بازدید 27246
گزارش تابناک از سرنوشت سرمایه‌گذاری چین در تیم‌های اروپایی

باشگاه استقلال به چینی‌ها فروخته می‌شود؟! / چین کدام تیم‌های بزرگ اروپا را خرید و حاصلش چه شد؟

پای خریداران خارجی به پروسه فروش استقلال و شاید پرسپولیس باز شده؛ گروهی موافقند که بساط مفت‌خوری صداوسیما جمع می‌شود و بازیکنان خارجی بزرگ می‌آیند. عده‌ای هم مخالف که می‌گویند بخاطر نفرت اکثریت مردم از چینی‌ها، هوادارشان ریزش می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸ 05 May 2023

با حضور دو نماینده رسمی از سوی یک شرکت فعال در حوزه نفت و گاز چین، پای خریداران خارجی به ماجرای فروش استقلال و پرسپولیس به صورت رسمی باز شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ کارشناس چینی که امروز در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی تهران تماشاگر بازی استقلال مقابل نفت آبادان و ناکامی آبی ها در کورس فتح مجدد لیگ برتر ایران بود، به سادگی اذعان داشت که دو قهرمانی استقلال در باشگاه‌های آسیا انگیزه روسایش را برای سرمایه‌‌گذاری و خرید سهام استقلال بیشتر کرده است.

انتشار این خبر مصادف با شکل‌گیری انزجار عمومی در ماجرای عجیب احتمال فروش جزایر کیش و قشم بابت پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، که از سوی یک مدیرکل این سازمان دولتی مطرح و با واکنش تند مردم مواجه شد، شاید اوج بدسلیقگی مشاوران رسانه‌ای طرف چینی بود!

همزمان با اعلام این خبر مهم که نشانگر ورود سرمایه‌گذاران خارجی در فوتبال کم رونق، حاشیه زده و ورشکسته ایران است، بحث بر سر رقم فروش احتمالی سرخابی‌ها به طرف چینی، آینده این دو باشگاه در صورت انصراف خریدار در میانه فصل و همچنین مسائلی همچون حق پخش تلویزیونی بازی‌های دو تیم، انحصار فروش البسه باشگاه، بلیت فروشی و ورزشگاه فرسوده بالا گرفته است.

باشگاه استقلال به چینی‌ها فروخته می‌شود؟! / چین کدام تیم‌های بزرگ اروپا را خرید و حاصلش چه شد؟

گروهی این ورود مشتری خارجی را به فال نیک می گیرند و می‌گویند آمدن مالک چینی، بساط سودجویی صداوسیما را جمع می‌کند و آنها دیگر اجازه مفت خوری حق باشگاه را ندارند و بدون اجازه مسابقه‌ای روی آنتن نمی‌رود؛ بنابراین، با کسب درآمد بازیکنان بزرگ جذب می‌شوند و تیمی مثل استقلال دوباره شانس رقابت با غول های عربی و شرق آسیا را پیدا می‌کند و شانس قهرمانی قاره و کسب ستاره سوم از رویا به واقعیت بدل می‌شود.

اما دسته ای از کارشناسان، فوتبال ایران را بدون زیرساخت حقوقی لازم برای ورود سرمایه‌گذار و کسب منفعت از سوی او قلمداد می‌کنند. گروه مخالفان معتقدند طرف خارجی در همان چندماه نخست متوجه می‌شود نه از راه فروش پیراهن، نه پخش تلویزیونی و نه سایر راه های درآمدزایی پولی از تیم‌های خریداری شده درنمی‌آید و کار را رها می‌کند و این دو تیم در بلاتکلیفی نابود می‌شوند. آنها حتی نمی‌دانند که به بهانه‌های واهی بازی‌های تیمشان بدون تماشاگر برگزار می‌شود و از پول فروش بلیت هم محروم خواهند شد.

سرمایه‌گذار چینی می‌تواند هزینه دیدن مسابقات را برای بیننده ایرانی که اکنون مجانی بازی‌ها را تماشا می‌کند، بالا ببرد و شاید ذهنیت منفی اکثریت مردم ایران از چین و سیاست‌هایش باعث افت و ریزش شدید هواداران این دو تیم در اثر تبلیغات منفی شود.

با اینحال تقریبا همه مفسران فوتبال داخلی قبول دارند که برای ورود به دنیای حرفه‌ای واقعی فوتبال، راهی جز پذیرش سرمایه خارجی و ورود فکر تازه به رقابت های تقریبا آماتوری لیگ ایران نیست؛ مسابقاتی که در صورت ورود چینی‌ها و حتی مشتریان عرب، حتما صاحب سیستم داود ویدئویی خواهد شد، یقینا هیچ تلویزیونی اجازه پخش رایگان بازی‌هایش را نخواهد داشت و حتما فروش لباس و اقلام هواداری تیم‌ها در انحصار خود باشگاه قرار خواهد گرفت.

باشگاه استقلال به چینی‌ها فروخته می‌شود؟! / چین کدام تیم‌های بزرگ اروپا را خرید و حاصلش چه شد؟

 

چین از کجا وارد فوتبال دنیا شد؟

موج خرید سهام باشگاه‌های فوتبال، نزدیک به دو دهه پیش در اروپا شدت گرفت و رونق خرید و فروش مالکیت تیم‌های نامدار قاره سبز، حتی تیم‌های معمولی و پایین جدولی را هم در بر گرفت.

مالکان عرب، آمریکایی، روس و حتی ایرانی از راه تملک تیم‌های بزرگ و محبوب فوتبال، یک شبه سرشناس و مشهور شدند و چینی‌ها نیز از دهه گذشته میلادی این کار را استارت زده اند.

آنها البته نخست تلاش کردند تیم‌های کشور خودشان را با خرید ستاره‌های برجسته آمریکای لاتین و اروپا تجهیز کنند و لیگی کهکشانی با پرداختی‌های اعجاب انگیز بسازند؛ اما علاقه به فوتبال در پرجمعیت‌ترین کشور جهان به اندازه علاقه سرمایه‌‌گذار های چینی نبود و این پروژه با بدهی های هولناک تعطیل شد.

اما چینی همزمان با شکست این طرح، سراغ خرید تیم‌های معروف اروپا رفتند که حاصل آن مالکیت باشگاه اینترمیلان ایتالیا در سری آ و همچنین لیگ قهرمانان اروپا بود. آنها البته قبل از آن، باشگاه رقیب اینتر، یعنی آث میلان را از برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا خریداری کرده بودند اما پس از مدت کوتاهی، روسونری را به شرکت الیوت فروختند؛ بنابراین، همه تجربیات چینی ها در سرمایه گذاری فوتبالی موفق نبوده است. میلان بعداز مالک چینی‌اش مجددا شکوفا شد و اکنون بع داز قهرمانی فصل قبل اسکودتو، در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا قرار دارد. در این میان شنیده می‌شود چینی‌ها می‌خواهند در تابستان امسال اینتر را هم به حراج بگذارند و بروند!

آنها در لیگ برتر انگلیس هم تیم ولورهمپتون را خریدند. همچنین حدود یک پنجم سهام باشگاه منچسترسیتی انگلیس هم که توسط رئیس اماراتی اداره می‌شود، در اختیار چینی هاست!

خرید ۹۹.۹۳ درصد میلان با ارزش ۷۴۰ میلیون بزرگ‌ترین سرمایه گذاری چینی‌ها در فوتبال اروپا بوده است که همانطور که خواندید سریعا به شکست انجامید.

۱۳ درصد از سهام گروه فوتبال سیتی (شامل منچستر سیتی، نیویورک سیتی و ملبورن سیتی) به ارزش ۳۵۴ میلیون یورو , ۲۰ درصد از اتلتیکو مادرید به ارزش ۴۵ میلیون یورو، کل سهام استون ویلا و وست برومویچ هم از سرمایه گذاری‌های قابل توجه چینی‌ها در فوتبال اروپا است.

 

بد نیست دو مالک چینی این دو باشگاه را هم بشناسید؛ شاید یکی از همین دو نفر خریدار استقلال باشد!!

ژانگ جیندونگ (اینتر)

ثروت: ۶٫۲ میلیارد پوند

شاید خیلی‌ها نام ژانگ جیندونگ را نشنیده باشند؛ مردی که حسرت ۱۱ ساله اینتری‌ها در کسب اسکودتو را به پایان رساند. شهرت ژانگ به داشتن سایت معروف Suning.com برمی‌گردد. پسر ۲۹ ساله‌اش ژانگ کانگیانگ که به استیون ژانگ هم معروف است، در حال حاضر ریاست باشگاه اینتر را برعهده گرفته. 

خرده فروش لوازم الکترونیکی چینی گروه بازرگانی سونینگ، سال ۲۰۱۶ تقریبا ۷۰ درصد اینتر را به قیمت ۲۷۰ میلیون یورو خرید که بالاترین سهم یک تیم اروپایی در دست یک شرکت چینی محسوب می‌شود.

باشگاه استقلال به چینی‌ها فروخته می‌شود؟! / چین کدام تیم‌های بزرگ اروپا را خرید و حاصلش چه شد؟

 گو کوانگ‌چانگ (ولورهمپتون)

ثروت: ۵٫۲ میلیارد پوند

گوانگ‌چانگ از استان ژجیانگ در شرق چین می‌آید. او از سال ۱۹۹۴ مالک گروه «فوسان» بوده است. این شرکت که در شانگهای چین و هنگ‌کنگ مستفر شده، ابتدا در زمینه تحقیقات بازار کار می‌کرد و پس از گسترش به صنعت بهداشت، درمان و املاک هم ورود کرد تا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری جهان شود. این میلیاردر چینی سال ۲۰۱۶ باشگاه ولورهمپتون را در ازای ۴۵ میلیون پوند خرید به لیگ برتر آورد.

باشگاه استقلال به چینی‌ها فروخته می‌شود؟! / چین کدام تیم‌های بزرگ اروپا را خرید و حاصلش چه شد؟

جدول باشگاه‌‌های اروپایی که چینی‌ها در آن ها سرمایه گذاری کردند.

باشگاه استقلال به چینی‌ها فروخته می‌شود؟! / چین کدام تیم‌های بزرگ اروپا را خرید و حاصلش چه شد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹۶
اخه کی میاد این باشگاه رو بخره؟؟؟!!!!
باز پرسپولیس بود یه چیزی
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
هر چیزی که توش پول باشه دست مافیای داخلی باقی می مونه... میدونید کدام مافیا را میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
اینا تاجر عتیقه هستن واسه ۲تا قهرمانی آسیای زمان چنگیز خان میخوان استقلال رو بخرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
احتمالا دنبال تیمی بودند که قهرمانی آسیا داشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
بیان بخرن ما که خوشحال میشیم. هم برای این باشگاهها خوبه هم برای ما که دیگه مالیاتمون خرج اینها نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
بو میاد . بوی سوختگی
امیرخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
برادران لونگی باعرض سلام بعداز آخرین فینال آسیا که تیم ژاپنی الهلال را برد وقهرمان شد استقلال همچنان درردیف چهارتیم برتر آسیا است اما لونگ محبوب فدراسیون حتی یک دونه جام آسیائی ندارد ودرردیف ۲۷ ام آسیا منتظر پنالتی قلابی وجابجا کردن میزبانی وگرفتن حلبی جامهای بی کیفیت است چین اگر استقلال رو میخواهد بخاطر قهرمانیهایش درآسیاست دراصل سابقه پرافتخار تیم ناصر ومنصور را میخواهد
چینی ها بیخودی پولشونو دور نمیریزند !
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
خطاب به فرزاد مجیدی:
تصور میکنی با پیروزی خواندن پرسپولیس چیزی از عظمت این تیم کم میشه ؟ فکر میکنی با اینکار داری پرسپولیس کبیر رو تحقیر میکنی؟ پریپولیس در ذاتش پیروزی هست پرسپولیس بجز پیروزی به چیز دیگه ای فکرنمیکنه بیخودی این تیم ۵ دوره پی درپی و با اختلاف امتیاز با بقیه رقبا قهرمان لیگ نشد
اگر با گفتن این حرفها دلت خنک میشه عیبی نداره تا دلت میخواد بگو پیروزی :)
فروش استقلال و پرسپولیس به چینی ها عین خیانت است

وقتی دهها میلیون نفر از جمعیت کشور که عاشقان این دو تیم وطنی و حاضر هستند تا در قالب سهام آنها را بخرند

چه دلیلی جز ، سوء استفاده و نابود کردن عمدی این دوتبم میتواند در میان باشد ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
باشگاه انگلیسی فروخته بشه خوبه ؟ بابت این کامنتها چند سنت بهت می دن ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
طرف میخاد پول بیار امکانات بیار مدیریت بیار اگر همین الان میگفتن میروشن به امریکا شماها مثل چیز خوشحال بودید تفکر عوض کن بچه جان
صمصام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
این چه حرفیه میزنی شما آخه؟؟ کی میادش کیسه بخره؟؟
ایکاش تمام باشگاه های ایران رو بخرند تا مردم راحت شوند واز بیت المال برای امثال استراماچونی وویلموتس پرداخت نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
پول استراماچونی از بیت المال پرداخت نشد
بانک شهر به استقلال وام پرداخت کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
بانک شهر از شهرداری است و شهرداری یک سازمان دولتی است .
از بیت المال خرج کردن که تفسیربردار نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
تو واقعا فکر کردی اگه پولی خرج یه چیزی مثل فوتبال نشه، پس انداز میشه واسه مردم؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟
چقددددددددددر شما ساده این
یاد شعار نه شرقی نه غربی که تو دوره مدرسه با صدای بلند می‌گفتیم ، می افتم . خنده ام میگیره :)))))))
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
اصلا همین شعارنه شرقی نه غربی رو کی اولین بار گفت ویادت داد؟امام خمینی خیلی شعار دیگه گفت کدومش رو یادت میاد وعمل میکنیم؟ شیطان بزرگ آمریکا..شوروی از آمریکا بدتر،آمریکا ازشوروی بدتر ،انگلیس ازهردو اینها بدتر،... ،درهرصورت معنی نه شرقی نه غربی نه اینکه بااونها مراوده ومذاکره وارتباط نداشته باشیم،،یعنی مستعمره وتحت سلطه اونهانباشیم، الان ما نخواهیم بفروشیم اونا بازور مارومجبور میکنن بخرن؟
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
آخه علی آقا چه ربطی به شعار دارد
اون شعار برای عدم وابستگی و استقلال ایران است که الان به لطف شهدا و مردم محقق است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
ربطی به هم نداره تو می تونی نوکر نباشی اما معامله بکنی . بابت این کامنتها چند سنت بهت می دن ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
عقل هم چیز خوبیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
تیم اینتر و تیمها انگلیسی خریدن چرا شماها همه چیز قاطی میکنید اون شعار برای این بود که در ایران پایگاه نظامی نداشته باشند دستور ندن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
نه شرقی نه غربی غیر از ارباب عزیز چین و روسیه دیگه .
سئوال اینجاست،
اگر فردا فرضا در بازی نیمه نهایی بازی های آسیایی استقلال با مالکیت یک فرد چینی یا یک عرب به تیمی از همون کشور برخورد کنه رفتار مالکان خارجی چه خواهد بود؟ آیا ممکن نیست بخوان تیم ما در مقابل تیم کشورشون ببازه؟
پاسخ ها
هیچ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
دتیا سالهاست از این تفکرات قومی رد شده ، دنیای تجارت و روابط بین الملل براساس سود و منافع تعریف میشه نه خیالات قومی ما ایرانی ها
ایران رو فروختن به چین اونوقت نگران دو تا تیم فوتبال هستیم!!!
نفرت اکثریت مردم از چینی‌ها، هوادارشان ریزش می‌کند.

این نفرت نشونه عقب افتادگیتونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
دقیقا
عده‌ای هم مخالف که می‌گویند بخاطر نفرت اکثریت مردم از چینی‌ها، هوادارشان ریزش می‌کند.

شماها از کی کلا نفرت ندارید؟! به جز آمریکا ؟! چه ملت عقب افتاده ای که جز نفرت هیچی نداره خوبه یه کشور عقب افتاده جهان سومی هستیم و اینقدر هارت و پورت داریم اگر یه کشور درست حسابی بودیم چی میشد
نفرت از چینی ها ؟ کی گفته ؟ اروپا و امریکا با میل و اختیار دارند خودشان را به چین می فروشند آنوقت ما ... کاسه داغتر از آش ...
خایج ها
جزایر
باشگاه ها
و……
باشگاه تعطیل کنید اما نفروشید
تئاترهای حاجی دکتر فتل
فردا میگن دولت قبل فروخت
تمام دنیا دنبال سرمایه گذار خارجی هستند.این فرصت خوبیه هست
اگر استقلال مالک خصوصی داشت اینطور از مسابقات آسیایی حذف نمی شد.
(باشگاه استقلال به چینی‌ها فروخته می‌شود؟!)
صدای پای نفوذ رو از کفش های چینی در ایران می شنوم خدا (چینوفیل ها) را به راه راست هدایت کنه
چین بعنوان ابرقدرت تجارت شناخته میشود و در همه جهان سرمایه گذاری میکند قدرت اقتصادی چین حتی امریکا را به وحشت انداخته است چین براحتی میتواند این دو باشگاه ایرانی را چند برابر قیمت بخرد چیز بدی هم نیست
پرسپولیس ها حسود اجاز ه نمیدن
این جدول رو یک بار با دقت بخونید
تمام تیم های ذکر شده مربوط به شرکت های صنعتی یا خدماتی هستند. مثالش در ایران تیم های مثل فولاد سپاهان یا مس کرمان یا نفت مسجد سلیمان
استقلال و پرسپولیس دو تیم دولتی هستند یعنی عملا چین میخواد وارد بدنه دولتی کشور بشود
از ما گفتن بود
باچین وبی چین عیسی حالتون را میگره
هر کی بخره از دولت بهتره
اگر مافیای مفت خور در ایران گذاشتند که این اتفاق بیافته من اسمم عوض میکینم
میترسم از روزی که ما مردم عادی هم به چین بفروشن ....... داری راه میری یهو دیدی فروخته شدی رفت.
کی گفته مردم ایران از چینی ها متنفرن.الان خود آمریکا بزرگترین شریک تجاری چین هست.چین کشور پیشرفته ای هست و احتمالا تا چند سال آینده قدرت اول اقتصادی دنیا میشه.چرا ما باید از چین متنفر باشیم.شما یه نگاهی به تاریخ بنداز ببین کدوم کشورها در ایران جنایت کردن.انگلیس ایران رو استعمار کرد وو سابقه کودتا در ایران داره یا چین؟انگلیس ایران رو تجزیه کرد یا چین؟الان چه کسی ایران رو تحت شدید ترین تحریم ها قرار داده؟چرا آمریکا کشوری که خودش هزاران کلاهک هسته ای داره وتنها استفاده کننده از بمب اتم هست ایران رو به جرم داشتن صنعت هسته ای تحریم کرده؟آمریکا بود که در ایران کودتا کرد و مصدق رو برکنار کرد یا چین؟؟اصلاچین چه ظلمی به ما کرده؟؟خوبه بدونیم تنها کشوری که از تحریم های آمریکا علیه ایران حمایت نکرد چین بود و تنها خریدار نفتمون هم چین هست.چرا باید با کشوری که رابطه محترمانه با ما داره دشمنی کنیم؟؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
جمله ی ماقبل آخر رو که خوندم متوجه شدم کلا شبکه ی افق میبینی و اخبار 20 و30، آدم عاقل اون همه قطعنامه سازمان ملل علیه ملت ایران با امضای همین دوستان روس و چین شما رسمیت پیدا کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
خطاب به مخاطب با نام علی.ببین داداش تو برو ببین همین چین و روسیه چند تا قطعنامه علیه ایران رو در سازمان ملل رد کردن بعد اینکه تحریم های آمریکا علیه ایران یکجانبه و غیر قانونیه به خاطر همین حتی بعد از توافق هسته ای و لغو تحریم های سازمان ملل باز هم تحریم ها برداشته نشد.از طرفی چه کسی پیش نویس قطعنانمه ها رو تنظیم میکرد آمریکاو انگلیس و فرانسه یا چین و روسیه.؟؟چرا درباره میزان ظلم غربی ها به ایران چیزی نمیگی.چرا درباره قطنامه هایی که علیه ایران تنظیم شد اما توسط چین و روسیه وتو شد چیزی نمیگی؟مگه ما در همه موارد به نفع روسیه و چین عمل کردیم.ما بعد برجام در دولت روحانی صنعت خودرو رو دادیم به فرانسه و نفت رو هم به توتال فرانسه و حتی شرکت های چینی رو اخراج کردیم.وقتی رییس جمهور چبن اومد به تهران روحانی رفت به فرانسه حتی احترام دیپلماتیک رو هم حفظ نکرد.
فساد را از هر طرف بخوانید فساد است .
اگر استقلال و پرسپولیس را به چینی ها بفروشند ، پرچم این دو تیم را به نمایندگی از چین آتش می زنیم .
مسئولان اگر تنها یک وظیفه داشته باشند ، آن تمکین به نظر اکثریت افکار عمومی است ، وقتی مردم ایران از چین و روسیه نفرت دارند ، هر قدمی که در راستای سیطره این دو کشور بر ایران باشد محکوم است .
مرگ بر چین ، مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
تو دوزاری الان نماینده مردم ایرانی؟
تا سال دیگه کلیه های ایرانی ها رو هم کیفروشن به چینی ها
تا چند سال دیگه هم ایران رسما مستعمره چین و روسیه میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
اگر به انگل ستان می فروختند الان داشتید پایکوبی می کردید
کیسه چینی خم به بازار اومد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
لنگ چینی که سالهاست تو بازاره
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
لنگ رو خوب اومدی. عالی بود
استقلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
تو دوزاری جام حلبی چی میگی
لنگی
بعد از کشور و تیم های فوتبال . به دولت انقلابی پیشنهاد میکنم که ایرانیان را هم به چینی ها بفروشند که بعنوان برده و یا مواد اولیه در تولید کود از آنها استفاده شود . دیگر به جز این چیزی نمانده که به این براداران چینی نفروشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
اخه چین ایرانیان تنبل تا نردیک ظهر خوابیده کارمندان از زیر کار فرار کن جماعت همیشه تعطیل و در سفر شمال همیشه نالان میخواد چکار کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
هیچ کشوری شما موجودات تنبل غرغرو همیشه طلبکار و نمی خواد خیالت راحت
لطفا چانه نزنید به هر مبلغی که راضی شدند این تیم ها را بفروشید
نفرت مردم ازچینی ها رو از کجا دراوردین همه که جزو جبهه پایداری نیستن که شرق ستیز باشن
مملکت فروخته شده به چین و روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
عرب ها رو روسها اومدن تیم های انگلیسی رو خرید یعنی کشور فروخته شد ؟ نه آقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
بازم توهم زدید
بفروشین چینی ها از آمریکایی ها برای متحداشون بامرام ترین
کلا حکومتیها هر چیزی رو که بهش علاقه ندارن میفروشن ..
شک نکنید به چین و سیستم اعتبار اجتماعی چین فروخته خواهیم شد
قبلا در استعمار امریکا و انگلیس و کشور های غربی بودیم و الان هم در زیر یوق شرقیها چین و روسیه چه شد شعار نه شرقی و نه غربی
اگر تیم های استقلال و پیروزی به بخش خصوصی ویا به کشور چین واگذار شود دست مفت خوران و مخصوصا صدا و سیما از بیت المال قطع میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
البته ممکنه دست سرمربی ایرانی و بازیکن ایرانی هم ازین تیم قطع بشه!!! کلا یسری چینی بریزن تو ایران!
مالکان چینی ثروت هنگفتی دارند و در باشگاه های بزرگ اروپایی چون اینتر میلان و ... سرمایه گذاری های وسیع کرده اند، حال اگر چین در باشگاه های کشورهای عربی سرمایه گذاری می کرد همگی می گفتیم وامصیبتا که چرا چین، فوتبال کشورهای عربی را به فوتبال ایران ترجیح داده ولی امروز که سرمایه گذاران چینی فوتبال ایران را هدف سرمایه گذاری خود قرار داده اند دوباره عده ای بهانه های بی خود می گیرند و چنان و چنین می کنند.
امروز سرمایه گذاری در فوتبال مدرن رسم شده، بسیاری از سهام باشگاه منچستر یونایتد انگلیس از آن سرمایه گذاران آمریکایی است و ...
و اگر این سرمایه گذاری اصولی و منطبق بر اصول سرمایه گذاری های مدرن فوتبالی باشد نه تنها پول خوبی عاید باشگاه های کشور می شود بلکه با ترانسفر بازیکنان مستعد ایرانی به باشگاه های صاحب سبک اروپا از قبیل اینتر و ..‌ توسط همین مالکان چینی، زمینه رشد فوتبال ایران مهیا می شود ولی مهم این است که آن که می خواهد با طرف چینی وارد مذاکره شود اصول بازی را بلد باشد، باشگاه ها فروخته نشود بلکه قسمتی از سهام آنها برای دوره زمانی مشخص و در قبال سرمایه گذاری خوب به مالکان چینی واگذار شود و در کل قراردادها طوری منعقد شود که فوتبال کشور در آینده پیشرفت کرده و یکه تاز آسیای کهن شود.
یوزهای ایرانی ثابت کرده اند که می توانند یکه تاز بدون رقیب آسیای کهن باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
دقیقا
دختر ابی جونشو گذاشت برای نیم چشششششششششششششششششششم بادومی ها قباهت داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
شما اول رو سوادت کار کن بعد نظر بده
بفروشید برن این مراکز بلعش بیت المال رو.
یکم هم پول چینی ها رو بخورن بجای بیت المال
حالا نه اينكه استقلال تيمي هست كه در بازي هاي اسيايي هم جايي داره
یادمه چند سال پیش که این دو تا باشگاه میخواست فروخته بشه به اونایی که شرکت کردن برای خرید گفتن "اهلیت" شما برای خرید احراز نشد کلا مناقصه رفت رو هوا...
حالا چی شده که چینیا از خود ما ایرانیا اهلی تر شدن واسه خرید پرطرفدارترین باشگاه های فوتبال ایران؟؟
اگه رفتن هرچی بازیکن بنجل چینی ریختن تو این دوتا تیم کی گردن میگیره این فضاحتو؟؟
بدین بره دیگه بیت المالی نمونده که تیمهای دولتی نابود نکرده باشن
طرف زده به سیم آخر داره فرش زیر پاش رو هم می فروشه
ایکاش واقعیت داشته تا این باشگاهها ازدست فتح اله زاده ها وافشین ,...ها راحت بشند...
من به عنوان یک استقلالی دو آتیشه به هیچ عنوان مدیریت چینی رو نمی‌پذیریم با عشق اول و آخر ما بازی نکنید. به هیچ عنوان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
منم هوادار قدیمیم و راضیم ینی از خدامه
قرارداد ۲۵ ساله همان واگذاری جزایر و نفت خوزستان است
فلسفه وجودی این تیم و سابقه اش اخلاق سرمربی و پیش کسوتانش و فرهنگش به مردم ایران نمی خورد حالا هم مشتریش مگه شلغمه که بدن به غریبه ها نزدیک ۱۵ ملیون طرفدار داره و خودشون می گن ۱۵۰ ملیون طرفدار دو جام چهار جانبه که نمیدونم زو بوده یا کرکیت دارند که خودشون می گن جام جهانی فوتبال
خداکنه بخرند مردم راحت شن
حالا اگر به انگل ستان می فروختند غربگداها شادی می کردند.
رفقا این تیم تاج یعنی همین ااستقلال فعلی درزمان مرحوم منصورخان ومرحوم ناصرخان ابر قدرت فوتبال آسیابودند باتمام نامردیهائی که درحقش شد هنوز م چهارمین تیم پرافتخار قاره کهن است ببینید برای سوگلی میزبانی را از پیکان بیچاره گرفتند این پیت حلبیهای داخلی ارزششون همینه اما جدول لیگ قهرمانان آسیاروببینید استقلال ۴تیم برتر تاریخ سوگلی بدون جام دررده ۲۷ ام داش این که سیاسی نیس سریعا بچاپ
جدول زیر لیست باشگاه‌ها همراه با تعداد و سال‌های قهرمانی و نایب قهرمانی آن‌ها را در لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌دهد.

عملکرد در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا توسط باشگاه‌ها
باشگاه قهرمانی‌ها نایب‌قهرمانی‌ها فصل‌های قهرمانی فصل‌های نایب‌قهرمانی
عربستان سعودی الهلال ۴ ۵ ۱۹۹۱، ۲۰۰۰–۱۹۹۹، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱ ۱۹۸۶، ۱۹۸۷، ۲۰۱۴، ۲۰۱۷،۲۰۲۲
کره جنوبی پوهانگ استیلرز ۳ ۱ ۹۷–۱۹۹۶، ۹۸–۱۹۹۷، ۲۰۰۹ ۲۰۲۱
ژاپن اوراوا رد دایموندز ۳ ۱ ۲۰۰۷، ۲۰۱۷ ، ۲۰۲۲ ۲۰۱۹
ایران استقلال ۲ ۲ ۱۹۷۰، ۹۱–۱۹۹۰ ۱۹۹۱، ۹۹–۱۹۹۸
کره جنوبی سئونگنام ۲ ۲ ۱۹۹۵، ۲۰۱۰ ۹۷–۱۹۹۶، ۲۰۰۴
عربستان سعودی الاتحاد ۲ ۱ ۲۰۰۴، ۲۰۰۵ ۲۰۰۹
کره جنوبی چونبوک هیوندای موتورز ۲ ۱ ۲۰۰۶، ۲۰۱۶ ۲۰۱۱
اسرائیل مکابی تل‌آویو۱ ۲ ۰ ۱۹۶۹، ۱۹۷۱ —
قطر السد ۲ ۰ ۸۹–۱۹۸۸، ۲۰۱۱ —
تایلند تای‌فارمرز بانک ۲ ۰ ۹۴–۱۹۹۳، ۹۵–۱۹۹۴ —
کره جنوبی سوون سامسونگ ۲ ۰ ۰۱–۲۰۰۰، ۰۲–۲۰۰۱ —
کره جنوبی اولسان هیوندای ۲ ۰ ۲۰۱۲، ۲۰۲۰ —
چین گوانگژو ۲ ۰ ۲۰۱۳، ۲۰۱۵ —
ژاپن جوبیلو ایواتا ۱ ۲ ۹۹–۱۹۹۸ ۲۰۰۰–۱۹۹۹، ۰۱–۲۰۰۰
امارات متحده عربی العین ۱ ۲ ۰۳–۲۰۰۲ ۲۰۰۵، ۲۰۱۶
اسرائیل هاپوئل تل‌آویو۱ ۱ ۱ ۱۹۶۷ ۱۹۷۰
چین لیائونینگ ۱ ۱ ۹۰–۱۹۸۹ ۹۱–۱۹۹۰
کره جنوبی بوسان ای‌پارک ۱ ۰ ۸۶–۱۹۸۵ —
ژاپن جف یونایتد چیبا ۱ ۰ ۱۹۸۶ —
ژاپن توکیو وردی ۱ ۰ ۱۹۸۷ —
ایران پاس تهران ۱ ۰ ۹۳–۱۹۹۲ —
ژاپن گامبا اوساکا ۱ ۰ ۲۰۰۸ —
استرالیا وسترن سیدنی واندررز ۱ ۰ ۲۰۱۴ —
ژاپن کاشیما آنتلرز ۱ ۰ ۲۰۱۸ —
عربستان سعودی الاهلی ۰ ۲ — ۸۶–۱۹۸۵، ۲۰۱۲
کره جنوبی سئول ۰ ۲ — ۰۲–۲۰۰۱، ۲۰۱۳
ایران پرسپولیس ۰ ۲ — ۲۰۱۸، ۲۰۲۰
عربستان و امارات و قطر توی فوتبال از ما بهتر رشد کردند
مرگ بر چین ( و روسیه)
دیگه چیزی هم برای فروش مونده؟
نفرت چرا؟ مگه چی کار کردند؟
ریزش هوادار به خاطر مدیر چینی؟
آمریکایی ها بخرند خوبه؟
طبیعیه چینی ها کیسه رو بخرن
همه میدونن چینی ها همیشه دست رو اجناس بنجل و بی کیفیت میزارن
نمونش همین کیسه
رومن آبراموویچ روسی بیاد خوبه؟ چلسی رو خوب ساخت.
بهتر است برای اداره ملکت هم از کاربلدهای جهانی بهره مند شویم
خداکنه تمام باشگاههای ایران روبخرند
همه باشگاه های فوتبال رو بفروشید
رومن آبراموویچ بخرد راضی هستید؟
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی