بازدید 23277
سیاسی ترین نشست خبری تاریخ جام‌جهانی قبل از مصاف ایران و انگلیس

هری‌کین: خیال نمی‌کنم با ایران آقای‌گل جام‌جهانی می‌شوم / ساوت‌گیت: مثل کی‌روش از من هم سوال سیاسی می‌کنند / حاج‌صفی: بنام خدای رنگین کمان، آمدیم که گل‌ بزنیم و شادی را به مردم داغدیده تقدیم کنیم

پس از اینکه خبرنگاران انگلیسی چندین سوال درباره اعتراضات در ایران از مرد پرتغالی پرسیدند، خبرنگاران ایرانی حاضر در قطر نیز گرت ساوت‌گیت را آماج پرسش‌های سیاسی داخل این کشور کردند.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴ 20 November 2022

نشست خبری قبل از مصاف ایران و انگلیس با انبوه پرسش ها درباره اوضاع اجتماعی و سیاسی در ایران، به جلسه ای برای کشمکش رسانه‌های دو طرف تبدیل شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ پس از اینکه خبرنگاران انگلیسی چندین سوال درباره اعتراضات در ایران از مرد پرتغالی پرسیدند، خبرنگاران ایرانی حاضر در قطر نیز گرت ساوت‌گیت را آماج پرسش‌های سیاسی داخل این کشور کردند.

هری‌کین: خیال نمی‌کنم که با ایران آقای‌گل جام‌جهانی می‌شوم / ساوت‌گیت: مثل کی‌روش از من هم سوال سیاسی می‌کنند / حاج‌صفی: بنام خدای رنگین کمان، آمدیم که گل‌ بزنیم و شادی را به مردم داغدیده تقدیم کنیم

احسان حاج‌صفی در نشست خبری پیش از دیدار با انگلیس اظهار داشت: به نام خدای رنگین کمان. اول از هر چیز تسلیت می‌گویم به همه خانواده‌های داغدار ایران. آنها بدانند که ما در کنارشان هستیم و با آنها هم‌دردیم. از روزی که وارد قطر شدیم، تا الان تمرینات خوبی داشتیم و روز به روز بهتر و هماهنگ‌تر شدیم. بازی دوستانه خوبی انجام دادیم و نقاط ضعف را برطرف کردیم و الان صد درصد آماده بازی فردا هستیم. بازیکن مصدوم نداریم، به جز امید ابراهیمی که در اردوی قبلی از دست دادیم. درباره تیم انگلیس باید بگویم انگلیس، یکی از بهترین تیم‌های دنیاست و بازیکنان خیلی خوبی دارد و ما آنها را به خوبی آنالیز کرده‌ایم. امیدوارم فردا یک بازی خوب انجام بدهیم و همه لذت ببریم و با امتیاز از آن خارج شویم و مردم را خوشحال کنیم.

وی در ادامه افزود: ما در بازی با تونس روی اتفاق گل خوردیم؛ درست مثل دو بازی قبلی با سنگال و اروگوئه که اتفاقاتی رقم خورد، اما در آن دو مسابقه نتایج خوبی گرفتیم. در بازی با تونس هم مسابقه خوبی انجام دادیم، ولی توپ‌هایمان تبدیل به گل نشد و توپ‌های آنها روی اشتباهات خودمان تبدیل به گل شد. به هر حال، انگلیس تیم خیلی خوبی است و نفرات خیلی خوبی دارد. ما یک تیم هستیم و فردا بهترین عملکردمان را صد درصد اجرا خواهیم کرد و امیدوارم بتوانیم مردم را خوشحال کنیم. شرایط کشور خوب نیست و بچه‌ها می‌دانند. فردا یک بازی خیلی مهم داریم. همیشه اولین بازی خیلی مهم است تا بتوانیم نتیجه بگیریم. امیدوارم با نتیجه از زمین بیرون بیاییم تا بتوانیم مردم را خوشحال کنیم.

مدافع - هافبک تیم ملی فوتبال در پاسخ به پرسش خبرنگار رویترز  مبنی بر اینکه «می‌توانید احساس خود و بازیکنان تیم ملی درباره مشکلات ایران را بگویید؟» خاطرنشان کرد: باید قبول کنیم واقعاً اوضاع کشورمان خوب نیست و مردم ما شاد نیستند و همه ناراحت هستند. اگر ما اینجا هستیم دلیل بر این نیست که صدای‌شان نباشیم یا به آنها احترام نمی‌گذاریم. هر چه داریم از مردم است و اینجا هستیم تا سخت تلاش کنیم، بجنگیم و بهترین عملکردمان را در زمین بگذاریم و گل بزنیم و گل‌مان را تقدیم به مردم داغدار ایران کنیم. امیدوارم شرایط آنطور که مردم می‌خواهند رقم بخورد و مردم شاد باشند.

 

کی‌روش: سوال درباره شرایط این‌ روزهای ایران مهم نیست

کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و انگلیس اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم فوتبالی عالی در این رویداد فوق‌العاده ارائه کنیم تا در ذهن فوتبال‌دوستان سراسر جهان بمانیم.

وی با تأکید بر اظهارات قبلی خود مبنی بر اینکه ایران یک بازی سه بخشی پیش روی دارد، تصریح کرد: اولین مسابقه ما مقابل انگلیس بسیار دشوار است؛ چیزی که پس از سومین بازی به دنبال آن هستیم، این است که امتیازات را به اندازه‌ای جمع کنیم که به دور دوم صعود کنیم. انگلیس یکی از بهترین تیم‌های دنیا و نامزد جدی صعود به فینال است.

سرمربی تیم ملی ایران با تمجید از سه‌شیر یادآور شد: حریف استعدادهای زیادی دارد و مربی این تیم بازیکنانش را می‌شناسد. انگلیس موقعیت بسیار خوبی در دوره گذشته جام جهانی داشت و در اروپا نیز شرایط خوبی دارد. چه چیز بیشتری می‌توانم باز هم بگویم؟

کی‌روش در مورد دفاع از ایران در مواجهه با سؤال حاشیه‌ساز خبرنگار اسکای اسپورتس ظرف روز‌های گذشته گفت: سؤال شما را خیلی متوجه نمی‌شوم. در خلال یکی دو سال، بازیکنان هفده، هجده ساله خیلی خوبی را به تیم ملی آوردیم و آن‌ها را با نسلی که بالغ‌تر بود، تلفیق کردیم. کوشیدیم به دور دوم جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کنیم که نتوانستیم.

«این نسل شروع به رشد کرد و میراث فنی باقیمانده از همه چیز مهمتر است»؛ وی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: زمانی که من به تیم ملی ایران آمدم، ایران تنها یک بازیکن در اروپا داشت که الان به ۱۷ یا ۱۸ بازیکن رسیده و همه آن‌ها از همان نسل می‌آیند. امروز در این تیم، همان بازیکنان را داریم که به تجربه و بلوغ بیشتری رسیده‌اند و با این انتظار می‌آییم که این بازیکنان بتوانند یک گام جلوتر بروند.

 

سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینکه منظور خبرنگار را متوجه نشد، عنوان کرد: فکر نمی‌کنم این موضوع مهم باشد، اما نکته مهم این است که مساله را حل کنیم و با همه مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستیم، اینجا باشیم. به فداکاری و کنار هم بودن نیاز داریم تا بهترین بازیکنان را داشته باشیم و از فرصتی که وجود دارد، لذت ببریم و استفاده کنیم. می‌خواهیم لذت ایجاد کنیم و رویداد خوبی برای هواداران بسازیم.

کی‌روش در پاسخ به این پرسش که آیا دیدار با انگلیس مهمترین مسابقه او به شمار می‌رود یا خیر، اظهار داشت: بازی با انگلیس مهمترین مسابقه زندگی ماست، چون بازی بعدی همیشه مهمترین مسابقه برای زندگی یک مربی و بازیکنان است. فرصت فوق‌العاده‌ای برای شرکت در جام جهانی داریم. نخستین بار است که فرصت داریم مقابل انگلیس بازی کنیم و عمده بازیکنان ما فرصتی بی‌نظیر دارند. غیرممکن است با انگلیس بازی کنیم؛ مگر اینکه در جام جهانی به مصاف این تیم برویم.

وی در ادامه تصریح کرد: برای بازیکنانی که فوتبال انگلیس را از تلویزیون دیدند، یک رؤیاست تا فردا فرصت بازی مقابل این تیم را داشته باشند. خیلی مفتخر و هیجان‌زده هستم. امیدوارم فردا تعهد خودمان را نشان بدهیم و نمایش جالبی داشته باشیم. برای بازی با انگلیس باید درباره داشته‌ها و تدابیر انگلیس هنگام حمله صحبت کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که آیا شگفتی خاصی برای بازی با انگلیس دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: داشتن عناصر شگفت‌انگیز در بازی‌های مدرن سخت است. تیم‌ها تلاش می‌کنند اطلاعات لازم را درباره طرف مقابل داشته باشند. ما الان سطح آمادگی و تمرکز کامل داریم و با یکی از بهترین تیم‌های دنیا روبه‌رو می‌شویم. در هر لحظه بازی باید راه حل و برخورد مخاطره‌آمیز داشته باشیم؛ وگرنه به نتایج دلخواه‌مان نمی‌رسیم. مهم این است که در هر دقیقه، کارهای لازم را انجام بدهیم و روحیه و ذهنیت جنگندگی داشته باشیم.

 

گرت ساوت گیت، سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس پیش از دیدار با ایران در نشست خبری درباره بستن بازوبند وان لاو درباره حمایت از همجنسگرایان گفت: چیزی نیست که به صحبت‌های هری اضافه کنم. یکسری صحبت‌ها شده و برخی تیم‌های اروپایی درباره این ارتباط صحبت کردند. موضع ما مشخص است و امیدواریم موضوعات حل شود.

او درباره بازیکنانش در این دیدار گفت: همه بازیکنان حضور دارند. مدیسون هم حضور دارد. برای واکر زود است که بازی کند اما کنار تیم تمرین می‌کند. فکر می‌کنیم با توجه به روحیه خوبش می‌تواند تیم را همراهی کند. نسبت به شیوه بازیکنان برای تمرین ها راضی هستیم. انتقال خوبی برای ما بوده است، چون چند روز زودتر که تمرین کردیم، گرما را کنترل کردیم و بعدازظهرها هم خوب بود. این تمرین ها برای آمادگی فیزیکی خوب است. آماده هستیم به عنوان یک تیم با همدیگر صحبت کنیم و این کار را در مدت زمان اخیر کردیم. تیم ما تصمیم گرفته است که برای موارد بزرگ و خاص به چنین تمرین‌هایی بپردازد و این هم مورد مهمی است و فکر می‌کنیم برای افراد جوان و سراسر جهان مناسب خواهد بود که افراد را در گروه‌های مختلف همراه کردیم.

ساوت گیت درباره تصاویر این روزها از ایران و سخنانش درباره این اتفاقات و ژست انگلیسی‌ها درباره این وقایع گفت: احساس نمی‌کنم به اندازه کافی اطلاع دارم که نقطه نظری را بگویم. در جایگاهی نیستم در این باره صحبت کنم. بازیکنان ایران و مدیران آن‌ها درک مناسب‌تری دارند. آن‌ها در شرایط سختی هستند؛ اما اطلاعات بهتری دارند تا اینکه درباره این موارد صحبت کنند. اگر از ما خواسته شود از آن ها حمایت کنیم، می‌توانیم آن را در نظر بگیریم اما تا الان درخواستی نبوده است. امیدواریم روی فوتبال متمرکز باشیم. می‌دانیم که این موقعیت سختی بوده تا به این مرحله برسیم؛ با توجه به مواردی که در دوازده ماه گذشته گفته شد که فراتر از حد ما بوده است. برای آمادگی تیم فعالیت می‌کنیم و تیم هیجان زده است. این بهترین و بزرگترین زمان برای آمادگی است. هیچ کس انتظار ندارد که نتیجه تیم تغییری در این زمینه کند به خاطر وضعیتی که در ایران است.

سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس درباره اینکه انگلستان با تیم‌های تدافعی مشکل داشته و چه رویکردی نسبت به این مساله دارد گفت: چالش ما این است که به طرفداران خودمان خاطره خوبی بدهیم. سفرهای عالی را در بازی های قبلی داشتیم و به این نقطه رسیدیم. به کشور خودمان کمک می‌کنیم که به هدف برسیم. ما در یک رکورد اقتصادی هستیم. زندگی برای ما مشکل بوده است. می خواهیم از فوتبال لذت ببرند و با ما همراه باشند و خوشی و شادی را برای‌شان ببریم. تیم ما تا حدی خلاق بوده و توانسته چالش ها را کنار بزند. باید صبور باشید و بدانید که احساس ناامیدی نمی‌کنیم و زمان می‌برد گل بزنیم. خیلی تیم‌های محکم هم نتوانستند به ایران گل بزنند.

ساوت گیت در واکنش به اینکه ایران را بعنوان اولین رقیب چطور می‌بییند؛ آیا رقیب خوبی است یا چالش سختی خواهد بود؟ گفت: ما کیفیت تیم مقابل را به رسمیت می‌شناسیم. از نقطه نظر رتبه‌بندی جهانی، ایران جزو تیم‌های خوب است و گروه ما مشکل است. این خوشبینی وجود دارد، در بازی‌های اول همیشه مشکل بالا و حاشیه‌ها پایین است و همه بازی‌های ما سخت است. همه می‌خواهند بازی اول را ببرند. هدف ما صعود از گروه است.

وی درباره شناخت زیاد کی‌روش از فوتبال انگلیس و عملکرد تحسین برانگیز ایران با این مربی و اینکه جنگ تاکتیکی را می برد یا می‌بازد؟ گفت: اطلاع داریم که کارلوس چطور با منچستر و رئال عمل کرد. آماده این دیدار خواهیم بود؛ با اینکه وقت زیادی نداشتیم. از الان می‌بینید که تاثیر این مساله روی سازمان‌دهی امور چه بوده است. احساس آمادگی خوبی داریم. لازم است که فردا نتیجه مناسبی را تحویل دهیم.

او درباره شناختش از بازیکنان ایران نیز گفت: دو مهاجم ایران را می شناسیم که در اروپا بازی می‌کنند. طارمی و جهانبخش را می‌شناسیم. یکسری بازیکنان خوب در این تیم هستند. برخی از آن‌ها در رقابت‌های اروپایی هم بازی کردند. می‌دانیم مشکل ما چیست و به بهترین شکل آماده شویم. بازی‌های قبلی را دیدیم و باید ببینیم چطور می ‌شود. به وین هم رفتیم و بازی ایران و سنگال را از نزدیک دیدیم. بازی‌های دیگر را هم دیدیم. نمی‌توانیم بازی دیگری ببینیم که آماده شویم. تا حدی که می‌توانستیم برای مسابقه فردا آماده شدیم.

هری‌کین: خیال نمی‌کنم که با ایران آقای‌گل جام‌جهانی می‌شوم / ساوت‌گیت: مثل کی‌روش از من هم سوال سیاسی می‌کنند / حاج‌صفی: بنام خدای رنگین کمان، آمدیم که گل‌ بزنیم و شادی را به مردم داغدیده تقدیم کنیم

هری کین، کاپیتان تیم ملی فوتبال انگلیس پیش از دیدار با ایران در نشست خبری درباره استراتژی های متفاوت ساوت گیت اظهار کرد: فکر می کنم به هر شکل و فرمی که باشیم، همیشه به مربی خودمان گرت، به عنوان هدایت کننده ما در میدان نگاه می‌کنیم. همیشه فکر می‌کنیم می توانیم بهتر شویم. در شش دیدار اخیر تلاش خودمان را کردیم. الان گرسنه‌تر از گذشته هستیم وقتی وارد بازی‌ها می‌شویم.

وی افزود: گری به ما خیلی کمک کرده است. چند سال قبل توانستیم در اروپا موفق شویم. همیشه براساس مسابقات اصلی مورد قضاوت قرار می‌گیریم. دوره خوبی داشتیم و گام‌هایی به پیش برداشتیم و این هم یک فرصت دیگر برای همین است و چشم به آینده داریم.

کاپیتان تیم ملی فوتبال انگلیس درباره بستن بازوبند وان لاو درباره حمایت از همجنسگرایان گفت: به عنوان یک تیم این آمادگی را داریم و به عنوان کارکنان این سازمان همین الان بازوبند کاپیتانی را به بازو دارم ولی نمی‌دانیم تصمیم آن ها (فیفا) چیست اما آماده هستیم کار خودمان را کنیم.

هری کین درباره اینکه خیلی از ستاره‌ها در هنگام بازی با ایران داعیه آقای گلی را داشتند و آیا او هم با ایران گلزنی را شروع می‌کند و آیا می تواند گل‌های زیادی بزند گفت: تیم ایران را سرسخت می‌دانیم. ایران تیم دفاعی و قوی است. به اعتقاد من این بازی راحت نخواهد بود که به ایران گل زنیم و فکر نمی‌کنم فرصت زیادی برای گلزنی داشته باشیم. همیشه آماده هستم که استفاده کنم و امیدوارم شروع خوبی داشته باشیم.

کاپیتان تیم ملی انگلیس درباره اینکه تیمش در پنج بازی گذشته مشکل داشتند و آیا باز هم مشکل می‌خورند؟ اظهار کرد: هر وقت که شما به عنوان یک باشگاه یا کشور اقدامی می‌کنید همیشه گرسنه هستید وضعیت را متحول کنید. ما بازی‌های سختی داشتیم و با تیم‌های خوبی حرف زدیم. یک سری مساوی‌ها هم به دور از خانه داشتیم و مایل هستیم همیشه ببریم. احساس برد خیلی مهم است. در بازی‌های مهمی بازی کردیم و همواره این اشتیاق و گرسنی را داریم. می‌دانیم این بازی‌ها مشکل خواهد بود. ما علی‌رغم این مشکلات وارد این تیم می‌شویم و اگر فردا درست بازی کنیم، شانس خوبی برای برد داریم. به نوبه خودمان آمادگی لازم را به دست آوردیم که تیم خودمان را متحول کنیم.

هری کین درباره اینکه مسی و رونالدو هوز تلاش برای قهرمانی دارند و می‌فهمید که چقدر مشکل است که قهرمان شوید و آیا فکر می‌کند بهترین فرصت است که به عنوان یک بازیکن جوان قهرمان جام جهانی شود گفت: چیزی در فوتبال قطعی نیست. همین که در سال ۲۰۱۸ بازی کردم و تجربه خوبی به دست آوردم، برایم کافی است. در قوتبال امور به سرعت تغییر می‌کند باید از فوتبال لذت ببرید. تیم خوبی داریم و جوان‌ها را هم داریم. فکر می‌کنم در زندگی باید از فرصت‌ها حداکثر استفاده را ببریم. این مساله را در همه کارم کردم. از ۲۱ سالگی که برای تیم ملی بازی کردم، کوشیدم خودم را به نمایش بگذارم و این هم یک گام دیگر در همان مسیر است. چه کسی می‌داند چهار سال بعد کجا هستیم؟! به هر حال الان در زمان حاضر هستیم و هیجان زده؛ چالش بزرگی است و برای این چالش آماده هستم.

او در واکنش به اینکه شما چهار سال قبل گفتید می‌خواهید کفش طلا را ببرید و فکر می‌کنید می‌توانید این کار را بکنید، گفت: یک هدف بزرگ است که به آن برسیم. در ۲۰۱۸ آن را مطرح کردم و تیم را به نیمه نهایی بردم و اگر این کار را امسال انجام دهیم نشان می‌دهد که تیم ما کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و من مهاجم هستم و قضاوتی که می‌کند این است که چند گل زدم. من سعی می‌کنم بهترین کار را در دفاع و هر کاری انجام دهم که ببریم. باید گفت که بهترین برنامه وجود دارد و سعی می‌کنم فکر نکنم، چگونه می‌توانم گل بزنم و هدفی که وجود دارد این است که جام جهانی را ببریم. می‌دانیم راهی که در پیش داریم مشکل است.

او درباره اینکه فقط دو گل تا شکستن رکورد بیشترین گل زده رونی در تیم ملی انگلیس دارد گفت: تا جایی که بتوانم این کار را به زودی انجام می‌دهم. کسانی را می‌شناسم که قبل از بازی صحبت می‌کنند، اما می‌خواهم بر کارم تمرکز کنم و بهترین کار را بکنم و از فرصت‌ها استفاده کنیم. البته برای انگلستان برد‌های زیادی به دست آوردیم و همچنین من کار رونی را نگاه می‌کردم و امیدوارم به زودی رکورد او را بشکنم. اگر این مساله انجام نشود، ترس و خوفی نخواهم داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۲۰
ایران فعلا گلستان نیازی به گل های شما نداریم
من فقط وقتی مسابقات تیم ملی رو میبینم که همه بازیکنان لباس سباه بپوشند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
خدا شفات بده
بازی یک هیچ برای انگلیس خواهد شد
عجیبه که چرا تابناک برای این سیرک مسخره اینقدر اهمیت قائله جام جهانی فقط متعلق به بازاری هست که هر شب بعد از خالی کردن گاو صندوق و چک کردن حساب بانکی میره رستوران چلو کباب فرد اعلی رو میخوره بعد هم میره در ویلا شکم رو هوا میده و این مسابقات رو میبینه برای کارگر بیچاره که الان با شکم خالی و تن پر درد باید تا صبح به خودش بپیچه و صبح بره دنبال بدبختی جام جهانی هیچ معنایی نداره
پاسخ ها
خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
قصه تراژدیک جالبی بود .
فاقد اهمیت.
پس به نام خداوند رنگین کمان ان شاالله شکست مفتضحانه بخورید از انگلیس
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
بی غیرت
ساوت گیت: ما در یک رکورد اقتصادی هستیم. زندگی برای ما مشکل بوده است. می خواهیم از فوتبال لذت ببرند .
رکود اقتصادی انگلیس رو متذکر شده تابی جون .
تابناک عزیز تا به امروز احساس میکردم رسانه ای تقریبا میانه رو هستی .... ولی در انعکاس جملات احسان حاج صفی جمله «باید قبول کنیم که شرایط کشورمان خوب نیست، مردم شاد نیستند و همه ناراحتند. ما (اگر) اینجاییم دلیل بر این نیست که صدایشان نباشیم و یا به آنها احترام نگذاریم.» را حذف کردید ... من احمق را بگو به شما اعتماد داشتم .... اعتماد من دیگر مثل گذشته نیست ....
بنده در پست قبلی اشتباه کردم ... و در ادامه متن دیدم که اورده شده است ... اعتمادم برگشت
واقعا متاسفم که بازی رو بیرون زمین شکست خوردیم. بچه های عزیز برید جلو و فقط به آرزوهای خودتون فکر کنید. ایران سرزمین شما ولاور مردان است. آرزوی موفقیت برای شما داریم. به کوری چشم دشمن ها.
کسی منتظر گل زدن شما نیست؟؟؟؟؟؟
وقتی صحبت از رنگین کمان کنید، از نظر بین المللی به معنی حمایت از حقوق همجنسگرایان است. پس بهتره از جملات دیگری برای حمایت از مردم رنج دیده ایران استفاده کنید.
آقای حاج صفی همه میدونیم مردم مشکل دارند اما انشالا که این اعتراضات تکان هایی به مسئولین جهت اصلاح امور خواهد داد اما وقتی همه دنیا میخوان تیم ملی را به حاشیه بکشانند شما هم سعی کنید مثل آقای کی روش به سوال ها جواب حرفه ای بدهید اگه واقعا دلتون واسه مردم می سوزه تا پای جان برای ایران تلاش بکنید و مطمئنن همین کار را هم خواهید کرد اما بجنگید و دل ملت را شاد کنید برای ایران عزیزمون
آقایون تیم ملی کلاهتون رو بالاتر بزارید.
خدار رنگین کمان دیگر چه صیغه ای است

بنام خدای مهربان
بنام خدای بزرگ
ووو
اقای حاج صفی بجای شعارهای پوپولیستی بهتر نبود کل تیم ملیتون با هم یه استوری همدردی با مردم منتشر می کردید؟؟؟واقعا خیال می کنید در این شرایط جام جهانی برای مردم داغدیده ما ارزشی داره؟؟
مایه تعجبه که از رسانه ای فریب میخورید که تیمش مقابل کشور شماست !!! یعنی متوجه نمیشید این رفتار رسانه های مستقر در انگلیس در حمایت از پایین آوردن روحیه تیم مقابله ؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر