بازدید 8157

استقرار اولین سامانه‌های ضد هوایی اسرائیل در امارات

وبسایت برکینگ دیفنس در خبری به نقل از منابع نظامی اسرائیل، نوشت که اولین سامانه‌های ضد هوایی اسرائیل موسوم به «باراک» در امارات متحده عربی مستقر شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 20 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، طبق این گزارش، استقرار این سامانه‌ها در چارچوب قراردادی است که طبق آن قرار است سامانه‌های ضد هوایی دیگری نیز در امارات مستقر شوند. باراک یک سامانه پدافند هوایی در برابر انواع تهدیدات از بالگردها و هواپیما گرفته تا پهپاد و موشک کروز به شمار می‌رود.

این منابع به برکینگ دیفنس گفتند که امارات خواهان سامانه‌های بیشتری از اسرائیل است تا از اماکن حساس خود در برابر حملات «حوثی‌ها» دفاع کند. خبرگزاری رویترز نیز ماه گذشته نوشت که امارات و رژیم تل آویو قراردادی را برای خرید یک سامانه دفاع هوایی امضاء کرده‌اند.

با این حال دقیقا مشخص نیست که کدام نسخه از سامانه‌های ضد هوایی باراک در امارات مستقر شده است، چرا که صنایع نظامی اسرائیل انواع سامانه‌ها را بر اساس سامانه «باراک ۸» می‌سازد. سامانه‌ای که در ابتدا با همکاری هند تولید شد تا بر روی کشتی‌های جنگی تعبیه شود اما نسخه‌های دیگری از آن نیز برای نیروی زمینی ساخته شد.

در تاریخ ۲۳ سپتامبر (یکم مهر ۱۴۰۱) خبرگزاری رویترز گزارش داد که تل آویو با فروش «سامانه دفاعی پیشرفته» به امارات که اولین معامله نظامی اعلام شده میان دو طرف از زمان عادی سازی روابط در سال ۲۰۲۰ می باشد، موافقت کرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز در سوم اکتبر از خرید سامانه‌های پدافند هوایی از رژیم صهیونیستی توسط امارات و بحرین پس از امضای توافقنامه‌های سازش خبر داد و نوشت: «پیمانکاران نظامی اسرائیل توافقنامه‌هایی را برای تجهیز امارات و بحرین به سامانه‌های پیشرفته پدافند هوایی امضا کردند. آنها قراردادی را برای ساخت کارخانه پهپاد در مغرب بستند و در حال بررسی فروش فناوری پیشرفته راداری به سه کشور هستند».

در ماه فوریه سال جاری میلادی نیز صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کشور مغرب را به سامانه «باراک» مجهز خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر