بازدید 37645
رئیس کل بانک مرکزی در آیین رونمایی از مرکز مبادله ارز و طلای ایران

فرزین: وارد بازار فردایی خواهیم شد تا نتوانند نرخ ارز را دستکاری کنند/ انتظارات تورمی بازار را به هم ریخته است/ مذاکرات و گشایش‌های ارزی در راه است/ دلار آرام می‌گیرد

سرانجام صبح امروز وعده راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران از سوی رئیس کل بانک مرکزی محقق شد؛ بازاری که قرار است به عنوان مرجع ارز و طلای کشور توسعه یابد و نیاز‌های واقعی ارز و طلا را پاسخ دهد.
کد خبر: ۱۱۶۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹ 21 February 2023

فرزین: وارد بازار فردایی خواهیم شد تا نتوانند نرخ‌ها را دستکاری کنند/ دلار آرام می‌گیرد

به گزارش تابناک اقتصادی؛ محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، امروز در آیین رونمایی از مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: یکی از برنامه‌های ما راه اندازی این مرکز بود که متأسفانه به دلیل مسائل نرم افزاری این امر با کمی تأخیر محقق شد، چون می‌خواستیم کار را با قدرت آغاز کنیم.  

رئیس شورای پول و اعتبار با ارائه گزارشی درخصوص شرایط ارزی کشور تصریح کرد: هم اکنون که پنجاه روز از پذیرش مسئولیتم در بانک مرکزی می‌گذرد، ۶.۵ میلیارد دلار برای واردات کالا‌های اساسی اختصاص یافته که این مهم نسبت به سال گذشته، ۴۰ درصد بیشتر بوده و نرخ آن نیز صرفا ۱۷ درصد افزایش داشته است.  

وی افزود: سامانه نیما که مربوط به ارز حواله‌ای و شامل منابع ارزی اصلی کشور است، همچنان فعالیت خود را ادامه می‌دهد.  

فرزین با بیان اینکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، برای سهولت در تامین ارز و ایجاد نرخ مرجع ایجاد شده است، تصریح کرد: نرخ‌های بازار آزاد عمدتا به دلیل انتظارات تورمی به وجود آمده و عوامل مختلفی در آن دخیل است. البته بسیاری از این مواردی که موجب افزایش و التهاب نرخ ارز در این بازار شده، در حیطه وظایف بانک مرکزی نیست، به همین دلیل باید جایگزینی برای آن در نظر گرفت تا تمام فعالان اقتصادی در آن شرکت کنند و نرخ در آن کشف شود.  

انتظارات تورمی بازار را به هم ریخته است


وی خاطرنشان کرد: ما از لحاظ ذخایر ارز با هیچ محدودیتی برای تأمین نیازهای ارزی کشور مواجه نیستیم و از لحاظ وضعیت ارزی و تراز تجاری مثبت از شرایط مطلوبی برخورداریم؛ اما آنچه بازار را به هم ریخته، فرایند انتظارات تورمی است. 

فرزین با بیان اینکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران دارای چندین جزء است، یادآور شد: جزء نخست آن تالار حواله است که بخشی از منابع ارزی که در سامانه نیما عرضه می‌شد، بویژه ارز فولادی ها، پتروشیمی ها، مواد غذایی، فرآورده‌های ویژه و ... در این تالار عرضه خواهد شد و فرایند تعیین قیمت به صورت کشف قیمت بر اساس عرضه و تقاضا خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در حال حاضر کالا‌هایی که در مرکز مبادله ارز دریافت می‌کنند، مشخص شده اند و همین امروز در شروع کار براساس عرضه و تقاضا، نرخ کشف و بر همین مبنا ارز تخصیص می‌یابد؛ لذا پیش بینی من این است که امروز حجم معاملات در بازار حواله رشد چشمگیری داشته باشد.

فرزین با اشاره به اینکه تالار دوم به ارز خدماتی اختصاص دارد، عنوان کرد: تاکنون ارز به صرافی‌ها ارائه می‌شد و افراد با همراه داشتن کارت ملی به صرافی‌ها مراجعه می‌کردند و می‌توانستند ۵۰۰۰ یورو ارز دریافت کنند، آن هم به این دلیل که سامانه مرکز هنوز راه اندازی نشده بود؛ اما با راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، تمام نیاز‌های خدماتی شناسایی شده است و در قالب سامانه و پس از تأییدیه‌های دستگاه‌های مربوطه با نرخی که در بازار کشف می‌شود معامله می‌گردد. مهم‌ترین ارز‌های خدماتی نیز شامل دانشجویی، مسافرتی و مأموریتی است و البته بیش از شصت نوع نیاز ارزی خدماتی شناسایی شده است.

استفاده از ابزار فیوچر، فوروارد و سلف ارز و ابزار فردایی

 

رئیس کل بانک مرکزی درباره برنامه‌های آتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: در تلاشیم این مرکزی به مرکز اصلی مبادله ارز و طلای کشور بدل شود. در برنامه‌های آتی از ابزار‌های جدید ارز و طلا استفاده کنیم. برای مثال ابزار فیوچر، ابزار فوروارد و سلف ارز و ابزاری فردایی است. البته بازار فردایی غیرقانونی اعلام شده و عملیاتی که امروز تحت عنوان بازار فردایی در بازار آزاد انجام می‌شود مورد تأیید ما نیست.  

وی در توضیح ابزار سلف ارزی افزود: ما بازار سلف ارز را در بانک مرکزی راه اندازی می‌کنیم و به نرخ آتی ارز را به فروش می‌رسانیم. در حال حاضر در حال تدوین آیین نامه‌های مربوطه هستیم و البته عملاً نیز مدتی است به صورت فردایی ارز را در بازار متشکل ارزی به فروش می‌رسانیم؛ بدین معناکه از ساعت ۱۵ بعدازظهر با نرخ مورد انتظار فردا ارز را به صرافی‌ها می‌فروشیم و به عبارتی تلاش کردیم وارد بازار فردایی شویم، زیرا یکی از ابزار‌هایی که انتظارات عاملین اقتصادی را دچار اخلال می‌کند، نرخ فردایی است. رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: وارد بازار فردایی خواهیم شد تا نتوانند نرخ‌ها را دستکاری کنند.

فرزین درباره نحوه تعیین نرخ ارز در این مرکز گفت: نرخ ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران مبتنی بر منابع و مصارف ارزی کشور و همچنین براساس متغیر‌های بنیادین اقتصاد کشور تعیین می‌شود. نرخ اسکناس نیز متناسب بر همین امر تعیین می‌شود و سامانه نیما نیز همچنان برای کالا‌های اساسی به قوت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه امیدواریم این مرکز یاری رسان ما برای مدیریت انتظارات باشد، افزود: این فراتر از راه اندازی مرکز مبادله است و باید تمام بخش‌ها در مدیریت انتظارات اقتصادی به ما کمک کنند.

مذاکرات و گشایش های ارزی در راه است

وی با بیان اینکه اگر ارز به ثبات و آرامش برسد، می‌توانیم سایر شاخص‌های اقتصاد کلان را نیز به تعادل و ثبات برسانیم، تاکید کرد: وضعیت منابع ارزی کشور سال آینده و بر اساس مذاکرات و گشایش‌های ارزی که در راه است، بهتر از امسال خواهد بود.

فرزین افزود: مرکز مبادله ایران با تمام ابزار‌هایی که برای آن پیش بینی شده و دریافت کمک‌های فکری صاحب‌نظران تبدیل به بازار آزاد ارز خواهد شد تا بانک مرکزی نیز مدیریت بازار را از این طریق انجام دهد؛ این مرکز نقطه‌ای برای شروع حکمرانی جدید ارزی است و از تمام نظرات به منظور بهبود و تقویت این بازار نیز بهره‌مند خواهیم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶۲
۱۰۰ رحمت به صالح آبادی فارغ التحصیل پل مدیریت :-)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
پل مدیریت رو تعطیل کنید تا دلار و اقتصاد و معیشت مردم آرام بگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
دشمن بیش از این هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. نباید نگران باشیم. ممکن است التهابات ارزی ما را لحظاتی دچار نگرانی کند، اما جامعه ما سرشار از ثروت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
--آمریکا بزرگ‌ترین اقتصاد جهانی بوده و در تحریم نیز قرار ندارد اما ۳۵درصد مردم این کشور زیرخط فقر قرار دارد، همه فکر می‌کنند این کشور هیچ مشکلی ندارد درحالی‌که این کشور با مسائل اقتصادی فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند. امروز ملت آگاه ما سختی‌ها را تحمل می‌کنند. چرا که هیچ فضیلتی جز با سختی بدست نمی‌آید، بشارت بر ملتی است که سختی را تحمل کرده تا به عزت برسد چرا که پایان شب شب سیاه، فجر پیروزی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
چرا؟؟؟ یعنی صالح آبادی بهتر بود؟؟
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
حرف درمانی محض تنها راهکار شماست
مردم دیگه دست شمارو خوندن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
چرا کسی دیگر از اقتصاد مقاومتی چیزی نمی گوید
اقتصاد دان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
هنوز عوامل آقای صالح آبادی که با اتوبوس اومدن نرفتن اینها رو آقای فرزین سریعتر جابجا کنه تا بیش از این کارشکنی نکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
دیگه دم عید باید ارز مسافرتشان تهیه شود چه بهتر به جای واردات گوشت و دیگر اقلام معیشت مردم دلار را بدهیم به این عزیران که در سفر به مشکل نخورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
نا شناس سوم از بالا
قول میدم حقوقت زیر 30 تومن نیس ساندیس خور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
ناشناس 13:34
ساندس ها امروز خوشمزه بود مثل اینکه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
دوست عزیزی که میفرمایید 35 در صد مردم امریکا زیر خط فقر هستنداولا چرا تا بحال حتی یک اعتراض و راهپیمایی در امریکا بابت فقر برگزار نشده؟ دوما بر فرض که 35 درصد زیر خط فقر باشند یعنی 65 در صد جامعه زندگی متوسط و نرمالی دارند در حالیکه به لطف دولتمردان ما به جرات میتوان گفت بالای 80 در صد مردم زیر خط فقر هستن. سوما اینکه چرا در اینموارد خودتان را با امریکا مقایسه میکنید؟ کشور ما 10 در صد منابع غنی دنیا و فقط 1 درصد جمعیت دنیا را دارد و حتی 10 در صد مردم هم اگر زیر خط فقر باشند نشان از بی لیاقتی و فساد دولتمردان دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
آقای فرزین که مدت کوتاهی هست رییس شدی.
زمانی که آمدی دلار 38 بود و الان بالای 50 شده.
یعنی واقعا عجب اعتماد به نفسی داری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
اول سال یکی گفت برجام به نتیجه نرسه دلار همین جور میشه منتها دولتی ها تکذیب کردند.
یه زمانی گفتن دلار فردایی جرم بود ولی حالا رئیس کل بانک مرکزی قبولش کرده و برنامه براش داره. جالبه و عجیبه واقعا
فقط حرف !
عمل کو ؟
پاسخ ها
ربنا
| Brazil |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
ناشناس چه توقعی از اینها داری ؟ قول میدم تو در کاری که انجام میدی تخصصت نسبت به کارت بیشتر از تخصص این افراد در کارشون هست . ما واقعا در حال ریز شدنیم .
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
در راه است
بازار ارام میگیرد
خواهیم کرد
خواهدشد
انشالله
بزودی
دراینده نزدیک
بوقوع خواهد پیوست
جناب سبیل
لطفا کمی عمل
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
بی ادب
فرزین هم ملت رو گیر آورده
بیخیال عشقم
ما میدونم شما کاربلد نیستید
ما میدانیم شما اثرگذار نیستید
بیخیال
ملکت به ویرانه تبدیل شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
اول دلار 4200 و الان دلار 28500 که برای تهیه کالاهای اساسی بود را حذف کرد گوشت کیلویی یک میلیون و برنج
کیلویی 200 هزار تومان نزدیک است
به نظرتون یکم دیر نیست !!!!!!!!!؟؟؟
همش حرافي و وعده هاي پوچ ! وقتي دلار در بازار ٣٠ تومن شد اونوقت بيا ژست بگير !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
ببین به کجا رسیدیم که دلار 30 تومان آرزو شده. این مسئولان کشور کجایی هستند؟
اقتصاد سوراخه
ورود ارز به کشور به دلائل مختلف هر روز کمتر می شود و چاپ پول ریالی هر روز بیشتر نتیجه کاملا مشخص است کاهش روزانه ارزش پول ملی، حالا شما سیستم عوض کنید و بهانه های مختلف برای مردم بیاورید وضعیت عوض نمی شود
اقتصاد مریض بوگندو
همه اش چرت و پرت است و صف دلار را با ندادنددلار حذف کردید حالا بفرمایید کسی که دلار نیاز دارم از کدام گوری که شما ایجاد کرده اید باید برود تهیه کند
بانک مرکزی از طریق مناقصه به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
دوست عزیز شده هر دفعه یک شرکت عهده دار ریاست ان می شود
دلار حتمار آرام می گیرد البته یه ذره دیگه بره بالا
مسئولین یه لطفی کنند اصلا تصمیم نگیرند بروند سر کار فقط چای بخورند و گفت و گوی دوستانه داشته باشند قول میدم اوضاع بهتر میشه
اقتصاد علم است و کار هر کسی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
مرگ بر اقتصاد
خخخخخ
بانک مرکزی به فضای سبز تبدیل شود
بانک مرکزی رو بفروشید از طریق مولد سازی بره پی کارش
شما فقط ی زحمتی بکش حررررررف نزن
همین
خیلی انتظار زیادیه ؟
کارآمدی داره موج میزنه در کشور به ارتفاع ۸۵ متر
نگهداری دلار ویورو وسکه درمنزل حلال است یاحرام .
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
یوان و روپل نگهداری از بقیه ارزها حلال تر است
زود وارد شو
صالح آبادی رو برگردونید سر جاش
بنده خدا گناه داشت
آهش فرزین رو گرفت و دلار شد ۵۰
یه آدم حسابی بذارید بانک مرکزی تا بشینه برجام رو امضا کنه با کد خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
اون وزیر اموز خارجه ست. نه رییس بانک مرکزی.
همش آزمایش و خطا ، مردم رو به فنا دادید
ارزش ریال به برابری اش با طلا است نه دلار.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
قیمت طلا رو به دلار میسنجند
محسن
| Belgium |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
ارزش پول فقط به پشتوانه ان بستگی ندارد مگر دلار امریکا به پشتوانه ان است نه اقتصاد و قدرت نظامی به اندازه پشتوانه تاثیر گذار است
بانک مرکزی باید به توپ و یا پهپاد هجومی بسته شود
چهار تا درخت بانک مرکزی جای این مدیران گذاشته بودند اوضاعمان به مراتب بهتر بود
حالا صدتا بازار درست می کنند آخرش دوباره همه باید برن سبزه میدون
اقا الان دکتر محسن رضایی با معدل 19.5 کجاست که بیاد ریال رو قوی ترین پول منظقه کنه!!! دقیقا کجاست؟ راستش ما داریم به نحوه مدرک گرفتن ایشون که جناب اقای همتی درباره اش توضیح داده بودند ایمان میاریم!
اگر با همان روشی که با اغتشاشگران برخورد کردید، با دلالان، قانون شکنان اقتصادی و مفسدین برخورد میکردید، خیلی از مسائل حل میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
در این صورت باید اول با خودشون برخورد کنند چون اولین قانون شکنان خودشان هستند
فرزین یکی از آن ۱۸ اقتصاد دان است که ریسی بخط کرده یکی یکی در حال کناره گیری دلار روز به روز گرانتر . ریسی استعفا کن
حالا اگر دلار پس فردایی اومد چیکار میکنی؟
پاسخ ها
محرابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
پس فردا یه فکری میکنه)))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
دلار پس اون فردا؟
غریگداها خائن هستن نامردا میرن دلار میخرن گرون بشه فکر افراد ضعیف تر جامعه نیستن که چه تعداد انسان نابود میشه زندگی هاشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
کجا به غربگداها دلار می فروشی؟ آدرس بده ما هم بریم.
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
همه کاره کشور شما هستید باید پاسخ گو باشید فرار رو به جلو نکن. دلار52 هزار توامن
فقط دلار آرام می‌گیرد. در چه عددی معلوم نیست.
اون از رییس جمهور با ادعاهای انتخاباتی و اونم از دکترای اقتصاد جناب معاونت اقتصادی رییس جمهور .

راستی آقا محسن اون هزاری هنوز تو‌جیب پیرهنته ؟
هزاری خاصی بود خدا حفظش کنه.
ایراد از آموزش عالی است که دارنده دکترای اقتصاد، الفبای اقتصاد را نمی فهمد. همه چیز را حفظ و از بر است اما درک نکرده است.
درود بر دکتر رئیسی عزیز و مردمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
!!!!عزیز و محبوب و ملی و مردمی ۱۷ درصدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
خدا همه رو شفا بده
تا با دنیا به خصوص آمریکا ارتباط برقرار نشه اوضاع همینه و بدتر از این هم میشه
بهتره مردم از خرید دلار آزاد بصورت روزانه فیلم بگیرند و بهمه اطلاع بدهند تا دروغگو و مخل اقتصاد کشور مشخص شود
اگر اینجا ژاپن بود فرزین و دیگران باید خودکشی می کردند
دلار فرزین هم به بازار آمده یعنی دلار جهانگیری 4200 تومانی شده 28500 تومان!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
مثل اینکه متوجه نشدید دلار 28500 حذف شد کالای های اساسی به نرخ 40 قرار است تامین اعتبار شوند
بسه دیگه بابا
همش درب و دگان است و بس اینها هدفشان افزایش نرخ دلار بود که شد شب عید کسری بودجه هم حبران شد
به همین خیال باش
« وارد بازار فردایی خواهیم شد تا نتوانند نرخ‌ ارز را دستکاری کنند »
حالاکه به 50 هزار تومان رسیده قصد دارند تثبیت بشه و منبعد دستکاری نشود و همین نرخ باقی بماند
نوه خاله بزرگوارجناب محمدرضاخان فرزین ،خدافقط کمک ویارتان باشدتامعجزه ای اتفاق افتدوترمزاین بالارفتن ارزهای خارجی کشیده شودوماهرروزشاهدبی ارزشی ریال پول ملی کشورمان نباشیم ولی آنچه میدانم اکنون سالهاست آرزویی بیش نیست وتازمانی که روابط خارجی خودراباکشورهای بزرگ وقدرتمنددنیا بدست نیاوریم وضع ازاین بدترخواهدشد.
فرزین جان...فدای اون سبیلهای خوشگل و کمدی یت بشم...تو گرز رستم و جام جهان نما را هم داشته باشی از ۷ خان دلار نمبتونی رد بشی...اینم تا تابستون میره طرفای ۷۰....هم کسری بودجه رو جبران میکنه هم پدر اقتصاد و مردم رو در میاره....بگو بچه ها چای و چلو کباب رو بیارن..ظهر شد ..خودتو زیاد ناراحت نکن عزیزه دل
پیشنهاد میشه بانک مرکزی به مرکز نگهداری از افراد کم توان ذهنی تبدیل شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
100 درصد موافقیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
مگه نشده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
گل گفتي ، همينطور وزارت اقتصاد و صمت
فروش دلار و سکه و اتومبیل منابع کسری بودجه ۵۰۰ هزار میلیاردی دولت است و این یعنی تورم و فقیر و فقیر تر مستضعفان
آقایان مسئول شما اگر ریگی به کشفتان نیست چرا میدان فردوسی را تعطیل نمی کنید ؟
ما را چه فرض کرده اید که شب قیمت نرخ دولتی دلار را اعلام می کنید اما صبح با سامسونت دلار به صرافی ها می دهید تا با قیمت 45 هزار تومان بفروشند ؟
جبران کسری بودجه با کاسبی از جیب ملت ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
دقیقا تا صرافی ها تعطیل نشه چیزی درست نمیشه
چند صراف فاسد را اعدام کنیو تا همه چیز درست بشود اینها نوکر اجنبی هستند و از دشمن خط میگیرند
شما اینکاره نیستید!! اقتصاد یه علم مفهومی توام با تجربه هستش که شما نه علمشو دارید و نه تجربشو متاسفم برای نخبگان این مرز و بوم که به خاطر بی لیاقتی امثال شماها دارن کشورشونو ترک میکنند!!!
تو يكي از نظر هاي بالا يكي نوشته بود ما سختي ها رو تحمل ميكنيم چون بدون سختي كشيدن به موفقيت نميرسيم ، دوست عزيز ، برادر يا خواهر عزيز كه اين رو مينويسي ، اقا ما نخوايم اين مدلي سختي ببينيم كيو بايد ببينيم ؟ واقعا خسته نشديد از اين مدل شعار ها ، تو قطعا داري سختي نميكشي ، قطعا يك حقوق خوب داري ميگيري ، از جانب من و امثال من كه زندگيمون نميچرخه و داريم عذاب ميكشيم چرا صحبت ميكني ، اقا من نميخوام اينطوري سختي بكشم كيو بايد ببينم ؟
مذاکرات و گشایش های ارزی در راه است.
اخوی شما گشایش ( ارزانی) برای گوشت و مرغ پیاز و مسکن و ................. ایجاد کن بقیه پیش کش
این بابا یکماه آمده سرکار صد جور حرف زده
تو که ارز فراوانی با کارت ملی میدم ۵۰۰۰ یورو
امروز زمینی ۳۰۰ دلار هوایی ۵۰۰ دلار
حرف مفت زدن زیاده
با این کار و دخالت بانک مرکزی قیمت ها نه تنها کنترل بلکه دلار حتی تا ۱۰۰ هزار تومن رو تجربه میکنه.باز این همتی یه کارهایی بلد بود اینا همه رفتن به ۱۰ سال قبل
اقای فرزین اقتصاد نه با انشالله و ماشا الله و نه با دستور وشلاق فرمان نمپذیرد
صد البته شما که اقتصاد دان هستید از من نکات بالا را بهتر میدانید ولی شهوت قدرت و مقام وسوسه ای نیست که بتوان از ان گذشت .
شما نیز راهی که بهمنی ، مظاهری ، صالح ابادی و ... را سریع تر طی خواهید کرد و فقط سهم مردم از ان فقر و تهیدستی بیشتر خواهد بود
میفرمایند دلار آرام می گیرد منظورش اینه که فعلا تا یکی دو ماهی رو همین 50 تومن هستش و بعد شروع به رشد مجدد می کند
یک افغانی ۶۰۰ تومان . اقتصاد رو از طالبان بی سواد یاد بگیرید شش ماه پیش تا حالا ارزش افغانی واحد پول طالبان که سیصد تومان بود دو برابر شده . بزن زنگ رو به افتخار دولت خدمتگزار .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
افغانی بالا نرفته پول ما بی ارزش شده
فقط یه چیز توجه منو جلب کرده ، اینکه تابناک با چه آب و تابی حرفای فرزین رو تیتر میزنه.... خداییش خود فرزین هم ببینه چشاش از تعجب میزنه بیرون
رییس بانک مرکزی چکارست آخه
مملکت دولت نداشته باشد بهتر میگردد
معاملات فردایی که جرم بود چی شد پس
فرزین فقط حرف نزن ، از کسی که مشاور ارشد اقتصادی دولت احمدی نژاد بود و اون افتضاح حذف یارانه ها را بوجود اورد انتظاری بیش از این نیست
فرزین جان به نظرم شما نیاز به مراقبت دارید
خداییش خودتون معنی حرف های خودتون را می فهمید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
مراقبت از نوع ویژه
الان ادرس این سامانه مرکز مبادلات چیه؟؟ کسی بخواد برای ارز مسافرتی ثبت نام کنه؟
گوشمون از این حرفها
بسیاری از نهادها و دستگاهها و شرکتهای دولتی از مهمانسرا تا بلیط و بن لباس و دستهای جوراجور خوراکی تا آجیل شب عید به و کارتهای اعتباری و حتی رستوران نصفه قیمت و مجانی برای پرسنلشون دارن وای به ملت که در مشاغل آزاد و شرکتهای خصو۱ی و پیک و تاکسی و کارگر و فروشنده هستن اگه بتونن با دا ن برگه سفید امضا حتی حقوقشان رو به موقع بگیرن
اینم داره ارام ارم یاد میگیره گشایش ارزی....
من که می گم دلار زیر ۹ هزار تومان هستش اما چکار کنیم که سفته بازی داخلی و بین المللی آنرا بالا نگه داشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
,ولی من میگم دلار زیر آوار زلزه ترکیه است
اسم قشنگ، یا واقعا سواد نداری یا خودت را زدی به .... تورم گرانی ارز و سایر شاخص های اقتصادی اگر قرار بود با حرف امثال تو آرام بگیرد الان مرده بودند از بس که ارام گرفته بودند
فرزین مرزین همین می‌شود شرایط فعلی مملکت یه عبدالقهار عبدالجبار لازم دارد بلکه بتواند کاری بکند که اونم بعیده
حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف .....
با این طرز فکر دلار به صدهزار تومان خواهد رسید؟؟؟فقط کمی صبر داشته باشید؟در حال حاضر اقتصاد ایران یک سکته زده و حالش خوب نیست؟
لا لا لایی ، دلار لالا یی ، ببین آروم گرفت؟
فرزین فرزین که میگفتن این بود
افضات تكراری
من نمی دانم واحد پول ایران ریال است یا دلار امریگا
فرزین حرف های تکراری زیاده.
امید واهی
اینقدر عجله نکنید دلار بازم گرون میشه مسئولان هم هی طرح میدن دلار پس فردایی هم داره میاد
#دلار ۱۰۰ سال است که آرام گرفته و فقط ریال ارزش اش از دست میده چون کسی زمام امور را گرفته که دکتری اقتصاد با معدل ۱۹ ونیم داره
راه حل مشکلات اقتصادی از ساختمان بانک‌مرکزی نمیگذره
والا بلا تلا شما پدر علم اقتصاد جهانم بذارید رییس بانک مرکزی ایران قصه همین است و بودست!!واقعاً شما نمیدونید مشکل افزایش قیمت ارز و کلی کالای اساسی و کلا وضعیت حال حاضر و پیش رو چیه!!!!!چرا فکر میکنید خلاصه کردن این کشور به دوتا کشور منفعت طلب تهش همینه که هست!
استعفا استعفا.
به عنوان یک اقدام حداقلی باید رئیسی استعفا دهد . تا راه برای رسیدگی‌های بعدی فراهم شود . خسارات واردشده به مردم و کشور قابل محاسبه نیست. اگر اشکالی ندارد می‌خواهم بگویم: جانم فدای ایران.
الان با بدن گوش بفرما شماست دلارراپایین میاورد
ما را به خیر شما (دولت رئیسی) امیدی نیست شر مرسانید.....
آقا یان دلال‌ها با خیال راحت برنامه ریزی کنین برا دلار صدی ناخدا وباخدا هم همش فیم وشوخی خنده داره کار از جایی دیگه خرابه بهاینزودیها هم درس بشو والسلام
هیچ کاری ازت برنمیاد اینو خودتم میدونی بهترین کار اینه که همتون بیان بگین میریم کنار چون کاری ازمنون برنمیادفقط بلدین خوب حرف بزنین
بزک نمیر بهار میاد
رو دلار تاقبل عید 60 تومان حساب کنید......
همه می دانند که صالح آبادی و فرزین و امثالهم هیچکاره هستند و مثل مهره های شطرنج هستند که جابجا می شوند.
مشکل دلار نه با تغییر سامانه حل میشه نه تغییر رئیس بانک مرکزی
کمبود درآمد وصولی دلاری مساوی است با افزایش قیمت ارز
مشکل و فقط مذاکره می‌تونه حل کنه اونم....
ببین وارد بازار امروزی نمیتونین بشین چه برسه بازار فردایی!
ناشناس سوم از بالا، اختلاص،پرده بازی،عوامفریبی،شعار درمانی،برخورد یک بام و دو هوایی و جناحی با وقایع و... هم از فضایل دوستان اصولگرا است ،که از قلم انداخته بودین.
فرزین شماها ابزار هستید هیچ کاری از دستتان بر آید برو استعفا بده اصلا شما اقتصاد می دانید به نظر حقیر نه نمی دانید اگر اقتصاد میدانستید وقتی که به‌ شما پیشنهاد ریاست بانک مرکزی را می دادند رئیس بانک مرکزی نمی شدید
وووووو
"فرزین: وارد بازار فردایی خواهیم شد تا نتوانند نرخ ارز را دستکاری کنند" شما این کاره نیستید ، شما مرد این میدان نیستید
رو چه حساب ۵۰۰۰ یورو دادین الان ۵۰۰ تا شده؟؟ کسی که مسافره چکار کنه
هر چی مصیبته زیر سر همین رییس جدید بانک مرکزی است والسلام
ریسی اسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسستعفا
این فرزین رو من قبلا یک جایی دیدم ؟؟!!
آنچه عیان است چه حاجت به بیان است!به رئیسی بگو با یه دستور جانانه مشکل را حل کنه!
دوست عزیز نفست ازجای گرم بلند میشه مردم دارن ازفقر تنگدستی دست به خودکشی میزنند اینو میدونی یعنی چه هیچ کشوری دردنیا به اندازه ی مسعولین بی کفایت ما فشار روملتش نیست همی درکشور کویت همه ازدولت حقوق میگیرن فقیرتینش چند ماشین درخونشه ان وقت ما اقایون ماشین را باقرعه کشی ووارد بورس کردنه چون سود خودروتوجیب خودشونه
وقتی خون ملت به جوش آمد.
دست به هر نوع اقدامی میزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
حکومت هم دست به اقدامات متقابل خواهد زد و ملت را سر جایشان خواهد نشاند ، پس الکی تهدید نکن
تقاضای برگزاری تجمع اعتراضی مقابل دفتر ریاست جمهوری یا بانک مرکزی رو داریم. کی جیگرشو داره مجوز بده؟!
بااحترام،هیس مادرزنش فوت شده،سرش به کارهای مرحومه گرمه!
سلام‌بنده‌خدایی‌نوشته‌بود‌با‌سختی‌انسان‌به‌فضیلت‌می‌رسدخیلی‌سختی‌کشیدم.فضیلتی‌ندیدم‌‌انشااله‌دلار‌بشه‌۱۰۰‌تو‌با‌فضیلت‌شی‌انشالا‌خداوند‌قبل‌از‌بصیرت‌عقل‌‌به‌انسان‌عطا‌کند‌سیر‌از‌گشنه‌خبر‌ندارد‌‌با‌فضیلت
ما دیگه میگیم زشته پولمان بی ارزش شدهه با این ثروت
جناب فرزین اگر آدم خوبی باشی مشکلات ارزی حل خواهد شد البته اگر از مرگ نترسی
خدارو شکر که این قدر مسولین مملکت ما با سواد هستند
مگه میشه مگه داریم؟
دلار ول کنید، خودش خسته میشه،میکشه پایین^ چه خبر از قرارگاههای طرح صیانت از حجاب،،اینترنت و...؟؟! چه خبر از مولدسلزی؟!
دلار ۵۱/۳۰۰
هیچکس پاسخگو نیست
چرا اقای شریعتمداری کیهان و دارودسته اش در برابر نابود شدن بخشی عظیمی از مردم ساکتند
این وظعیت یک علامت بیش ندارد واین وعده الهیست
بیخیال بابا
چقدر عجله داشتیم دوره روحانی تموم شه بت شکن بیاد
در کشوری که هرساله پیاز گران بوده یا سیب زمینی یا گوجه فرنگی شما چه توقعی از مدیران لاف زن دارید.
مرغ سحر ناله سر کن داغ مرا تازه تر کن ...
وای از دار و دسته های فساد
فرزین جون مادرت فقط جلسه نزاری چون اونبار جلسه گذاشتیی.دولار۳۲ یهو رسید به ۵۲ اگر فردا جلسه بزاری باور کن به تا اخر هفته به ۷۰ میرسونیش..شک ندارم تا عید ۱۰۰میرسه.جون بچت کار نداشته باشه بخدا خودتون باعثگ.رانی و بدبختی هستین
فرزین جان تو که تو هستی مردم ایران به وصیت های گنده تر از تو هم اعتماد ندارند دیگه ....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی