بازدید 4233
۴
تکنو تابناک؛

سخنرانی ارنستو چه گوارا درباره امپریالیسم / سربازان بریتانیایی در پایتخت کره شمالی / بحران سوئز، نبرد بر سر کانال استراتژیک / تکنیک ثبت تصاویر گوگل ارث

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸ 25 November 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

سخنرانی ارنستو چه گوارا درباره امپریالیسم

ارنستو چه گوارا در کنار فیدل کاسترو، یکی از رهبران انقلاب کمونیستی کوبا بود. دیدگاه او در مورد آمریکای لاتین و مردم پس از سفری طولانی با موتورسیکلت دور آرژانتین و سایر کشورهای آمریکای لاتین بسیار تغییر کرد. پس از این سفر، او به آرژانتین بازگشت، مدرک پزشکی خود را گرفت و سپس با پیوستن به کاسترو علیه حکومت باتیستا در کوبا جنگید. پس از پیروزی در کوبا برای انتشار انقلاب به سایر کشورهای آمریکای لاتین به بولیوی رفت، ولی آنجا در تله سی‌آی‌ای کشته شد. سخنرانی او در مورد امپریالیسم را در ویدیو تابناک با زیرنویس فارسی ببینید. 

 

 

سربازان بریتانیایی در پایتخت کره شمالی

در جریان جنگ دو کره و پس از قطعنامه شورای امنیت علیه تهاجم کره شمالی به کره جنوبی، نیروهایی از چندین کشور به کمک مردم کره جنوبی رفتند. در جریان این جنگ مرگبار، چندین بار نیروهای هر دو طرف تا پایتخت دیگری پیشروی کرده و سپس مجبور به عقب‌نشینی دوباره شدند. با در نظر گرفتن شرایط فعلی شاید تصور اینکه زمانی پایتخت کره شمالی توسط نیروهای آمریکایی و غربی تصرف شده بود، سخت باشد اما در این ویدیو، تصاویری از زمان حضور نیروهای غربی در پیونگ‌یانگ و خرابی‌هایی که در اثر جنگ ایجاد شده را خواهید دید. 

 

 

بحران سوئز، نبرد بر سر کانال استراتژیک

پس از استقلال مصر، بریتانیا برای اینکه کنترل خود روی کانال سوئز را حفظ کند، پیمانی با مصر امضا کرد که اجازه می‌داد نیروهای نظامی بریتانیا در محدوده کانال سوئز بمانند. اما پس از رسیدن عبدالناصر به قدرت او به نیروهای نظامی دستور داد تا کنترل کانال را به دست بگیرند و سپس آن را ملی‌ کرد. در واکنش به این تصمیم بریتانیا، فرانسه و رژیم اشغالگر قدس به مصر حمله کردند، ولی شوروی که به عبدالناصر نزدیک بود تهدید کرد اگر نیروهای دشمن از مصر عقب‌نشینی نکنند اروپای غربی را بمباران هسته‌ای خواهد کرد. برای اجتناب از یک جنگ هسته‌ای آمریکا نیز تهدید کرد اگر عقب‌نشینی انجام نشود، تحریم‌های اقتصادی بر سه نیروی مهاجم اعمال خواهد کرد. نهایتا با تهدید آمریکا و عقب‌نشینی نیروهای مهاجم، بحران کانال سوئز به پایان رسید؛ اما آنچه این درگیری را اتفاقی مهم در تاریخ قرن بیستم می‌کند، این حقیقت است که نشان داد بریتانیا و فرانسه دیگر جایگاه خود به عنوان قدرت جهانی را از دست داده‌اند و ابرقدرت‌های واقعی، شوروی و آمریکا هستند. توضیحات بیشتر را همراه با تصاویری از این دوره در ویدیو تابناک ببینید. 

 

 

 

تکنیک ثبت تصاویر گوگل ارث

این ویدیو، مراحل مختلف شکل گیری و ساخت تصاویر سه بعدی در گوگل ارث را نشان می دهد. همچنین با چند مثال، سودمندی تصاویر و اطلاعات آنها در مانیتور کردن اجزای مختلف زمین همچون وضعیت اکوسیستم مورد بحث قرار می گیرد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
چه گوارا یک چریک کمونیست بود.


اگر فوت نمی کرد و زنده می ماند، مانند فیدل کاسترو، کشورش را با تحریم و مصیبتهای اقتصادی و اجتماعی فراوان آشنا می کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
نه عزیز
فیدل کاسترو تو آدم کشی پیش جناب چه گوارا لنگ می انداخت
اگر این خون خوار بالفطره به درک واصل نشده بود تا الان جنبده ای روی کره زمین نبود !
چه گوارا جنایتکاری بود که قیافه جذابی داشت باید دستهای خونینش را نگاه کنیم نه نگاه نافذش را؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست