بازدید 19626

بیوگرافی ورزشی اکبر خزایی تنها داور حرفه ای بدنسازی ifbb pro از ایران

در این مقاله به شرح زندگینامه و بیوگرافی حرفه ای اکبر خزایی داور بین المللی بدنسازی پرداخته ایم. 
کد خبر: ۱۱۵۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ 11 January 2023
اکبر خزایی

بیوگرافی اکبر خزایی، داور بین المللی بدنسازی

اکبر خزایی، (زادٔه ۲۰ مرداد ۱۳۵۹ تهران، شهرری) تنها داور بین المللی بدنسازی در ایران است. در حال حاضر خزایی تنها داور حرفه ای پرورش اندام ایران در فدراسیون حرفه ای جهان ) ifbb_pro ( یا همان "NPC" می باشد. به همین منظور برای آشنایی بیشتر با این داور حرفه ای، در این مقاله به شرح زندگینامه و بیوگرافی حرفه ای اکبر خزایی داور بین المللی بدنسازی پرداخته ایم. 
 
زندگینامه اکبر خزایی
 
در شرح زندگینامه اکبر خزایی باید بگوییم، وی در تاریخ ۲۰/ مرداد/ ۱۳۵۹ در تهران محله ۱۳ آبان شهر ری متولد شده است.اکبر خزایی در سال 1381 ازدواج کرد، حاصل ازدواج او با همسرش (اکرم عزیزی)، دو فرزند به نام غزاله و پارسا است . او ورزش را از سال ۱۳۶۸ در ۹ سالگی با رشته تکواندو آغاز کرد و از سال ۱۳۷۲ در سن ۱۳سالگی، ورزش کشتی را شروع کرد.
 
اکبر خزایی
 
جالب است بدانید که اکبر خزایی در سال ۱۳۷۳ در حالی که فقط ۱۴ سال داشته، بدنسازی را انتخاب کرده و پس از آن بیشتر از قهرمانی در بدنسازی به کسب علوم بدنسازی و داوری پرداخته است. خزایی دانش آموخته رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد واحد یادگار امام شهرری بوده و هم اکنون ساکن تهران میباشد .
 
بیوگرافی اکبر خزایی در رشته بدنسازی
 
بیوگرافی حرفه ای اکبر خزایی در سال ۱۳۸۰ با اولین مسابقه پرورش اندام و کسب مدال طلا در دسته ۸۰ کیلوگرم مسابقات بادیبیلدینگ جنوب تهران آغاز شد.
 
او در سال ۱۳۸۰ در مسابقات بدنسازی استان تهران و حوزه ها ، موفق به کسب چندین عنوان قهرمانی شد. در همان سال، در مسابقات کشوری به میزبانی استان تهران شرکت کرد و موفق به جایگاه فینالیست کشوری شد، اما شهرت اکبر خزایی زمانی آغاز شد که او پا به عرصه داوری گذاشت.
 
بیوگرافی حرفه ای اکبر خزایی در حرفه داوری

شهرت اکبر خزایی با آغاز فعالیت او در حرفه داوری آغاز شد ، ایشان در سال ۱۳۸۵ با برگزاری اولین دوره کلاسهای داوری فدراسیون بدنسازی مدرک درجه ۳ داوری خود را اخذ کرد و اولین قدم برای ورود به این حرفه را برداشت .
 
اکبر خزایی دارای دفترچه داوری بدنسازی از فدراسیون وزنه برداری نیز بود که تا قبل از آن این فدراسیون متولی ورزش پرورش اندام بود.
 
اکبر خزایی بعد از کسب مدرک داوری بین المللی Abbf آسیایی در سال ۲۰۰۷ که از طریق شرکت در کلاسهای داوری ifbb که با میزبانی کشور تایلند شهر بانکوک برگزار شد، توانست با ۲۷ سال سن، به عنوان جوانترین داور به جایگاه داوری بین المللی دست یابد. ضمن آنکه در آن زمان بطور تخصصی و علمی بدنبال مطالعه و تحقیقات علوم نوین بدنسازی بود و در نشریات تخصصی بدنسازی مطالب علمی و فنی به روز قلم میزد.
 
اکبر خزایی از سال ۲۰۰۷ داور بین المللی آسیایی Abbf شد و از سال ۲۰۱۵ به عنوان داور بین المللی فدراسیون جهانی ifbb به فعالیت پرداخت و اینکه او در سال ۲۰۲۰ مربی حرفه ای ifbb_pro نیز بود و علاوه بر مربیگری و داوری از سال ۱۳۸۰ تاکنون در نشریات تخصصی بدنسازی و رسانه های رسمی کشور بعنوان کارشناس علمی به قلم زدن علوم ورزشی که عمدتا حاصل تحقیقات ‌مطالعات خودش بود مشغول بودم و در سال ۱۳۹۰ در صدا و سیمای ایران از او بعنوان مربی و داور بین المللی برتر تقدیر شد .
 
تعداد بازدید : 2461
 
او نهایتا در سال 2022 با قبولی در آزمون داوری فدراسیون حرفه ای های بدنسازی جهان کارت داوری حرفه ای ifbb_pro را اخذ کرد و با کسب نمره قبولی توانست بعنوان اولین داور حرفه ای ifbb pro ساکن ایران به این جایگاه برسد.
 
اکبر خزایی
 
به این ترتیب در حال حاضر اکبر خزایی تنها داور حرفه ای فدراسیون جهانی حرفه ای بدنسازی یا همان ifbb pro ساکن ایران است؛ تخصص این داور حرفه ای پس از رقابتهای نخستین لیبی و تونس که در نیمه اول سال ۱۴۰۱ برگزار شد مورد توجه مسئولان npc قرار گرفت و بعد آن توسط آنها جهت قضاوت مسابقات حرفه ای پرورش اندام آمریکا به آن کشور دعوت شد. البته در اواسط سال ۱۴۰۱ سفارت آمریکا در عمان برای ایشان ویزا صادر نکرد .

خزایی هم اکنون در کنار حرفه داوری، به عنوان سر مربی در یک باشگاه بدنسازی در تهران فعالیت می کند؛ فعالیت مربیگری او طبق قوانینifbb pro خارج از حوزه قهرمان پروری و عدم پذیرش شاگرد برای شرکت در مسابقات است.
 
سوابق داوری اکبر خزایی در پرورش اندام

اکبر خزایی داور حرفه ای پرورش اندام ایران، از سال ۱۳۸۵ تاکنون تقریبا در تمامی مسابقات کشوری و استانی ایران بعنوان داور حضور داشته و انتهای سال ۱۴۰۱ با ورود رسمی به ifbb_pro ، رسمأ از دنیای داوری آماتور خداحافظی کرد و فقط در عرصه داوری بین المللی حرفه ای،فعالیت می کند.
 
سوابق داوری حرفه ای اکبر خزایی

در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۱ مربوط به مسابقات پرورش اندام ifbb_pro لیبی، تونس ، سلیمانیه و اسلام آباد پاکستان است. وی در آذر ماه ۱۴۰۱ نیز مجدد جهت قضاوت مسابقات لیبی و تونس به آن کشورها دعوت شد و در پنل داوری حاضر شد و در حال حاضر هم جهت قضاوت مسابقات عراق ماسل شو ۲۰۲۳ که در تاریخ ۷ بهمن برگزار میشود بعنوان داور دعوت شده است .
 
لازم به ذکر است بزرگترین مسابقات بدنسازی دنیا، مستر المپیا نام دارد که اکبر خزایی به عنوان اولین داور ایرانی ساکن ایران برای قضاوت مسابقات مستر المپیا 2022 نیز به لاس وگاس دعوت شد، اما موفق به دریافت ویزایآمریکا نشد .

سوابق مربیگری و نویسندگی

اکبر خزایی از سال ۱۳۸۰ با مدرک مربیگری درجه ۳ مشغول به مربیگریشد و از آنجاکه به علوم ورزشی و مطالعه علاقه خاصی داشت توانست در حرفه مربیگری پیشرفت کند و سال ۱۳۹۹ آخرین مدرک مربیگری حرفه ای بدنسازی خود را از ifbb pro اخذ کرد .
 
ضمن اینکه ایشان سال ۱۳۹۲ توسط دکتر آشتیانی سرپرست وقت فدراسیون بدنسازی بعنوان اولین مربی تیم ملی فیتنس کشور منصوب شد.
 
اکبر خزایی
 
از سال ۱۳۸۰ تاکنون مقالات بدنسازی و پرورش اندام گسترده ای از او در حوزه علوم ورزشی ، داوری ، پزشکی ورزشی و فنی تحلیلی در رسانه های تخصصی بدنسازی و رسمی کشور نظیر خبرگزاری های صدا و سیما، ایسنا، ایرنا، فارس، تسنیم، تابناک و سایررسانه ها به همراه اخبار مربوط به دستاوردهای حرفه ای او در داوری بین المللی منتشر شده است.

در زیر به برخی از افتخارات و مدارک اخذ شده اکبر خزایی که در سال های گذشته اخذ شده میپردازیم 

_اولین و تنها داور حرفه ای بدنسازی ifbb_pro از ایران

_داور بین المللی بدنسازی کمیته ملی المپیک

مربی اسبق تیم ملی فیتنس ایران (سال ۹۲)
مربی برتر بدنسازی ایران در سال ۱۳۹۰
 
مربی حرفه ای بدنسازی npc  
تکنسین استعدادیابی ورزشی انجمن ایساک
استرالیا

عضو هیئت رییسه کمیسیون داوران فدراسیون بدنسازی ایران
مربی بین المللی بدنسازی کنفدراسیون آسیا

داور بین المللی بدنسازی کنفدراسیون آسیا
داور بین المللی بدنسازی جهانی ifbb

_مربیگری بین المللی ifbb

_مربی بدنسازی و تناسب اندام دانشگاه فیما انگلستان

مربی بین المللی بدنسازی وزارت ورزش و فدراسیون بدنسازی ایران 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار