بازدید 8665

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه چقدر است؟

در این مقاله قصد داریم عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان، هزینه ایمپلنت دندان با بیمه و محدودیت‌های انجام آن را شرح دهیم.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷ 27 August 2022

آیا یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید و به دنبال بهترین روش برای جایگزینی آن‌ها هستید؟ تردید نکنید که تا امروز هیچ روشی بهتر و کارآمدتر از ایمپلنت معرفی نشده است. این روش می‌تواند یک دندان با ظاهر کاملا طبیعی را برای شما به ارمغان آورد. علی رغم کاربرد بسیار خوبی که دارد، هزینه آن برای بسیاری از افراد سنگین است. اما خوشبختانه هزینه ایمپلنت با بیمه تکمیلی تا حدودی کاهش می‌یابد. 

بیشتر بخوانید: لیست به روز شده قیمت ایمپلنت دندان در 1401

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه چقدر است؟

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت‌ها به معنای واقعی کلمه یک ریشه جدید هستند. وظیفه اصلی آن‌ها بازیابی دندان‌های از دست رفته شما و تقویت سایر آنها است. ایمپلنت‌های دندان، یکی از روش‌های ترمیم دندان است که برای جایگزینی دندان افتاده یا پوسیده انجام می‌شود. ایمپلنت در واقع ریشه‌های پیچی شکل از جنس تیتانیوم هستند که در استخوان فک در زیر لثه کاشته می‌شوند، این پیچ جایگزین ریشه دندان می‌شود. بعد از اینکه ایمپلنت در جای خود قرار گرفت، پایه محکمی را برای قرارگرفتن تاج یعنی دندان اصلی روی ایمپلنت فراهم می‌کند.

دندان‌های جایگزین مطابق با دندان‌های طبیعی‌تان ساخته می‌شوند که این موضوع باعث می‌شود ایمپلنت از نظر رنگ، اندازه و فرم مانند دندان‌های خودتان به نظر برسد. ظاهر ایمپلنت تا حدی طبیعی است که به‌سختی کسی می‌تواند متوجه شود که ایمپلنت دارید.

ایمپلنت چگونه ساخته می‌شود؟

بخش مهمی از هزینه ایمپلنت با بیمه به دلیل پروسه پیچیده و طولانی کاشت و اصلاح آن است. جراحی ایمپلنت روشی است که ریشه‌های دندان را با پایه‌های فلزی و پیچ مانند جایگزین می‌کند و دندان‌های آسیب‌دیده یا از دست رفته را با پروتزهای مصنوعی جایگزین می‌کند که شبیه نمونه‌های واقعی هستند.

در مقایسه با سایر گزینه‌های درمانی که فقط قسمت‌های قابل مشاهده دندان‌ها را ترمیم می‌کنند، ایمپلنت هم ریشه و هم تاج را جایگزین می‌کنند. یک دندانپزشک خوب شما را در هر مرحله از جایگزینی به کمک ایمپلنت راهنمایی می‌کند و هزینه هر درمان را توضیح می‌دهد.

شرایط موثر بر هزینه ایمپلنت با بیمه

هزینه شما با وجود بیمه درمانی می‌تواند با توجه به شرایط زیر متفاوت باشد:

۱- تعداد ایمپلنت‌ها

تعداد ایمپلنت‌هایی که نیاز دارید و موادی که انتخاب می‌کنید بر هزینه طرح کلی درمان شما تاثیر می‌گذارد. برای اطلاع از تعداد ایمپلنت‌های مورد نیاز، می‌توانید عکس فک خود به یک متخصص دندانپزشکی نشان دهید.

۲- درمان‌های مورد نیاز پیش از ایمپلنت

بخش مهمی از هزینه‌های ایمپلنت دندان که ممکن است تحت پوشش بیمه قرار گیرند؛ درمان‌های قبل ایمپلنت شامل کشیدن دندان، جراحی لثه و جراحی استخوان است. ممکن است قبل از کاشت ایمپلنت به درمان‌های مقدماتی نیاز داشته باشید. اگر دندان‌های آسیب دیده یا پوسیده دارید، احتمالا کشیدن و جایگزینی بهترین گزینه است. در برخی موارد ممکن است نیازی به کشیدن نباشد. علاوه بر این، برخی از بیماران مدتی پس از افتادن دندان، حجم بافت نرم و تراکم استخوان را به میزان قابل توجهی از دست می‌دهند و به پیوند بافت نیاز دارند تا شرایط لازم برای کاشت فراهم شود. واضح‌ترین اطلاعات از وضعیت فک پس از تصویربرداری از فک مشخص می‌شود. پس حتما قبل از مراجعه به دندانپزشک از بیمه درمانی و تکمیلی خود درباره هزینه های تحت پوشش بیمه صحبت کنید.

هزینه‌های جانبی ایمپلنت دندان

میانگین قیمت به تومان

ویزیت دندان‌پزشک عمومی

۵۰.۰۰۰

ویزیت دندان‌پزشک متخصص

۸۰.۰۰۰

کشیدن دندان قدامی

۴۰۰.۰۰۰

کشیدن دندان خلفی

۶۰۰.۰۰۰

کشیدن دندان عقل

۸۰۰.۰۰۰

خارج‌کردن دندان نیش نهفته

۲.۰۰۰.۰۰۰

جراحی عقل نسج نرم

۱.۵۰۰.۰۰۰

جراحی عقل نسج سخت

۲.۰۰۰.۰۰۰

خارج‌کردن ریشه باقی‌مانده

۸۰۰.۰۰۰

لیفت سینوس Closed

۳.۵۰۰.۰۰۰

لیفت سینوس Open

۶.۵۰۰.۰۰۰

روکش PFM درجه ۱ مازاد بر ایمپلنت

۲.۵۰۰.۰۰۰

روکش PFM درجه ۲ مازاد بر ایمپلنت

۱.۹۰۰.۰۰۰

روکش سرامیکی (زیرکونیا) درجه ۱ مازاد بر ایمپلنت

۳.۵۰۰.۰۰۰

روکش سرامیکی (زیرکونیا) درجه ۲ مازاد بر ایمپلنت

۲.۹۰۰.۰۰۰

پیوند و بازسازی استخوان

متغیر

اطلاعات جدول قیمت ایمپلنت از: https://doctoreto.com/blog/dental-implant-cost/

ممکن است این هزینه های ایمپلنت دندان با بیمه محاسبه شود.

۳- پوشش بیمه درمانی

همه بیمه‌ها پوشش یکسانی ندارند. به همین دلیل برای تخمین هزینه ایمپلنت با بیمه لازم است که ابتدا در مورد میزان تعهد بیمه تحقیق کنید.

۴- برند ایمپلنت مورد استفاده

ایمپلنت‌های برندهای مختلفی دارند که بر هزینه شما تاثیر خواهد گذاشت. بهترین برندهای آن آمریکایی، سوییسی و آلمانی هستند. برندهایی کره‌ای نیز در ایران زیاد استفاده می‌شود که قیمت مناسب‌تری دارند.

بررسی هزینه ایمپلنت با بیمه

باید گفت که بیمه‌های پایه و معمولی هزینه‌های کاشت را پوشش نمی‌دهند. از آنجا که هزینه این روش برای اغلب افراد سنگین محسوب می‌شود، استفاده از پوشش بیمه تکمیلی می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. برای استفاده از خدمات بیمه درمانی خود بهتر این است که به یک کلینیک یا مطب که با بیمه درمانی شما قرارداد دارد مراجعه کنید تا سهم پرداخت بیمه به طور مستقیم از هزینه شما کم شود، اما در صورتی که قصد دارید به مرکز درمانی که طرف قرارداد بیمه شما نیست مراجعه کنید می‌توانید در ابتدا هزینه آن را بپردازید و سپس با فاکتور هزینه‌های خود به دفتر بیمه مراجعه کنید و سهم بیمه را دریافت نمایید.

چه کسانی می‌توانند ایمپلنت بگذارند؟

در بیشتر مواقع، هر فردی که به اندازه کافی سالم باشد تا تحت عمل کشیدن یا جراحی فک قرار گیرد، واجد شرایط کاشت است. اما همه بیماران باید لثه سالم و استخوان کافی برای نگه داشتن ریشه دندان داشته باشند. از آنجا که هزینه ایمپلنت با بیمه نیز می‌تواند برای بعضی افراد قابل توجه باشد لازم است که ابتدا محدودیت‌ها این روش را بشناسید تا دچار هزینه اضافی نشوید.

افراد سیگاری شدید، افرادی که از بیماری‌های غیرقابل کنترلی مانند دیابت یا بیماری قلبی رنج می‌برند، یا بیمارانی که تحت پرتودرمانی در محدوده سر و گردن قرار می‌گیرند، باید قبل از دریافت این درمان با پزشک خود مشورت کنند. بطور کلی اگر شرایط زیر را دارید، این درمان می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

  • اگر یک یا چند دندان شما از بین رفته است.
  • اگر بالای ۱۸ سال سن دارید.
  • اگر استخوان فک کافی برای نگه داشتن ایمپلنت دارید.
  • اگر به بهداشت دهان خود اهمیت می‌دهید.
  • اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید از محافظ دهان استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.
  • اگر می‌توانید به مدت ۵ روز از سیگار کشیدن دوری کنید.

جمع‌بندی

چنانچه یک یا چند دندان خود را از دست داده باشید می‌توانید به کمک روش ایمپلنت این مشکل را برطرف کنید. ایمپلنت زیبایی را به لبخند شما برمی‌گرداند و کاربرد جویدن غذا را به حالت طبیعی آن می‌رساند. از آنجا که هزینه این روش بالا است استفاده از بیمه برای هزینه‌های جانبی ایمپلنت دندان مثل کشیدن دندان، جراحی لثه و جراحی استخوان، می‌تواند گزینه بسیاری مناسبی باشد. برای دریافت آنلاین نوبت دندانپزشکی در شهرهای مختلف (نوبت دندانپزشک تهران، نوبت دندانپزشک کرج، نوبت دندانپزشک مشهد و ...) می‌توانید از خدمات سایت دکتر تو استفاده کنید. دکترتو با فراهم کردن نوبت دهی آنلاین بهترین پزشکان، این امکان را به وجود آورده است که بتوانید ضمن مشاوره با دندانپزشک، از طریق فیلتر بیمه، دندانپزشکان طرف قرارداد با بیمه را پیدا کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی