بازدید 19388

تصاویری تازه از سرکوب فرعونی

سرنوشت خونین «محمد عاطف»
کد خبر: ۱۴۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۹ 09 February 2011
رسانه‌های خبری در روزهای اخیر تصاویری جدید از خشونت شدید رژیم «حسنی مبارک» علیه مردم منتشر کرده‌اند که بیش از پیش نشان می‌دهد رژیم فرعون مصر به آخرین روزهای خود رسیده است.

با نگاهی به تصاویر رسانه‌های خبری معتبر در روزهای گذشته، نکته مهمی که به چشم می‌خورد این است که مردم مصر در این روزها راهی بی بازگشت را آغاز کرده‌اند که حتی با سخت ترین انواع سرکوب نیز نمی‌توان مانعی در برابر آن ایجاد کرد.


قاهره در روزهای اعتراض علیه دیکاتوری

رژیم مبارک در روزهای ابتدایی شکل گیری قیام مردم که در آن نقش جوانان مصری بیش از همه دیده می‌شود، فکر می‌کرد با سرکوب شدید می‌تواند راه آن سد کند.



شهر سوئز

اما این خیالی باطل بود، ملت مصر مسیر خود را با صلابت و استواری انتخاب کرده و پای در حرکتی نهاده که جلوگیری از آن به هیچ نحو ممکن نبود.



قاهره

رژیم مبارک که به واقع می‌توان گفت انتظار شعله‌های خشم این چنینی ملت را نداشت به ماموران امنیتی تحت امر خود دستور داد با تیراندازی مستقیم، زیرگرفتن مردم و تمامی ابزارهای در دسترس با مخالفان برخورد کنند.

مبارک در اینجا مرتکب اشتباه بزرگی شد و با انتخاب راه حل سرکوب کینه‌های فروخورده ملت خشمگین مصر را از رژیم تحت حاکمیتش جریحه دارتر کرد.

این بود که در روزهای پس از سرکوب نخستین تظاهرات مردم مصر (پس از نماز جمعه دو هفته پیش) روز به روز به تعداد مخالفان مبارک افزوده می‌شود.

منابع خبری که در ابتدا مخالفان مبارک را در مناطق مختلف این کشور صدها نفر اعلام می‌کردند در روزهای اخیر از حضور میلیونی مردم در شهرهای مختلف مصر از جمله قاهره سخن می‌گویند.


محمد عاطف جوان مصری پس از اصابت گلوله به سر

در همین روزها بود که رژیم مبارک از راه حل برخورد مستقیم دست کشید و ترفندهای جدید انگلیسی را طراحی کرد که نشان دهد وی نیز برای بقا در قدرت حامیانی دارد.



محمد عاطف جوان مصری کشته شده در تظاهرات قاهره

بر این اساس، مبارک علاوه بر ایجاد تجمعات پولی در خیابانها، ترغیب اوباش برای غارتگری و سرکوب مردم در پوشش حامیان حکومت در اقدامی عجیب برخی از شترسواران را اجیر کرد تا به مخالفان وی در میدان التحریر حمله کنند.

پس از بر ملا شدن توطئه مبارک در راستای ارعاب مردم با این سرکوب قرون وسطایی، مردم بیش از پیش روی جنایتکارانه رژیم وی را درک کرده و در چند روز اخیر برای برکناری وی از قدرت مصمم تر شده‌اند.



از نزدیکان «غریب عبدالعزیز» جوان مصری کشته شده در تظاهرات در حین مراسم خاکسپاری

البته آنان تنها به رفتن مبارک و همدستانش از قدرت اکتفا نکرده و در روزهای اخیر خواستار ایجاد تغییرات بنیادین در کشور پس از رفتن رژیم مبارک شده‌اند.



تداوم اعتراضات در شهر سوئز

به طور کلی به نظر می‌رسد رژیم مبارک با وجود تمامی ترفندهای به کار گرفته شده در روزهای اخیر، آخرین نفسها را برای باقی ماندن در قدرت می‌زند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر