بازدید 2245

واکنش کره جنوبی: به معامله تسلیحاتی کره شمالی و روسیه

رئیس جمهور کره جنوبی چهارشنبه در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که هرگونه معامله تسلیحاتی بین کره شمالی و روسیه تهدیدی برای امنیت ما است.
کد خبر: ۱۱۹۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳ 21 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی گفت هرگونه معامله تسلیحاتی بین کره شمالی و روسیه به مثابه اقدام تحریک آمیز مستقیم علیه سئول خواهد بود.

وی افزود: اینکه یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به جنگ بپردازد و به کشور مستقل دیگری حمله کند و از رژیمی که آشکارا قطعنامه‌های این شورا را نقض می‌کند سلاح و مهمات دریافت کند، یک تناقض آشکار است.

یون تاکید کرد که در چنین شرایطی، درخواست اصلاح شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد حمایت گسترده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اگر پیونگ یانگ در ازای حمایت از روسیه با تسلیحات متعارف، اطلاعات و فناوری لازم را برای ارتقای توانایی‌های خود در زمینه سلاح‌های کشتار جمعی به دست آورد، این معامله یک تحریک مستقیم خواهد بود که صلح و امنیت را نه تنها در اوکراین بلکه در کره جنوبی تهدید می‌کند.

یون گفت که سئول و متحدانش بیکار نخواهند ماند و تاکید کرد که ما می‌توانیم با هرگونه تحریک غیرقانونی مقابله کنیم.

پیش تر سفارت روسیه در سئول گزارش‌ها درباره مذاکرات مسکو و پیونگ یانگ برای همکاری نظامی بایکدیگر را طی اجلاس دوجانبه روسیه و کره شمالی که هفته گذشته برگزار شده بود را رد کرده بود.

در اجلاس دوجانبه هفته گذشته روسیه و کره شمالی، رهبر کره شمالی و وزیر دفاع روسیه در زمینه تقویت بیشتر هماهنگی راهبردی و تاکتیکی، همکاری در زمینه‌های دفاعی و امنیت ملی گفت وگو کردند.

پیش تر رهبر کره شمالی از بمب افکن‌های روسی مدل‌های Tu-۱۶۰، Tu-۹۵MS و Tu-۲۲M۳ طی سفر خود به ولادیوستوک دیدن کرده بود. این بمب افکن‌ها از ابزارهای هوایی نیروهای هسته‌ای استراتژیک روسیه هستند.

دو طرف در این دیدار درباره همکاری‌های نظامی و امور بین الملل و نیز تبادل متقابل بین نیروهای مسلح دو کشور رایزنی کردند.

پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه هفته گذشته در پایگاه فضایی وستوچنی روسیه با رهبر کره شمالی دیدار و از وی استقبال کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست