بازدید 7062
احمد خاتمی:

حجاب آقایان این است که لباس با آرم بیگانه نپوشند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه "روزه" زکات سلامتی بدن است، گفت: کسی که بدون عذر روزه خواری می‌کند، حریم ماه خدا را شکسته و ناسپاسی از نعمت سلامتی دارد.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷ 27 March 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛ حجت الاسلام سید احمد خاتمی با تبریک ماه رمضان، ماه مهمانی ویژه خداوند اظهار داشت: عید نوروز امسال با عید رمضان همراه شد است؛ ماه رمضان شهرالله اکبر، عید اولیا و ماه بندگی خداوند است.

وی با اشاره به نگاه مولا علی علیه السلام در ارتباط با ماه رمضان در نهج‌البلاغه، بیان کرد: نهج البلاغه منسوب به حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام است که بخشی از کلمات حضرت علی در این کتاب است با گزینش سیدرضی بیان شده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نهج البلاغه دریای ناپیدا کرانه و دنیای ناشناخته‌ای است که ما به اندازه ظرفیتمان از این دریا بهره می‌گیریم، افزود: حضرت علی علیه‌السلام می‌فرماید "هر نعمتی را زکاتی است و زکات سلامت روزه‌داری است" سپاس از خداوند بر این نعمت این است که انسان در ماه خدا با روزه داشتن حریم ماه خدا را حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه وقتی کلمه زکات شنیده می‌شود نوعاً زکات مالی به ذهن می‌آید، ادامه داد: حضرت علی علیه السلام نگاه را فراتر برده و می‌فرمایند زکات تنها زکات مالی نیست و برای همه نعمت‌های خداوند زکاتی وجود دارد که انسان باید زکات آن‌ها را بپردازد که از جمله این نعمت‌ها، نعمت سلامتی است.

خاتمی با بیان اینکه در کتاب غرر الحکم از حضرت علی (ع) ۹ نعمت بیان شده که هر کدام از این نعمت‌ها زکاتی دارند، گفت: امام علی علیه السلام فرمودند "لِکُلِّ شَیءٍ زَکاةٌ" و از نگاه مولا علی علیه السلام تمام نعمت‌ها زکاتی دارند.

وی با اشاره به اینکه زکات توانگرى، نیکى کردن به همسایگان و پیوند با خویشان است، افزود: توصیه شده کسانی که وضع مالی خوبی دارند به همسایگان رسیدگی کند و سفارش اهل بیت (ع) است که هر خدمتی که می‌توانید برای همسایگان انجام دهید.

"روزه" زکات سلامتی بدن است
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امیرالمومنین (ع) فرمودند "زکاةُ الصِّحَّةِ، السَّعیُ فی طاعَةِ اللّهِ" ادامه داد: زکات سلامتی و تندرستی، کوشیدن و سعی در طاعت خداوند است که یکی از جلوه‌های آن نماز و روزه است.

وی با اشاره به اینکه زکات سلامتی بدن روزه است، گفت: خداوند همان طور که ما را مکلف به روزه‌داری کرده همان گونه هم به صاحبان عذر فرموده که می‌توانیم روزه خود را بخورید و بعداً قضای آن را به جای آورید.

خاتمی با بیان اینکه کسی که بدون عذر روزه خواری می‌کند، حریم ماه خدا را شکسته، ناسپاسی از نعمت سلامتی داشته و دهن کجی با خدا دارد و پای این دهن کجی را دیر یا زود می‌خورد، افزود: چه بسا این فرد مبتلا به بیماری شود و همین روزه می‌توانست جلوی این بیماری را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه آن حضرت در ادامه فرمودند "زکاةُ الشَّجاعةِ، الجِهادُ فی سبیلِ اللّهِ" یعنی زکات شجاعت جهاد در را خدا است، خاطرنشان کرد: شجاعت شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس زبان‌زد بود و در شناسایی‌ها حاج قاسم جلو می‌رفت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شجاعت تنها منحصر به میدان نبرد نیست و در عرصه جهاد تبیین هم شجاعت لازم است، ادامه داد: در این دوران باید وارد میدان جهاد تبیین شد و حقایق را شجاعانه، مودبانه و منطقی برای جامعه تبیین کرد هر چند ممکن است عده‌ای بدشان بیاید و در فضای مجازی شما را تخریب کنند.

دفاع از نظام اسلامی و ولایت رکن جهاد تبیین است
وی با اشاره به اینکه جهاد هزینه دارد و همان طور که در میدان جهاد و جبهه جنگ ممکن است گلوله نصیب ما شود، جهاد تبیین هم ممکن است تخریب‌هایی را برای ما به دنبال داشته باشد، بیان کرد: دفاع از نظام اسلامی و دفاع از ولایت رکن جهاد تبیین است.

خاتمی با بیان اینکه حضرت علی علیه السلام می‌فرمایند "زکاةُ العِلمِ أن یُعَلِّمَهُ أهلَهُ" زکات علم و دانش این است که دست بخشنده برای مستعد آن داشته باشیم و آن را به اهلش بیاموزیم، افزود: متقین کسانی هستند که از رزقی که به آن‌ها داده شده به دیگران انفاق می‌کنند و در این حوزه باید از علمی که به انسان داده شده به دیگران هم انفاق شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه "زَکاةُ القُدرَةِ الإنصافُ" زکات قدرت انصاف است، بیان کرد: آدم‌ها سه دسته هستند؛ بعضی متملق هستند و مولا علی علیه السلام می‌فرماید "تملق درد بی درمان است. "

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بعضی به همه چیز بدبینانه نگاه می‌کنند و خوبی‌ها را نمی‌بینند، ادامه داد: دسته سوم افرادی هستند که منصف هستند یعنی هم خوبی‌ها را می‌بینند و هم بدی‌ها را و باید سعی کنیم که این‌گونه باشیم.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی علیه السلام می‌فرماید "زکاةُ الجَمالِ، العَفافُ" زکات زیبایی پاکدامنی است و مخاطب مستقیم آن دختر‌ها و پسر‌های جوان هستند، افزود: عفاف اختصاصی به بانوان ندارد و هم بانوان و هم آقایان را شامل می‌شود.

خاتمی با بیان اینکه بانوان باید از حجاب به عنوان یک نعمت استفاده کنند و حجاب آقایان این است که لباسی که با آرم و علامت بیگانه و لباس تنگ نپوشند که خلاف عفاف است، گفت: زکات جمال و زیبایی که خداوند به انسان داده این است که عفت و پاکدامنی را در جامعه گسترده کنید.

وی با اشاره به اینکه "زکاةُ الظَّفَرِ، الإحسانُ" اظهار داشت: گذشت، زکات پیروزى است و سفارش شده که اهل دعوا نباشید و تا می‌توانید قضایا را با صلح پیش ببرید، اما اگر در اتفاقی حکم به نفع شما صادر شد، احسان کن و بگزر.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه "زَکاةُ العَقلِ احتِمالُ الجُهّالِ" زکات خِرَد، تحمّل نادانان است، گفت: زکات عقل و خردورزی این است که در برابر نابخردی جهال، حلم بورزیم و در برابر برخورد نابخردانه، برخورد نابخردانه نداشته باشیم و اگر بدی را با خوبی جواب دهیم، می‌بینیم که دشمنان هم با ما دوست می‌شوند.

ژن نظام اسلامی با پارتی بازی در تضاد است
وی با اشاره به نهمین نعمتی که حضرت علی علیه السلام زکات آن را بیان کرده، افزود: "إنّ اللّه َ فَرَضَ علَیکُم زکاةَ جاهِکُم کما فَرَضَ علَیکُم زکاةَ ما مَلَکَت أیمانُکُم" خداوند همچنان که زکات دارایى‌هایتان را بر شما واجب کرد، زکات جاه و مقام را نیز بر شما واجب فرمود.

خاتمی با بیان اینکه جاه به معنای آبرو است و آبرو داشتن یک نعمت است، ادامه داد: خداوند همان گونه که زکات مالی بر شما قرار داده زکات بر نعمت آبرو هم قرار داده و زکات آبرو این است که این آبرو را خرج گرفتاران کنیم.

وی با اشاره به اینکه خرج آبرو با پارتی بازی تفاوت دارد و در پارتی بازی با وساطت حق را ناحق و ناحق را حق می‌کنند که حرام است، بیان کرد: ژن نظام اسلامی با پارتی بازی در تضاد است و نظام اسلامی برای این آمده که حق به حقدار برسد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند به کسانی که آبرو داده باید آن را در راه دفاع از حق مظلوم به کار بگیرند، گفت: اگر جایی می‌بینند که یک مسلمانان مظلوم مانده، آبروی خود را کف دست گرفته و از مظلوم دفاع و حمایت کنند؛ آبروی خود را خرج مظلوم کنید و نگذارید در نظام اسلامی کسی مظلوم بماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۱
حاج آقا، اینکه فرمودید لباس با آرم و علامت بیگانه نپوشیم، موضوعیت آرم و برند مهمه یا استثناء نداره؟ منظور اینکه پوشیدن هر لباس با آرم و برند خارجی اشکال داره یا نه؟
مثلاً اگر لباسی با نشان آدیداس یا پوما بپوشیم، گناه مرتکب شدیم و باید استغفار کنیم؟
سوال دیگر اینکه اگر آرم و نشان خارجی دوخته یا گلدوزی شده باشه، جدا کردن آن با بشکاف، پوشیدن لباس مذکور را بلامانع میکند یا خیر؟
و سوال آخر اینکه یکی از دوستان ما از کربلا بلوزی برای بنده آورد که روی سینه ی آن به انگلیسی نوشته شده ya hosein، آیا پوشیدن این لباس مشکلی نداره یا ممکن بدحجابی تلقی بشه؟ خیلی نگرانم، مدت ها پوشیدم این لباس رو.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
داداش جدیی؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
لباس عربها چطوره . از كي عربها خودي شدند
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
جناب انگلیس نشین ...... خودتی فقط همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
علی آقا من نگرانی شما را کاملا درک میکنم و بخاطر این شما بایستی به دیدار حضوری حاج آقا بشتابید تا مسئلت های خود را در حضور ایشان مطرح و جواب کامل را دریافت نمایید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
حواسها از مشکلات اقتصادی پرت نمی شود. وقت خود را تلف نکنید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
قربونت برم، من انگلیس نشین نیستم، فقط فیلترشکن روشن بود موقع ارسال پیام. انگلیس بودم که دغدغه ی مارک لباس نداشتم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
نه آقا رضا، جدی چی؟
اینقدر حرف های عجیب و غریب میشنوم که خودم هم سرگرمی شده شوخی با این ، سرگرمی دیگه نداریم.
لباس خود اقای خاتمی هم عربی و بیگانه است. مگر اینکه فقط غربی ها را بیگانه بدانیم.
پاسخ ها
رضا مدیاتک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
خداوند در سال نو به برخی افراد عقل و به ما هم پول برساند
یک ایرانی صد سال پیش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
نه فقط غربی ها بیگانه هستند و بقیه ملت ها خودی هستند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
حاج اقا پول ها کو؟
آقای محترم اینقد به مردم خود توهین نکن آنانی که دیندارند در هر شرایطی روزه میگیرند. هم اکنون پیرمرد وپیرزن نزدیک صد ساله داریم که روزه میگیرند اما جوان.... داریم که روزه نمیگیره . و هرگز این دو دسته با داد وبیداد و توهین درست نمیشه
حاج آقا شلوار کردی بپوشیم شما راضی می شی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
سلام ..لطفا شلوار کردی رو قاطی مسائل سیاسی نکن .فردا میگه اینم مورد داره.
ناشناس
| Canada |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
نه آقایون فقط به عبای عربی رضایت میدن!!!
میگم بهشون
خدا رو بابت وجود شما شکر می‌کنم حاج آقا.
ممنونم که لبخند روی لب‌های ما میارین.
یاد کفش های میر سلیم افتادم
لباس اقایان چه رنگی باشد ؟ اندازه استین را تعین کنید هم چنین تعداد دکمه ها
اين جملات و اين صحبت ها را از قفسه هاي كدام عطاري مياريد و به خورد اين مردم مي ديد ؟ چرا تصور مي كنيد كه هيچكسي جز شما مسائل را نمي فهمه ؟!
خدایاتوشاهدی ودینداران واقعی شاهدندکه به اسم واعتباربرترین دین خداچه ضررهائی به اسلام زده میشودمن ازبیکانگان هرگزننالم که بامن هرچه کردآن اشناکرد
کشورهای به فکر تولید علم ،تکنولوژی ،توسعه صنعتی و اقتصادی ، پیشرفت کشور و رفاه مردمشان هستند و ما در فکر چه هستیم ! همین کشورهای عربی جنوب خلیج فارس از کویر خالی به اوج رسیده اند و بالاترین درامد های سرانه در جهان و رفاه عالی دارند و ما هنوز در فکر آرم بیگانه ایم
خب لباس‌های شما که عبا و عمامه است که بیگانه است ، لباس ایرانی کت و شلوار و بلوز شومیز و کراوات است و با کفش ورنی و یا چرم واکس زده و ریش تراشیده ، پس شما باید یه فکری به حال خودتان کنید ، ضمنا مسئولین هم نباید از ماشین های خارجی و شاسی بلند و مارک خارجی استفاده کنند حرام است ، با پراید و پیکان و نشد با استر و الاغ و شتر تردد کند
بسیاری از پارچه ها ساخت غرب است چکارکنیم
نظر حاج اقا مناسب شرایط جامعه هست . ولی ای کاش درباره زنان کمی بیشتر سخت گیری بشه وقانون خوب برای حجاب وعفاف باشه تا کمی اخلاقیات درست بشه
:)
بعرض شما برسانم که مظلومان شبها سرشان را در سطل زباله می کنند تا لقمه نانی بدست بیاورند .اگر نمی دانید بدانید و به یاری آنها بشتابید.
خخخخخخ خودش خندش نمیگیره؟؟؟؟؟
کلمات مولا حکیمانه و دلنشین است ولی هنر اینها ترجمه لسانی است و در عمل بسیار تناقضات ازین جماعت یده میشود حداقل در بین شاخصهایشان که باید خیلی خیلی بیشتر عامل باشند تا حراف
یکیش همین دور از دسترس مردم بودن و در پشت تیررس گرفتاریهای مردم قرار داشتن و تافته جدا بافته بودن است
حاج آقا در مورد نامارآمدی رییس جمهور و فشار اقتصادی مه موجب فحشا و دزدی و فساد شده صحبت کن نه حجاب این چیزها ربطی به شماها نداره ملت رو نمیخواد به زور به بهشت ببرید!
من هم در عجب بودم که چرا کشور با این همه معادن و مخازن نفت به این روز افتاده تا فرموده های حاج آقا را دیدم و شکر کردم که به روزگار بدتر از این مبتلا نشده. سجده شکر واجب شد.
خوش انصافان از همه حرفهای ایشون فقط لباس را چسبدید؟؟؟؟ خیلی با معرفتید!!!
حاجی...؟
آیا بجز اباس با برند خارجی ، کفش غربی هم مصداق بی حجابی هست با نه؟
گوشی چی؟ منظورم گوشی موبایل هست ؟
راستی گوشی شما و اهل بیا سما از چه برندی هست؟
به سوال خارج از موضوع:
چرا امام جمعه موقت تهران برای استان کرمان در مجلس خبرگان کاندید نمایندگی شده و رای آورده ،
مگر در ایتان پهناور و عالم پرور کرمان ، گزینه های دیگری نبود مه عضو مجلس خبرگان رهبری بشه...؟؟؟؟
نخیرشم ، من اصلا پولشو ندارم هی مارک های غریبه رو یکی یکی اجراrun کنم به صورت نمادین .ههههه
ببین منو: خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ!
چقدر این آقایان از فضای جامعه و دنیا دور هستند . انگار در یک دنیای دیگه ای زندگی می کنند
خوبه این آقا بنده خداست آگه خود خدا بود همه رو میکشت.
با هر آرمی که خواستیم لباش میپوشیم ببینیم شما چیکار میتونید بکنید.....
این لباس شما حتماً وارداتی نیست.
این هم معنی حجاب در قران اقایان کشف کردند
معرکه جدید رسما کلید خورد.
حالت حاج آقا توی عکس یه طوریه که انگار یه چیزی دیده که باعث تعجبش شده. حرکت انگشت های دستش مکمل چهره شه !!!
آستین کوتاه هم نپوشند اخیرا وضعیت به گونه ای شده است که در برخی مناطق شمالی یا جزایر جنوبی ازادانه با شلوار کوتاه تردد میکنند و کسی هم متعرض نمیشود و ارزشها را به مسخره میگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
در برخی مناطق جنوب به طور سنتی مردم لنگ هم می‌بندند اون لشکالی ندارد به ارزشهای شما بر نمیخورد؟
یک قشر شکم سیر که 2 درصد جامعه هستند میخوان حجاب نداشته باشند و یک عده مواجب گیر و مفت خور دولت که آنها هم 10 درصد هستند میخوان با بی حجابی مبارزه و نونشون بیشتر و خوش خدمتی کنن. 88 درصد سایر حامعه هم گرسنه و فقر و به نون شبشون محتاج که بابد به حرف اون 10 درصد با اون 2 درصد بجنکند و آمر معروف و نهی از منکر کنند که از این را فقط کتکش. میخورن .
احمد جان به خدا این مردم هم با سواد شدن و آگاه..بس کن!
حاج آقا اصلا لباس نپوشیم بهتر نیست هم آرم نداره هم صرفه جوئی در هزینه و وقت میشه
حجاب برای آقایان یعنی وقتی یه دختر بدحجابی دیدن برای ارشاد دست بهش نزنن و تعرض نفرمایند
"حجاب آقایان این است که لباس با آرم بیگانه نپوشند"
کجای قرآن و عترت این سخن شما را تایید کرده است، اصولاً حق را باید با حق سنجید نه حق را با مرد، و معیار ما قرآن و عترت است، و این سخن شما را قرآن و عترت تایید نمی کند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر