بازدید 6835
اولین بازی فوق ستاره در لیگ برتر انگلیس با شکست و کارت قرمز

فاجعه ژائو فلیکس در چلسی؛ ۳بازی محروم درحضور اول!

در بازی اول اخراج شد، از سه بازی بعدی محروم است و اگر دوباره محروم یا مصدوم نشود، اجازه حضور در ۱۷ بازی دیگر را دارد. به عبارتی هر بازی فلیکس در لیگ برتر برای تاد بولی تقریبا یک میلیون یورو هزینه دارد.
کد خبر: ۱۱۵۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱ 13 January 2023

در دیداری معوقه از هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، شب گذشته (پنجشنبه) تیم فوتبال چلسی میهمان فولام بود و این بازی را با نتیجه 2 بر یک به رقیب همشهری خود باخت تا وضعیتش از آنچه بود، بدتر شود.

در این بازی فولام با گل دقیقه 25 ویلیان از چلسی پیش افتاد. آبی‌های لندن در دقیقه 47 توسط کالیدو کولیبالی گل خورده را جبران کردند، اما اخراج ستاره پرتغالی جدیدشان ژوائو فلیکس در دقیقه 58 کار این تیم را سخت کرد. فلیکس در حالی به خاطر تکل خطرناکش روی تته اخراج شد که اولین بازی خود را پس از انتقالش از اتلتیکومادرید به چلسی انجام می‌داد.

فاجعه ژائو فلیکس در چلسی؛ اخراج و ۳بازی محروم!

در ادامه فولام از برتری‌ عددی‌اش نهایت استفاده را برد و در دقیقه 73 توسط کارلوس وینیسیوس برای دومین بار دروازه چلسی را باز کرد و با همین گل بازی را برد. این چهارمین برد فولام برابر چلسی در 53 بازی‌ رو در روی دو تیم در لیگ برتر انگلیس بود. آخرین باری که فولام رقیب همشهری را شکست داده بود به ماه مارس سال 2006 برمی‌گشت. همچنین فولام برای اولین بار از سال 1966 توانست چهار بازی متوالی‌اش در لیگ برتر را ببرد.

چلسی اما با قبول این باخت که چهارمین شکست متوالی‌اش در تمامی رقابت‌ها بعد از 18 بازی‌اش در لیگ برتر بود، 25 امتیازی ماند که این کمترین امتیاز کسب شده توسط آبی‌پوشان استمفوردبریج از سال 2015 است. این باخت باعث شد شاگردان گراهام پاتر با 25 امتیاز در رده دهم جدول باقی بمانند، یعنی 19 امتیاز فاصله با آرسنال صدرنشین که یک بازی هم کمتر انجام داده و 10 امتیاز فاصله با منچستریونایتد رده چهاردهمی که آنهم یک بازی کمتر از چلسی انجام داده است.

در جدول  رده‌بندی مسابقات، پس از آرسنال 44 امتیازی، منچسترسیتی با 39 امتیاز دوم است و نیوکاسل با 35 امتیاز در رده سوم قرار دارد.

 

ژائو فلیکس به دلیل انجام تکل خشن روی پای بازیکن حریف با کارت قرمز داور جریمه شد. کارت قرمز مستقیم در لیگ برتر به طور خودکار به معنی سه جلسه محرومیت است. کمیته انضباطی لیگ برتر در موارد خاص امکان دخالت دارد و این سه جلسه قابل افزایش است. بنابراین ستاره پرتغالی سه بازی آینده چلسی مقابل کریستال پالاس، لیورپول و فولام را از دست می دهد.

چلسی برای پنج ماه استخدام فلیکس مبلغ ۱۷ میلیون یورو هزینه کرده است. با توجه به حذف آبی های لندن از لیگ کاپ و جام حذفی انگلیس، این تیم در ادامه فصل فقط لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا را در پیش دارد. فلیکس تا پایان فصل می توانست چلسی را در ۲۱ بازی لیگ برتر همراهی کند. او در بازی اول اخراج شد، از سه بازی بعدی محروم است و اگر دوباره محروم یا مصدوم نشود، اجازه حضور در ۱۷ بازی دیگر را دارد. به عبارتی هر بازی فلیکس در لیگ برتر برای تاد بولی تقریبا یک میلیون یورو هزینه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل