بازدید 75532

شرکت70هزارنفردرتشییع جنازه میمون یزید!

در یکى از روزها "أبو قیس" مسابقه را برد. بر تن این میمون جامه و قبایى از حریر سرخ و زرد پوشانده و دامنها را به کمرش زده بودند و بر سر او کلاهى نهاده بودند که نقش هاى درشت داشت و به رنگ هاى مختلف آراسته گشته بود.
کد خبر: ۱۳۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۵ 31 December 2010
به گزارش شیعه آنلاین، یکی از کاربران در مطلبی که برای ما ارسال کرده، نوشت: در دستگاه خلافت اسلامى و جانشینى پیامبر اسلام (ص)، مردى که مقام خلافت را اشغال کرده بود و "یزید بن معاویه" نام داشت.

"یزید" میمونى داشت که به او "أبو قیس" مى گفتند. این میمون را در مجلس میگسارى خود حاضر مى کرد و براى او تشکى مى انداخت و او را مى نشانید و او را بر گرده خر ماده اى که براى مسابقه و اسب دوانى تربیت شده بود سوار مى کرد، زین و لجام بر گرده آن ماده خر مى بستند و این میمون را بر او سوار مى کرد و با اسب ها به اسب دوانى و مسابقه مى بردند.

در یکى از روزها "أبو قیس" مسابقه را برد. بر تن این میمون جامه و قبایى از حریر سرخ و زرد پوشانده و دامنها را به کمرش زده بودند و بر سر او کلاهى نهاده بودند که نقش هاى درشت داشت و به رنگ هاى مختلف آراسته گشته بود.

روزی به "یزید" خبر دادند که یکی از صحابه پیامبر (ص) از دنیا رفته است. "یزید" گفت: خداوند لعنتش کند ببرید او را دفن کنید.

اما وقتی میمون "یزید"، "أبو قیس" مرد دستور داد تا همه سران مملکت را جمع کنند و طبق تاریخ هفتاد هزار نفر جمع شدند تا در تشیع جنازه میمون با وفایش شرکت کنند.

وقتی این مطلب را می خوانیم متوجه می شویم که چرا امام حسین (ع) وقتی می خواست قیام کنند، فرمودند: همانا من برای اصلاح در دین پیامبر (ص) قیام کردم، اسلامی که برای تشیع جنازه یک میمون هفتاد هزار نفر را جمع می کند.

منبع: بررسى تاریخ عاشورا، مرحوم آیتى، ص 77.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲۱
به نظر مي رسه يا در فيلم اشتباه كرده اند يا شما اشتباه مي كنيد ابوقيس بعد از قيام عاشورا ميميرد و امام دراين باره مطلبي ارائه نفرموده اند
و اگر اين سخن امام صحيح باشد در اين صورت در سريال و فيلم ها اشتباهي مرگ ابوقيس را بعد از عاشورا مي دانند
ولي بر اساس آموزه ها و مطالعات بنده ابو قيس بعد از عاشورا ميميرد لطفاً يكي از تاريخ دانان كه كتاب تاريخ طبري را خوب مطالعه نموده و يا به ساير كتب مرجع دسترسي دارد جهت تنوير افكار اطلاع رساني نمايد متشكرم
اللهم العن معاویه ویزیدوعمروعاص وآل زیادوآل مروان وشمر و حرمله و.........
الهم العن یزید خامسا و العن عبیدا... ابن زیاد وابن مرجانه
انشاالله كه از اين وقايع درس بگيريم! در همين رابطه مي گويند وقتي خبر شهادت اميرالمومنين علي (ع)، در محراب مسجد به گوش شاميان رسيد ايشان با تعجب ميپرسيدند كه مگر علي نماز هم مي خواند؟ (اثر تبليغات بر بينش مردم!)
البته تمامی موارد فوق پس از شهادت امام حسین بوده چرا که زمانی که امام حسین قیام کردند تنها هفته از حکومت یزید نمی گذشت و انحراف اصلی از زمان عثمان شروع شده بود
و اين است فلسفه قيام امام حسن (ع) حتي اگر تعدادشان در مقابل دشمن اندك باشد.همه ما و جهان اسلام و حتي ملتهاي ديگر مديون خون امام حسن (ع) سيدالشهدا هستند.
السلام عليك يا اباعبدالله و علي الارواح التي حلت بفنائك.
ملون يزيد ،كسي كه كلا از دين خارج شده بود و دين اسلام را به بازيچه گرفته بود . خداوند او و يارانش و نسب بدش را لعنت كند.
از کی تا حالا نظر کاربران ارزش و اهمیت و سندیت پیدا کرده است؟ اگر این سخنان واقعی هم باشد که بخشی از آن نیست ، شما حق ندارید به نقل از یکی از کاربران منتشر کنید. حرف دین و تاریخ اسلام و همینطور اتفاقات دوران بینی امیه و بی عباس باید مستند باشد . ما حق نداریم کذبی را حتی به یزید نسبت دهیم. خدا وند لعنت کند جمیع قاتلان ابی عبدالله (ع) را.
خون مولا حسین (ع) و خاندان گرامیش بهای انقلابی عظیم در برابر انحراف اسلام اصیل بود .
« اللهم عجل لوليك الفرج »
طبق تاريخ و روايات مرگ ميمون يزيد بعد از شهادت ابا عبدالله بوده. چطور اما حسين (ع) ميدانسته براي تشييع جنازه ميمون 70 هزار نفر شركت كرده اند كه چنين حديثي را جعل ميكنيد و به خورد مردم ميدهيد؟
به نظر من 700000 نفر اغراقه.
امام حسین علیه السلام از همه چیز آگاه بودند و گفتند که ۷۰ هزار نفر در مراسم میمونی به نام ابو قیس شرکت می کنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر