بازدید 4436

جریمه نجومی بیرانوند درصورت فسخ یکطرفه با پرسپولیس

کد خبر: ۱۱۸۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ 01 July 2023

در حالی برخی منابع خبری و رسانه‌ها، باشگاه پرسپولیس را از فسخ یک طرفه قرارداد علیرضا بیرانوند می ترسانند که مطابق قوانین نقل و انتقالات فوتبال ایران ، بیرانوند حق فسخ یک طرفه با پرسپولیس را ندارد و در صورت انجام این کار، اگر باشگاه پرسپولیس از او شکایت کند، محکوم خواهد شد.

 

سازمان لیگ موظف است فسخ کند اما این فسخ، غیر موجه است!

علیرضا بیرانوند به حساب کتاب خودش بابت آپشن های قرارداد 8 میلیارد تومان از باشگاه پرسپولیس طلب دارد و دو نوتیس هم برای باشگاه فرستاده و حالا آماده است در صورتی که باشگاه حداکثر تا صبح فردا راهی برای پرداخت مطالباتش پیدا نکند، به سازمان لیگ برود و قراردادش را یک طرفه فسخ کند.

هرچند سازمان لیگ موظف است به درخواست بیرانوند این کار را انجام بدهد و قرارداد بیرانوند را فسخ کند اما طبق قوانین نقل و انتقالات فوتبال ایران، این فسخ، غیر موجه خواهد بود و اگر باشگاه پرسپولیس از بیرانوند شکایت کند او محکوم می شود چرا که مطابق قوانین نقل و انتقالات ایران، جریمه و تاوان پرداخت نشدن مطالبات یک بازیکن، فسخ یکطرفه قراردادش نیست!

 

جدایی بعد از 4 ماه از لیگ بیست و سوم اجرا می شود

ماده 13 قوانین نقل و انتقالات فوتبال ایران می گوید اگر بازیکنی از باشگاهش بابت مطالبات خود شکایت کند، جرائمی شامل اخطار، توبیخ، جریمه نقدی، محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی و جذب بازیکن جدید و تلفیقی از تمام این مجازات ها برایش در نظر گرفته می شود اما مجازات این تخلف، فسخ یک طرفه قرارداد بازیکن جدید نیست.

البته در قانون جدید که بندهایی از آن اصلاح شده است، برای حمایت از بازیکنان، این ماده گنجانده شده که اگر باشگاهی 4 ماه حقوق بازیکن را ندهد، بازیکن می تواند به شرط یک نوتیس 15 روزه، یک طرفه قرارداد خود را فسخ کند و جدا شود.

 

بند حمایتی فسخ یک طرفه برای بازیکنان و مربیان خارجی است، نه داخلی

البته آنچه برخی بازیکنان و کلای آنها را به اشتباه انداخته، قانون نقل و انتقالات فیفا و بند حمایتی فیفا برای بازیکنان خارجی است. فیفا این بند حمایتی که می گوید اگر بازیکن یا مربی خارجی شاغل در فوتبال کشوری دیگر، 2 ماه حقوق دریافت نکند، می تواند با نوتیس و اخطار قبلی یک طرفه قرارداد خود را فسخ کند را برای حمایت از بازیکنان خارجی گذاشته و این بند شامل بازیکنان داخلی نمی شود.

بازیکنان داخلی باید با آیین نامه داخلی پیش بروند و در آیین نامه داخلی هم تا قبل از اصلاح قوانین، اصلا چنین جریمه ای برای باشگاه ها در نظر گرفته نشده بود که اگر 4 ماه پول ندادند بازیکن یک طرفه فسخ کند.

 

جلالی هم بعد از فسخ یکطرفه به استقلال برگشت!

ملاک و معیار همان حدنصاب های قبلی است و بازیکنی که درصد مشخصی از مبلغ قراردادش را گرفته، حتی اگر مطابق آپشن ها 8 میلیارد تومان هم طلب داشته باشد، فسخ یک طرفه اش مجاز و موجه نخواهد بود.

به نوشته طرفداری ، ابوالفضل جلالی هم با همین تصور قرارداد خود با استقلال را یک طرفه فسخ کرد اما پس از مشورت با کارشناسانی که از قوانین نقل و انتقالاتی اطلاع داشتند، به استقلال برگشت تا از شکایت باشگاه در امان بماند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری