
به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ هک اطلاعات شش میلیون نفر بزرگترین افتضاح امنیتی استرالیا در سالهای اخیر و ضربهای به این شرکت هواپیمایی است که پس از یک بحران اعتباری و مالی، در حال بازسازی اعتماد در میان مشتریان خود بود. شرکت کانتاس امروز چهارشنبه در بیانیهای اعلام کرد: یک هکر یک مرکز تماس را هدف قرار داده و به سکوی خدمات مشتریان حاوی شش میلیون نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن، تاریخ تولد و شماره مسافران دائمی دسترسی پیدا کرده است.این شرکت هواپیمایی محل مرکز تماس هک شده یا هویت مشتریانی را که اطلاعاتشان به خطر افتاده، مشخص نکرده است. این شرکت اعلام کرد: پس از شناسایی فعالیت غیرمعمول در سکوی مذکور، از این نقص امنیتی مطلع شده و بلافاصله برای مهار آن اقدام کرده است.کانتاس اعلام کرد: ما همچنان در حال بررسی نسبت دادههای به سرقت رفته هستیم، اگرچه انتظار داریم که ابعاد آن قابل توجه باشد و این رویداد هیچ تاثیری بر عملیات پروازی کانتاس یا ایمنی آن نداشته است.هفته گذشته، اداره تحقیقات فدرال آمریکا اعلام کرد گروه جرایم سایبری Scattered Spider خطوط هوایی چند کشور را هدف قرار داده و خطوط هوایی هاوایی و وستجت کانادا هم قبلا حملات هکری مشابه را گزارش کرده بودند. کانتاس از هیچ گروهی به عنوان عامل این حمله نام نبرده است.
مارک توماس، مدیر خدمات امنیتی شرکت امنیت سایبری Arctic Wolf، در این مورد گفت: آنچه این روند را به ویژه نگرانکننده میکند، مقیاس گسترده و سطح هماهنگی انجام شده است. گزارشهای جدید حاکی از آن است که کانتاس آخرین قربانی مجموعه ای از هکرها است. هکرهای Scattered Spider به جعل هویت کارکنان فنی شرکت ها برای به دست آوردن رمزهای عبور کارمندان آنها معروف هستند و این احتمال وجود دارد که آنها در حال اجرای یک دستورالعمل مشابه باشند.به دنبال این حملات هکری، ارزش سهام شرکت کانتاس در معاملات بعد از ظهر امروز در استرالیا ۲.۴ درصد کاهش یافت.
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.