بازدید 58361
در گفت و گو با تابناک بررسی شد؛

آیا از حضور افغانستانی‌ها در مراکز گردشگری تهران باید نگران بود؟

نماینده ادوار مجلس در خصوص برخی انتقادات پیرامون افزایش آمار اتباع در مراکز گردشگری در تهران، توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۱۲۴۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۴ 08 July 2024

تابناک-ریحانه شیشه گر:  پیام‌های مردمی فراوانی پیرامون حضور گسترده اتباع در مراکز تفریحی و گردشگری تهران به تحریریه تابناک رسید؛ پیش‌تر نیز آمار‌های عجیبی پیرامون برخی اقدامات اتباع به گوش رسید. (اخبار و آماری که البته به طور رسمی توسط هیچ مقامی تایید نشد.)

آیا از حضور افغانستانی‌ها در مراکز گردشگری تهران باید نگران بود؟

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده دوره‌های هفتم، هشتم و دهم مجلس که از سال ۹۷ تا ۹۸ ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را نیز برعهده داشت، در گفتگو با تابناک می‌گوید حضور اتباع افغانستانی در ایران هم تهدید است هم فرصت.

آیا از حضور افغانستانی‌ها در مراکز گردشگری تهران باید نگران بود؟

فلاحت پیشه معتقد است اگر سیاست خاصی در زمینه پذیرش اتباع وجود نداشته باشد ممکن است این موضوع تبدیل به تهدید شود و اتفاقات غم انگیزی نیز در کشور رخ دهد و این موضوع واقعیت است و قابل کتمان نیست.

او می‌افزاید: با توجه به اینکه موج تازه‌ای از مهاجرت ها، پس از به قدرت گرفتن دوباره طالبان در افغانستان آغاز شده باید در مورد آن کمی تامل کرد چراکه برخی مهاجرین سابقه نظامی گری در افغانستان را هم دارند.

فلاحت پیشه البته می‌افزاید: پس از وقوع یک ناهنجاری اجتماعی یا سیاسی نباید تمامی اتباع را متهم کرد چرا که همه مهاجرین بزهکار نیستند، به عبارت دیگر اگر نسل‌های اول و دوم مهاجرین افغانستانی نبودند شاید ایران بازسازی نمی‌شد و در دوران بازسازی ایران این نسل زحمات بسیاری را متحمل شدند.

آیا از حضور افغانستانی‌ها در مراکز گردشگری تهران باید نگران بود؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دوره دهم معتقد است که باید اتباع شناسه دار شوند و این موضوع که چه افرادی چه زمانی وارد کشور شدند و چه زمانی از کشور خارج می‌شوند. 

فلاحت پیشه در خاتمه می‌افزاید: واقعیت این است وقتی نابسامانی در پذیرش اتباع وجود داشته باشد ممکن است ناهنجاری‌هایی رخ دهد.

آیا از حضور افغانستانی‌ها در مراکز گردشگری تهران باید نگران بود؟

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲۷
افغانستانی ها ایران را بازسازی کردند؟ جدی می فرمایید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
افغانها و ایرانیان کشترکات فرهنگی و تاریخی بسیاری دارند.
اما بیش از 45 سال است که افغانها در ایران حضور دارندو تعداد آنها در سالهای اخیر به حدی زیاد شده که تعادل فرهنگی، اقتصادی و امنیتی بسیاری اط شهرها و روستاهای ایران را بر هم زده است.
متاسفانه مسئولان و مقامات ارشد مملکت چشم های خود را بر روی این واقعه بسته اند.
ناشناس
| France |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
مگه خودمون فلج بودیم که افاغنه ایران رو بازسازی کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
افغانی ها از ایران بروند
مصرف نان، برنج، مرغ، گوشت، ماهی، اجاره خونه، بنزین، برق، گازوئیل، گاز،و...
نصف خواهد شد
کشوردر همه ی زمینه ها خودکفا می شود.
پزشکی جان
یه فکراساسی باید بکند.
مثلا آقای مصطفی پورمحمدی را که فرد توانایی است را مسؤول امورمهاجران کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
بسم الله
اگر افغانی ها می خوان برادریشون را ثابت کنند. افغانستان و ایران یکی شود و مرز بین ایران و افغانستان بر دارند.
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
زمانی که داشتن بین ایران افغانستان مرزمیکشیدن بخاطریک سانت طالبامیخاستن جنگ راه بندازن اب روایران بستن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
ایران و خون شهیدان را دارند نابود می‌کنند لطفاً اگه خون شهدا براتون مهمه همه را اخراج کنید آینده فرزندان آریایی در خطر هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
تابناک...خودتم میدونی چه خبره...
رشیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
لطف کنید برید کشور خودتان را بازسازی کنید شرمرسانید
ناشناس
| Philippines |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
حضور افغانیان اگر دکتر و مهندس و یا کارگران متخصص باشند حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزارتا ایرادی نداره و خوب است ولی ۱۰ تا ۱۵ میلیون افغانی یعنی کشور رو مین داره حرکت میکنه فکر کن اگه این همه افغانی شورش کنند چه پیش اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
افغانی اگه زحمت کش بود اگه اهل کار بود اگه غیرت داشت کشورش را آزاد وآباد می کرد حتی درک ندارن که باعث بیکاری ما شدن
ما هر چی بدبختی میکشیم از امثال شماها میکشیم.بازسازی ایران؟کی و چه زمانی؟تا جایی که یادمه همیشه کارگرهای ساختمانی ایرانی بودند تا سالهای اخیر.نمیدونم این بازسازی که میگید کی و چه زمانی و کجای ایران صورت گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
چه بازسازی عزیزم.
غیر از بلعیدن منابع ارزی کاری نمی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
کوری نمی‌دانی تمام شهرداری بنایی راه و جاده معدن وووو دست افغان هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
12.47
منظورت کارگری ساده است دیگه ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
اولا کور خودتی افغانی پررو
دوما معنی بازسازی را میفهمی یا نه؟
سوما با چه قیمتی این کارها را در دست گرفتید؟به قیمت بیکاری جوانان ایرانی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
اگر افغانیها در ایران نبودند سیستم شبکه گازرسانی ایران با این حجم در مدت زمانی که اجرا شد ، قابل انجام نبود . اگر از چیزی خبر ندارید بیخود اظهار نظر نکنید .
بازم به جای اقدام، سفسطه و مغلطه. همه شون هم دو تا چیز از بر کردن هی میگن:
1- حضور اتباع هم فرصته هم تهدید
2- یه اشتباه یکی از اتباع رو نمیشه به بقیه تعمیم داد

بس کنید بابا خسته مون کردید با این دو جمله ی تکراری. بجای اینکه به خودشون زحمت بدن کاری کنند، فقط به فکشون زحمت میدن و توجیه میکنند

اینارو جمع کنید پرت کنید بیرون از کشورمون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
با گفتن نظر ما ها کار به جایی نمیرسد
حضور اتباع و مهاجرین که در ایران عموما افغانستانی ها مطرح هستند بخودی خود امری طبیعی است و در همه کشورها هست. بخشی کارآمد هستند و بخشی هم پناهنده اند. مشکل در نبود قواعد و ضوابط و نظارت صحیح است که تبدیل به تهدید میشود مثل ورود و خروج های غیرقانونی ثبت نشده یا کار سیاه کردن.
در شرایطی که کشور پذیرنده قاعده مناسبی نداشته باشد مهاجرین یک کشور بیگانه خودشان اقدام به تشکیل جامعه با قواعد خود می کنند که این خطرناک است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
آقا امیر کجای این امر طبیعیه مهاجر در همه دنیا حد اکثر ۳ تا ۵ درصد جمعیت اون کشوره این جماعت پشت کوهی حداقل بیست درصد جمعیت ایرانند. مالیات که نمیدن از سوبسید نان و... حداکثر استفاده را می‌کنند قلبلا دشمن ایرانی ها هم هستند
مثل آب خوردن هم ادم میکشند و بعد غیبشون میزنه
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
جناب ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸، همشون اینطوری که شما فرمودید نیستن و اونها هم بخاطر نبود نظارت است ضمنا ما دشمنی تاریخی با هم نداریم بلکه تاریخ مشترک داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
امیر آقا اصلا هم عادی نیست سالها قبل عادی بود که تعدادشون مشخص بود نه الان که میلیونها فقط غیر مجازشونه وباعث نا امنی شدن راحت قتل انجام میدن وفرار می‌کنه از بس امنیت در ایران هست البته فقط در ظاهر
این جماعت تاایران نگیرن جای نمیرن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
مخصوصا با لهجه افغاتی نوشتی که خرابشون کنی؟

برادران افغانی خیلی خوب کار میکنند و البته پولشم میگیرن ولی خب ایرانی تنبله برادر ، ما خودمون چشیدیم طعم کارگر ایرانی مخصصصصصصصصوصا از یکی از اقوام ایرانی که ذله میکنن

باید افغانی ها رو مدیریت کرد و مسائل امنیتی را جدی تر گرفت و تعدادشون هم نباید زیاد بشه مسلما ، انسان های خیلی خوبی درونشون هست و واقعا تعداد کمی شاید باعث ناامنی بشن
بیست میلیون افغانی اگرشورش کنن هیچ دولتی هیچ ارگانی نمیتونه جلوشون بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
آفرین. بیشترافغانی ها همین فکر تو کله شون هست.
روزهای جمعه ما سری به پل طبیعت بزنید تا متوجه حضور افاغنه در پارک ها شوید،از هز ده نفر حاضر در این محل حدود 6 نفر افغانی هستند.
حضور افاغنه اگر برای سرمایه گذاری باشد خوبه ویک فرصت محسوب میشود اما اگرافراد برای کار در ایران حضورداشته باشند یک تهدید برای کارگر ایرانی اسن ضمن اینکه از امکانات از یارانه های کشور نیز بصورت رایگان بهره مند مشوند واین از عدالت احتماعی بدور است در ثانی الان این افراد با کارگری صاحب بنگاهای میوه فروشی ،سنگ فروشی وساخت ساز و آپارتمان سازی حضوری فعال داشته ومالیاتی از این بابت پرداخت نمیکنند و از کشور ارز خارج میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
سرمایه ندارند. از هر100 هزارتا یک نفر ممکنه یک سرمایه ای از تجارت تریاک بهم زده باشد
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
اگر در ایران هم سرمایه گذاری کنند تمام نیروی کارشان از خودشان است .چند واحد صنعتی در اصفهان هست که همینکار را
کرده اند بفرمایید و ببینید .پس سر مایه گذاریشون هم مایه عذاب است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
مشاغلی که افغان ها در ایران انجام میدن، هیچ ایرانی حاضر نیست انجام بده. اینکه بازار کار ایران رو خراب کردن صحیح نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
مشاغلی که افغان ها در ایران انجام میدن، هیچ ایرانی حاضر نیست انجام بده. اینکه بازار کار ایران رو خراب کردن صحیح نیست. قبل از آمدن شما افغانها کی این کارها را انجام میداد؟
اتباع افغانستان به هیچ عنوان نباید رایگان از اماکن تفریحی و سایر امکانات عمومی شهر که با اخذ مالیات و بودجه عمومی کشور آماده می شوند، استفاده کنند
پاسخ ها
Sadegh
| Germany |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
یادت نره تو انسانی و‌ نباید غیر انسانی رفتار کنی. مگه یک کودک افغانی با یک کودک ایرانی تفاوتی داره؟ اگه فکر می کنی داره باید بری خودت را به پزشک معرفی کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
آلمانی با فیلتر شکن ساعت 9:34
هر وقت توی تصوراتت تونستی توی خونه شخصیت راهشون بدی و غذا و امکاناتت را باهاشون تقسیم کنی بعد بیا ادای انسان دوست ها را دربیار.
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
آقا صادق، بیخود نزن به صحرای کربلا، پدر و مادر کودک ایرانی مالیات میدن اونم برای یه بچه که با زور خرجشو درمیارن. ولی افغانیا مالیات نمیدن و از یارانه نان و برق و آب و اتوبوس و مترو و هزار چیز دیگه استفاده میکنن. تعداد بچه‌ها شون هم زیاده. تو اطراف شهرها برو نانوایی ببین اصلا نون بهت میرسه ازبس افغانی و بچه‌ها شون تو صف وایستادن.
وارد شدن بی دروپیکر این همه افغان با افکار بعضا طالبیانی و فرهنگ ضعیف بدون هیچ هویتی چه فرصتی داره؟ هر جی هست تهدیده!! با این حجم از زادو ولد تا چند سال دیگه جمعیت شون از ایرانی بیشتر میشه! این مورد باید یکی از اولویت های پزشکیان باشه
اول گفتید افغانی ها برادر ما هستند بعد اجازه ازدواج با دختران ایرانی را دادید.حالا میگید فرصتند این دفعه هم میخواهید کشور را به آنها دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
کجای کاری دارن قانون رو اصلاح میکنند به بچه هامون تابعیت بدن .......
این شکل و حجم حضور بی حساب و کتاب و این حد از زاد و ولد اینها قطعا یک تهدید جدیه بعدا گندش درمیاد
اتباع افغانستان در همه جا هستند و بعضی کارها کاملا منوپل خودشان کرده اند شما از شمال ایران تا جنوب تا کرمان یک سرابدار غیر افغانی اگر پیدا کردی سلام برسان یا سرامیک کار یا کارخانه سنگبری که ایرانی در آن کار کند اگر تونستی پیدا کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
حضور افغانی ها باعث خشم مردم شده و مردم با افِغانی ها برخورد خوبی ندارن ایرانی ها را بیکار کردن
این شکل و حجم حضور بی حساب و کتاب و این حد از زاد و ولد اینها قطعا یک تهدید جدیه، بعدا گندش درمیاد
با توجه به اینکه در افغانستان ثبات و امنیت نسبی برقرار می باشد دیگر بحث پناهنده و مهاجر قابل قبول نیست اتباع افغانستان نیز مانند اتباع سایر کشورها فقط با ویزا حق ورود به ایران را دارند حالا یا ویزای کار یا تحصیل یا... که اینکار حضور آنها را ضابطه مند می کند و از مشکلات برای خودشان و مردم ایران جلوگیری می کند.
جراید ام‌روز: " زنی عربستانی وزیر دادگستری انگلیس شد..."

خجالت بکشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
کاملش را بنویس:
زنی عرب تبار و تحصیل کرده که اجدادش از طریق قانونی به انگلستان مهاجرت کرده و به تمام ارزشهای فرهنگی و سیاسی این کشور باور داشته و انگلیس را خانه اول و آخر خود می داند.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
بیست میلیون عربستانی بره توانگلیس ببینم چکارمیکنن؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
چقدر شما افغانی ها بی چشم و رو هستید.میلیونها نفر از شماها وارد ایران شدید و به جای اینکه عرضه داشته باشید از هموطنان طالب خودتون طلبکار باشید از ایرانی ها طلبکارید.از کشور ما بیرون برید.هر جا خواستید برید وزیر وکیل بشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
ایشان لیاقت سواد فرهنگ و ثروت خودشو برده انگلیس نه مثل تو که از همه اینها تهی هستی
اولا خودمون علیل نیستیم اینا بیام ایرانو بازسازی کنن
دوما از هر ۱۰۰ تای اینا، ۵ تا سالم در نمیاد
سوما اینا برای ایران از مغول بدترن
نه عزيزان من اشتباه نكنيد
اون موقع كه براي طالبان فرش قرمز پهن كرديد و به هر قيمتي ميخواستيد امريكارو بيرون كنيد بايد فكر حالارو ميكرديد
به جاي اينكه به كمك دولت قانونوي افغانستان با طالبان مبارزه كنيد برداشتيد ازشون حمايت كردي
بیشتر این افغانی ها که اومدن و دارن میان ایران بیسواد و از لحاظ فرهنگی عقب مونده هستن، اونوقت تو به اینا میگی فرصت؟؟
تنها کاری که توش 100 درصد تخصص دارن زاد و ولد اونم به تعداد بالا و دزدی و آدمکشی و خلافه
افعانی ها فارس پشتون هستن بیان بهتره خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
بله کاملا درسته نژادشون یکیه
چه سوال مسخره های!
معلومه باید نگران بود. باید همشون برن
أصلا بحث در مورد اين مسئاله چندش آوره. اينها هم مثل ما انسان هستند. يا درهاى كشور و ببنديد و هيچكس رو راه نديد يا اگه راه داديد اين بحث ها چيه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
چندش اوراینه که یا تو کوری و نمیبینی که چقدر جرم و جنایت در ایران انجام میدن و چقدر جوان ایرانی را از کار
بیکار کردند.چندش اورتر از اینها هم اینه که داری حرف افغانی ها را تکرار میکنی که چون مرز بازه ما هم وارد ایران میشیم.
39 میلیون افغانی یا ساکن ایران هستند یا در ایران کار می کنند و پنج شنبه، جمعه می روند کابل و قندهار یه سر می زنند و برمی گردند.
پاسخ ها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
چهار روز دیگه میگی ۶۰ میلیون افغانی?
افغانی ها دیگه شروع کردن به جفتک پرانی یواش یواش باید خودمان به حساب شان برسیم
ضد بشری است
خیر
بله ما مردم باید نگران باشییم چون مسولین همشون تو خارج از کشور خانه دارند تقی به توقی بشه میرن خارج زندگی میکنند ولی ما باید بمانیم با این خارجیبها بجنگیم
شما اذعان دارید اینها خطرناک هستند آدم به خطر نمیگه بفرما داخل خونه ام بهت شناسنامه هم میدم تو رو خدا با من کاری نداشته باش!
اگه ما مردم همت نکنیم اینها رو بیرون نکنیم از شما چیزی درنمیاد میگذارید به مرحله درگیری برسیم
فقط اخزاج افغانی چه قانونی چه غیر قانونی
به اندازه بمب اتمی برای ایران خطرناکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
نژاد پرست
مهاجران در برخی کشورها زمینه ساز پیشرفت اجتماعی هستند. اگر فردا به طور ناگهانی افغانها از ایران خارج شوند بخشی از تولید دچار معضل می شود. اگر آمار سه میلیون نفر صحیح باشد این افراد به خدمات مختلف نیاز دارند که نبود آنها این خدمات را فلج خواهد کرد. حضور آرام افاغنه در ایران که بعد از نبسامانی های کشور خودشان اتفاق افتاده است موجب رونق بخشی بخش خدمات و تولید شده است.
ده ملیون افغنستانی داریم.
اگر برگردونید به کشور خودتون هم مشکل کار حل میشه هم برق و اب و هم مسکن و هم لازم نیست 12 ملیون تن گندم مصرف کنیم 8 ملیون تن هم بسه!

به طمع اندکی پولی که از این طریق بدست میارید، منابع یک کشور رو نابود می کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
برگردن 95درصد اقتصاد حل میشه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
داداش تو که میگی 95 درصد اقتصاد حل میشه فقد 95 درصد تحریم هست?
اولین نکته ای که باید توجه کرد آنست که ایران کشور مهاجر پذیری مانند آلمان و کانادا انگلیس نیست. میبایستی اگر هم مهاجر پذیرش کنیم یکسری شرایط وضع شود و محدودیت ایجاد کنند.

الان هر افغانی که بخواهد مهاجرت کند اولین گزینه ایران و بعد پاکستان است. مهاجر قبول کنید اما از راه درست و گزینشی که به درد مملکت بخوره.
کشور باید نظم داشته باشد ، خودتان هم نمیدانید چند میلیون افغانی تو ایرانه ، کجاها اقامت دارند ،چند نفر هرروز وارد میشن چند نفر خارج ،از کجا میان ،کجا کار میکنن کجا میخوابن ،هر سوراخ سنبه ای نگاه میکنی افغانی اونجاست محلات روستاها شهرها مراکز تفریحی کولبر سمت کردستان نمیتونه بدون خطر از مرز ردبشه ،ماشین پلاک افغانستان تومشهد جولان میده دور نیست روزی که شورش کنن عین پاریس
حضور میلیون ها بیگانه که معلوم نیست چطور وارد کشور شده اند، بدون ویزا، بدون برگه شناسایی، بدون اطلاع مرزبانی و... نه تنها در ایران، در هر کشور دیگری هم وحشتناک و نشان دهنده بی کفایتی مسئولین ان کشور است. تفاوتی هم نمی کند که این بیگانگان از چه ملتی باشند. این امر به منزله تجاوز به کشور است. مثل این می ماند که صبح از خواب بیدار شوی بعد ببینی در منزلت تعداد زیادی بیگانه در هر اتاقی هستند! وحشت نمی کنی؟!
نه وقتی می رم مناطق گردشگری و این حجم افغانستان ی میبینم در پوست خود نمیگنجم و خوشحال و مسرور به مسئولین کشور افتخار میکنم
همه ی کشورها مهاجر قبول می‌کنند . ولی مهاجر داریم تا مهاجر. کشورهای پیشرفته کسایی رو قبول میکنند که یا نخبه هستند یا پول خوبی دارند.
نه مثل کشور ما عده ای بی سواد که نه فرهنگ دارندنه ثروتی وارد کشور می کنند و نه نخبه.
نباید ترسید باید وحشت کرد
بعد میگن چرا تورم داریم مشکل ایران تحریم نیست این حجم از مهاجر است مهارجر دوسه میلیون نه بیست میلیون بخاطر همین طالبان تورمش منفی هم اومدن اینجا تورموشن به ما منتقل کردن
در هر موضوعی باید حد تعادل رو نگه داشت. من فکر میکنم ما ظرفیت پذیرایی از حدود 2 میلیون نفر افغانستانی رو داریم نه بیشتر.
پاسخ ها
AMIN
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
ما دیگه ظرفیت پذیرفتن یه دونه افغانی هم نداریم شمایی که اینجور کامنتهایی در صدد دفاع از افغانیا هستین خودتون افغانی هستین
من از حضورشون در محیط خودم احساس ناامنی می کنم
شما چطور؟!
سلام شما سمت ورامین شابدالعظیم اسلامشهر پرند حسن آباد فشافویه برید کلاً افغانستانه داداش ایرانی وجود نداره
باید ازهمه جاهای گردشگری وتفریحی باید پول پرداخت کنند چون با هزینه مردم ساخته شده رایگان نباید در اختیار اتباع افغانی قرار بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
توصیه میکنم در اولین فرصتی که برایت امکان پذیر بودبه یک مسافرت خارجی بروی. بعد ببین چه فرقی بین شما و سایر افراد هست؟
اونوقت نظرت را مجدد بفرست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
جناب ناشناس:
حداقل یک مثال آب معدنی در استانبول دونه ای 10 لیر تا 65 لیر به فروش میره ارزونترینن آب معدنی در مترو هست که داخل دستگاه فروش هست و 8 لیر هست و فقط با کارت بانکی میشه خرید کرد و توریست نمی تونه اون رو بخره.



بعد هم ایران رو با هیچ کشوری مقایسه نکنن. ایرانی که از سوخت و آب و برق گرفته تا نان و محصولات کربوهیدراتی که به هر دلیلی مجبور شده تقریبا به قیمت رایگان داخل کشور توضیع کنه.



و از این توضیع رایگان مهاجر غیر قانوی داره استفاده می کنه.
میفهمی 15 میلیون مهاجر افغان که هر خانواده 4 نفره حداقل 3 شغل رو اشغال کردن یعنی چه؟



پانزده میلیون نفر رو مثلا بگذار کنار جمعیت چند میلیون کشور امارات قطر بحرین دانمارک نروژ و......
ببین این کشورها فقط اگر بخوان نان رایگان به این ملت بدن چند بار باید انقلاب کنند
بیاییم نمک نشناسی نباشیم بخش اعظمی از آبادی و عمران این کشور مدیون افاغنه غیور است همانطوری که دیدیم فاطمیون را حتی در سوریه
اگر درمیان این جمع مظلوم و آواره معدود خاعنینی هستند آنها حسابشان از دیگران جدا است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
داداش مجانی که کار نکردن، پولش رو گرفتن. حالا هم که مملکتشون امن و امان و حکومت اسلامی داره. برن کشور خودشونم آباد کنن.
زمانی فرصت محسوب میشه که سرمایه واردکشورکنند یاافرادتحصیلکرده باشند این کسانیکه واردکشورشدن ازجنگ فرار کردند سرمایه که ندارند هیچ سرمایه ی مملکت روهم می بلعند این همه زادوولد بدون پشتوانه ی مالی ،تحصیلی وفرهنگی به چه دردکشور میخوره غیراز افت ازتمام لحاظ
باید تعدادشان خیلی کمتر شود که بتوان کنترلشان کرد
تعدادشان کم و کنترل شده باشد
اصلا وابدا نباید به این افغانی ها وافغان زاده ها شناسنامه ایرانی داد اگه ۵۰ یاصد سال هم درایران زندگی کرده باشند
همسران افعانی وبچه های افعان زاده آنها هم نباید شناسنامه ایرانی داد شناسنامه ایرانی حرمت دارد ایرانیان چندین هزار یا چندین صد سال درایران زندگی کرده اند وآبا واجداد ایرانی دارند به صرف ۴۰ وحتی صد سال زندگی درایران حرمت شناسنامه ایرانی از بین می رود اگر اینان شناسنامه بگیرند.
پاسخ ها
محمدرضا آهنگر
| Canada |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
دوستان اکثرا درست میگن. باورتون میشه بعد آمریکا که بر پایه مهاجران اروپایی به جمعیت۳۶۰ ملیون رسید با ورد. غیر قانونی مهاجران عراقی و افغانی ما دومین کشور مهاجر پذیر هستیم. آمریکا و اروپا ۵ ملیون مهاجر سوری رو با بدبختی تو خودش جا داد و دیگه هم نخواهد کرد. کسانی ازشون که صنعت خاصی
بلدن سواد خوبی دارن سرمایه دارند باید استقبال کرد ولی باور کنیدتوی این ض۵ میلیون افغان یکیشون دیپلم تموم نکرده پول هم که قربونشون برم دلارهای کشور مارو میفرستن افغانستان واسه خونوادشون.فقط یه سری کارای در حد لیسانس فنی حرفه ای تاب آرین هاشون دارن.فک میکنیم ما ایرانیا رو که به اروپا و آمریکا راه میدن واسه خوشتیپیمونه. نه خیر هرچی سرمایه هست رو از ایران جمع کردن هم مغز و هم دلار. اقاماواسه نون شب خودمون گیریم اونوقت کارت شناسایی میدین،درحالیکه عزیزان بلوچ ما هنوز شناسنامه ندارن.مرزهارو کنترل کنید آغا.
نابود کردن مارو نه کار هست نه خونه برای اجاره آدمهای بی فرهنگ نمک نشناسی هستند
مصرف انرژی افغانها خیلی زیاده تا جایکه آب را باز ول میکنن و میروند کسی هم اعتراض کند میگوید پولش را میدهیم
چرا مامثل کشورهای دیگر ورود اتباع خارجی را منوط به شرایط خاص نمیکنیم چرا هرچی بیکارهست میاید اقا بیایند یا سرمایه بیارند یا دانش اینها فقط پول از ایران خارج میکنند یا مشکلات دیگر
نگران برهم خوردن ترکیب جمعییت کشور هستم .به مسله مهاجران مسلمان هند به پاکستان توجه کنید که مرتب در کراچی با بومیان محلی درگیری دارند .
هرچه قدر افغانی میاد ایران همان قدر جوانان ایرانی از ایران بخاطر کار مهاجرت میکنند انروز تو کشتی غرق شده چند نفر ایرانی جانشان را ازدست دادند ویا در ترکیه ویا عراق در شرایط سخت بدون بیمه وامنیت کار میکنند باید افغانیها ایران را ترک کنند امنیت کاری واجتماعی برقرا ر بشه
اکثریت قاطبه مردم حضور افغانها را اصلا قبول ندارن وعلنا نمی خواهن که افغانها در ایران باشن ،چرا دولت گوش شنوا ندارد افغانها بیشترین تهدید در ایتده ایران هستن و سوابق بدی دارند از جمله قتل و سرقت و ناامنی و قاچاق و ...و....بروید پرونده ها در دادگاهها دز طول ۴۵سال بررسی کنید
شاید مستحق میزبان دوستان افغان باید باشیم نه اروپاییی یا حداقل از سمت همسایه ای غربی کشور
آقای مثل نماینده میگن افغانها ایران را بعد جنگ بازسازی کردن
اگه این افغانها عرضه بازسازی داشتن کشور خودشون رو میساختن
و آباد میکردن ..انگارهمه تکنسین و مهندس بودن !!!!
اتباع باید از کشورما با عزت و احترام خوشون خارج شوند
در غیر اینصورت باید با زور اخراج شوند
حضورافاغنه تهدیدهست علیه امنیت جامعه امنیت اخلاقی غذایی کاری محیطی ایرانی حواست راجمع کن تادیرنشده
لطفاً کمی اصولی تر و علمی تر این موضوع را مورد بررسی قرار دهید ،
اخراج کنید افغانیها رو مملکت به ارامش واسایش می رسه لازم نیست جراحی اختصادی کنید مسکن بسازیدهمین افغانی هارو بیرون کنید مردم سراززندگیشون در میارن اوضاع ۷۰ درصد خوب میشه عامل نصف مشکلات مردم اینا هستن شما باید سر بزنیدشهرهایی که یه افغانی ندارن مردم خیلی مشکلاتشان کم ناهنجاریها اجتمایی کم و امنیت واسایش وارامشتون وبیکا ری کم و مسکن دارن اجاره پایین
الان حدودا پانزده میلیون در ایران اتباع افغانستانی هستند اینها در سال های آینده از نظر فرهنگی خیلی تاثیر میذارند و ضمنا با این وضعیت گرانی باید مسولین یه فکری بکنند
افغانستانیها هم برادران اسلامی و دینی ما هستن، چه اشکالی داره ضمن اینکه مشترکات تاریخی و فرهنگی و دینی خیلی زیادی ما با اینها داریم. به نظر من جدایی وجود نداره با توجه به اینکه وصلتهایی هم بین ایرانیان و افغانستانیها صورت گرفته. چشمها را باید شست جور دیگر باید دید.
چراباید نگران نبودازحضورافغانیا ازگرونی شهریه مدرسه گرفته تاموادغذایی و اجاره وغیره همه باعثش افغانیاهستن وهیچ کدوم آدرس ونشانی ندارن مالیاتی که نمیدن
سلام خواهشا اخراجشون کنید
عجب بحث رو این بد بختاصورت میگیره انتقاد نکنید بیرون کنید یک کیلو گوجه را صد هزار تومان بخیر بودن اینها اگه ضرر داره یا سودی هم داره یانه اگه نداری بیرون کنید جای اینا هفت ملیون مهاجر ایرانی در کشورهای غربی هست بر گردانید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
کشورهای دیگه خودشون تصمیم می گیرند ما ایرانی ها هم برای کشورمون تصمیم می گیریم ما وبال گردن که انقدر پررو هم باشه نمیخواهیم
نباید نگران شد باید وحشت کرد.باید فرار کرد .آخه آدم تو شهر خودش اینقدر باید احساس ناامنی بکنه.شیراز داره از افغانی منفجر میشه‌.حساب کردید اینا چقدر نون می‌خوان.مدرسه می‌خوان.شغل میخوان
اره همه جا ناامن هست
خیلی باید ترسید همه پارکها پر شده از این افغانیها
اکثر افغان ها مجرد (مرد)،نبايد فکری کنند ،باید و باید کاری انجام دهند هر کدام از افغانستان خسته شده به راحتی آمده ایران من راننده اسنپم، هفته ای دو تا مسافر دارم که عضو نیروهای مسلح بودند که بعد از طالبان فراری شدند الحمدلله دولت مردان ما به فکر فرهنگ سازی که نیستند هیچ این فرهنگ نصفه ونیمه ای که داریم رو افغان ها دارند خراب می‌کنند باید کاری انجام شود الخصوص که هر خانواده افغان حداقل ۴ بچه دارن
چرا که نه باید ترسید خوده بنده پلیس هستم در شهرری و متاسفانه خیلی از شغل ها یا مغازه ها به دست افغانی ها افتاده خواهشن پیگیر بشید ما فلسطین دوم نشیم زمین بفروشن و خواهان استقلال یک منطقه از ایران را بکنند
بله چون انقدر که تعدادشون زیاد شده وخیلی هم پرور وگستاخ شدن
باسلام من با افعانیها زیاد سروکار داشتم به نطر من از هزار نفر آنها یکیشون سالم است بایستی دولت محترم فکری در مورد کند وگرنه ایران عزیز دچار مشکل خواهد شد
وای بحال کسی که نه راه پس داردونه راه پیش حکایت ما شده دوستان.خداکندجناب دکتر بااروپاییها مزاکره کند که هم شما عزیزان از شرما خلاص شوید هم ما ازاین بنبست حقارت باروبی عزتی خلاص شویم
شما ایرانی که حاضر باشد کلنگ بزند یا مقنی باشد یا سنگ بری بکند بگرد ببینم پیدا میکنی یا نه؟ ایرانی تن اش را به کار سخت نمیخواد بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
پس ۸سال دفاع مقدس، مردم کجا بودن که جلوی گلوله می ایستادن و می رفتن روی مین ها؟؟
این افاغنه حتی عرضه نداشتن از خاک کشورشون مقابل طالبان دفاع کنن
کاراست کسی دنبال کارنمیکرده بهانه دروست میکند
اقای فلاحت پیشه وجود افاغنه برای هیچ فرصت نیست به عدهای ازسرمایه دار فرصت طلب ما باید مالیات بدیم ما باید دوسال سربازی بریم
تازه بعداز خدمت سربازی باید برای کار باید منتظر بشیم اگته افعانی نبود مارا استخدام کنند چون خیلی از شرکتهای خصوصی اولیتشان افاعنه چون ننه بیمه پرداخت میکنند نه خواسته زیاد دارند
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
ای بابا انقدر اسم مالیاتو وسط نیار تو مگه چقدر مالیات دادی آخه همچون میگه مالیات دادم انگار یکی نداری این آقا نصف عمرشو کار کرده مالیات داده اگه اینا نباشن تو مالیات نمیدی بگرد دنبال راه موفقیتت مطمئن باش ینا سد راه شغل تو قرار نمی‌گیرن چون اینا رو تو هر محیطی راه نمیدن تو اگه بخوای به جایی برسی اینا چه باشن چه نباشن مطمئن باش هیچ فرقی به حال تو نمی‌کنه آره اگه من و تو جفتمون عرضه نداشته باشیم خودمونو بسازیم اینا که چه عرض کنم
... طلا فرش کنن من و تو به جایی نمی‌رسیم
شما چه پیله ای کردین به این افغانیا !
از جیب ملت فقیر ایران هزینه اقامت میلیونها افغانی شامل خوراک پوشاک مسکن سوخت اموزش بهداشت وووووهزینه می گردد صاحب خانه سفره خودش خالیست مهمان نمی خواهد
در هر حوزه وقتی از افراد اهل و خبره برای تنظیم قوانین در بازدارندگی بهره نمیبرید هر لحظه در استرس و شوک اتفاقات آینده بسر میبرید. چون خلأ موارد قانونی وجود دارن و کسی هم احساس مسولیت نمیکند
آقای پزشکیان عزیز و محترم، شمارو به خدایی که می‌پرستید قسم میدم ما افغانستانی ها رو اینقدر اذیت نکنید تو این کشورتون،ما انسانیم و خداوند به ما عزت داده ،اگر میخوای که باشیم حقوق شهروندی کامل بدید،و اگر نمی‌خواهید باشیم به دنیا اعلام کنید که ما مهاجر نمی‌پذیریم و باید از اینجا برید البته با برخورد جدی نه اینکه الکی...
مطمئن باشید همه از اینجا خواهند رفت،شک نکنید....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
بهتره زودتر بری
اینا بهتون شناسنامه بدن ما میریزیمتون بیرون
عمرا بذاریم ایران رو به افغانستان تبدیل کنید غیرت داشتید از کشورتون دفاع می کردید ما بی غیرت نمیخواهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
چیز دیگه ای نمیخواهید؟متوجه نمیشید ما مردم ایران از بودن شماها در کشورمون راضی نیستیم؟دنبال شهروندی کامل هم هستید؟
افغانیها اسب تروا هستند
من یک فرهنگی ام از ۴۰ نفر دانش آموز هر کلاس فقط ۳الی ۵ نفر ایرانی هستند بقیه همه افغانی هستند که ازآموزش و امکانات رایگان استفاده می کنند دائم اعلام می کنند معلم کم داریم بیرون کنید این افغانی ها روتا کی عمر و اعصاب و وقت خودمون رو صرف این بچه افغانی ها کنیم اینها می خوان چی بشن برای ما بعدا هم وصلت می کنند با ایرانی ها نژاد آریا یی رو دارن خراب می کنند نژاد افغان بر بر و مغول است با نژاد ما فرق دارن بله ما نژاد پرستیم چه ایرادی داره
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
عمو مسائل را با هم قاطی نکن. ما خواهان بازگشت افغان ها به کشورشون هستیم اما نژاد پرست نیستیم و ربطی هم به نژادپرستی نداره. ضمن اینکه انقدر نژاد اریایی اریایی نکن. نژاد ایرانی ها هم صد بار چرخیده و از هر ملتی داخلش هست!
باسلام و درود به همه ملت شریف دو کشور .
این انصاف نیست که بگن همه مهاجران رو پرت کنین بیرون .
بعدشم مگه ایرانی مهاجر نشده تو کشور های دیگه .تو آمریکا و کانادا چقدر مهاجر ایرانی داریم . تو اروپا و استرالیا چقدر مهاجر ایرانی داریم . یعنی اینارو هم بگن بندازیم بیرون این درسته واقعا . بعدشم هر کسی کار بکنه کار زیاده .
بهانه هم زیاده برای کار نکردن .
افغان ها رو بیرون کنند همه چی حل میشه همه چی درست میشه .؟
تابناک چرا نظر ما رو نزدی؟
دولت ومجلیس چه کار می‌کنه هرروز این اتباع روز بی روز بیشتر میشه اگر خودی دولت و مجلیس نمیتونه کاری انجام بیده بیده دستی خودی مردم بابا دیگه ازدستی این اتباع آسایش نداره مردم نه مالیات میدن نه اواریز میدن از یارانه ای ما مردم میخورن چرا دولت و مجلیس جلوگیری نمیکنه
امنیت در کشور افغانستان برقرار است باید افغانها برگردند و کشور خودشون را بسازند.
افغانها ایران را مثل یک استان از کشور خودشون می دانند، راحت رفت و امد می کنند.
هنوز توقع هم دارند که چرامثلا برای مدرسه دفتن بچه هاشون پول بدهند.
مسیولین محترم مردم داد می زنند ، افغانها را از ایران بیرون کنید، هیچ کشوری طاقت این همه مهاجر ندارد.
اگر به گفته افغانها از سازمان ملل یا یونسکو پول می گیرید یا اگر دلارمی گیرید، برای مردم فایده ای ندارد.
انها پولشون را تو کشور خودشون ببرند و انجا را اباد کنند.
سلام
من که شخصا باحضور افغان ها در ایران به این شکل افسار گسیخته مخالفم .
چون اکثر آنها از سطوح پایین و کم فرهنگ و بی قانون افغان هستند .
خیلی به قانون و ضوابط اجتماعی احترام نمی گذارند و بی نظمی و شلوغی و شلختگی در شهر ایجاد کردند .
در ضمن کلی هم هزینه و بار مالی بر کشور ما تحمیل میکنند . مردم خودمان بیشتر نیاز به این هزینه دارند .
سپاس
بابا چرا ایناراه بیرون نمی‌کنید بچه های ما دیکه جرعت نمیکنن برای پارک‌های تهران برن پر شده تمام افغانها هر جا میری کار هم نیست برای ایرانیها همه افغانها سر کارن همه چیز را اینها گرون کردن چی از جون ما میخوان بر کشورشون پس بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
کجای کاری تهران همین الان بیش از دومیلیون افغانی توش هست....فقط مردم باید شروع به اخراج مهاجران افغانی کنند
ما از ریس جمهور جدید میخوایم تمام افغانها را بیرون کنه تا کشورمون را اباد بشه آدم جرعت نمیکنه با زن بچه بره بیرون هر پارکی میری گله افغانها اونجا هستن فقط اخراج مًل پاکستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
اگه بیرون نکنه بهتره استعفا بده....اولویت اول مردم ایران اخراج پانزده میلیون افغانی است
افغانستان که وضع تورمش از ما کمتره چرا ورود و خروج افغان ها بااین کثرت آزاد باشد با این گرانی مسکن و خدمات به ضرر مردم وبه نفع مافیا هایی است که می خواهند ارزان از نیروی کار آنها استفاده کنند تا از نیروی کار ایرانی استفاده نکنند وواز بیمه و مالیات فرار کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
وضعیت فعلی شک برانگیز هست...تمام ملت میگن اخراج کنید و هرروز داره به جمعیت افغانی ها اضافه میشه
با سلام من موندم برم یا بمونم مادر ایرانی پدر افغان بین زمین و آسمان دوستان نظر بدین برم یا بمونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
دسته مادر پدر محترموتونوبگیرید وبرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
دستشونو بگیر رو فرار کن ...فکر نکنم فرصت پیدا کنی تا مرز هم برسید پس تا فرصت داری فرار کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
زمین متعلق به خداست بمون و کاری به نژادپرستان بیجاره نداشتهباش
مردم به التماس کردن افتادن که این افغان هارو بیرون کنید، اما کو گوش شنوا!!!
وقتی خودشون کشور دارن چرا باید ایران باشن .اصفهان برا اجاره خونه میری .قیمن بالا میگن .کوتاه نمیان چرا چون خونه هارو با رهن بالا میدن به برادران افغان .بیکاری زیاده چون افغانها بیمه ندارن برا کارفرما زیاد کار میکنن ترجیح میدن نیروی افغان بگیرن .اگر اینها نبون شرایط ایران خیلی بهتر بود .ووو...
عراق و موصل یک بار تاوان چنین اشتباهی را دادند و 7 سال توسط داعش عارت و چپاول شدند. آن هم در یک عصر جمعه روی داد و با یک غفلت هشدار داده شده از قبل و عدم توجه سران مملکت عراق در یک بعد از ظهر جمعه شهر موصل ابتدا اشغال و پس از آن 35 درصد خاک عراق تصرف شد و 7 سال درگیر این اشغال بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
هر اقدامی در صورت ناامنی کشور ایران توسط اتباع افغانی صورت بگیرن همه آنها حذف خواهند شد...اینجا ایرانه
افغانها برن صنعت ایران فلج میشود کارگر ایرانی کار نمیکند همی افغانها هستن که در سرما وگرما کار می کند در مقابل پول ناچیز کارگر دیگر کشور بیاد به دلا حقوق میگیرد
حداقل ۱۰ تا ۲۰ درصد تقاضای مسکن و فشار تورم مسکن، به خاطر افاغنه هست ...
اصلا کاری به مصرف حداقل ۱۰ درصد یارانه نان، آب، برق و گاز و بنزین .... ندارم
خداشاهده ، تو یکی از شهرا جنوب ایران، دنبال خونه اجاره می گشتیم، بنگاهها می گفتن افغانی ها خونه ها رو اجاره کردن و ... آخرش خونه گیرمون نیومد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
عزیزم کجای جنوب ....بیشتر افغانی ها تو تهران و اصفهان و یزد و کرمان و مشهد هستند چرا مسوولین این مناطق هیچ کاری نمیکنن
سلام
جرم و جنایتی که این قوم عقب مانده در ایران مرتکب شدند از خاطر مردمی که از اینها آسیب دیدن پاک نمیشه روزی میرسه به یکی از بزرگترین معضلات کشور تبدیل بشن متاسفانه دولت مردای ما دلشون به حال ایران نمیسوزه وگرنه همین فردا همشونو اخراج میکردن ولی در عوض واسشون امکان زندگی و تحصیل و تولید مثل فراهم کردن با یارانه مردمی
درهرکشوری پذیرش مهاجر قانون دارد.اول ورودشان ثبت وبعد آنهاراتا۵سال دراردوگاههانگهداری میکنند بعد به آنهامجوزمیدهند .وحدودومسافت آن هم مشخص است.نه اینکه هرشب ۵۰۰نفربدون مجوزوارد شوند وبعضی ازآنها کیف قاپی وگوشی وغیره داشته باشند وبه امنیت وناموس ایرانی تعرض کنند ودوباره ازکشورهای شوند
ایران باید از افغانی پاکسازی شود مثل بمب خطرناکند
هیچ گوش شنوایی نیست ‌.... آدم تو بعضی شهرها که می ره، بیشتر از ایرانی، افغانی به چشم می خوره ...
تاجران ایرانی وارد دوبی که میشن، ظرف چند روز باید خاک امارات رو ترک کنن، اونوقت مرزها ایران طوری هست که این جماعت هر وقت بخوان می رن و هر وقت بخوان میان،

تازه یکی شون تو تاکسی بهم گفت افغانستان که میریم، طالبان لب مرز ازمون عوارض می گیره و باید هر نفر ۱ میلیون بده طالبان، اونوقت تو ایران همینطور می رن و میان
اگر حضور افغانیها در ایران خوب بود پاکستانی ها از ما خیلی زرنگتر هستند و افغانیها را اخراج نمیکردند
سلام ،بنده خودم در ایران متولد شدم،در ایران درس خواندم ،و تمام ۲۱ سالی که مشغول به کار بودم همیشه به یک طریقی تحقیر شدم،و باز هم از ملت شریف ایران سپاسگزارم چون هم کشورشونه هم مهاجر بیش از حد زیاد است ،
ولی الان مدت ۱۱ ساله تو آلمان زندگی میکنم مثل خودم برادران زیادی از ایران هستند ،
هیچوقت بین هیچکس فرقی نیست چه آلمانی و چه از دیگر کشورها،
در ایران هم آنهایی که غیر مجاز هستند ویا دچار جرم و جنایت میشوند باید با آنها جدی برخورد بشه،
با ارز احترام
البته آنهایی که پذیرفته شده اند
تا فشاری روی مسوولان نباشه همین اش همین کاسه
اگر نتوانیم مسائل رو تفکیک کنیم باید دوباره روی خودمون کار کنیم تیر الکی در کردن فایده نداره
خودکرده را تدبیر نیست
افغانیهاهمون کسانین که بی نهایت قتل وتجاوزدرایران انجام دادن ومیدهندماایرانیهاچقدرخوارشدیم که توکشورخودمون مظلوم واقع شدیم اینها همه ازبی عرضه گی مسئولان کشورمون هست به خودتون بیاییدوبه افغان دخترندین وازشون زن نگیرین-بی غیرتی بسه دیگه
افغانی ها به کشور خود بازگردند به هزاران دلیل که خودت هم میدانی تابناک
سلام حضور همه مخاطبان محترم
با حضور قانونی برادران و خواهران افغانستانی مخالفتی نیست اما حضور بدون پاسپورت ، کار بدون ویزای کار ، صدور ویزای توریستی !!! بدون تعیین مکان اقامت بدو ورود همه و همه از ندانم کاری مسئولین و بی برنامه بودن است این همه افغانستانی را بدون مدارک به کشور راه می دهید باید منتظر عواقب خطرناک آن هم باشید مسئولین فکر نکنند مرگ برای همسایه است این مشکل دامن شما و خانواده های شما را هم خواهد گرفت اگه شما به افغانستانی ها اجازه ورود نمی دهید پس انگار ما مرز شرقی نداریم ؟؟؟؟؟
این فرصت که می فرمایید اگر ضابطه مند نباشد تهدید جدی است مسئول محترم
ایران شده افغانستان رفتیم دریاچه چیتگر انگار رفتی کابل رفتیم آب و آتش بچه پنج سالم ترسیده از شکل و شمایل افغانها ورامین افغانستان شده شهر ری بافت اجتماعی اخلاقی کلن ازدست رفته جرم انگاریشون از حد خارج شده و جالبه برام باهاشون صحبت میکنی بهت میگن دولت شما دوست داره ما بیایم باشیم وگرنه مرز رو میبست باز نمیزاشت مثل ترکیه بسته نمیتونیم بریم دولت شما نه کاری نداره میریم میایم
مسخرس.توکشوری که نون گیرایرانی نمیاد افغانی به راحتی حق ملت ایران میخوره چراقانون دولت واقایانی.که راس کارند فکری نمی‌کنند.ناموس ایرانی امنیت نداره کسی توجه نمیکنه
عجب ماشاالله همه کار شناس شده
تا زمانی که با بیکار کردن جوانان ایرانی میدان را به افغان‌ها می دهیم و به خاطر ندادن بیمه و مزایا بیگانگان را بر تر میبینم باید منتظر روزی باشیم که مانند فلسطینی ها افغان ها ما را از وطنمان ایران بیرون کنند
اقای کارشناس یا طراح سئوال چرا نباید نگران بود . تعداد زیادی از در و دیوار وارد حیاط خانه شما شوند بدون اینکه اجازه بگیرن ایا شما و زن و بچه شما اسایش دارید . حالا این سئوال رو مطرح میکنین .مسخری . ایرانیها این همه بناهای تاریخ ساختن و اکثر دکتر و پروفسرها و دانشمندان در سراسرجهان ایرانی هستن . نه عزیزم شاید شما ناتوان باشین ولی ایرانیها هیچ نیازی به وجود افغانیها ندارن به هیچ وجح . افغانیها بجز درد سر و نا امنی و حتی واردات مواد مخدر منفعتی برای ما ایرانیها نداشتن . لطفا بفرمائید افغانستان . با این سئوال مسخره ادم احساس میکنه که شما خودتون افغانی هستین .
پزشکی‌جان‌لطف‌کن‌اینا‌رو‌بریز‌بیرون
خاک برسرافغانی هاکه امدن واسه کی خرامالی میکنن دولت ایران همین مونده که بیاد خون افغانی هاروبخره شما که همین جوری دارین راجب افغانی هاحرف میزنین میدونیدکه سالی چندمیلیون افغانی هادارن واسه همین کارت آمایش یاپاسپورت هاپول میدن بدون این بهشون یه بیمه بدن که بچشونوببرن دکتریایه کمک دیگه بهشون بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
هزینه پاسپورت را که به سفارت خودتون پرداخت میکنید.یعنی حاضر نیستید برای کارتی که قانونا باید در کشور دیگه داشته باشید هزینه پرداخت کنید؟میخواهید یه پولی هم دستی بهتون بدیم تا راضی تر بشید؟والا مفت خوری هم حدی داره
دولت آقای دکتر پزشکیان باید اولین اقدامشون اخراج بی چون و چرایی افغان ها باشد با این وضعیتی که پیشه رو داریم یه زمانی افغان ها جای مارا بگیرند ،خود من در محله ی در تهران زندگی میکنم ،از هر صد نفری که در طول روز میبینم پنج نفرشان ایرانی نیست ،به شخصه خودم در کشور خودم در آن محله احساس خطر و غریبی میکنم .
در کشوری که بیکاری وتورم دراوج هست وخود مردم گرسنه هستن چرا باید افغان بیاد از بیت‌المال مردم ایران سود ببره جاهای تفریحی، کار،پیمانکاری همه وهمه ایران دست اینها افتاده تورابه خدا بخاطر مردم وگرسنگان ایران کاری کنین افغان ها رو بیرون کنین آیران می شود بهشت
مردمومن افغانی بجزکارگری ساده چی بلده که شمامیگین بازسازی کردن مملکت را،خواهشن این حرف ونزن من خودم بیست سال که توکارساختمان هستم وده سال که بناه هستم هنوزکارگرافغانی ندیدم که بجزکارگری ساده کاردیگه انجام بده،ازدکترپزشکیان محترم خواهشمندیم که افغانی هارابیرون کن ازاین خاک پاکی که این همه شهیدداده
دوستان وعزیزانی که به فکرکشورهستیدلازمه بدانید بعضی ازکسانی که خودرا ایرانی می دانندتاکنون قدمی برای پیشرفت وعزت کشور برنداشته اند.ولی بعضی ازهمین افغانی هادر جبهه دفاع مقدس ودرمبارزه باداش وهمچنین بازسازی کشور غیرتمندانه پایکاربودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
برو بابا.اگر غیرت داشتند که توی کشور خودشون میجنگیدند نه توی کشور غریبه
با سلام و ادب خدمت تمامی خوانندگان
لطفا مهاجران افغان را به پنج میلیون نفر کاهش بدید و با سازماندهی در هر استان و نظم دهی اسکان آنان نیروی کار مورد نیاز را تامین کنید درضمن اروپا و استرالیا و امریکا و کانادا بسیار سختگیرانه عمل این افغانی ها جز مصرف منابع ما کاری نمیکنن لطفا خواهشا بداد منابع برسید مسئولین گوش بدید ایران در خطر است خروج ارز و هدر دادن منابع نفت و گاز و ........ آثار ماندن این افغان های نمک نشناس هست حتی شیعیان را هم برگردانید
متاسفانه بااین تعدادافغانی در کشور در وطن خودمان احساس ناامنی وغربت میکنیم.
آیا افغانی ها توریست خارجی نیستن؟!
توریست حتما باید مو بور و چشم آبی باشد؟!!
آیا نمی‌خواهید کمی به روز باشید و از تفکرات کهنه و عقب مانده نژاد پرستی دست بکشید؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
توریست پول داره ؟ اینا چی ؟ دارن از ما تغذیه میکنن .برعکس شده ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
توریست؟؟والا ما تو عمرمون توریستی که بیاد کارگری کنه ندیده بودیم.احتمالا معنی توریست سمت شما چیز دیگه ای است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
توریست میاد چند روز می مون میره لنگر که نمی‌اندازد مثل اینا
وجود این همه افغانی کشور و خراب کرده باید همشون برن خطرناکن خطرناک دزد ونامردن
نه جای نگرانی نیست فقط قیمت پایین ندن
افغانی ها باید اخراج شوند وگرنه مردم دست بکار میشوند
این حرفا فایده نداره مردم ایران از دولت جدید یه کار میخان فقط اخراج افغانها همین
بله
سلام می‌دونستید افغانها برای تحصیل بچه هاشون شهریه نمیدن ولی ایرانی باید شهریه بده می‌دونستید افغانها برای زایمان پول نمی‌دن ولی ایرانیها باید پول بدن....کمی تفکر
افغانی اگه عرضه داشته باشه می‌ره کشور خودشون باز سازی می‌کنه لازم نکرده برا ایران دلسوزی کنن بخدا یاگر مزدشون کم بدین یا دیر بدین ابرو حیسیتمان رو میبرن آدمای بی چشم رویی هستن لطفاً این مسوولین خواب رفته از خواب بیدار شوند و اینارو از کوچک و بزرگ هم همرو بیرون کنن
امیدواریم دولت آقای پزشکیان از ورود افغان ها به ایران جلوگیری بعمل آورند با توجه به فرهنگ طالبانی به شدت افغانی ها واپسگرا شدن و افت شدید فرهنگی دارند و هیچ خیری برای ما ندارند و امنیت هر منطقه و محلات رو به شدت پایین می آورنددردولت قبلی به این مقوله بی توجه بودن
اگه خوبن چرا پاکستان ریخت بیرووووون؟؟؟؟؟
افغانی ها اخراج
مردم باید قاطعانه با کسانی که اجاره میدهند یا کار میدهند..رفتار کنند..اگر پزشکیان.. کل افغانها را اخراج نکند مانند تبریز پس بدرد نمیخورد
باد نگران بود و باید بررسی بشه چه کسی پشت این نقشه شوم تغییر جمعیتی هست با ورد افغان ها به ایران
متاسفانه تعداد سنیهای اتباع در شهرهای مذهبی و تهران زیاد شده و این خطرناکه و مشکل دیگه اینه که درسته که اتباعی که ایران بدنیا اومده سربازی نمیره و شهروند درجه یک محسوب میشه ولی میشه ازشون دو سال در کارهای عمرانی نیروهای مسلح استفاده کرد
افغانها آدمهای سوئ استفاده چی هستند تا حالا همه دیدند وشنیدن اینها افکار محمود شاه افغان رو دارند ولی باید بدانند نادر شاها در کشور فراوانند وروزی همه وهمه بجز کسانی که برای کشور ضرر نداشته ومنغ قانونی نداشته باشند باید از این کشور اخراج شوند
افغانها یه زمانی آواره یاد میشدن بعد شدن پناهنده والان که افغانستان دارای حکومت شده افاغنه بهش میگن مهاجر ودور نیست که بهشون بگن مهاجم وجنگ خیابانی با مهاجمین داشته باشیم،افاغنه از بمب اتم خطرشون بیشتره
توهرکشوری که غیرقانونی بخوای بری سالها توکمپ باشرایت دشوار نگهداری میکنند بعدش اگه نیاز داشتن گلچین میکنند اما اینجا شده سرای افاغنه اینها مهاجمان نسل محمودافغان هستن ماتوکشورخودمون داریم بیگانه میشیم
بی رحمترین وجانی ترین انسانهای دنیا افغانیها هستند ازنظر بی بندباری هم برادربه خواهر مردبه مرد و، ،،،،،،ترحم ندارند بارها توایران اتفاقاتی افتاده بوسیله افغانها که آدم شرمنده است به زبان بیاورد
،لطفا همه را بیرون کنید از ایران بااصالت و بادیانت
تادیر نشده اقدام اقدام جدی و فوری درخصوص اخراج افغانی ها انجام شود. بسیاری از ملت نگرانند
اگر واقعا مسئولیت سرتون میشه این افغانی هارو فوری بیرون کنید تا اتفاق بدی نیفتاده مردم بیرون کنند بد بیرون می‌کنند.
لعنت به هرچی افغانی
اولا افغانستان جزو جداشده ی ایران بزرگ است با رفتن طالبان ها مرز ها برداشته می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
خب پس فعلا برگرد کشور خودت تا مرزها برداشته بشه و افغانستان رسما جز ایران بشه بعد اگه خواستی برگرد
چی چرت میگی حقوق شهروندی . همتون قاچاق میایدو ۳۰ نفر ۳۰ نفر تو سمند میاید عینه گوسفند . عینه آدم با ویزا و ... بیاید .هم احترامتون رو نگه میدارن هم حقوق شهروندیتون حفظ میشه . ولی حیف که شما مفت برین
متاسفانه در منطقه شهرک راه اهن که نزدیک دریاچه هست زندگی میکنم. هجوم افغانی ها به خصوص در روز های تعطیل به شدت امنیت منطقه رو از بین برده . رفتارهای افغانی و هجوم گله ای این افراد ارامش و اسایش اهالی رو سلب کرده. وقتی بیرون می ایم به خصوص در روزهای تعطیل انگار وارد کابل شدیم. کدوم سازمان مسول جمع اوری و پاکسازی و امحا افغانی ها هست؟ چندین بار به شهرداری تماس گرفتیم تا افغانی های ولگرد رو معدوم کنند اما فایده ای نداشت.
مسئولین به چه موضوعاتی فکر میکنند کی باید جلوی مهاجرت بی رویه وغیر قانونی رو بگیره مردم قطعا نه مسئولین الان بدون هیچ ضابطه ای وارد میشن وبعدا کی میخواهد اینارو کنترل کنه همین الان یه جاهایی تعدادشون از ایرانی ها بیشتره مثلا همین ورامین بغل گوش تهران تعداد افغانی ها از تعداد ایرانی ها بیشتره تا دیر نشده یه فکری به حال این وضعیت بکنید .
دیروز پسرم رو بردم پارک از۳۰تا بچه ۲۵تاش افغانی بود تو پارک
اینا سرزمینشون تو دریا غرق شده؟؟ کشور ندارن؟؟؟ کشور ما نذر منطقه شده!!!
هیچ کشوری تو دنیا مثل ایران بی در ودروازه نیست و مرزها به امان خدا ول نشده. چه حکمتی تو کاره. من در عجبم
نمیدونم چرا مردم ایران هرکاری ک طالبان میکنند از ما میبینند به والله ک من از حکومت طالبان نفرت دارم طالبان از انسانیت به دور است ولی چیکار کنیم چاره چیه
آقای فلاحت پیشه شما هر زمان رفتی نان بخری 30 دقیقه تو نوبت بودی بعد از اتباع بلخره شما هم بتونتی بخری بیا اینجا از درد مردم ایران صحبت کن
اگه افغانی ازایرن بره. ارزونی. میشه یه جا. تفریحی زیارتگاه. اماکن عمومی زن بچه ادم راحت نیستن
پاسخ ها
شایان
| Germany |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
چقدر زود، کارشناسانه و انسانی به نتیجه رسیدید
اگر در کشورشان جنگ نیست باید برگردند. و کشور خود را بسازند اگر در کشورشان جنگ باشد چاره ای ندارند وایران هم باید.طبق. قانون رفتار کند
خوب همین نظرات ومردم کانادا وآمریکا دیگر کشورهایی که برای ویزاشون دارین خودتون ومیکشین دنبالتون بگن
ما افغانی تو ایران نمی‌خواهیم. جز خانواده الباقی باید اخراج بشن.چندین میلیارد دلار در سال ارز خارج میکنند.
آپارتمانم را می خواستم اجاره بدهم ، چند خانواده ایرانی با یک بچه و یا بدون بچه برای دیدن آمدن ولی یک خانواده افغانی با پنج بچه برای اجاره آمده بود.
پاسخ ها
شایان
| Germany |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
خب الان به چه نتیجه ای میخواستید برسید؟ مثلا بجه هاشون بندازه دور؟
افغانی ها زمانی به ایران پناه آوردند چون در کشورشان جنگ و نا امنی بود . ایرانیان هم میهمان نوازی کردند. آنها صنعت قالی بافی و ....را و همچنین کشت زعفران را آموختند و در حال حاضر هم فرش صادر می کنند و هم زعفران حتی بیش از ایران..حالا که در کشورشان جنگ نیست باید به وطن خودشان برگردند.
پاسخ ها
شایان
| Germany |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
الان چیزی بدتر از جنگ در کشورشون هست وگرنه مطمئن باش برمیگشتن که من و شما رو با این همه نفرت و کراهت نبینن
پزشکیان ایران را ایرانی کن و افغانی ها رو بیرون کن که کشور و منابع رو فلج کردن.
افغانی برو بیرون وگرنه بیرونتان میکنیم
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # محرم