بازدید 3954
۱

جزئیات و شرایط دریافت ارز دانشجویی

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله گفت: صرافی‌ها برای خریدوفروش ارز بین خودشان نرخ توافقی دارند و بانک مرکزی دخالتی در این نرخ ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 27 February 2023


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، ‌مسعود توکلی افزود: شرایط دریافت ارز دانشجویی در سامانه «سجاد» برای وزارت علوم و سامانه «موحد» برای وزارت بهداشت به طور کامل و با جزئیات ذکر شده است. مدارک دانشجویان در این سامانه‌ها بارگذاری می‌شود و بعد از این که تایید شد، این دو وزارت خانه در سامانه مرکز مبادله ارز و طلا تایید را صادر می‌کنند و در ادامه برای متقاضیان پیامک صادر می‌شود و بعد از آن دانشجویان می‌توانند به کارگزار مرکز مبادله یعنی بانک ملی مراجعه و ارز دریافت می‌کنند.

وی گفت: بخشی از کار کارشناسی ارز دانشجویی را این دو وزارت خانه انجام داده اند و مشخص کرده اند برای اقامت دانشجویان چه میزان ارز مورد نیاز است.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ایران تصریح کرد: برای دانشجویان حدود ۱۹ هزار دلار سقف شهریه در نظر گرفته ایم. همچنین تا سقف ۲۵ هزار دلار در سال پرداخت ارز برای دانشجویان در نظر گرفته ایم و اگر مازاد بر این حجم ارز را نیاز دارند می‌توانند به صرافی‌ها مراجعه و با کارت ملی ارز مازاد را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه کد ۵۶ همچنان فعال است تا نیازهای ضروری مردم تامین شود، بیان کرد: صرافی‌ها برای خرید و فروش ارز بین خودشان و بین مردم نرخ خاص خود را دارند، این نرخ توافقی بین خریدار و فروشنده است و بانک مرکزی تقریبا در این فضا دخالتی ندارد.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ایران در پایان تاکید کرد: در سرفصل ۵۶ به صرافی‌ها اجازه داده شده است تا ارز مازاد مردم را خریداری کنند و به مردم ارز مازاد بر سر فصل‌هایی که تعیین شده است را به فروش برسانند و لذا این فضا برای صراف و برای مردم وجود دارد که ارز مازاد بر نیازهایی که در سر فصل‌ها دیده شده است، از صرافی‌ها تهیه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
اینهمه دانشگاه در ایران تاسیس کرده اید، ارز دانشجویی باز برای چیست؟ تمام نیازهای غیر ضروری باید با نرخ آزاد تامین شود نه از جیب مردم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی