دختر فوتبالیستی که در آمریکا متولد شد و به عشق ایران و تیم ملی، به وطن آمد و با خودروی ایرانی کشته شد

مرگ بازیکن ملیپوش تیم فوتبال زنان ایران، در کمترین زمان به موج اعتراض به کیفیت خودروهای داخلی در شبکههای اجتماعی منجر شده و هنوز هم ادامه دارد.
به گزارش تابناک ورزشی؛ ملیکا محمدی، فوتبالیست تیم ملی و یکی از ستاره های کلیدی فوتبال ایران و تیم شهرداری بم قهرمان لیگ کشور، همراه دو همبازی خود سوار خودروی کرایه تیبا عضو تاکسی اینترنتی اسنپ بود که به دلیل سرعت و عدم توجه راننده واژگون شد و به دلیل ایمنی بسیار پایین وسیله نقلیه در دم جان باخت.
ملیکا در آمریکا متولد شده بود و حتی در لیگ فوتبال زنان آمریکا نیز بازی کرد و این فرصت را داشت تا در تیم ایالات متحده هم بازی کند اما به عشق پرچم ایران و بازی برای تیم ملی سرزمین مادری، به وطن برگشت و در ۲۳ سالگی در حادثهای که کیفیت خودرو ایرانی در آن نقش اصلی را ایفا کرد، جان باخت.
این حادثه رانندگی در ورودی شهر بم، منجر به مجروح شدن دو زن فوتبالیست دیگر شده که اکنون حال یکی از آنها تعریفی ندارد اما قطعا خانواده آنها خوشحالند که عزیزانشان جان سالم به در برده اند.
این رخداد در حالی حادث شده که بحث واردات خودروهای خارجی ـ که قانون آن نیز در مجلس و دولت تصویب شده ـ به دلیل مشکلات ارزی اجرا نمیشود و همچنان ماشینهای خارج از استاندارد و اصول اولیه ایمنی، با قیمت های گزاف توسط خودروسازان دولتی و انحصارطلب، به مردم تحمیل میشود.
همچنین مصادف شدن این سانحه تلخ که کشته شدن سالانه ۲۴هزار تن در جادههای کشور را دوباره یادآوری کرده است، بحث مجوز واردات خودرو خارجی لوکس به ملیپوشان تیم مردان را پیش کشیده است؛ جایی که شنیده میشود ابطال این مصوبه با رای جدید دیوان عدالت اداری، باعث خشم و قهر برخی ملیپوش ها شده و در آستانه جام ملتهای آسیا، بحرانی در اردوی تیم ملی بزرگسالان به وجود آورده است.
در همین حال، مردم در شبکههای اجتماعی میگویند، برای اختلاس چای دبش چند میلیارد دلار ارز برای تخصیص خارج از قاعده و نظارت وجود دارد؛ اما برای خودرو که چه از لحاظ فنی و چه در زمینه آلودهسازی هوا با جان و رفاه و آسایش مردم سروکار دارد، ارزی وجود ندارد!
همچنین سیاست های پراکنده و پریشان مسئولین باعث شده، اندک ماشین خارجی وارد شده به بازار، به دلیل شیوه قطره چکانی، قیمت های چند برابری پیدا کند و به کام دلالان شود.
صحبت های تازه میرسلیم، نماینده جنجال ساز مجلس ـ که او را نماینده انحصارگرا و حافظ منافع خودروسازان داخلی دانسته اند ـ بار دیگر حاشیه ساز شده و واکنش های منفی گسترده ای را برانگیخته است. میرسلیم بار دیگر بر طبل مخالفت علنی با واردات خودروهای خارجی و نو کوبید و آن را مشروط به چندین عامل از جمله شناسایی ارز، ایجاد زنجیره خدمات پس از فروش و غیره کرد. او دستورالعمل واردات خودروی کارکرده زیر پنج سال را هم زیر سوال برده است و با استدلال هایی که به مذاق خودروسازان داخلی خوش میآید، تریبون آنها شد.
در مقابل این گونه نمایندهها، مردم نوشتهاند اگر یک ماشین روز خارجی ایمن و حتی کارکرده که با قیمت معقول وارد شده باشد، زیر پای ملیکا محمدی و هم تیمی هایش بود، این فوتبالیست الان زنده بود.

فخر فروشی کنعانیزادگان، بازیکن تیمملی مردان جلوی دوربین که پز ماشینهای صد میلیارد تومانی حوالهای را میداد، هم بار دیگر وایرال شده است.
نویسنده: مهدی کریمی
در این غمکده
دوباره صبح شد
با یک خودروی خارجی
چپ کردم و دوتا کله زدم
فقط شیشه جلو شکست
خودرو مدل 1987 بود.
داشت زندگیشو میکرد چرا امد
عشق کیلویی چنده ؟
خیلی از خانواده ها را کمپلت دست جمعی راهی دیار باقی نموده.
نباید میومد دیگه
واقعا نمیگیری یا خودت رو میزنی به نگرفتن؟!!!!!!!! اگر راننده اشتباه کنه خودرو نباید حداقلهای ایمنی رو داشته باشه تا از جان سرنشین محافظت کنه؟
اگر به جای تیبا سوار خودروی تویوتا بودن هم این اتفاق میوفتاد؟ بدون شک الان همه سالم بودن با زخم جزئی
خوردوی ایرانی با ورقی ساخته میشه که با یک انگشت شاسی جابجا میشه
لحن و ادبيات شما مصداق كامل فرصت طلبى و نرخ تعيين كردن وسط دعواست.
اصل و مهمترين موضوع رانندگى صحيح، رعايت مقررات رانندگى و خوددارى از سرعت غير مجاز است. اولا معلوم نيست اگر يك خودروى خارجى با اين سرعت و زاويه واژگون ميشد هيچ تلفاتى نداشته باشد. ثانيا اگر استدلال شما را بپذيريم بهتر است بجاى اتومبيل از زره پوش استفاده شود.
همه این صحبتها را جع به واردات خودرو و غیره هم تمام نمایشی است واسه سرگرم کردن ملت همیشه در صحنه.
دولتی هایی که میراثدار و میراثخوار کسری بودجه دولتهای ماسبق خود چطور میان این درامد هنگفت را ازدست بده
سری قبلی گفتن 90 درصد خودروها ایربگشون باز نمیشه تو تصادف ، چی شد؟ الان باز میشه؟ اینم مث اون
گزینه دیگه ای برای مردم گذاشتن؟! چه میشه کرد؟ پول خرید خارجی رو نداریم مجبوریم حلبی های خائنین داخلی رو بخریم و با امنیت خودمون بازی کنیم
سالیانه 20 هزار کشته از این ملت میگیرن.
آقا به خدا به پیر به پیغمبر این حمایت از تولید نیست. این یک قتل عام هست! خورویی که با 80 کیلومتر سرعت چپ میکنه و کشته میده ! خوردویی که در سرعت بالای 100 کیلومتر ترمز نداره! خوردرویی که با قوطی حلبی روغن نباتی ساخته شده! به خدا این تولید ملی نیست این فقط خیانت مافیا به ملت مظلوم ایران هست
چرا هیچ کس در این مملکت صدای مردم رو نمیشنوه؟
وزیر راه آقای روحانی در خودروی همون کفار ژاپنی با 140 کیلومتر سرعت چپ کرد خون از دماغش نیومد
حالا برو ببین تصادفات منجر به فوت خودروهای ایرانی چطوری بوده! شاخ ب شاخ با سرعت 80 کیلومتر بدون شک فوتی میده
چپ کردن با سرعت زیر 100 کیلومتر سف کلا پرس میشه رو کف
خودرویی که با کف دست بدنه اش تغییر شکل میده چطور میشه بهش اعتماد کرد؟
اینها کسانی هستند که میخواهند به همه چیز دست بیاویزد تا شما و دوستانتان را بدنام کنند، وگرنه مثلا یک خانواده پنج نفره که با این خودروها میروند مسافرت و همه شان کشته میشوند که چیزی نیست
برو ببین چه آت و آشغالی درست می کنند و با چه قیمت های به ملت غالب می کنند. کارواشی گفت نیا داخل
ما این مدل ها را نه شستشو داریم نه پاک می کنیم. دعوا می شه
چون خودروساز داخلی میخواد با حداقل هزینه بسازه و با حداکثر قیمت با سود چندصد درصدی بفروشه
خودروهای خارجی در قبال امنیت سرنشین مسئولن. در تصادفات شدیدی که خودروهای داخلی 4 تا کشته میدن در خودروهای خارجی حتی یک شکستگی استخوان پیش نمیاد
برای عقده گشایی غنیمت شمرده اند. کامنتها را بخوانید: یکی از اینکه خانم آمریکا نمانده ناراحته، ، دیگری ایران را بد و بقیه عالم را خوب میدونه و همه ی شکستهای زندگیش را گردن جغرافیا انداخته!.
کورید؟ نمیبینید؟ خودروهای اقتصادی 10 هزار دلاری الان تا 13 تا ایربگ دارن. وقت چپ میکنه دور تا دور سقف ایربگ باز میشه تا از ضربه سقف جلوگیری کنه!
میپرسی اگر خودروی خارجی بود چطور؟ من با اطمینان میگم اگر خودروی خارجی بود همه این عزیزان الان زنده بودن. بدون شک با اطمینان 100 درصد میشه گفت خورویی به ضعیفی خودرونماهای سایپا و ایرانخودرو وجود نداره در دنیا. حتی چینی ها هم از این لگن ها بهترن
!! کنن
میشه ۴ تا بدنه پراید ساخت اگه اشتباه می کنم بگید.





