مرثیهای برای اسنپ!/ این رانندهها مسافر حمل میکنند یا زندانی؟

به گزارش تابناک، کتککاری راننده اسنپ با یک مسافر که به تازگی در تهران رخ داد، تنها نمونهای کوچک از دردسرهایی است که برخی سفیران این شرکت برای مردم میسازند. گویی این شرکت از حوادثی که رخ میدهد درس عبرت نمیگیرد و همچنان قصد ندارد پایش اخلاقی و روانی رانندگان و مبحث مهم آموزش را جدی بگیرد.
از سوی دیگر نق زدن و درخواستها و توقعات بیجای رانندگان اسنپ هم پایانی ندارد.
«اگه میدونستم سمت جردن میری سفر رو قبول نمیکردم، الان اونجا قفله!»
«با این کرایهها نمیصرفه کار کنیم!»
«میشه خواهش کنم سفر رو کنسل کنی که کمیسیون ندم؟»
«شما اگه خواستی بیشتر کرایه بدی، دمت گرم!»
هر روز و هر شب مسافران با برخی رانندگان وارد بحثهایی میشوند که تکراری است، اما باید آن را تحمل کنند، زیرا به نظر میرسد مدیران اسنپ تنها به افزایش آمار تعداد سفیرانش فکر میکند و کیفیت خدماتدهی برایشان اهمیتی ندارد.
با آن که این اپلیکیشن تلاش کرده تا مشابه اوبر و لیفت باشد، اما در حقیقت بیزینس اسنپ ناوگانی بزرگ متشکل از همان مسافرکشهای شخصی است که در خیابانها میچرخند.
اسنپ دیگر کلاس ندارد
وقتی اسنپ آمد، موفق شد تا با استفاده از خودروهای امویام به مسافران تلقین کند که کار باکلاسی انجام میدهند، زیرا خودروهای موسسههای کرایه اتومبیل بیشتر پراید و پژو ۴۰۵ و سمند و آردی بود. وقتی پدیده جدید مسافریاب اینترنتی به قدر کافی در جامعه دیده شد، امویام کنار رفت و پراید جایگزین آن شد.
امروز نه تنها اسنپ سوار شدن دیگر باکلاس نیست، بلکه حتی گاهی مایه آبروریزی میشود، زیرا این شرکت کنترل کافی روی رفتار رانندگان ندارد. گاهی مسافران با این صحنه مواجه میشوند که خودرویی با بدنه کثیف دنبالشان آمده است. در این میان ممکن است صندلیها و دستگیره و شیشه بالابر شکسته باشد، گویی اینجا بمبئی است و آن خودرو آمده تا مجرمان را از دادگاه به مقصد زندان منتقل کند.
در ابتدای کار که اسنپ یکهتاز بود، این امید وجود داشت که سختگیریها برای پذیرش رانندگان جدید روز به روز بیشتر شود، اما امروز مسافران در روزهای گرم سال همچنان سر خاموش بودن کولر با رانندگان درگیر هستند.
سکوت دستگاههای ناظر
گروهی از سفیران هر روز از یک معضل تازه رونمایی میکنند و این مسافران هستند که تاوان آن را پس میدهند. در این میان سازمانهای ناظر نیز سکوت اختیار کردهاند و هدف از این انفعال را «حمایت از کار و کسبهای اینترنتی» معرفی میکنند.
باید این حقیقت را پذیرفت که اسنپ دیگر قابل تحمل نیست، اما کسی به داد مسافرها نمیرسد. از نظر برخی مسؤولان هر کسی ناراحت است میتواند مهاجرت کند و برود تا در غربت از خدمات اوبر و لیفت بهرهمند شود.
شما چطور فکر میکنید؟
کمتر شهروندی را میتوان یافت که تاکنون از اسنپ استفاده نکرده باشد. شما که مسافر این اپلیکشین هستید چه تجربیاتی دارید؟ چه نقصهایی در آن میبینید؟ آیا هنوز اسنپ را باکلاس میدانید؟ «تابناک» با استناد به دیدگاههای مخاطبان، در آينده گزارشهای دیگری را درباره این موضوع منتشر خواهد کرد.
اگه یه سفر نیم ساعته با یه ماشین بریم، چقدر فرق میکنه که مدلش چی باشه؟ ما که قرار نیست اون ماشینو بخریم
بعد کرایهی اسنپ رو با تاکسیهای خطی و تلفنی مقایسه کنید تا بفهمید چقدر کمتره و اگه اسنپ نباشه، کرایهها از اینم بالاتر خواهد بود
بنده راننده اسنپ نیستم، چون میدونم چطوریه طرز فکرتون
من یکبار سفر به مسیر بهشت زهرا گرفتم از امیراباد.راننده مدام در حال شکایت بود که ترافیکه چرا این سفرو قبول کرده.بعد هم شروع کرد در باب مضرات رفتن بر سر خاک مردگان حرف زدن که این کار اشتباه و غلطیه.من نمیدونم ایشان چه کاره بود که فکر میکرد باید برای بازدید قبر پدر و مادرم بهشون جواب پس میدادم یا کسی از ایشان نظری نخواسته بود که نظر میداد.حالا هم تصمیم گرفتم اگر راننده شروع به صحبت کرد فورا بگم علمت رو برای خودت و شاگردانت گسترش بده من نیاز به علم شما ندارم.
بنده چند سال اخیر از اسنپ یعنی 5936کیلومتر. به عبارتی 481سفر و دقیقأ180ساعت
فقط یکبار با راننده بگو مگو داشتم آن هم سفر خانم و فرزندم اینترنتی پرداخت کرده بودم خیلی هم از اسنپ و دیگر تاکسی اینترنتی .......استفاده میکنم
راننده ساعت 8 شب دختر من رو اول سفر و با این توجیه که هزینه برای من نمی صرفه، وسط خیابون پیاده کرده رفته بعد که زنگ به اسنپ می زنم و شماره ملی راننده رو میخوام تا شکایت کنم . میگن نه ! نمی تونیم بدیم . خودمون بهش تذکر دادیم. من میگم آخه تذکر چیه؟!! من میخوام شکایت کیفری کنم! این آدم وجدان نداشته ولی هیچ فایده ای نداره.
افتضاح افتضاح
دادگاه نامه میده به این و اطلاعات و خودش میگیره
یه جفت کفش فولادی هم تهیه کن برای دادسرا رفتن





