بازدید 18240
با تحولات منطقه و جهان

اعلام ارزیابی اطلاعاتی آمریکا از برنامه هسته ای ایران/ درگیری سنگین نیروهای وابسته به آمریکا و ترکیه در شمال سوریه/ برگزاری رزمایش نظامی نیروهای مسلح یمن/ هشدار خواهر کیم جونگ اون به ارتش آمریکا

اعلام ارزیابی اطلاعاتی آمریکا از برنامه هسته ای ایران، درگیری سنگین نیروهای وابسته به آمریکا و ترکیه در شمال سوریه، برگزاری رزمایش نظامی نیروهای مسلح یمن، هشدار خواهر کیم جونگ اون به ارتش آمریکا و بیانیه پایانی نشست روسیه و شورای همکاری خلیج فارس از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۸۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱ 11 July 2023

اعلام ارزیابی اطلاعاتی آمریکا از برنامه هسته ای ایران/ درگیری سنگین نیروهای وابسته به آمریکا و ترکیه در شمال سوریه/ برگزاری رزمایش نظامی نیروهای مسلح یمن/ هشدار خواهر کیم جونگ اون به ارتش آمریکا

بین الملل تابناک: اعلام ارزیابی اطلاعاتی آمریکا از برنامه هسته ای ایران، درگیری سنگین نیروهای وابسته به آمریکا و ترکیه در شمال سوریه، برگزاری رزمایش نظامی نیروهای مسلح یمن، هشدار خواهر کیم جونگ اون به ارتش آمریکا و بیانیه پایانی نشست روسیه و شورای همکاری خلیج فارس از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

اعلام ارزیابی اطلاعاتی آمریکا از برنامه هسته ای ایران

 ارزیابی‌های اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا می‌گوید علی‌رغم آن‌که جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را به نحوی افزایش داده که می‌تواند به این کشور در تولید تسلیحات اتمی کمک کند اما تهران در حال حاضر تسلیحات اتمی را دنبال نمی‌کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، ارزیابی دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده که روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد، مدعی شده است که ایران از سال ۲۰۲۰، به سمت افزایش ظرفیت خود برای تولید بمب اتم حرکت کرده است اما تاکنون اقدام به ساخت بمب اتم نکرده است.

ارزیابی اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا در شرایطی بر عدم انحراف هسته‌ای ایران تأکید کرده است که برخی از نمایندگان کنگره و برخی دیگر مدعی شده بودند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال ساخت تسلیحات اتمی است.

پس از روی کار آمدن «جو بایدن» به‌عنوان رئیس جمهور در آمریکا و اعلام آمادگی برای بازگشت به برجام، در اواخر دولت دوازدهم مذاکراتی برای احیای برجام بین ایران و گروه ۱+۴ و به صورت غیرمستقیم بین ایران و آمریکا انجام شد. ۶ دور مذاکره در این خصوص برگزار شد اما گفت‌وگو به دلیل کارشکنی طرف‌های غربی به ویژه آمریکا به نتیجه نرسید. 

طبق گزیده‌ طبقه‌بندی نشده از گزارش دو صفحه‌ای از دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا، « ایران در حال حاضر فعالیت‌های کلیدی تولید تسلیحات هسته‌ای که برای تولید یک ابزار هسته‌ای قابل آزمایش مورد نیاز است، انجام نمی‌دهد».

با این‌حال واشنگتن در ادامه این گزارش مدعی شده است که ایران، «فعالیت‌های تحقیق و توسعه که این کشور را به تولید مواد شکافت‌پذیر مورد نیاز برای تکمیل یک ابزار هسته‌ای را پس از آن‌که تصمیم به انجام چنین کاری بگیرد، دنبال می‌کند».

علی‌رغم آن‌که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا با وجود پایبندی کامل تهران به برجام، به صورت یکجانبه از این توافق هسته‌ای خارج شد، در ارزیابی اطلاعاتی آمریکا آمده است که ایران همچنان به نقض مفاد برجام در زمینه غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد.

در این گزارش در این خصوص آمده است: «ایران همچنان به افزایش میزان سطح غنی‌سازی ذخایر اورانیوم فراتر از محدودیت‌های برجام ادامه می‌دهد» و همچنین مدعی شده است که جمهوری اسلامی فراتر از محدودیت‌های برجام در خصوص تحقیق و توسعه سانتریفیوژ پیشرفته رفته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که این یافته‌ها عموماً توسط بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ناظر هسته‌ای سازمان ملل، پشتیبانی شده‌اند.

ارزیابی اطلاعاتی آمریکا علاوه بر ادعاهایی که درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران مطرح کرد، ادامه داد که برنامه‌های موشک بالستیک ایران همچنان تهدید چشمگیری برای کشورهای غرب آسیا مطرح می‌شود.

در این گزارش در این خصوص آمده است: «ایران بر تقویت دقت، مرگباری و قابلیت اطمینان موشک‌های خود تأکید کرده است».

درگیری سنگین نیروهای وابسته به آمریکا و ترکیه در شمال سوریه

شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه » که وابسته به آمریکا هستند، روز دوشنبه با شبه نظامیان تروریستی موسوم به «ارتش ملی» (وابسته به ترکیه) به شدت درگیر شدند.

یکی از سرکرده‌های وابسته به معارضان سوری به خبرگزاری آلمان گفت که در جریان این درگیریها، پنج عنصر تروریستی از ارتش ملی کشته و سه نفر دیگر هم در منطقه عفرین واقع در شمال غرب استان حلب زخمی شدند.

وی درباره جزئیات این درگیریها گفت: عناصر دموکراتیک در جریان نفوذی که به یکی از مقرهای ارتش ملی در منطقه باصوفان و کباشین انجام دادند، از ابزارهای دید در شب ساخت آمریکا، تفنگهای دارای صدا خفه‌کُن استفاده کردند؛ به نحوی هیچ صدای تیراندازی از مقری که به آن نفوذ کرده بودند، شنیده نشد.

این سرکرده معارض از ارتش ترکیه خواست که «ارتش ملی را به همه تجهیزات مدرن مجهز کنند تا بتوانند با نیروهای حزب کارگران کردستان مقابله کنند». یک منبع از معارضان سوری هم خبر داد که در جریان بمباران یک مقر در شرق شهر اعزاز در شمال حلب، یک سرباز ارتش ترکیه کشته شده است. ارتش ترکیه رسما این خبر را تأیید نکرده است.

به گفته این منبع، مزدوران آمریکا همچنین مواضعی را در اطراف شهر اعزاز هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند و ارتش ترکیه هم با چند پهپاد، مواضع آنان را در تل رفعت هدف قرار داد که در جریان آن، چند نفر کشته و زخمی شدند. جزئیات دقیقی از تعداد تلفات این حملات در دست نیست.

این منبع همچنین مدعی شد که تروریستهای معارض، یک کاروان نظامی و یک مقر متعلق به ارتش سوریه را در شهرک «جورین» در شمال غرب حماه هدف قرار دادند که به دنبال آن، پنج نفر از نیروهای سوری کشته و زخمی شدند. منابع رسمی سوریه، صحت این ادعا را تأیید نکرده‌اند.

در کنار این درگیریها، ارتش سوریه با کمک جنگنده‌های سوری و روس حملات گسترده‌ای را در شمال این کشور آغاز کرده است. پس از آنکه، تروریست‌های «جبهه النصره»، شهرک جورین را اوایل تیر ماه جاری هدف خمپاره قرار دادند،  پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی بر فراز ادلب و حومه آن و حومه شمالی حلب آغاز شد.

پاسخ به این حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها با توپخانه سنگین ارتش سوریه آغاز شد و محورهای حومه غربی حلب و محورهای جبل الزاویه در جنوب ادلب هدف قرار گرفت. سپس نیروی هوایی روسیه وارد میدان شد و جنوب ادلب را بمباران کرد. 

پس از آن اعلام شد که هنگ توپخانه ۱۳۵ لشکر ۱۱ ارتش سوریه، به عنوان نیروی کمکی به منطقه حلب اعزام شده است و چندین تیپ و گردان ارتش سوریه خود را به ادلب رسانده‌اند و پرواز پهپادهای شناسایی و جنگنده‌های روسیه افزایش یافت.

نیروی هوایی روسیه با همکاری ارتش سوریه، چند روزی است که در حال بمباران مواضع تروریستهای «هیئة تحریر الشام» در استان ادلب واقع در شمال این کشور و حومه «اللاذقیه» است. تحریرالشام نام ائتلاف تروریستی است که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است.

«اولِگ گورینوف» معاون مرکز روسی برای آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه، درباره عملیات نیروی هوایی روسیه علیه مواضع و سنگرهای گروه‌های تروریستی در منطقه کاهش تنش ادلب و نیز برخی مناطق در حومه «اللاذقیه» توضیح داد:  در این حملات، ۴ پست فرماندهی و انبار تسلیحات گروه‌های تروریستی منهدم شده و ۶۵ تروریست نیز از پای درآمدند.

دلیل تشدید حملات علیه مواضع تروریست‌ها در شمال سوریه، افزایش حملات این تروریست‌ها به مناطق تحت کنترل دولت سوریه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و راکت‌اندازهای چندگانه اعلام می‌شود. 

برگزاری رزمایش نظامی نیروهای مسلح یمن

رزمایش «روز ولایت» در منطقه سوم نظامی یمن در شهرستان صرواح استان مأرب با حضور «محمد صالح النعیمی» از اعضای شورای سیاسی یمن، «مبارک المشن الزایدی» فرمانده منطقه سوم نظامی، «محمد العاطفی» وزیر دفاع و «محمد عبدالکریم الغماری» رئیس ستاد کل ارتش یمن برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این رزمایش نظامی یگان‌های پیاده، مکانیزه، تک تیرانداز، توپخانه، ضد زرهی و پهپادی شرکت داشتند و به تمرین نظامی و عملیات هجومی ضد اهداف فرضی پرداختند.

المسیره افزوده است: این رزمایش نظامی بیانگر سطح پیشرفته‌ای است که بخش‌های مختلف نیروهای مسلح یمن از نظر توانمندی، مهارت‌های رزمی بالا و توانایی در نبرد با متجاوزان و اشغالگران به دست آورده‌اند.

نیروهای شرکت کننده در این رزمایش آمادگی رزمی خود را برای انجام و شرکت در هر گونه عملیات نظامی مورد نیاز در میدان نبرد برای مقابله با نیروهای متجاوز و مزدوران و شکست دادن آنها به نمایش گذاشتند و بر آن تأکید کردند.

این رزمایش در حالی برگزاری شده که «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیش تر گفته بود که چنانچه کشورهای متجاوز به مطالبات به حق مردمی مبنی بر پایان دادن به تهاجم و محاصره و خروج از یمن پاسخ ندهند، آماده مقابله با آنها هستیم.

«محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن نیز گفته بود: از آزادسازی کامل کشور عقب نشینی نمی‌کنیم و حضور حتی یک نظامی بیگانه را در یمن نمی‌پذیریم.

هشدار خواهر کیم جونگ اون به ارتش آمریکا

خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امروز (سه‌شنبه) با اشاره به هواپیماهای جاسوسی آمریکا هشدار داد که ارتش این کشور در صورت "تجاوز غیرقانونی مکرر" با "پرواز بسیار بحرانی" مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، هشدار کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون توسط رسانه مرکزی کره شمالی موسوم به KCNA منتشر شد. او این بیانیه را بعد از آنکه یک هواپیمای جاسوسی وارد منطقه اقتصادی انحصاری کره شمالی شد، صادر کرد.

کیم در یک پیام به زبان انگلیسی گفت: من پیشتر درباره آنکه به ارتش خود اجازه مقابله داده‌ایم، اطلاع رسانی کرده‌ام. در صورت تهاجم غیرقانونی مکرر، نیروهای آمریکایی پرواز بسیار بحرانی را تجربه خواهند کرد.

اوایل روز دوشنبه سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی هم هواپیمای جاسوسی آمریکا را به تجاوز به حریم هوایی کره شمالی متهم و تهدید کرد که هیچ ضمانتی برای منهدم نکردن هواپیمای آمریکایی وجود ندارد.

خواهر کیم جونگ اون ضمن هشدار مبنی بر اقدام متقابل ارتش کره شمالی تصریح کرد: هواپیمای جاسوسی آمریکا به منطقه اقتصادی انحصاری کشور ما تجاوز کرده و قصد آن جاسوسی بوده است.

او همچنین کره جنوبی را به دلیل دخالت در این امور به باد انتقاد گرفت و گفت: این مساله‌ای است بین ارتش کره شمالی و نیروهای آمریکایی. کره جنوبی دست از رفتار گستاخانه خود بردارد و برای یکبار هم که شده دهانش را ببندد.

ارتش کره جنوبی، گزارش و بیانیه کره شمالی را رد کرده و آن را "نادرست" می‌خواند؛ همچنین ادعا می‌کند که پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره جزو فعالیت‌های عادی به‌شمار می‌روند.

بیانیه پایانی نشست روسیه و شورای همکاری خلیج فارس

در بیانیه نشست گفت‌وگوی راهبردی روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بر احترام متقابل و پایبندی به قوانین بین‌المللی و حسن همجواری تأکید شده است.

در بیانیه نشست گفت‌وگوی راهبردی روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس که دوشنبه شنبه شب صادر شده، شرکت‌کنندگان خواستار حمایت از راه‌حل سیاسی برای حل بحران اوکراین و ارسال مواد غذایی به بازارهای جهانی شدند.

در این بیانیه همچنین به موضوع فلسطین پرداخته شد و طرف‌های شرکت‌کننده بر لزوم حمایت از راهکار دو دولتی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس تأکید کردند.

روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری همچنین خواستار احترام متقابل و پایبندی به قوانین بین‌المللی و حسن همجواری شدند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در پایان نشست گفت‌وگوی راهبردی روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با حضور همتای عمانی خود و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در مسکو نشست خبری برگزار کرد.

لاوروف در ادامه به عادی سازی روابط ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: مسکو از توسعه روابط عربستان سعودی و ایران استقبال می‌کند، گامی که تاثیر مثبتی بر منطقه خواهد داشت.

لاوروف اظهار کرد، همکاری‌های مالی روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به ۱۱ میلیارد دلار افزایش یافته است.

امروز دوشنبه مسکو، میزبان نشست گفت‌وگوی راهبردی روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با حضور وزیر خارجه عمان و همچنین دبیرکل شورای همکاری بود.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۶
حالا شورای همکاری خلیج فارس یا خلیج عربی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
برنامه هسته ای ، معادل 4 برابر جنگ 7 ساله با عراق به ایران خسارت وارد کرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
برنامه هسته ای ، معادل 4 برابر جنگ 7 ساله با عراق به ایران خسارت وارد کرده است
یاد نوابغ زمان قاجار افتادم که می گفتن نفت مایه دردسر کشوره #ژست روشنفکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
بر فرض ایران بمب هسته ای هم ساخت و آن را بر روی اسراییل هم انداخت. بعدش چی؟ آیا آمریکا و اسراییل همین کار را با ایران نخواهند کرد؟ پس چرا این همه توان و منابع این مملکت را صرف غنی سازی اورانیوم و ساخت سلاح هسته ای می کنید؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
جریان‌های افراطی یا غرب زده یا آن‌ها که نگاهشان به جای ملت ایران به خارج از تمدن و فرهنگ ایرانی و اسلامی است، مورد قبول مردم نیستند.
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
دست از قوم گرایی بردارید چه فرقی می کند خلیج فارس باشد یا عربی!؟ به خاطر یک کلمه با همه همسایگان دشمن شده ایم.ا
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
برنامه هسته ایی نقطه قوت ایران و یکی از دانش های زیرساختی میباشد و بایدبشدت گسترش پیدا کند
کره شمالی با دشمنی به آمریکا مردم رو فقر و فلاکت رسونده اما کره جنوبی با دوستی به آمریکا در ژاپن پیشرفت کرده و گوشی سامسونگ و هیوندایش کولاک کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
اکثریت مردم کره جنوبی هم در فلاکتند
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
جه خوشبختی روز افزونی دارند خفه میشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
خوب عربستان هم اسمش را بزاره مثلا حجاز
دریای عمان هم بشه سیستان اقیانوس هند هم بشه پاکستان

وقتی هویتی را از دست دادی چطور قادر به دفاع از دیگر موضوعات هستی.
بی شک و بدون تردید هدف از غنی سازی اورانیوم، ساخت سلاح هسته ای است. وگرنه هیچ عقل سلیمی نمی گوید غنی سازی اورانیوم برای مقاصد غیر نظامی ارزش این همه خسارات و تحریم و به فلاکت کشیدن یک ملت را داشته باشد.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
یعنی ژاپن که برنامه هسته ای داره هدفش نظامیه یا عقل سلیم نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
به محمد:
ژاپن با این که توانایی غنی سازی اورانیوم را دارد، هرگز تا به حال دست به چنین کاری نزده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
کشوری که با انواع و اقسام مشکلات و کمبودها روبرو است، نباید دنبال غنی سازی پر هزینه اورانیوم برود که مورد مصرف آن ساخت سلاح هسته ای است
ناشناس
| Brazil |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
به ۱۰:۵۶
ژاپن موشک پراکنی همراه با تهدید دیگر کشورها ندارد و برای استفاده های صلح آمیز از هسته ای استفاده میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
دقیقا اطلاع ندارم ولی شاید میزان برق اتمی ژاپن حداقل سی برابر ایران باشه
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
غنی سازی اورانیوم فقط برای ساخت بمب هسته ایه؟ اینقدر نا آگاهی واقعا حیرت انگیزه. انگار رو کره زمین زندگی نمی کنی. علاوه بر این این نگاه که ایران به خاطر انرژی هسته ای تحریم شده خیلی نگاه سطحیه.دو خط کتاب بخون اخه خیلیم از اتفاقات رسانه ای سال ۸۸ هم نگذشته که یادتون رفته باشه. هدف تحریم به زانو در اوردن و ظلم پذیر کردن کشوره هسته ای بهونه است. در مورد ژاپن هم مثال جالبی هست. فکر کن یه قلدری سر کوچتونه واسه اینکه بتونی راحت بری بیای و مغازه ات مزاحمت ایجاد نشه هفته ای یه بار دو هفته ای یبار میاد خواهری مادری دختری از خونت میبره شب نگه میداره پس میاره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
عزیزم :غنی سازی بهانه ای برای غربی ها و اروپایی ست که نظام ایران را از صحنه خارج کنند و همانند گذشته بله قربان گوی آنها باشد
ناشناس
| Brazil |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
به ۱۱:۵۸
!بله قربان گو بودن نسبت به چین و اعراب الان خوبه؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
این تحلیل از روی بیسوادی است وگرنه ادم های عاقل میدانند صنعت هسته ایی چه دانش راهبردی میباشد
اگر سلاح هسته ای برای کره شمالی، پاکستان، هند امنیت و پیشرفت به ارمغان آورد، برای ایران هم به ارمغان خواهد آورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
هسته ای و پیشرفت ارتباط مستقیم با هم ندارند خیلی کشورها سلاح هسته ای دارند و پیشرفت هم داشته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
اون کشورها که نام بردید به نظام بین الملل پاسخگو هستند
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
میترسی نام اسراییل را ببری ؟
ترکیه از ضعف قدرت سو استفاه می کنه و زورش به مظلوم میرسه دنیا تا اخر برای ظالمین نمی ماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
جالبه ارتش ملی با حمایت تورکیه تروریستی است ولی معارضان کورد مورد حمایت امریکا که مجلس نیروهای اون تروریست اعلام کرده نیرو های دموکرات میشن.
دنیا هیچکاه به ایران اجازه هسته ای شدن نخواهد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
احتمال اینکه قدرت‌های جهانی تصمیم گرفته باشند که ایران را به سوی داشتن چند بمب اتمی بکشانند کم نیست این اتفاق به نفع چین روسیه آمریکا و تا حدی اسرائیل می باشد تنها در این میان شاید اروپا تمایلی به این وضعیت نداشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
با نظر ناشناس 11.56 موافقم آمریکا در زمان کلینتون دموکرات همین بازیها رو با کره شمالی داشت تا اینکه کره شمالی اولین بمب اتم رو آزمایش کرد الان دموکراتها دارن ایران رو به همین سمت و سو می برن به زودی شاهد اولین آزمایش اتمی خواهیم بود
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
انها خیلی چیزها میخواستند ولی به گور بردند
خوشحالوم . کد خدا شده روسیه !!؟؟
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
کدخدا نه ، ارباب !!!!
مردم واقعا دیگه از بازی موش و گربه و نمایش های تکراری بین ایران و آمریکا خسته شدن
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
اینها بازی میکنند شما خسته میشین. مثلا لیونل مسی بازی میکنه شما خسته گیشو تحمل میکنید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
از غربگرایان بیش از این انتظار ی نیست
ناشناس
| Brazil |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
به محمد
از شما شرقگرایان و چین گرایان هم همین اوضاع کشور انتظار میره
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
تو دیگه کی هستی از طرف مردم ایران وکیل شده و حرف میزنی ؟
در سنجش اینترنت فقط بحث سرعت اینترنت نیست بلکه معیارهای دیگر مثل کیفیت سرویس (QOS) هم مهم هستند. اقای وزیر قطع ارتباطات فقط به معیار سرعت چسبیده ولی معیارهای دیگر را که خیلی خیلی افتضاح هستند در نظر نمی گیرد هرچند در قضیه سرعت هم واقعیت را بیان نمی کند. هم در سرعت و هم در کیفیت سرویس نسبت به دولت قبلی بسیار بسیار ... افت داشته است.
اسرائیل و بعضی از کشورهای اروپایی مثل انگلیس و همچنین منافقین نیز از توسعه روابط ایران و کشورهای همسایه شدیداً عصبانی هستند و سرمایه‌گذاری‌های گران قیمتی را که علیه ایران انجام داده بودند بر باد می‌بینند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
تحلیل های ابکی از وقایع واقعی دنیا
ایران از غنی سازی سطح بالا بعنوان یک ابزار سیاسی جهت تضمین بقای خود در مصاف ورویارویی با غرب واروپا ویا جهت باجگیری ازانها در معاملات پنهان استرا تژیک استفاده میکند ،ودرعین ها تمام زیر ساخت هارا می خواهد برای روزی که اراده به ساخت بمب هسته ای کند را داشته باشد ازجمله کلاهک ،موشک فاره پیما ،چاشنی انفجاری واورانیوم با درجه غنای بالا و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
اگر فرمایش شما درست باشد در نتیجه پاکستان و کره شمالی میبایست اوضاع احوال ملتشان به مراتب بالاتر از کشورهای بدون سلاح اتمی هستند باشد و یا آلمان و ژاپن به فلاکت اقتصادی افتاده باشند
به نظرم تنها بلند پروازیها است که میخواهد آمریکا را آچ مز کند و یا اسراییل را از صفحه روزگار محو کند و آنهم با این وضع معیشت مردم اول به فکر استواری خودشان باشند بهتر است
چند روز دیگر گندش در میاد که روسیه هم مثل چین جزایر سه گانه را حق مسلم اعراب دانسته
انرژی هسته ای حق مسلم ماست بشرطی که ازآن استفاده های صلح آمیزکنیم واگربرای بازدارندگی دشمن ویادشمنان لازم باشدازآن استفاده نظامی هم بکنیم اشکالی نداردچون دفاع ازخوددربرابردشمن واجب لازم وضروری است
هواپیمای جاسوسی آمریکا وارد "منطقه اقتصادی انحصاری کشور کره شمالی " شده !!!!
کدوم اقتصاد کدوم منطقه ؟؟
بنده خدا یک لحظه خودش رو با کره جنوبی اشتباه گرفته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست