بازدید 5918

داستان زندگی اولین زن برنده جایزه نوبل

در جدیدترین قسمت برنامه «هزارتوی داستان» از رادیو نمایش، آثار آلیس مونرو، نویسنده مطرح کانادایی مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵ 23 June 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، آلیس مونرو در سال ۲۰۱۳ موفق به دریافت جایزه نوبل ادبی شد و آکادمی سوئد او را «استاد داستان کوتاه معاصر» معرفی کرد. مونرو اولین نویسنده‌ای است که در مقام یک نویسنده داستان کوتاه، نوبل ادبیات را از آن خود کرده است. البته آلیس مونرو غیر از جایزه نوبل موفق به دریافت جوایز بسیاری شده است، ۲ جایزه معتبر گیلر از جوایز ادبی کانادا و سه جایزه فرماندار کل کانادا از جمله آنها هستند.

او ۲ بار هم جایزه تریلیوم را برده و یک بار نیز به عنوان برنده جایزه حلقه منتقدان کتاب ملی آمریکا انتخاب شده است. جایزه بین‌المللی من بوکر نیز از جمله جوایزی است که وی در کارنامه خود دارد.

مارگارت اتوود دیگر نویسنده نام‌دار کانادایی، آلیس مونرو را «یک قدیس بین‌المللی عرصه ادبیات» نام داده‌ است و منتقدان و نویسندگان، سبک ساده و بی‌پیرایه و پیرنگ‌های چند لایه و شخصیت‌های ساده و دیالوگ‌های زیبایش را ستوده‌اند.

پنجشنبه ۲ تیر ساعت ۲۱ در برنامه «هزارتوی داستان» بهناز بستاندوست داستان «چشم انداز دریاچه» نوشته مونرو را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر می‌پردازند..

گویندگی زندگینامه نویسنده را رضا عمرانی انجام داده و تهیه کنندگی آن بر عهده ژاله محمدعلی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار