بازدید 4819

وزیر بهداشت: «علما، مردم را به فرزندآوری دعوت کنند»

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: به اندازه افراد جامعه تولید مثل نداریم، در چند سال آینده به سمت پیری جمعیت می رویم و قطعا این مسئله یک بحران است لذا از علما درخواست داریم که نیروهای متدین و انقلابی را به فرزندآوری دعوت کنند.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴ 02 June 2023


به گزارش تابناک به نقل از فارس، بهرام عین‌اللهی ۱۲ خرداد در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خصوص جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی رشد جمعیت در کشور به ۴ درصد رسید، اما متاسفانه این عدد به ۱.۵ رسیده است، به اندازه افراد جامعه تولید مثل نداریم، در چند سال آینده به سمت پیری جمعیت می رویم و قطعا این مسئله یک بحران است، از علما درخواست داریم که نیروهای متدین و انقلابی را به فرزندآوری دعوت کنند.

وی با بیان اینکه زایمان رایگان شده است، تاکید کرد: فرزندان زیر پنج سال تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند، همچنین برای مادران باردار داروهای تقویتی در مراکز بهداشتی توزیع می‌شود.

آقای عین‌اللهی با تاکید بر اینکه سقط جنین یک «جنایت» است، تصریح کرد: افرادی که آزمایش بارداری آن‌ها مثبت می‌شود تا زمان زایمان در سامانه ثبت شده‌اند، سقط به دلایل متقن نیاز دارد، هر کسی اقدام به سقط غیرقانونی کند با او برخورد خواهد شد، برای فرزندآوری باید مشوق‌های متعددی در نظر گرفته شود.

آقای عین‌اللهی با اشاره به اینکه باید برای تمامی افراد جامعه پرونده سلامت تشکیل شود، یادآور شد: باید برای تشکیل این پرونده، خانه به خانه سر بزنیم، افراد باید از سلامت خود اطمینان داشته باشند، با اجرای این طرح هزینه پزشک عمومی و بستری تا ۹۵ درصد پوشش داده می‌شود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۲۶
هرچقدر شماها به حرف علما در مورد مشکلات اقتصادی ملت عمل کردین ، ملت به حرف شماها در مورد فرزندآوری عمل خواهند کرد
سلام
یک روزی هم گفته می‌شد که علما مردم را به فرزند نیاوری دعوت کنند.
چه انتظاری از علما دارید باید فرهنگ صحیح به جوانان آموزش داده شود. جوانان کمتر در مجلس وعظ علما می نشینند
دقت کردین؟ گفت نیروی متدین و انقلابی رو به فرزند آوری دعوت کنند!!!
یعنی مردم ما برای شما هیچ کاری نمیتونیم بکنیم ... امکانات رو در اختیار گروه محدود نیروهای انقلابی میذاریم تا اونا فرزندآوری کنن!!!
حالا نیروی انقلابی : گیریم که کل امکانات نظام هم در اختیارت قرار گرفت اما با کدوم آب؟ با کدوم هوا؟ با کدوم آینده میخوای فرزند بیاری؟
به زندگی خودت و فرزندت فکر کن وزیر و عالم رفتنی هستن!!!
بچه آوری زورکی!!!
بچه نیاوردی برخورد خواهد شد...
از ابتدای انقلاب تنها چیزی که خیلی خوب یاد گرفتن "برخورده"!!!
چشم جناب آقای وزیر از امروز ما روحانیون به عنوان مبلغ دینی فرزند آوری هم تبلیغ می کنیم امری باشه
اکثر آگهی های اجاره مسکونی دیوار :
زوج نهایتا یک فرزند
شما زحمت بکش دارو و درمان کشور را سر وسامان بده تا مردم برای تهیه یک شربت آنتی بیوتیک برای جگر گوشه شان کل داروخانه های شهر را نگردن بقیه اش درست میشه
مردم خودشان همه دکتری دارن و عالم هستن
تو این اوضاع اقتصادی خراب ، کسی به فکر فرزندآوری نیست
فقط نياز به رفاه احتماعي هست باذكر حديت و موعظه مشكلات معيشتي مردم حل نمشود اگردولت به نوزاد متولد شده كارت زندگي با مبلغ ١ميلييون تومان ماهيانه بدهده تا كلاس ٨….ببينيد وضعيت چه ميشود
یعنی میخوای جلوی همون چهارتا بچه ناخواسته رو هم بگیری؟
علما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه علما شما ها رو تونستن متقاعد کنن ک درست کار کنید ..از دوره های قبل ..تا حالا ..مگه علما بفرمایند که انسانی که پول ندارن و نیاز به درمان داره ، رایگان انجام شود ، شما اینکار را انجام میدهید .؟! یا فقط برای زاییدن دستور و خواهش و روایت آیه ..لازم است!!!؟؟؟
نیاز نیست شما جای مردم فکر کنی مردم یک کشور اگر شغل و درآمد و زندگی مناسب داشته باشند خود فرند می آورند به کشورهای عربی مرفه نگاه کنید وضعیت فرزنداوری مناسب است شما کاراصلی آنان که بهداشت و دزمان مردم است را خوب انجام بده مردم خودشون بلدند چیکار کنند
بهتر بود از وزیر اقتصاد میخواستی فقر رو ریشه کن کنه کمی جمعیت خودش درست میشد
این کسانی که گفتند هرکه دندان دهد نان دهد نسل شصتی به این رکز انداختند حالا بیان جواب بدهند
مردم تو نون شب موندن تو چی میگی
اره هرروز یک قانون کار بنویسید مردم تا کی برای شما نوکری کنند
کار علما مگر تبلیغ اسلام نبود ؟!!! اگر وضعیت اقتصادی بهتر بشه آینده ای برای فرزندم باش چرا ک نه ولی الان تو نیاز همون اولی هم موندم ،از فردای خودمم بی اطلاع هستم چه بمون ب کودک معصوم ک بیارم فردا پراید بشه یه میلیارد تو حسرت ماشین و خونه و.... زندگی بمون ،آخه چرااا!!!
فعلاً که علما باید یکی ر پیدا کنن که به مردم بگه به حرف علما گوش بدن ، تا بعد علما به مردم بگن به حرف وزیر..... بهداشت گوشن بدن.
علما در این حیطه جامعه شناسان و اقتصاد دانهای مستقل و دلسوز هستند .اونها گفتند ،چشم .
لطفا هر فردی که در باره افزایش جمعیت صحبت می کند اول بگوید چند فرزند دارد و یا فرزندانش در چه سنی ازدواج و دارای چند نوه از هر فرزند هستند
مگه آدم دیونه باشه بچه بیاره نه مدرسه درست حسابی هست نه می تونن دانشگاه برن پدرشون در میارین تا کنکور قبول بشن کارم که نیست مسافرتم که نمی تونیم بریم گوشت و مرغ هم نمی تونیم بخوریم چهارمغز هم پیشکشمون خونه هم نداریم حالا چرا یک بچه رو بدبخت کنیم خودمون کافی هستیم بدبخت بیشتر نمی خواهیم
ای کاش علما ، قبل از دعوت مردم به زاییدن ، مسوولین را به هدر ندادن سالانه 104 میلیارد دلار پول مردم دعوت می کردند !!!
علما میان خرج بچه رو بدن؟ اگه تعهد محضری میدن که همه خرج و هزینه بچه با خودشون باشه میشه به توصیه هاشون فکر کرد.
چراهمه چیز سخت روبه عهده مردم میندازین ازتحمل مشکلات گرفته تافرزنداوری اونوقت شماهاخرجشومیدین
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی