بازدید 5183
۱

موارد بستری کرونا در هرمزگان افزایش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز گذشته یک مورد دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد و آمار بستری های کرونا در استان به سه نفر رسید.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳ 20 June 2022

به گزارش «تابناک»، دکتر عبدالجبار ذاکری یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هرمزگان از هفته اول اردیبهشت ماه تا چند روز گذشته هیچ مورد بستری کرونا نداشته اما متاسفانه در دو سه روز اخیر شاهد بستری شدن سه بیمار هستیم.

وی سهل انگاری در رعایت پروتکلهای بهداشتی و تکمیل نشدن واکسیناسیون را از جمله دلایل ابتلا به کووید ۱۹ عنوان کرد و افزود: این روزها با کاهش آمار فوتی و موارد ابتلا به کرونا در سراسر کشور، شاهد عادی انگاری شرایط از سوی مردم هستیم که این عادی انگاری زنگ خطر برای سلامت جامعه بوده زیرا که هنوز کرونا تمام نشده و چرخش ویروس ادامه دارد.

ذاکری با اشاره به نقش انکار ناپذیر واکسیناسیون در کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در موج ششم، افزود: با توجه به اینکه در شرایط رکود بیماری به سر می بریم، بهترین فرصت برای تزریق واکسن کرونا است و لذا از همه کسانی که چهار ماه از زمان تزریق دز سوم آنها می گذرد، درخواست می‌شود جهت تکمیل سابقه واکسیناسیون خود در اولین فرصت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مجموع جمعیت هدف هرمزگان برای تزریق واکسن کرونا که شامل افراد بالای پنج سال می شود، رقمی برابر با یک میلیون و ۸۵۲ هزار و ۷۷۸ نفر است که از این شمار حدود ۸۲ درصد تزریق مرحله اول و ۷۲ دهم درصد هر دو مرحله تزریق این واکسن را دریافت کردند.

به گفته ذاکری جمعیت هدف استان برای تزریق واکسن مرحله سوم برابر با یک میلیون و ۳۳۸ هزار و ۵۸۰ نفر افراد بالای ۱۲ سال است که از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا تاکنون ۶۰ درصد از این شمار واکسن دُز سوم را دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص آخرین آمار فوتی های کرونا در استان گفت: خوشبختانه آمار فوتی از هفته اول اردیبهشت ماه تاکنون تغییری نداشته و در همان رقم دو هزار و ۶۱۶ نفر باقی مانده است.

این مقام مسوول با هشدار نسبت به تبعات سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، خاطرنشان کرد: با توجه به آمارهای کووید۱۹، استفاده از ماسک در اماکن روباز ضرورتی ندارد اما در فضاهای بسته همچنان باید ماسک استفاده و پروتکل‌ها رعایت شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
فكر كنم يواش يواش يك چيزي مي خواد گرون شه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی