بازدید 3993

قیمت ناوشکن دیلمان ۱۰۰ میلیون دلار است

مسئول طراحی ناوشکن دیلمان همچنین درخصوص هزینه ساخت این شناور اظهار داشت: قیمت مشابه خارجی ناوشکن دیلمان در دنیا حدود ۳۰۰ میلیون دلار است که البته بدلیل تحریم‌ها چنین شناروی را به ما نمی‌فروشند، اما قیمت تمام شده دیلمان در داخل کشور یک سوم نمونه خارجی و ۱۰۰ میلیون دلار است.
کد خبر: ۱۲۰۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷ 02 December 2023

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، ناخدا اسکندری، مسئول طراحی ناوشکن دیلمان اعلام کرد: قیمت تمام شده دیلمان در داخل کشور یک سوم نمونه خارجی و ۱۰۰ میلیون دلار است.

مسئول طراحی ناوشکن دیلمان در گفتگویی اظهار داشت: ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در ساخت ناوشکن دیلمان مشارکت داشتند.

وی افزود: ساخت این ناوشکن ۴ سال به طول انجامیده که یک رکورد جدید در ساخت ناوشکن در کشور محسوب می‌شود.

اسکندری تصریح کرد: دیلمان با تجهیز به انواع تسلیحات و سامانه‌ها یک شناور تمام رزمی به حساب می‌آید که رادار گریزی یکی از ویژگی‌های بارز این شناور است.

مسئول طراحی ناوشکن دیلمان همچنین درخصوص هزینه ساخت این شناور اظهار داشت: قیمت مشابه خارجی ناوشکن دیلمان در دنیا حدود ۳۰۰ میلیون دلار است که البته بدلیل تحریم‌ها چنین شناروی را به ما نمی‌فروشند، اما قیمت تمام شده دیلمان در داخل کشور یک سوم نمونه خارجی و ۱۰۰ میلیون دلار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۳
اگر مثل خودرو سازی باشه یک سال هم کار نمی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
چرا بدنه اش این قدر موج داره؟
به نظر من اگه از بازار سیاه هم تهیه کنید باز کیفیت اونها میارزه به 3 برابر قیمت
خیلی زیباست و قطعا لازم و خیلی هم تبریک میگیم و خوشحالیم.
قیمت تمام شده باید بسیار کمتر از این باشد. ۱۰۰ میلیون دلار معادل ۵ هزار میلیارد تومان اصلا متناسب با قیمت تمام شده نمونه خارجی نیست.بعنوان مثال دستمزد یک مهندس در آمریکا ۱۰۰ هزار دلار در سال هست و دستمزد یک مهندس در ایران کمتر از یک دهم آن است. بنابراین، وقتی قیمت تمام شده فقط یک سوم خارجی باشد نشاندهنده ریخت و پاش و یا غیر بهینه بودن است. بهتر است نظارت کنید و با این پول باید الان ۳ الی ۴ تا از این ناو میداشتیم.
آقای اسکندری، طراح محترم، از اون توپ قلمبه روی کشتی که به زمان جنگ دوم جهانی برمیگرده، مشخصه که چقدر رادار گریزه. نفرمایید
بدنه صاف و صوفش آدمو یادپراید میندازه
به نظر می آید که کیفیت این ناوشکن چندان بالا نیست. در همین عکس به بدنه کشتی دقت کنید. گویا از جوش دادن چند تا قوطی حلبی ساخته شده است. مقایسه ابن ناوشکن با ناوشکن های خارجی می تواند راهگشا باشد.
خدا قوت درود بر مهندسین توانمند کشورمون کار خوبیه البته امکان داره به نمونه خارجی نرسه ولی باز هم جای تقدیر داره اول کاریم و هر روز بهتر می‌شیم. همین که ساخت وطن هست عالیه.
دروغ گفتن زیباترین هنر مسئولان هستش.آقای اسکندری بر فرض شما ساختید این مدل ناو مربوط به جنگ جهانی اوله.با اینهمه هزینه ساختن این ناو هنر حساب نمیشه بخدا افغانستان تاذ۴ سال آینده از ما ۱۰ پله پیشرفته میشن.
کشوری مثل آلمان یا کره جنوبی ناوی 3 برابر این رو توی یکسال و نیم می سازه. البته با کیفیت بالاتر
قراضه چینی
یکم خوب صافکاریش میکردن انگار یه جنس بنجل
کیفیتش رو میشه از روی بدنش حدس زد. فقط زیاد از ساحل دور نشه مثل ناوشکن پیشرفته دماوندتون تو ساحل غرق نشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی