بازدید 2289

آموزش راه‌اندازی وب‌سایت بدون کدنویسی با سایت‌ساز وبزی

کد خبر: ۱۲۱۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳ 23 January 2024

آموزش راه‌اندازی وب‌سایت بدون کدنویسی با سایت‌ساز وبزی

دیگر آن دوره که فقط با یادگیری برنامه‌نویسی می‌توانستید وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی بسازید به پایان رسیده! این روزها سایت‌سازها و فروشگاه‌سازهایی مثل وبزی به شما این امکان را می‌دهند که در کمتر از 15 دقیقه، آن‌هم بدون حتی یک خط کدنویسی، وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی دلخواه خودتان را بسازید. ما هم قرار است در این مقاله به شما بگوییم که چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید. پس تا پایان همراهمان باشید.

آموزش راه‌اندازی وب‌سایت بدون کدنویسی در 5 مرحله

1. موضوع وب‌سایت و هدف آن را مشخص کنید

در گام اول باید مشخص کنید که موضوع وب‌سایت شما چیست و چه محتوایی قرار است در آن منتشر کنید. در واقع با این کار مشخص می‌کنید که مخاطب هدف شما کیست، چگونه می‌توانید او را جذب کنید و او از وب‌سایت شما چه انتظاری باید داشته باشد.

اگر تعیین موضوع و هدف برایتان سخت است، فهرستی از موضوعات محبوبتان را تهیه کنید. در ادامه با پرسیدن سؤالات زیر می‌توانید به نتیجۀ مشخصی برسید:

  • آیا من دربارۀ این موضوع حرف‌های زیادی برای گفتن دارم؟
  • آیا برای تولید محتوا دربارۀ این موضوع به زمان و هزینۀ زیادی نیاز دارم؟
  • آیا آنقدر در این موضوع قوی هستم که بتوانم آن را منحصربه‌فرد ارائه کنم؟

پاسخ به این سؤالات می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که چه موضوعی را برای وب‌سایت خود تعیین کنید.

2. یک‌ سایت‌ساز انتخاب کنید

فروشگاه‌سازها و سایت‌سازهای زیادی وجود دارد که می‌توانید بدون نیاز به استخدام طراح و توسعه‌دهنده وب حرفه‌ای، برای ساخت یک وب‌سایت از آن‌ها استفاده کنید.

طراحی وب‌سایت با این پلتفرم‌ها نیازی به کدنویسی ندارد و شما به‌راحتی می‌توانید با استفاده از آن‌ها در کمتر از چند دقیقه برای خودتان یک وب‌سایت طراحی کنید. از بین پلتفرم‌های مختلف، پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه‌ساز و سایت‌ساز وبزی است.

وبزی یک تکنولوژی جدید و پیشرفته برای طراحی فروشگاه و وب‌سایت است که با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای، امکان ساخت یک سایت منحصر‌به‌فرد را در کمتر از یک ربع به شما می‌دهد.

برای کار با این فروشگاه‌ساز، شما به استخدام طراح سایت یا یادگیری دانش فنی خاصی نیاز ندارید. وبزی قالب‌های متنوع و آماده‌ای در اختیار شما می‌گذارد که قسمت‌های مختلف هریک از آن‌ها به‌طور کامل امکان ویرایش و شخصی‌سازی دارند.

برای شروع کار با وبزی هم کافی است که به صفحۀ اول این فروشگاه ساز بروید و روی گزینۀ «رایگان شروع کنید» کلیک کنید. در ادامه قالبی را که بیشتر دوست دارید و به کسب‌وکارتان نزدیک‌تر است انتخاب کنید و مطابق با سلیقۀ خودتان آن را ویرایش کنید.

استفاده از خدمات وبزی تا 14 روز رایگان است و در این مدت می‌توانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید. بعد از این 14 روز هم لازم است که به صفحۀ تعرفه‌ها بروید و متناسب با کسب‌وکارتان یکی از پکیج‌ها را انتخاب کنید.

3. یک قالب مناسب انتخاب کنید

از بین قالب‌های متنوع سایت‌سازها، قالبی را انتخاب کنید که با هدف وب‌سایت شما همخوانی داشته باشد. اگر هم قالب مناسبی پیدا نکردید نگران نباشید! سایت‌سازهایی مثل وبزی امکان ویرایش و شخصی‌سازی کامل قالب‌ها را به شما می‌دهند.

همچنین در زمان طراحی قالب خود باید صفحه‌های زیر را به وب‌سایت خود اضافه کنید:

  • صفحۀ نخست؛
  • صفحۀ وبلاگ.
  • صفحۀ دربارۀ ما.
  • صفحۀ تماس با ما.

مخاطبان شما با مطالعۀ این صفحه‌ها به‌سرعت با شما و خدماتی که ارائه می‌کنید  آشنا می‌شوند.

4. یک نام دامنۀ اختصاصی ثبت کنید

دامنه همان آدرس وب‌سایت شما است و مخاطبان شما با استفاده از آن می‌توانند به وب‌سایت شما وارد شوند. نام دامنه‌ای که انتخاب می‌کنید باید به‌راحتی به خاطر سپرده شود و با نام برند شما مرتبط باشد. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که نام‌های دامنۀ رقابتی‌ ممکن است پیش از این ثبت شده باشد یا اینکه گران باشد.

دامنه‌هایی مثل مثل .com یا .org گران‌تر از دامنه‌های دیگر هستند، اما استفاده از آن‌ها به کسب‌و‌کار شما قدرت می‌دهد، هم از نظر نمایش در نتایج موتورهای جستجو و هم از نظر جلب اعتماد کاربران.

5. وب‌سایت خود را به نمایش بگذارید

بعد از انتخاب قالب سایت و اتصال دامنۀ اختصاصی، وقت آن است که وب‌سایت خود را منتشر کنید و آن را به دنیای اینترنت وارد کنید.

لینک وب‌سایت خود را به پروفایل خود در شبکه‌های اجتماعی اضافه کنید. اگر وب‌سایت شما یک وب‌سایت شخصی است، در امضای ایمیل خود به آن لینک بدهید.

همچنین باید به فکر افزایش مخاطبان وب‌سایت خود از روش‌های دیگر هم باشید. شما می‌توانید علاوه بر سئو، به تبلیغ وب سایت خود از طریق تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) نیز توجه کنید. تبلیغات کلیکی تبلیغاتی هستند که در بالای نتایج جستجوی Google یا در رسانه‌های اجتماعی نمایش داده می‌شود. این نوع تبلیغات حتی با یک بودجه کم، می‌تواند یک راه عالی برای افزایش مخاطبان وب‌سایت شرکتی شما باشد.

همچنین باید به‌طور مرتب داشبوردهای تجزیه‌و‌تحلیل وب‌سایت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که محتواهای شما به‌روز و مرتبط هستند و مخاطبان شما از چه طریقی وب‌سایت شما را پیدا می‌کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله به شما گفتیم که چگونه می‌توانید با سایت‌ساز وبزی، وب‌سایت خود را بدون کدنویسی و در کمتر از 15 دقیقه راه‌اندازی کنید. همچنین به نکته‌هایی دربارۀ افزایش مخاطبان وب‌سایت اشاره کردیم.

در پایان لازم است بدانید که راه‌اندازی وب‌سایت با سایت‌سازها کار بسیار راحتی است و به‌سرعت انجام می‌شود؛ اما دیده شدن و موفقیت وب‌سایت شما فرایندی طولانی‌مدت است. پس باید با صبر و حوصله پیش بروید و برای موفق شدن عجله نکنید.

حالا اگر قصد دارید که وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی دلخواه خود را بسازید، می‌توانید به صفحۀ اول وبزی بروید و با انتخاب گزینۀ «رایگان شروع کنید» آن را در کمتر از 15 دقیقه راه‌اندازی کنید. اگر هم برای طراحی و ساختن وب‌سایت سؤالی دارید، می‌توانید با تیم پشتیبانی وبزی به‌صورت آنلاین یا با شماره تلفن 02122225064 در تماس باشید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج