بازدید 29421

جوانسازی پوست با راهکارهای ساده

روش های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد که نتیجه بعضی از آن ها سریع مشخص می شود و بعضی دیگر در طولانی مدت جواب می دهند. انواع روش های خانگی جوانسازی شامل روتین روزانه و شبانه پوست، استفاده از ماسک ها و کرم های جوان سازی پوست، ماساژ پوست صورت و همینطور روش های کلیکنیکی جوانسازی پوست را می توانید در این مقاله بخوانید.
کد خبر: ۱۲۱۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹ 14 January 2024

راه های جوانسازی پوست شامل تکنیک های مختلفی می شود که می توانید با استفاده از آن ها به تولید کلاژن در ناحیه پوست کمک کنیددر چند سال اخیر یکی از سوالاتی که زیاد پرسیده می شود این است که روش جوانسازی پوست که عملکرد مناسبی داشته باشد کدام است؟

در ادامه به تعدادی از روش های جوانسازی صورت و رفع چین و چروک های پوستی اشاره خواهیم داشتبا ما همراه باشید.

روتین روزانه و شبانه پوست

استفاده از انواع کرم های روتین روزانه و شبانه از جمله راهکار هایی است که به شما کمک می کند سلامت پوست خودتان را به شکل مناسبی تامین نماییدکرم شب و کرم روز مخصوص زمان خودش باید مورد استفاده قرار گیرد، زیرا ترکیبات آن به شکلی برنامه ریزی و تولید شده است که می تواند اثرات مخصوص به خود را داشته باشد.

کرم های شبانه و روزانه را در برند های مختلفی مشاهده خواهید نمود که توصیه می شود از برندهای معتبر و با کیفیت آن ها را انتخاب نمایید تا اثرات آن در مدت زمان کوتاه تری ایجاد گردد.

استفاده از ماسک های جوان سازی پوست

ماسک های مختلفی وجود دارد که می توانید در طول روز و در فواصل زمانی متناوب از آن ها استفاده کنید و برای بهبود پوست تان از آن ها بهره مند شوید.

ماسک ها با ترکیبات مختلف و نیز رایحه های متفاوت وجود دارددر نتیجه شما می توانید حق انتخاب داشته باشید و یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

جوانسازی پوست با راهکارهای ساده

هر ماسک با ترکیبات خاص خود تاثیرات مشخصی روی پوست می گذارد؛ در نتیجه بهتر است که برحسب نیازی که دارید یکی از آن ها را انتخاب کنید تا نیاز و خواست شما در ناحیه پوست برطرف شود.

با خرید دستگاه رطوبت ساز و استفاده از آن قبل از ماسک گذاری هم می توانید روند اثر گذاری آن را تسریع ببخشید.

استفاده از کرم های جوان کننده پوست

کرم های جوان کننده پوست دارای حجم قابل توجهی از کلاژن ها هستند که به صورت موضعی و خارجی می توانید آن را به پوست خود برسانیددر نتیجه تمامی عارضه های پوستی از جمله چین و چروک های عمیق و سطحی از بین خواهد رفت.

کرم جوان کننده علاوه بر این که در کاهش میزان چین و چروک ها نقش دارد، در کمرنگ شدن تمامی لکه های قهوه ای رنگ صورت اثر می گذارد.

لکه ها به دلیل بالارفتن سن و در معرض نور خورشید بودن ایجاد خواهد شد که نیاز است با کرم های بهبود دهنده آن ها را از بین ببرید.

کرم های جوان کننده پوست دارای ترکیباتی هستند که در ایجاد یک پوست یک دست و بدون لکه ها و چین و چروک نقش اساسی دارند.

ماساژ پوست صورت

ماساژ صورت به شکل اصولی و استاندارد به فرم زیبای صورت کمک شایانی می کندبسیاری از متخصصین توصیه می کنند که هر روز مدت زمان کوتاهی را به ماساژ صورت اختصاص دهیدنیاز است که ماساژ صورت به سمت بخش بیرونی صورت باشددر واقع این موضوع باعث می شود که پوست دچار کشیدگی به سمت داخلی صورت نشود.

پیشانی، گونه ها، چانه و زیر چشم ها باید مورد ماساژ باشند تا پوست آن ها از حالت افتادگی از بین برود.

ماساژور بدن و صورت نیز در زمینه ایجاد ماساژ در بخش های مختلف عضلات صورت می تواند به شما کمک شایانی نماید.

جوانسازی پوست با راهکارهای ساده

خواب کافی و تغذیه مناسب

خواب استاندارد و به مقدار کافی به شما کمک می کند که پوست شما دچار افتادگی و شل شدگی نشودکسانی که مدت زمان طولانی با کاهش استراحت و خواب مواجه هستند پوست شان افتاده تر شده و خطوط زیادی در نواحی مختلف صورت نمایان خواهد شد.

بنابراین از راه های کم هزینه که می تواند جوان شدن پوست شما را در پی داشته باشد این است که برنامه منظمی برای خواب و استراحت خود داشته باشید.

خرید فشار سنج دیجیتالی به شما کمک می کند که میزان فشار خون را بررسی کرده و تمامی این نکات را پیش از انجام هر تکنیکی مد نظر داشته باشید.

انجام روش های کلینیکی جوانسازی

روش های کلینیکی جوانسازی از جمله انواع تکنیک های زیر هستنداین تکنیک ها به صورت های مختلفی انجام می شونداز جمله تزریق و تحریک بافت های مختلف پوست.

  • هایفوتراپی

در این تکنیک برای پاکسازی صورت و بهبود عارضه های به وجود آمده در بخش های سطحی پوست از اولتراسوند استفاده می شوداین امواج تا بخش های زیرین پوست نفوذ کرده و بافت های پوست را برای تولید کلاژن تحریک می سازند.

این روش تا حد زیادی کارساز بوده و بدون هرگونه عارضه پوست شفافی را برای شما ایجاد خواهند نموداین تکنیک کلینیکی در فواصل زمانی مشخص و در مراکز معتبر باید انجام گردد تا نتایج منفی به همراه نداشته باشد و به شکل ایمن نسبت به انجام آن اقدام کنید.

  • کربوکسی تراپی

در کربوکسی تراپی که یک روش تزریقی می باشد گاز دی اکسید کربن به لایه های زیرین پوست تزریق شده و پوست برای افزایش جریان اکسیژن و خونرسانی آماده می شود.

رفع تیرگی و خطوط دور چشم و بهبود چین و چروک های پوستی از جمله نتایجی است که در اثر کربوکسی تراپی برای افراد حاصل خواهد شد.

  • مزوتراپی

اثراتی که مزوتراپی از خود به جای می گذارد بستگی به این دارد که میزان مشکلات پوستی چقدر باشد و تا چه میزان بر پوست اثر می گذارداین تکنیک علاوه بر این که برای بهبود وضعیت پوستی کاربرد دارد، برای کاهش ریزش مو تقویت ریشه و ساقه آن مورد استفاده قرار می گیرد.

  • میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ نیز از دیگر راه کار هایی است که با استفاده از یکسری ابزارها می توانیم به بهبود وضعیت پوستی بپردازیم.

  • تزریق بوتاکس

بوتاکس یکی از روش های رایج و پر طرفدار جوانسازی است که این روزها در بخش های مختلف صورت تزریق می شوداین ماده به دلیل خاصیتی که دارد مانع از آن می شود که چین و چروک های مختلف روی صورت ایجاد گرددبوتاکس از نوعی باکتری تولید می شود که برای فلج کردن عضلات صورت مورد استفاده قرار می گیرد اما این بوتاکس هیچ خطری در پی نداردبه جز اینکه در صورت تزریق زیاد آن بعد از مدتی ممکن است شاهد افتادگی پلک باشیداما مزیت این روش آن است که شما می توانید در زمانی کوتاه از نتیجه آن را ببینید.

خاتمه

متدهای جوانسازی پوست صورت مجموعه ای است که تعداد آن زیاد است و هر کدام دارای مزایا و معایبی است که باید بر اساس نیاز و خواست پوست تان یکی از آن ها را انتخاب کنید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری