بازدید 4489
۱

۶ تبهکار لاکچری در ویلای جنگلی

شش تبهکار که کلکسیونی از جرایم را در پرونده خود داشتند در ویلای جنگلی خود با شلیک پلیس زمینگیر شدند. متهمان با موتورسیکلت‌های میلیاردی در تهران موادمخدر توزیع می‌کردند.
کد خبر: ۱۱۹۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ 25 September 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از جام جم، عصر پانزدهمین روز شهریور امسال‌، ماموران گشت کلانتری۱۲۰ سیدخندان هنگام گشتزنی در خیابان امیرنیا به رفتار دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت ۱۴۰۰سی‌سی مشکوک شده و آنها را زیر نظر گرفتند. بعد از چند دقیقه دریافتند آنها توزیع‌کنندگان موادمخدر هستند که برای دستگیری دو موتور سوار وارد عمل شدند. موتورسواران با مشاهده گشت پلیس قصدفرار از آنجا را داشتند که ماموران سدراهشان شدند و هر دو را دستگیر کردند. هنگامی که ماموران قصد داشتند دو متهم را سوار خودروی پلیس کرده و به کلانتری منتقل کنند خودروی پرادو مشکی‌رنگی مقابل آنها توقف کرد و چهار سرنشین خودرو برای فراری‌دادن دو همدست‌شان با ماموران درگیر شدند. دو مامور کلانتری برای ناکام گذاشتن نقشه آنها شروع به تیراندازی هوایی کردند که متهمان از ترس سوار خودروی خود شدند و آنجا را ترک کردند.

اسکورت با خودروهای لاکچری

پس از انتقال دو متهم به کلانتری تحقیقات پلیسی از آنها آغاز و مشخص شد اشکان ۲۴ساله و مهدی ۲۳ساله همراه چند تبهکار حرفه‌ای یک باند توزیع موادمخدر را تشکیل داده و برای این‌که بتوانند از دست پلیس فرار کنند دو دستگاه موتورسیکلت تندرو و قاچاق را به قیمت شش میلیارد تومان خریده‌اند. اعضای این باند با جاساز موادمخدر در موتورسیکلت خود، در محله‌های مختلف پایتخت پرسه زده و بسته‌های مواد را به دست مصرف‌کنندگان می‌رساندند. آن روز هم قصد فروش موادمخدر را داشتند که دستگیر شدند. اعضای این باند هنگام توزیع موادمخدر اسکورتی داشتند که اگر مشکلی با خریدار پیش آمد یا در تله پلیس گرفتار شدند آنها وارد عمل شوند.

شروع تحقیقات در پلیس اطلاعات

با توجه به این‌که سرکرده‌های اصلی باند فراری بودند و احتمال جرایم دیگر از سوی تبهکاران وجود داشت‌، با دستور بازپرس دادسرای ناحیه چهار تهران پرونده برای ادامه رسیدگی در اختیار ماموران اداره اطلاعات پلیس تهران قرار گرفت. ماموران برای کشف سرنخی از متهمان فراری به بازبینی فیلم دوربین‌های محل درگیری سرنشینان پرادو پرداخته و با ردیابی‌های اطلاعاتی هویت چهار عضو دیگر باند را شناسایی کردند. چهار متهم فراری سه برادر و یکی از دوستان آنها بودند که با بررسی سوابق آنها مشخص شد، از سال۱۳۸۹ جرایم خود را آغاز کرده و تا سال۱۴۰۰ بارها به اتهام جرایم مختلف مانند نزاع و درگیری، زورگیری با سلاح سرد از زنان، شرارت و استفاده از سلاح سرد در درگیری، سرقت خانه، ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد و آزار دستگیر و روانه زندان شده بودند .‌آنها آخرین بار پس از آزادی از زندان این باند را تشکیل داده و توانسته بودند از راه خرید و فروش موادمخدر موتورسیکلت و خودروهای لاکچری بخرند. با شناسایی مخفیگاه اعضای این باند در اقدسیه تهران‌، ماموران راهی آنجا شدند اما قبل از حضور ماموران آنها به محل دیگری فرار کرده بودند. در بازرسی پارکینگ این خانه دو موتورسیکلت میلیاردی کشف شد.

دژ محکم برای فرار

سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات پایتخت در این باره گفت‌: ماموران در ادامه تحقیقات دومین مخفیگاه اعضای این باند را در شهر پردیس شناسایی کرده و راهی آنجا شدند اما این بار هم متهمان قبل از دستگیری آنجا را ترک کرده و به محل دیگری رفته بودند تا این‌که با ردیابی سومین مخفیگاه‌شان در یک ویلای جنگلی در شهرستان نوشهر شناسایی شد.

وی ادامه داد: «تیمی از ماموران ویلا را محاصره کردند تا راهی برای تغییر مکان نماند و متهمان قبل از تغییر مخفیگاه دستگیر شوند. ماموران قصد ورود به آنجا را داشتند که متهمان سوار بر خودروی پرشیا از ویلا بیرون آمده و قصد فرار از محاصره را داشتند که ماموران با ایست و شلیک هوایی‌، سرانجام دو نفر از سرنشینان پژو از جمله راننده را هدف قرار داده و آنها را دستگیر کردند. در بازرسی آنها و از داخل خودرو، چندین قبضه قمه و تبر کشف شد. همچنین مشخص شد ویلا را به دوربین مداربسته مجهز کرده بوده و اطراف آن را زیر نظر داشتند تا در صورت حضور ماموران متوجه شوند و فرار کنند.

سرهنگ سعید راستی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر ۲ نفر از متهمان دستگیر شده که هدف گلوله پلیس قرار گرفته بودند، به بیمارستان منتقل و سایر متهمان برای سیر مراحل قانونی و تکمیل پرونده در اختیار مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ قرار گرفتند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سلام
قطعا جند روز ديگر ازاد ميشوند ، بنابزاين بهتر است همين الان ازاد شوند تا هزينه كمتري به بيت المال تحميل گردد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار