بازدید 4797

بازتاب گسترده راهپیمایی ۱۳ آبان در رسانه‌های غربی

رسانه‌های خارجی راهپیمایی «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» در ایران را پوشش دادند و در این بین خبرگزاری انگلیسی نوشت، ده‌ها هزار ایرانی در سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند.
کد خبر: ۱۱۴۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰ 04 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، رسانه‌های خارجی روز جمعه در مطلبی به برگزاری مراسم «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» در تهران و سایر شهرهای ایران پرداختند.

*خبرگزاری رویترز با تیتر «ایران تسخیر سفارت آمریکا در سال ۱۹۷۹ را جشن گرفت» به بازنشر حضور مردم در خیابان‌ها پرداخت.

*خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار تصاویری از گردهمایی مردم در تهران به نشر سخنان رئیس‌جمهوری کشورمان در روز ۱۳ آبان پرداخت.

*پایگاه خبری هیل در خبری نوشت که راهپیمایی امروز در ایران در جهت گرامی‌داشت سالیانه بالا رفتن دانشجویان از حصار سفارت آمریکا بوده است.

*شبکه ای بی سی نیوز با بازتاب خبر راهپیمایی ۱۳ آبان نوشت که مطابق با تصاویر پخش شده از صدا و سیمای ایران، جمعیت کسانی که در تهران در این راهپیمایی شرکت کرده بودند زیاد به نظر می‌رسید.

*خبرگزاری صهیونیستی تایمز او اسرائیل در گزارشی با تیتر «ایران تجمعاتی را جهت یادآوری تسخیر سفارت آمریکا ترتیب داد» به انتشار تصاویری از راهپیمایی و سخنان سید ابراهیم رئیسی در این مراسم پرداخت.

*عرب نیوز نیز با تیتری مشابه نوشت که راه‌پیمایان با در دست داشتن عروسک‌هایی از امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی شعار «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

*یاهونیوز با انتشار عکس‌هایی از راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان نوشت، دانش‌آموزان بنرهایی را در حمایت از حمله به سفارت آمریکا حمل کردند و پرچم ایران را به اهتزاز درآوردند.

*شبکه سی بی اس نیز با اشاره به راه‌پیمایی ایرانیان در یوم‌الله ۱۳ آبان به انتشار سخنرانی رئیس‌جمهوری پرداخت.
*واشنگتن پست نوشت که ایرانیان در روز جمعه با داشتن پلاکاردهایی در دست در جشن تسخیر سفارت آمریکا شرکت کردند.

*خبرگزاری «رویترز» نوشت، ایران روز جمعه به مناسبت تسخیر سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۹۷۹ تظاهرات ضد آمریکایی برگزار کرد.

رویترز با اشاره به ماجرای تسخیرلانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان ایرانی در آن برهه نوشت، تصاویر پخش شده از تلویزیون دولتی ایران تظاهرات ضد آمریکایی با حضور ده‌ها هزار نفر در سراسر کشور در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را نشان داد. سرودهای پخش از تلویزیون ایران نیز حاوی شعار‌های «مرگ بر آمریکا» بود و آمریکا بار دیگر «مظهر شیطان» توصیف شد.

به نوشته این منبع خبری، دانش‌آموزان حاضر در تظاهرات تابلوهایی حاوی حمایت از اقدام انقلابی دانشجویان ایرانی در تسخیر لانه جاسوسی به اهتزاز درآوردند.

این خبرگزاری با اشاره به اغتشاشات اخیر در ایران نوشت، ایران، آمریکا و دیگر دشمنان خارجی را مسئول این ناآرامی‌ها دانسته و گفته است که آنها می‌خواهند کشور را بی ثبات کنند.

خبرگزاری «سانا» نیز با پوشش این رویداد نوشت، اقشار مختلف ایرانیان به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سراسر شهرهای ایران به خیابان‌ها آمدند. به گزارش سانا، این تظاهرات در ۹۰۰ شهر ایران از جمله تهران برگزار شد.

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» نیز در گزارش خود نوشت، ایران روز جمعه را به مناسبت سالگرد تسخیر سفارت ایالات متحده (لانه جاسوسی) در تهران در سال ۱۹۷۹ جشن گرفت.

این منبع خبری به پخش صحنه‌هایی از حضور پرشور مردم و سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران از تلویزیون ایران اشاره کرد و نوشت، تلویزیون دولتی ایران به طور زنده تظاهرات‌های مختلف در سراسر کشور پخش را پخش می‌کند. در تظاهرات تهران زنان چادری که شمار آن‌ها بسیار بود پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در ‌آوردند. تظاهرکنندگان شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

آسوشیتدپرس در گزارش خود به سخنان روز جمعه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و اظهارات مداخله جویانه در امور داخلی ایران نیز اشاره کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل