بازدید 2749
۱

تدوین سند همکاری‌های بلند مدت ایران و روسیه

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که همکاری‌های بلند مدت ایران و روسیه به نفع دو کشور بوده و به همین جهت تدوین سند همکاری‌های طولانی مدت ایران و روسیه در حال تدوین است.
کد خبر: ۱۱۹۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲ 20 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرلشکر محمد باقری عصر امروز ، سه شنبه ۲۸ شهریور، در دیدار با وزیر دفاع روسیه به اهمیت تحکیم روابط دو کشور تاکید کرد و افزود: براساس تصمیم رهبران دو کشور، روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و خوشبختانه این رابطه در بستر زمان ابعاد نوینی پیدا کرده است.

وی بیان کرد: تحولاتی که امروز در سطح جهان ایجاد شده، بیانگر این است که دوره جهان تک قطبی به پایان رسیده و ساختار نظام بین المللی به سمت و سوی یک جهان چند قطبی در حال حرکت است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: برآیند موضع گیری‌های دو کشور ایران و روسیه نیز بیانگر همین مسئله است که حرکت تحولات جهانی به سمت و سوی نظام چند قطبی در حال تسریع است.

سرلشکر محمد باقری با اشاره به تدوین سند همکاری‌های بلند مدت ایران و روسیه افزود: این سند از ابعاد نظامی و دفاعی قوی برخوردار است و می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های طولانی مدت دو کشور باشد.

وی گفت: با وجود توسعه‌ای که در سال‌های اخیر در روابط دو کشور ایجاد شده است، اعتقاد داریم که ظرفیت‌های استفاده نشده قابل توجهی در روابط دو کشور وجود دارد و باید با تلاش بیشتر، روابط دو کشور به سطح مطلوبی برسد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد: بخش‌های نظامی ایران و روسیه به واقع جزو پیشگامان ارتقای روابط دو کشور هستند و بدون تردید برگزاری کمیسیون‌های مشترک نظامی و دفاعی میان دو کشور می‌تواند روند این مسیرِ رو به رشد را تسریع کند.

سرلشکر باقری همچنین به تعاومل دو کشور در حوزه نیروی دریایی اشاره کرد و افزود: تاکنون همکاری‌های خوبی در بخش نیرو‌های دریایی دو کشور انجام شده که در این خصوص می‌توان به برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی اشاره کرد و باید این روند توسعه یابد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران برگزاری رزمایش مشترک در زمستان امسال (فوریه سال آینده) را زمینه‌ای جهت ارتقای سطح روابط دفاعی و نظامی دو کشور عنوان کرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح همچنین در راستای حل و فصل مناقشات منطقه‌ای و برطرف نمودن اختلافات میان دو کشور همسایه آذربایجان و ارمنستان اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار وزیر دفاع روسیه نیز با قدردانی از میزبانی جمهوری اسلامی ایران، هدف از این سفر را توسعه همکاری‌های دفاعی در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور عنوان کرد و بر همکاری‌های آموزشی، تبادل دانشجو در سطوح دانشگاهی و برگزاری رزمایش‌های مشترک میان دو کشور تاکید کرد.

ارتشبد سرگئی شویگو نیز از آمادگی کشورش برای حل و فصل مناقشات دو کشور همسایه آذربایجان و ارمنستان خبر داد.

وزیر دفاع روسیه عصر امروز (سه شنبه ۲۸ شهریور) در صدر هیأت بلندپایه نظامی این کشور به ایران آمد و قرار است در طول مدت سفر خود، با مقامات ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
چرا با روسیه!!؟
رمز پیشرفت ما فقط و فقط در گرو رابطه با جهان غرب است. باید چماق غرب را از روی سرمون دور کنیم و به فکر و بدنبال هویچ غرب باشیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار