بازدید 17769

سوابق ‌نماينده جديد ولي‌فقيه در ‌كردستان

سيد‌محمد حسيني معروف به حسيني شاهرودي فرزند سيد‌علي متولد 1337 از خاندان مرجع بزرگ حضرت آيه‌الله العظمي حاج سيد‌محمود حسيني شاهرودي ‌است.
کد خبر: ۱۴۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۳ 06 January 2011
زندگي‌نامه، تحصيلات و مدارج علمي،‌ فعاليت علمي و پژوهشي، فعاليت‌هاي سياسي و سوابق مسئوليتي و مديريتي ‌نماينده جديد ولي فقيه در استان كردستان در خبرگزاري فارس منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري فارس، حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران هفته گذشته در حكمي حجت‌الاسلام والمسلمين ‌‌سيدمحمد حسيني شاهرودي را به سمت نماينده خود در استان كردستان و مسئول مركز بزرگ اسلامي غرب كشور منصوب كردند.

آنچه در ذيل مي‌آيد زندگي‌نامه، تحصيلات و مدارج علمي،‌ فعاليت علمي و پژوهشي، فعاليت‌هاي سياسي، سوابق مسئوليتي و مديريتي و مسئوليت‌ها و عضويت‌هاي ديگر نماينده جديد ولي فقيه در استان كردستان است:

سيد‌محمد حسيني معروف به حسيني شاهرودي فرزند سيد‌علي متولد 1337 از خاندان مرجع بزرگ حضرت آيه‌الله العظمي حاج سيد‌محمود حسيني شاهرودي ‌است.

* تحصيلات و مدارج علمي
او پس از طي دوره راهنمايي در سال 1353 وارد حوزه علميه شاهرود شد و دروس مقدماتي و اخلاقي را از اساتيد محترم الهي، اشرفي و نجفي فرا گرفت. ‌سال 1354 به حوزه علميه قم هجرت كرد و دروس سطح را از محضر اساتيد محترم يزدي، محمدي ري‌شهري، اشتهاردي، موسوي تهراني و بوشهري بهره برد. دروس خارج حوزه را از سال 1362 شروع كرده و در ‌درس حضرات آيات مكارم شيرازي، فاضل لنكراني، شيخ جواد تبريزي، وحيد خراساني، هاشمي شاهرودي و از سال 81 به مدت 6سال در درس حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب شركت كرده است.

در سال 1376 از رساله سطح 4 حوزه برابر دكتري در رشته فقه و اصول دفاع و مدرك آن را اخذ كرد. از سال 1374 به عضويت هيأت علمي پژوهشكده تحقيقات اسلامي در‌آمد و هم‌اكنون عضو هيأت علمي مجتمع آموزش عالي شهيد محلاتي است.

* فعاليت علمي و پژوهشي
فعاليت علمي و پژوهشي به نحوي با شروع تحصيل در حوزه شروع مي‌شود. ايشان نيز از آغاز ورود به قم به تدريس و تبليغ پرداخته و در سال‌هاي 56 تا‌كنون براي امور تبليغي و سياسي در شهرهاي مختلف حضور داشته است. البته در اين مدت همواره تدريس در حوزه و دانشگاه را ادامه داده و استاد راهنما و استاد مشاور و داوري چندين پايان نامه را به عهده گرفته است.

فعاليت پژوهشي نيز به صورت منظم و پيوسته از سال 1361 با ورود به مركز بررسي و تدون متون آموزشي سپاه شرع شد و تا سال 1381 ضمن ادامه تحصيل به پژوهش در زمينه مباحث اعتقادي، فقهي، تاريخ اسلام، مكتب دفاعي اسلام، تعليم و تربيت، اخلاقي ‌و علوم سياسي پرداخته است. وي ضمن داشتن آثار مستقل، هدايت تحقيق و تدوين بيش از 300 اثر علمي و مديريت پروژهاي بزرگ نظام دفاعي اسلام، فرهنگ سازماني، فرهنگ عاشورا، نظام تعليم و تربيت اسلامي، فرهنگ اهل بيت و فقه سازماني را به عهده داشته است. همچنين مسئوليت گروه فرهنگ فقه اهل بيت را نيز از سال 1378 در مؤسسه دائره‌المعارف فقه اهل بيت زير نظر حضرت آيت‌الله هاشمي شاهرودي به عهده داشته كه بيش از شش هزار مقاله فقهي تدوين شده است و تاكنون 4 جلد آن به چاپ رسيده است.

وي مدير مسئولي و سردبيري چندين نشريه علمي و فرهنگي چون حصون، مربيان، پيام، مكتب جبهه و بصيرت را به عهده داشته و مقالات بسياري از وي در اين مجلات و نشريات ديگر به چاپ رسيده است.

* فعاليت سياسي
ورود وي به حوزه علميه قم در سال 54 همزمان با حمله مأمورين رژيم پهلوي به مدرسه فيضيه و بستن آن بوده است و وارد شدن وي به مبارزات با انتقال و پخش اعلاميه، برگزاري جلسات سياسي و مبارزاتي و شركت در تظاهرات در قم و شهر‌هاي ديگر و توجيه دوستان از سال 55 آغاز شد.

در حماسه 19دي 56 قم نقشي اساسي داشت و در تابستان 57 در اردويي كه مركب از طلاب، دانشجويان و معلمان از مناطق مختلف در دماوند گرد آمده بودند شركت فعال داشته و در نيمه شعبان آن سال كه براي برگزاري مراسم و راه‌اندازي تظاهرات در حوالي دانشگاه تهران رفته بود، توسط ساواك دستگير شد و مدتي در كميته مشترك ضد خرابكاري (موزه عبرت فعلي) زنداني بود و با اوج‌گيري انقلاب اسلامي از زندان آزاد شد ‌و بعد از آن براي رساندن پيام انقلاب به شهر‌ها و روستاهاي مختلفي سفر كرد.

با پيروزي انقلاب همواره در تمام صحنه‌هاي انقلاب همراه امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده و پيروي از ولايت را بر خود فرض مي‌داند و اين امر باعث شده در جريان‌ها و فتنه‌هاي مختلف در خط ولايت حركت كند.

در دوران دفاع مقدس علاوه بر فعاليت‌هاي تبليغي كه به عنوان يك روحاني در جبهه حضور داشته، در سال 1362 با تشكيل گروه تحقيقات نظام دفاعي اسلام براي پشتيباني فكري جنگ با بهره گيري از قرآن و سنت و استفاده از جنگ‌هاي صدر اسلام چه در زمينه تاكتيك‌ها و روش‌ها و چه در زمينه مسائل شرعي مسئوليت آن گروه را به عهده گرفت كه ‌تا پايان جنگ ادامه داشت. علاوه بر آن نشريه نور جبهه و مكتب جبهه را راه‌اندازي كرد و در طرح حضور مرتب 20 روزه روحانيون در يگان‌هاي عملياتي نقش فعال داشت و مسئوليت تدوين مباحث معارفي جبهه و تدوين راهنماي فرهنگي جبهه را عهده‌دار شد.

* سوابق مسئوليتي و مديريتي
از سال 55 كه امور اجرايي مدرسه رسالت را در حوزه علميه قم به عهده گرفت، به نحوي مديريت پذيرفت و مسئوليت‌هاي بعدي ديگري از جمله ‌مسئول مصاحبه نهايي در گزينش قم سال60، ‌مسئول گروه تاريخ اسلام مركز بررسي و تحقيقات قم، ‌مسئول مديريت نظام دفاعي اسلام، ‌مسئول معاونت تدوين متون آموزشي، ‌مسئول پژوهشكده تحقيقات اسلامي سپاه، ‌مسئول آموزش عقيدتي سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و ‌مسئول مجتمع آموزش عالي شهيد محلاتي در كارنامه اجرايي وي به چشم مي‌خورد.

* مسئوليت‌ها و عضويت‌هاي ديگر
‌مسئول شوراي مجمع طلاب و فضلاي شاهرودي و نماينده آنان در مجمع نمايندگان حوزه علميه قم در دوره چهارم، پنجم و ششم كه هم‌اكنون ‌ادامه دارد، ‌نايب رئيس مجمع نمايندگان حوزه علميه قم، ‌مسئول گروه فرهنگ فقه در مؤسسه دائره‌المعارف فقه اهل بيت، ‌رئيس هيئت ارزشيابي اساتيد و مربيان، ‌مدير‌مسئولي و سردبيري چندين نشريه، ‌عضو هيئت امنا چندين مجموعه، ‌مسئول كار‌گروه فرهنگ سازماني، عضو كميسيون خانواده، ‌عضو كميسيون ‌تحول نظام آموزشي و ‌عضو گروه فرهنگي مركز راهبردي از ديگر مسئوليت‌ها و عضويت‌هاي حجت‌الاسلام والمسلمين سيد‌محمد حسيني شاهرودي است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی