بازدید 14946
با تحولات منطقه و جهان

جزئیات طرح خطرناک ۳ کشور عربی برای نجات اسرائیل/ تهدید رهبر کره شمالی برای اشغال کره جنوبی/ پیروزی متحدان عمران خان در انتخابات پارلمانی پاکستان/ اعزام یک کشتی جنگی آلمانی به دریای سرخ

جزئیات طرح خطرناک ۳ کشور عربی برای نجات اسرائیل، تهدید رهبر کره شمالی برای اشغال کره جنوبی، پیروزی متحدان عمران خان در انتخابات پارلمانی پاکستان، اعزام یک کشتی جنگی آلمانی به دریای سرخ و حمله مقاومت عراق به یک «هدف حیاتی» اسرائیل از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹ 10 February 2024

جزئیات طرح خطرناک 3 کشور عربی برای نجات اسرائیل/ تهدید رهبر کره شمالی برای اشغال کره جنوبی/ پیروزی متحدان عمران خان در انتخابات پارلمانی پاکستان/ اعزام یک کشتی جنگی آلمانی به دریای سرخ

الهام قرهی ـ بین الملل تابناک: جزئیات طرح خطرناک ۳ کشور عربی برای نجات اسرائیل، تهدید رهبر کره شمالی برای اشغال کره جنوبی، پیروزی متحدان عمران خان در انتخابات پارلمانی پاکستان، اعزام یک کشتی جنگی آلمانی به دریای سرخ و حمله مقاومت عراق به یک «هدف حیاتی» اسرائیل از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

جزئیات طرح خطرناک سه کشور عربی برای نجات اسرائیل

عبدالباری عطوان، تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به گشودن کریدور دوبی به حیفا از سوی سه کشور عربی برای نجات رژیم صهیونیستی از محاصره، به شدت از این موضوع انتقاد کرد.

عطوان تحلیلگر معروف جهان عرب در مطلبی در رای الیوم، با اشاره به اقدام سه کشور عربی در کمک به رژیم صهیونیستی برای مقابله با محاصره دریایی اعمال شده از سوی ارتش یمن، آورده است: در شرایطی که برادران یمنی، تاوان مالی و انسانی سنگینی به سبب بستن دریای سرخ و باب المندب به روی کشتی‌های اسرائیلی می‌دهند و هدف حملات هوایی آمریکا و انگلیس قرار دارند، برخی کشورهای عربی مانند امارات، عربستان و اردن با گشودن گذرگاه زمینی دوبی - حیفا هر آنچه رژیم اشغالگر از کالاها و غذاهای تازه نیاز دارد و با قیمت کمتر به این رژیم می‌رسانند.

وی نوشت: در حالی که کشورهایی که این کریدور زمینی از آن عبور می‌کند، سکوت مطلق در پیش گرفته‌اند و به دنبال توجیه و عذر و بهانه آوردن به خاطر این اقدام عادی سازی خطرناک و خفت بار و همسویی با جنگ کشتار پاکسازی نژادی در غزه هستند، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش‌های تصویری از عبور صدها کامیون از این کریدور به تصویر کشانده‌اند و آنچه این کشورها به دنبال سرپوش نهادن از آن و مخفی نگه داشتن از ملت‌هایشان هستند را برملا کرده‌اند.

چند روز پیش، کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی صدها کامیون حامل کالا و غذای تازه منتشر کرد. این اقدام سه کشور عربی به مثابه مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم در جنگ کشتار جمعی و خونریزی غزه است.

این تحلیلگر در ادامه به عذر و بهانه‌های دولت اردن در این زمینه اشاره کرده است.

وی همچنین این کریدور را به مثابه پایمال کردن خون شهدا، کودکان، زنان و سالخوردگان در غزه دانست که حامی کرامت امت اسلامی و حافظ هویت عربی و اسلامی در قدس اشغالی هستند.

عطوان بیان کرد: حرکت شتابان برای رساندن کالا و غذا به صهیونیست‌ها به مثابه مشارکت مستقیم در جنگ کشتار و گرسنه نگه داشتن ساکنان غزه و کرانه باختری است. همانطور که مقامات مصر با نگشودن گذرگاه رفح با زور و اجازه ندادن به عبور کمک‌های بشردوستانه به غزه و وضع عوارض پنج هزار دلاری برای عبور هر کامیون اقدامی مشابه انجام می‌دهند. گزارش‌ها از صف طولانی بیش از ۲ هزار و پانصد کامیون از العریش تا گذرگاه رفح حکایت دارد.

این تحلیلگر در ادامه با اشاره به اشتباه بودن انتظاری که از این سه کشور داشته، آورده است: اگر شهادت بیش از ۳۰ هزار تن که همچنان شمار زیادی از آنها زیر آوار هستند و زخمی شدن هفتاد هزار تن دیگر و ویرانی ۸۶ درصد از منازل غزه این کشورها را به حرکت وانمی دارد، پس چه چیزی آن را به حرکت درخواهد آورد؟

عطوان نوشت: ما از اردن، امارات و عربستان انتظار نداریم که مانند یمنی‌ها عمل کنند و با ناوهای آمریکایی و انگلیسی که به دنبال شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی هستند، بجنگند و انتظار نداشتن ما نیز به این دلیل است که آنها گوش شنوایی ندارند، بلکه خواسته ما این است که به ملت‌های خود که در حال غلیان هستند، گوش فرا دهند. اردن این روزها در غلیان بی سابقه به سبب کشتار ساکنان غزه و کرانه باختری و نیز اخباری که درباره مشارکت جنگنده‌های این کشور علیه اهدافی در عمق عراق مخابره شده است، در کنار جنگنده‌های آمریکایی برای انتقام گرفتن از مقاومت اسلامی عراق به خاطر حمله به پایگاه آمریکایی در شمال اردن، به سر می‌برد.

وی در پایان از کشورهای عربی خواست، به جای روی آوردن به رژیم صهیونیستی به مقاومت تکیه کنند.

تهدید رهبر کره شمالی برای اشغال کره جنوبی

رهبر کره شمالی هشدار داد، کشورش در صورت بروز جنگ با همسایه جنوبی‌اش در اشغال و ضمیمه ساختن آن به خاک خود تردید نخواهد کرد.

خبرگزاری حکومت کره شمالی (کی.سی.ان.ای)، امروز جمعه گزارش داد، «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور روز پنجشنبه مصادف با سالگرد بنیانگذاری ارتش کره شمالی به همراه دخترش از مقر وزارت دفاع این کشور بازدید کرده است.

رهبر کره شمالی در یک سخنرانی گفت، کشورش حالا از کره جنوبی به عنوان «پرضررترین دشمن شماره یک» و «دشمن اصلی تغییرناپذیر» خود تعریف کرده و دیگر آن را یک همتای بالقوه برای اتحاد مجدد صلح آمیز در نظر نمی‌گیرد.

او گفت: تغییر مقام‌های کره شمالی در تعریف و سیاست خود درباره کره جنوبی باعث شد که کره شمالی از قید و بندهای اجبار به برگزاری گفت‌وگو  و همکاری با این کشور رها شود.

به نوشته این خبرگزاری، رهبر کره شمالی تاکید کرد، این تغییر سیاسی بسیار برای صلح در آینده مناسب است.

کیم جونگ اون ماه گذشته میلادی خواستار آن شد که قانون اساسی کشورش بازبینی و در آن خاک حاکمیتی پیونگ یانگ به صراحت تعریف شود. کیم جونگ اون در سخنرانی روز پنجشنبه خود، خط جدا کننده بین دو کره را به عنوان مرزی ملی تعریف کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، کیم جونگ اون همچنین خاطرنشان کرد: «عروسک‌های دست نشانده» در حاکمیت کره جنوبی تلاش‌های پیونگ یانگ برای همکاری را رد کردند؛ بنابراین، تعیین کره جنوبی به عنوان «دشمن شماره یک» کره شمالی درست و مشروع بوده و «می‌توان به آنجا در هر زمانی حمله کرده و آن را از بین برد.»

خبرگزاری حکومت کره شمالی یک روز قبل از این سخنرانی گزارش کرد، مجلس عالی خلق این کشور، به لغو همه توافقات با کره جنوبی بر سر ارتقای همکاری اقتصادی به دنبال بدتر شدن وضعیت روابط دو کره رای داد.

این مجلس که گام های رسمی برای تصویب تصمیمات سیاسی حزب حاکم کارگران کره شمالی برمی دارد، همچنین رای به لغو قوانین اداره کننده روابط اقتصادی با سئول از جمله قانونی مخصوص پروژه گردشگری «کوه کومگانگ» داد.

پیروزی متحدان عمران خان در انتخابات پارلمانی پاکستان

 نامزدهای مستقل وابسته به نخست‌وزیر پیشین پاکستان، عمران خان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور (پارلمان) را در انتخابات روز پنجشنبه هفته گذشته به دست آوردند.

شبکه «سی ان ان» گزارش کرد، کمیته انتخاباتی پاکستان گزارش کرده است که نامزدهای مستقل، ۹۸ کرسی را تاکنون به دست آورده‌اند و وضعیت ۲۲ کرسی هنوز مشخص نیست. اکثریت نامزدهای مستقل به حزب خان یا همان «تحریک انصاف پاکستان» (PTI) وابسته هستند.

از طرف دیگر، شبکه «بی بی سی» نیز گزارش کرد، نخست‌وزیر پیشین پاکستان که در زندان محبوس است، مدعی پیروزی در انتخابات شده و از هوادارانش خواسته تا این پیروزی را جشن بگیرند.

با این‌ حال، «نواز شریف» دیگر نخست‌وزیر سابق پاکستان مدعی شده که حزبش بزرگ‌ترین پیروز انتخابات است و از احزاب دیگر درخواست کرده که با او ائتلاف کنند.

طبق گزارش سی ان ان، حزب نواز شریف یا همان «مسلم لیگ پاکستان» (PMLN) تاکنون با احراز ۶۹ کرسی جایگاه دوم را در بین احزاب با بالاترین آرا به دست آورده و حزب مردم پاکستان (PPP) نیز با ۵۱ کرسی جایگاه سوم را به خود تخصیص داده است.

گزارش‌ها حاکی است، ۲۲ کرسی که هنوز سرنوشت آن نامعلوم است به اندازه‌ای کافی نیست که موجب برتری حزب PMLN به ریاست نواز شریف یا حزب ppp شود. تاکنون، هیچ‌ یک از سه حزب اصلی پاکستان موفق نشدند ۱۶۹ کرسی مورد نیاز برای به دست آوردن اکثریت پارلمان را کسب کنند و بنابراین به تنهایی قادر به تشکیل دولت نیستند و در همین راستا دقیق مشخص نیست، چه کسی نخست‌وزیر بعدی پاکستان خواهد بود.

عمران خان روز گذشته (جمعه) در ویدئویی که با هوش مصنوعی ساخته شده بود، از هوادارانش خواست که هم‌اکنون «از خود قدرت نشان داده و از آرای خود محافظت کنند.»

پیروزی متحدان عمران خان یک رخداد بسیار غیرمنتظره قلمداد می‌شود، زیرا تحلیل‌های پیش از انتخابات نشان می‌داد، شریف که برخی معتقدند از حمایت ارتش پاکستان برخوردار است، در انتخابات پیروز خواهد شد.

روز گذشته اعتراضات خشونت‌باری در سراسر پاکستان در پی گمانه‌زنی‌هایی در خصوص تقلب انتخاباتی و شمارش کُند آرا شد و حتی کمیسیون حقوق بشر پاکستان نیز درباره «فقدان شفافیت» در انتخابات پاکستان هشدار داد و نتایج انتخابات را «بسیار نگران‌کننده» توصیف کرد.

اعزام یک کشتی جنگی آلمانی به دریای سرخ

دولت آلمان اعلام کرد که ناوچه «هسن» این کشور را عازم دریای سرخ کرده است.

ناوچه آلمانی «هسن» به سامانه جست‌وجوی راداری با برد ۴۰۰ کیلومتر و موشک‌های ضد موشک بالستیک و پهپاد با برد ۱۶۰ کیلومتر مجهز است.

اتحادیه اروپا اینک در حال بررسی چگونگی حضور خود در دریای سرخ برای محافظت از کشتی‌های تجاری عبوری از این گذرگاه آبی است.

انتظار می‌رود که اتحادیه اروپا تصمیم نهایی خود را درباره حضور در دریای سرخ تا پیش از نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) اعلام کند.

آسوشیتدپرس به نقل از برخی مقام‌های اتحادیه اروپا خبر داد که هفت کشور عضو این اتحادیه آماده اعزام کشتی یا هواپیما به دریای سرخ هستند.

ناوچه هسن که بندر ویلهلمس‌هافن در دریای شمال را به مقصد دریای سرخ ترک کرده است، پس از اعلام تصمیم اتحادیه اروپا به این ائتلاف خواهد پیوست.

جان کریستین کاک، فرمانده نیروی دریایی آلمان گفت: مسیرهای تجارت آزاد دریایی اساس صنعت این کشور است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کالاها از طریق دریا به اروپا و آلمان می‌رسند، گفت: وضعیت فعلی دریای سرخ باعث ایجاد تنگناهایی در تأمین کالا شده و برخی از شرکت‌ها را مجبور به توقف تولید کرده است.

حمله مقاومت عراق به یک «هدف حیاتی» اسرائیل

شامگاه جمعه (۹ فوریه)، مقاومت اسلامی عراق از حمله به یک «هدف حیاتی» متعلق به رژیم صهیونیستی در سواحل بحر المیت خبر داد و تاکید کرد که  این حمله را در حمایت از غزه و در پاسخ به «جنایات اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی از جمله کودکان، زنان و سالمندان» در جریان جنگی که از هفتم اکتبر گذشته علیه نوار غزه آغاز شده، انجام داده است.

این عملیات پس از آن انجام شد که واشنگتن اوایل فوریه گذشته، مقاومت عراق را حمله علیه یک پایگاه نظامی خود در مرز سوریه و اردن و کشتن سه نظامی آمریکایی متهم و پس از آن حملات تلافی‌جویانه و تروریستی علیه نیروهای سازمان الحشد الشعبی را در عراق علنی تشدید کرد. 

مقاومت عراق شب گذشته در بیانیه‌ جداگانه‌ای تاکید کرد، به حملات خود علیه نیروها و مقرهای آمریکایی ادامه خواهد داد و اعلام کرد: فرصت چند روز گذشته، قطعا برای مردم، دوستان و مقامات مسئول عراق آشکار کرد که دشمن اشغالگر (آمریکایی) خیانت و پستی خود را کنار نگذاشته و فقط زبان اسلحه را می‌فهمد.»

در ادامه این بیانیه به جنایت آشکار آمریکا در هدف قرار دادن رزمندگان الحشد الشعبی در القائم، عکاشات و سایر نقاط عراق و ترور فرمانده ارشد این سازمان ابوباقر الساعدی اشاره شده که «نقض آشکار کلیه قواعد درگیری است و به همین دلیل، مقاومت عراق قصد دارد به وظایف خود در قبال ملت و کشورش تحت هر شرایطی عمل کند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹۱
جزئیات طرح خطرناک 3 کشور عربی برای نجات اسرائیل

این طرح مربوط حداقل یکسال پیش از اتفاقات حماس اسرائیل داره و هیچ ربطی به جریان کنونی نداره پس بیخود جو ندید
عزیزانی که مدعی مدیریت جهانی هستند اگه حالا متوجه اهمیت موضوع شدن و به جای در گیر شدن به حواشی به این مهم رسیدگی میکردند اینطور متعجب نمیشدند. کشورها براساس منافع ملی خود و آنچه در واقعیت میگذرد رفتار میکنند نه براساس خیال و آرزو
پاسخ ها
مولا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
نه دوست عزیز اشتباه میکنی اون طرح مربوط به عادی سازی رابط اعراب و اسراعیله و با این طرح کریدر تجاری متفاوته .در ضمن کشور های عربی زمانی متوجه اشتباهشون در کمک رسانی به اسرائیل میشن که دیگه خیلی دیر شده و همین اسرائیل به حسابشون خواهد رسید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
مگه این کشورها تا چه حد باید به اسراییل متعهد باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی کیفری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
حوثی ها اگه قدرت بگیرن مشکلات بسیاری برای کشورهای عربی درست خواهند کردواین کشورهای عربی میدانن که حوثی ها متحدی برای اونها نیستند .همانطور که الان برای قدرت با خود مردم و دولت قانونی یمن درجنگ داخلی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
داداش انگار برای سه کشور شما دستورالعمل نوشتید که قاطعانه سخن می گویید.
علی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
مشکل غزه سیاست میخاد نه موشک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
ساعت یازده
مرگ به اربابان جنایتکارت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اسرائیل براحتی از طریق دریای مدیترانه مایحتاج خودش رو تامین میکند و ما فکر می کنیم همه چیز باید از دریای سرخ بگذره تا به اسرائیل برسه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کشتی های به مقصد اسرائیل با دور زدن آفریقا با حداکثر دو هفته تاخیر به اسرائیل می رسند و اندکی افزایش هزینه. بنابراین محاصره دریایی وجود نداره!! پس ضرورتی نداره که با کامیون بدادش برسند!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
این عطوان هم پیر شده بنده خدا و باید بازنشسته بشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
دم کره شمالی گرم که جلوی کره جنوبی خالی بند و فاسد رو بگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
جالب است صهیونیست پرستان و عاشقان اسرائیل و عاشقان عرب های خائن و ارتجائی انقدر در تبلیغات کم اورده اند که زیر مطالب ضد اسرائیلی بجای حرف حساب به پوتین و روسیه و چین و ضد غربی ها فحش میدهند تا دلشان خنک شود و و نژاد پرستی و یهودی پرستی شان فراموش شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
بیشترین تجارت اسراییل با اروپا و ترکیه و شمال افریقا و امریکاست، همه اینها از دریای مدیترانه تامین می شوند. تجارت با چین و هند و آسیای شرقی می ماند که ان هم بیشتر از هفتاد درصدش با چین است که برادران یمنی اجازه مختل کردن حرکت کشتی‌هایشان را ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
این کسانی که از کره شمالی و روسیه تعریف میکنند خوبه مهاجرت کنند به این کشورها
به امید تولید واکسن غربگدایی
واکسنی که گدایی تحریم و حمله نظامی به ایران رو درمان کنه
واکسنی که اسم صداقت و راستی و درستی و منافع ملی گذاشتن رو کشتار مردم و غارت منابع سایر کشورها توسط غرب رو درمان کنه
واکسنی که افتخار به اینا رو درمان کنه
به شرطی که تولید رو به خود غربگداها نسپریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
غربالگری رو از زیر همین کامنت شروع کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
نه شرق نه غرب .اینقد که شماها دارین از این وضعیت سود میبرین هیچ کس نمیبره .برو چای دبشتو بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
واكسن شرق گدايي و موس مموس كردن شماها هم ايشالله دربياد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
این هایی که به این جنایات افتخار میکنن، یگان سایبری ارتش اسراییل آن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
از واکسن برکت و دستگاه کرونا یاب چه خبر ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کسی که ایرانی باشه نه غربگدا میشه نه شرقگدا
ولی قبول کنین غربگداها هیچ تعصب و غیرتی روی ایران ندان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
عالی بود
تهدید رهبر کره شمالی برای اشغال کره جنوبی

البته پدر بزرگ ایشان جناب کیم ایل سونگ کبیر یک بار اقدام به چنین کاری کرد و با یک و نیم میلیون نفر تلفات از جمعیت نه میلیونی آن وقت کره شمالی سر جایش نشست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
حالا بر فرض مثال کره شمالی ،کره جنوبی را اشغال کرد که چی فقط آمار بد بختهای جهان زیاد میشه
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
رفتار (کلامی و غیرکلامی) هر آدمی برونداد وضعیت روانی اوست.
از همین چند پاراگراف نمی‌توان برداشت خوبی از وضعیت روانی "کیم جونگ اون" داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کیم جونگ اون بذون شک یک روانی جنایتکاره هر چه زودتر بستری بشه به نفع بشریته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
خودش موروثی حکومت میکنه و به رئیس جمهور کره جنوبی میگه دست نشانده!!!!!!!
مغز براندازان هم اکنون
عربستان از شرایط بهترین استفاده رو کرد و با ایجاد یک مسیر ترانزیت به مسیر عبور هزاران میلیااااااااااااارد دلار کالای اسرائیلی تبدیل شد. حالا شما بیایین دریای سرخ رو ببندین. همین باعث میشه عربستان هزاران میلیارد دلار سود کنه اسراییل هم هزاران میلیارد دلار سود کنه. اصلا ترانزیت دریایی دیگه قدیمی شده و استفاده نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
برای دومین بار است که «نابغه جان» خطابت می کنم. اولی پریروز بود که نشان دادی هیچ اطلاعی از وضعیت جغرافیایی تنگه برینگ و آلاسکا نداری و با این وجود در باره آن کامنت می گذاری.

این بار هم باید بگویم دریایی مشهور با نام مدیترانه وجود دارد و اسرائیل حدود نود درصد از تجارت دریایی خود را از آن طریق انجام می دهد و براندازان بر خلاف برادران ارزشی از این نکته آگاهی دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
متخصص جان دوستت داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
متخصص خان؟؟!!تو نظرات مشعشع بذار،من هم با فشردن دکمه ی منفی،حال اساسی بهت میدم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
هر نقطه و تنگه و کانالی... اگر نا من بشه به مرور زمان استراتژیک بودن خودشو با مسیرهای جایگزین از دست میده. دیگر دنیادنبال جنگ نیست دنبال جایگزین مناسبه، این درگیریهای موقته تا پیدا شدن راه جایگزین-حالا ببینیم همین درآمد کم یمن از بنادرش بعد از آرامش در منطقه باز وجود داره یا این کانال و تنگه سوت و کور میشه.
خاک توسرشون
خوبه همزبونن ها با مردم غزه و فلسطین
بخدا باید اسراییل موشک بارون کنیم
هیچ غلطی برادر بزرگترش آمریکا هم نمیتونه بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
! مطمئنی ؟ میگم بمب اتم دارنا یه وقت اوخ نشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
آمریکا هر غلطی که بخواد میتونه و میکنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
مردم غزه و فلسطین مقصر نیستند .حماس مقصره که آتش نزاع رو شروع کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اسرائیل در محاصره دریایی نیست فرض اولیه مقاله نویس غلطه!! از سمت دریای مدیترانه به اروپا و غرب وصله از شرق هم کشتی ها آفرقا رو دور میزنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
آیا ما قدرت اقتصادی هستیم ؟
آیا ما قدرت نظامی یا اتمی هستیم ؟
من به تحلیلگر معروف عرب در رای الیوم مشکوک هستم ایشان سالهاست به قول خودش بدنبال اثبات خیانت رهبران کشورهای عرب به آرمان فلسطین می باشد این کار او تا بحال چیزی جز ایجاد بدبینی و تفرقه بین کشورهای مسلمان نداشته است
آفرین به شعور عربستان و امارات و اردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
امیدوارم وضعیتی پیدا کنی که از جان و دل درک کنی همکاری با غاصب کار خوبی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
همکاری در نسل کشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
برو پی کارت غربگدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
آفرین بر غیرت یمنی

لعنت بر بی غیرت آن غربگدا مانند سعودی
در همین نقشه جهان که بالای این خبر زده شده، هم مکان یمن مشخص است و هم اسرائیل. نگاهی بکنید و به نبوغ جناب عبدالباری عطوان «تحلیلگر معروف جهان عرب» در مورد «محاصره دریایی اعمال شده از سوی ارتش یمن» در مورد اسرائیل ایمان بیاورید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
معنی محاصره دریایی رو نمیدونه!
باید برادران سپاهی حمله زمینی به اسراییل‌ کنند. مرز لبنان و سوریه بهترین نقطه ورود است. بشتابید بشتابید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
البته عبور از «مرز لبنان و سوریه» مشکلی ندارد و سالهاست که دارد انجام می شود. مهم عبور از مرز سوریه و اسرائیل یا لبنان و اسرائیل است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
این برادران سپاهی که داری میگی دیگه الان در سوریه هم امنیتی ندارند و یکی یکی توسط اسراییلیها کشته میشوند
داری میبینی
چطور میتونند به اسرائیل بروند؟؟؟؟
در یکی از فیلم های چارلی چاپلین، در جنگ جهانی اول، او مدعی است که دست تنها چهارده نفر از افراد دشمن را اسیر کرده. وقتی فرمانده اش می پرسد چطوری این کار را کرده می گوید: محاصره شان کردم، قربان.

هیچی، بابا. خواستم محض تنوع چیزی گفته باشم. هیچ ربطی به محاصره دریایی اسرائیل توسط یمن ندارد.
حوثی ها هر کامیونی که داشت ااز این مسیر عبور میکرد را با موشکهای کامیون زن بزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
حالا شاید بعضی کالاها را هم با وانت حمل کنند. بهتر است تعدادی موشک «وانت زن» هم تهیه شود.
طرح نجات لبنان و فلسطین و بقیه جاها خیلی خطرناکتره.
سلام بر دوستان تابناک / به نظر می‌رسد تعداد اندکی با ادبیات مشابه کارشون فقط نوشتن نظر در اخبار تابناک می‌باشد و هیچ مطلب تازه ای ندارند مطالب تکراری و بیهوده را هر روز ارسال میکنند و متاسفانه تابناک نیز این نظرات تکراری را تایید و به اشتراک می‌گذارد البته شاید خود بچه های تابناک باشه مهم نیست در هر حال ادامه این روند برای تابناک نمره منفی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
قبول دارم حرف درستت را. فقط دو گروه دارن اینجا به هم میپرن بدون اینکه حرف حسابی و درست بزنن . همش چرته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
به تو چه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
صرف نظر از کامنتها، تعداد + و - ها گویای خیلی از مسائل و نظر غالب خوانندگان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
بزرگوارر؟؟؟!!نگران چی هستی؟شما نظرت را بنویس،من با فشردن دکمه ی مثبت یا منفی،نظرم را میگم،اشکالی که نداره؟لابد میخوای همه مثه تو فکر کنند؟
امارات قهرمان
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
قهرمان بی غیرتی
لعنت به غرب و غربگدا تا نابودی کامل جهبه غرب پای کار هستیم این قوم لوطی ها وقتشه که برن دیگه دنیا زیادی دنیارو به گند کشیدن
طرح خطرناک برای نجات اسراییل !!!! یعنی اسراییل تا حالا محاصره و گرفتار بوده و ما نمی دونستیم؟؟؟ تا حالا خیال میکردیم که نوار غزه در محاصره است.
خدایا ما را از تیترهای عجیب و غریب تابناک‌ نجات بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
بدترش اینه که از اروپا و امریکا چیزی نمیگیره منتظره امارات براش با کامیون بفرسته!!!!!!!!!!
به ما چه ؟!
این طرح برای پارساله و می خوان به عنوان یک کریدور اضطراری اجرا بشه هدف همگرایی اعراب و اسراییله به هرحال ما سیاست مرگ بر اسراییل داریم امکان ایجاد این کریدور از مسیر ایران فراهم نیست به ناچار اون مسیر پر پیچ و خم رو اجرا میکنند
خود کیم جونگ اون چطوری انتخاب شده که به رئیس جمهور کره جنوبی میگه دست نشانده؟!!!! جالبه که دیکتاتورها فراموشکار هم هستند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
دست نشانده نیست ولی داره به مردمش ظلم میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اصالت داره پادشاه کره است اما کره جنوبی جاسوس آمریکاست
والا من فکر نکنم خیلی اسرائیل نیاز به کمک داشته باشه، کاش کسی باشه بیاد کمک ما
هیچوقت رو دوستی کشورهای عربی نمیشه حساب کرو پون خیانت در خونشونه وقتی جماعتی به پیغمبر و امام خودشون رحم نکردند چه توقعی وجود داره
لعنت خداوند بر جنایتکاران عالم و مترسک هایشان در عربستان،مصر،اردن،امارات
اندکی صبر سحر نزدیک است
لتغربلن
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اندک یعنی چند روز؟ چند ماه؟ چند سال یا چند قرن؟ بزگوار ما سالها منتظر این اندک هستیم ولی تموم نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
صبر در این موارد چند روز و چند ماه و حتی چند سال نیست ولی مطمئنا به چند قرن نمیرسد. برای اینکه تخمینی بدست بیاوری با فواصل 10 ساله به تحولات نگاه کن. شیب تحولات کاملا اشکار است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
فعلا بگیر بخواب صبح قیامت که شد خودبخود بیدار میشی
شما از دنیای سیاست دور افتاده اید از حقایق و شرایط کنونی بی خبرید مسله فلسطین مسله اصلی جهان عرب نیست .
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
درود بر شما.
تکیه بر یک ایدئولوژی همراه با تعصب، سبب میشود تا آدمها نگاه تونلی داشته باشند. همه چیز را از داخل یک طونل ببینند.
که البته یک خطای شناختی است.
قابل توجه اینهایی که همش میگن پوتین جنایتکار جنگی است.
آقا قبول حالا جورج بوش چیه که به کلی کشور تجاوز وحشیانه کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
جرج بوش هم بود تقریبا باعث مرگ یک میلیون انسان شد
هم زبونن هم نژادن
به شما چه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
به ما ربط داره. هر چيزي هر جاي دنيا مي گذره به ما مربوط مي شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
اصلا همه جی به اینها ربط داره غیر از مشکلات مردم ایران
اسرائیل زده غزه را با خاک یکسان کرده بعد شما میگویید نجات اسرائیل ؟؟؟؟ مگر اسرائیل چه ضربه ای خورده ؟؟؟؟
این سه کشور عربی به سرنوشت محمرضا پهلوی درچار می شوند. وعده حتمی خداوند در ازبین بردن ستمگران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
یعنی خدا این وعده ها را چه طوری درگوشی فقط بشما گفته؟؟؟
نیکان این را منظورنظرداشته باشید که جایی مظلومی است که عملا دادخواهی می کند پس چه کسی باید پاسخ دهد.دفاع ازمظلوم هم دین است وهم اخلاق.پس بایدگفت درود بر یمن!
4 نفر تو این دنیا هستن که بود و نبودشون و حرفهاشون هیچ تاثیری نداره . جوزف بورل. محمود عباس گوترش و گروسی اژانس
اگه هزار تا جان داشته باشم همه هزارتاشو فدای این نظام مقتدر میکنم
"عبدالباری عطوان، تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به گشودن کریدور دوبی به حیفا از سوی سه کشور عربی برای نجات رژیم صهیونیستی از محاصره، به شدت از این موضوع انتقاد کرد."
جسارتاً به این بنذه خدا بگوئید اینقدر شکر اضافه مصرف نکند
انتخابات پاکستان مانند بسیاری از کشورهای خاورميانه انتخاب بد از بدتر است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار