی و دارای پایگاه مردمی در جریان «حاشیه دولت» وجود ندارد
سیاست > چهره ها  -  عضو فراکسیون اصولگرایان درباره محتوای مستند ظهور گفت: کسانی که القا می​کنند برخی اشخاص از نشانه​های ظهور هستند، خیانت بزرگی می​کنند.

حسین نجابت در گفت​وگو با خبرآنلاین، پیرامون انتشار سی دی «ظهور نزدیک است» که به طور گسترده در سطح کشور توزیع شده است، افزود: در این سی​دی مطالبی وجود دارد که غیر قابل انکار است. مثل شواهدی که درباره نزدیک بودن ظهور مبتنی بر احادیث ذکر شده است. اما تطبیق دادن آخر الزمان با برخی چهره ها، در هیچ یک از متون اسلامی نیامده است. البته انصاف این است که گفته شود در این سی​دی همه جا سخن از «احتمال» است، اما با انعکاس اجتماعی آن در بین عامه مردم، خیلی این دقت​های علمی منظور نمی​شود.

وی با بیان اینکه وقتی شرایط اجتماعی را بررسی کنیم به این می​رسیم که این گونه اقدامات در جریان​های اجتماعی تشدید می​شود، اظهار داشت: عده​ای که این سی​دی را تکثیر و توزیع نسبتا وسیع کردند کسانی هستند که می​خواهند این مساله را بزرگ کنند. آنها دنبال این هستند که چهره​هایی را منطبق با شرایط ظهور تعریف کنند. این جماعت کارشان قابل قبول نیست چون اگر هدفشان از تبلیغ و توزیع این سی​دی تبلیغ برای این اشخاص است، کار غلطی است که تطبیق را به دنبال دارد.

وی گفت که عده کثیری هم از آن طرف اقدام می​کنند و چون با جریانی در حاشیه دولت مخالفند، به مراجع نامه می​نویسند و سوال می​کنند آیا توقیت(وقت گذاری) برای ظهور حضرت حجت درست است؟ قاعدتا مراجع می​فرمایند درست نیست. در قرآن هم خدا می​فرماید عده​ای زمان قیامت را دور می​بیینند و عده​ای نزدیک. اینکه این زمان نزدیک است، یعنی فردا است؟، پس فردا است؟، نمی دانیم! به هر حال اینها مسائل علمی است که وقتی در جریانات اجتماعی و سیاسی ضرب می​شود، آفات بسیاری دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی،ادامه داد: چه آنهایی که از راه افراطی این سی دی را تبلیغ می​کنند و چه جریانی که می​خواهد از این طریق به تخریب دولت بپردازند، توجه داشته باشند که شواهد زمان ظهور مساله درستی است و نباید وارد بازی​های سیاسی شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان، تصریح کرد: طیف سیاسی که به توزیع گسترده این سی​دی اقدام کرده است می​خواهد بگوید ما به زمان ظهور نزدیک شدیم و شواهدی را هم بگوید. به گونه​ای که مخاطب عام به این احساس برسد. اما روایات ما می​گویند ما همیشه باید منتظر ظهور باشیم. بنابراین اصل این موضوع را نمی​توان انکار کرد و کسانی که  این سی​دی را نفی می​کنند باید مراقب باشند که یک اصل اساسی در شیعه که همانا انتظار ظهور است را نفی نکنند.

وی تاکید کرد: اما مساله آنجا است که کسانی که این سی​دی را توزیع می​کنند اینگونه القا کنند که برخی اشخاص از نشانه​های ظهور هستند. اینها خیانت بزرگی می​کنند و این افراد مصداق کسانی​اند که برای ظهور وقت تعیین می​کنند.

نجابت با تاکید بر اینکه این جریان نزدیک به یک فرد خاص در دولت است که در حاشیه دولت قوت دارد، افزود: این بدین معنی نیست که رئیس جمهور هم به این نگاه اعتقاد دارد. چون ایشان همواره موضع​گیری​های خوبی  داشته است و دائما پیروزی اسلام و نابودی سلطه را نوید می​دهد. اما وقتی این سخنان و این نوع نگاه ضرب در جریانات اجتماعی و سیاسی می​شود، دچار مشکل می​شویم.

وی در پاسخ به اینکه شیوه درست برخورد با این جریان که قصد دارد این نوع نگاه خاص به مهدویت را ترویج کند، چیست؟، گفت: تعیین متن و حاشیه مسائل دینی در اختیار علما است. البته معنا این سخن این نیست که دیگران حق اظهار نظر در این نوع مسائل را ندارند، اما باید شان این کار را داشته باشند.

نماینده تهران با تاکید بر اینکه باید نگاه درست به مهدویت تبین شود، تاکید کرد: جریان مرجعیت و روحانیت این قدر قوی هست و پایگاه مردمی دارد که این جریان حاشیه دولت که روحانیون قوی هم در آن نیست در آن حل می​شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم