بازدید 2820

الزامی کردن وکالت برای جامعه بسیار ضرورت دارد

کد خبر: ۱۱۵۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷ 12 January 2023

تابناک _ نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای مرکز وکلای استان قزوین بر ضرورت الزامی کردن وکالت تاکید کرد و گفت: باید مانند طرح پزشک خانواده برای خانواده ها داشتن وکیل را الزامی کنیم.

دکتر لطف اله سیاهکلی در جشن بزرگ بانوی مهر که به منظور تجلیل از مقام بانوان وکیل مرکز وکلای استان قزوین برگزار شد گفت: وکلا کار بسیار سختی دارند و بانوان وکیل سختی مضاعفی تحمل می کنند و دوشادوش قضات می توانند در امر تحقق عدالت و تدوین و تنقیح قوانین درست یاریگر جامعه و نهاد قانونگذار باشند.

وی گفت: باید از ظرفیت قانون برای احقاق حق استفاده کنیم و فراموش نکنیم هدف از اجرای قانون احقاق حق است و دچار این خطا نشویم که وطیفه ما صرفا اجرای قانون است چرا که این امر کافی نیست و وظیفه وکیل و قاضی احقاق حق مردم است.

سیاهکلی افزود: ما نوکر قانون نیستیم بلکه نوکر حق هستیم و البته قانون شکنی نمی کنیم اما اگر قانونی ظرفیت احقاق حق مردم را ندارد باید تغییر کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود بیست درصد مراجعات مردمی به دفتر من مربوط به آرایی است که بر اساس قانون صادر شده اما حق مردم در آنها پایمال شده و باید برای این موارد تدبیری اندیشید.

وی گفت: امور حقوقی با شرف و حیثیت انسان ها سروکار دارند و نهادهایی مانند مرکز وکلا با بهره مندی از توان ارزشمند اعضای خود نگذارند مردم به خاطر قوانین غلط آزار ببینند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در این باره افزود: یکی از اقدامات لازم برای بهبود وضعیت قانونگداری در کشور ایجاد ساختار دو مجلسی است که بی شک در تدوین قوانین درست و کارآمد موثر خواهد بود.
همچنین در این مراسم محمد نویسنده، رییس مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین گفت: این مرکز دارای ۷۰۰ عصو وکیل فعال است که بخش عمده آنها را بانوان تشکیل می دهند و در مدیریت کمیسیون های تخصصی مرکز حضور شایسته ای دارند.

وی گفت: به طور میانگین روزانه برای ۴تا۵ شهروند متقاضی به صورت رایگان توسط اعضای مرکز خدمات ارایه می شود و علاوه بر آن در کلیه مراجع قضایی دوایر مشاوره رایگان با حضور وکلای مرکز به مردم خدمات رایگان مشاوره می دهند.

نویسنده در این باره افزود: همچنین همکاران ما از ابتدای امسال بالع بر ۲۰هزار مشاوره تلفنی در قالب سامانه ۱۲۹ به مردم‌ارائه داده اند.

وی خواهان توجه مجلس شورای اسلامی به مقوله الزامی شدن وکالت شد و گفت : با توجه به اجرای طرح تسهیل باید با تدوین قانون الزامی شدن وکالت تلاش کنیم تا زمینه اشتغال جامعه وکلا فراهم گردد.

رییس مرکز وکلای استان قزوین که در جشن بزرگ بانوی مهر با هدف پاسداشت مقام بانوان وکیل سخن می گفت اظهار داشت: بانوان وکیل علاوه بر مسئولیت خانه و خانواده فشار مضاعفی را به واسطه ایفای وظیفه شغلی خود متحمل می شوند و شایسته تقدیر ویژه هستند.

وی همچنین از مقام مادران و همسران شهدا تجلیل کرد و گفت : متاسفانه به میزانی که شایسته زحمات و گذشت مادران و همسران شهداست اقدامی انجام نداده ایم و شایسته است که اقداماتی نظیر نامگداری معابر به نام مادران شهدا برای جبران این مساله صورت گیرد.

جشن بزرگ بانوی مهر به همت مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین با مشارکت بانوان وکیل عضو این مرکز در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانو در شهر قزوین برگزار شد و در پایان این مراسم از بانوان شایسته در عرصه های مختلف تجلیل شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر