بازدید 3547

چه روزهایی بلیط هواپیما بخریم؟

در این مطلب آنچه در مورد یافتن پرواز ارزان در طول هفته اهمیت دارد را با هم تجزیه و تحلیل خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۱۵۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸ 26 November 2022

چه روزهایی بلیط هواپیما بخریم؟

بسیاری از گردشگران مدام درگیر این سوال هستند که چه روزهایی است بلیط هواپیما بخریم؟ در پاسخ باید بگوییم که خطوط هوایی در روزهای مختلف و در زمان‌های مختلفی از سال صندلی‌های خود را برای فروش بلیط هواپیما ارائه می‌دهند. به این معنی که ممکن است برای رزرو پرواز برای یک زمان یا ماه خاص، گزینه‌های زیادی پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که فقط یک روز مناسب برای رزرو پروازهای ارزان وجود ندارد. بسته به مقصد شما، جایی که از آن سفر می‌کنید، تاریخ پرواز و انتظارات شما از سفر، قیمت بلیط هواپیما متفاوت است. اما در این مطلب آنچه در مورد یافتن پرواز ارزان در طول هفته اهمیت دارد را با هم تجزیه و تحلیل خواهیم کرد.

اینکه چه روزی پرواز رزرو کنید به نوع مسافرت شما بستگی دارد. اگر به دنبال بلیط هواپیما ارزان هستید، صبح‌های سه‌شنبه معمولاً زمانی است که خطوط هوایی کرایه‌های هفتگی خود را منتشر می‌کنند. با این حال، اگر می‌خواهید مطمئن شوید که صندلی شما در دسترس خواهد بود، عصرهای چهارشنبه زمان مناسبی برای رزرو پرواز است. زیرا اکثر خطوط هوایی پس از این مرحله فروش بلیط را متوقف می‌کنند تا برای پروازهای آخر هفته آماده شوند. برای انعطاف‌پذیر بودن، باید پرواز خود را در روز دوشنبه یا صبح سه‌شنبه رزرو کنید. در این روزها هنوز تعداد زیادی صندلی موجود است، اما نه آنقدر زیاد که کرایه آن بسیار گران از روزهای دیگر هفته باشد.

قبل از اقدام برای سفر، نگاهی به تقویم بیندازید

خطوط هوایی ابتدا صندلی‌های ارزان و سپس صندلی‌های گران‌ را برای فروش می‌گذارند. بنابراین زمانی که پرواز چارتر و یا هر پرواز دیگری را رزرو می‌کنید اهمیت زیادی پیدا می‌کند. تاریخ‌های سفر کاری، مانند اواسط هفته در طول یک دوره تعطیلات محبوب یا نزدیک نمایشگاه‌های تجاری بزرگ، هزینه زیادی خواهند داشت. چرا که تقاضای زیادی دارند. اگر می‌توانید در مورد تاریخ‌های سفر خود انعطاف‌پذیر باشید، پرواز دوشنبه یا را در زمانی که کرایه‌ها ارزان‌ هستند، هدف بگیرید.

عوامل متعددی بر هزینه پرواز شما تأثیر می‌گذارد. هزینه خرید بلیط هواپیما معمولاً در اواسط هفته یا اواخر شب کم بوده زیرا تقاضا برای صندلی هواپیما هم کم است. پرواز به فرودگاه‌های کوچک‌ به جای فرودگاه‌های بزرگ، استفاده از هواپیماهای منطقه‌ای به جای هواپیماهای بزرگ‌ و پرواز با هواپیماهای کوچک راه‌های دیگری برای صرفه جویی در هزینه است. البته، اگر با بچه‌های کوچک سفر می‌کنید، سفر در اواسط هفته گزینه خوبی نیست.

چه روزهایی بلیط هواپیما بخریم؟

سایر عوامل موثر بر قیمت پرواز

دیدیم که روز و ساعتی که رزرو بلیط هواپیما انجام می‌دهید بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. اما عوامل زیادی بر نوسانات قیمت تأثیر می‌گذارند. پیدا کردن یک گزینه عالی به طور کلی یک مشکل نیست. به این بستگی دارد که آیا آن برنامه سفر با تاریخ و برنامه سفر شما مطابقت دارد یا خیر. همین امروز جستجو برای پروازهای ارزان قیمت را شروع کنید تا ببینید چقدر باید بپردازید. فراموش نکنید که می‌توانید به موتور جستجوی سفرمارکت مراجعه کنید. در این سایت و یا اپلیکیشن می‌توانید مبدا، مقصد و زمان سفر خود را وارد کنید و لیستی از بلیط‌های هواپیمای موجود را مشاهده کنید که از آژانس‌های مختلف هستند. اینگونه دیگر نیازی ندارید به تک به تک سایت‌ها سر بزنید و جستجو کنید.

چه زمانی نباید بلیط هواپیما بخریم؟

روزهای خاصی از هفته وجود دارد که نباید پرواز خود را رزرو کنید. به خصوص اگر به دنبال بلیط هواپیما ارزان هستید. در روز سه‌شنبه، کرایه‌ها معمولا ارزان‌ هستند، اما ممکن است در روزهای دوشنبه، جمعه و شنبه نیز قیمت‌های خوبی پیدا کنید.

برای سفر در فصول پرگردشگر چه کنیم؟

به طور کلی، رزرو پرواز در یک تاریخ خاص نتیجه خوبی دارد. با این حال، در فصول خاص، مانند تعطیلات کریسمس و تابستان، هزینه بلیط هواپیما بالا است. از آذر تا بهمن، قیمت یک بلیط هواپیما خارجی از سفرمارکت به اروپا حدودا 1000 دلار (30 میلیون تومان) است. اگر در فصل اوج سفر، سفر می‌کنید و مسیر خاصی را در ذهن دارید، این امر بر روز ایده‌آل برای یافتن پروازهای ارزان تأثیر زیادی خواهد گذاشت. این مطمئناً در مورد یک پرواز داخلی شناخته شده تعطیلات صادق است، اما در مورد سفرهای خارجی نیز صادق است.

اگر به مقصدی می‌روید که محبوبیت کمی دارد یا در فصل پر از گردشگر نیست، تاریخ‌های هدف خود را نشانه‌گذاری کنید و کرایه‌ها را برای چند هفته کنترل کنید.

با این حال، اگر قصد دارید از مقاصد محبوب تعطیلات تابستانی در اروپا، کارائیب یا آسیا دیدن کنید، پرواز خود را برای روزهای دوشنبه تا پنجشنبه با قیمت‌های کم‌ رزرو کنید. اگر بین خرداد و مرداد سفر کنید، نیمه دوم تیر زمانی است که بلیط‌ها ارزان هستند.

چه روزهایی بلیط هواپیما بخریم؟

سفرهای لحظه آخری را در نظر داشته باشید

فصل و مقصد شما تعیین کننده نوع رزرو و مدت زمانی است که شما برای سفر دارید. اما اگر می‌توانید ظرف چند هفته از زمانی که قصد سفر را دارید حرکت کنید، سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها را امتحان کنید. به این دلیل که خطوط هوایی تقویم خود را 12 هفته قبل از اضافه کردن یا لغو پروازها، بسته به تقاضای واقعی، منتشر می‌کنند. اگر برای تابستان آینده رزرو می‌کنید، با نزدیک‌ شدن زمان، قیمت‌ها را مقایسه کنید و ممکن است کرایه‌ای بسیار کم پیدا کنید. همچنین اگر با بلیط لحظه آخری سفر کنید، می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی زیادی کنید چرا که این نوع بلیط قیمت بسیار پایینی دارد. فقط کافیست آماده سفر در لحظه باشید.

در مورد تاریخ و مقصد پروازتان انعطاف‌پذیر باشید

زمان مناسب برای هماهنگی سفر بر اساس مقصدی است که می‌خواهید بروید. اما اگر می‌توانید در مورد تاریخ حرکت خود انعطاف پذیر باشید، برای صرفه جویی قابل توجه، سعی کنید همانطور که گفته شد بلیط‌های خود را در روزهای سه‌شنبه خریداری کنید. اگر به دنبال یک پرواز ارزان یا بلیط هواپیما چارتر هستید، انعطاف پذیری در مورد تاریخ‌های سفر خود برای پروازهای داخلی و خارجی برد بزرگی است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی