بازدید 17140
۷
با تحولات منطقه و جهان

پرواز دو بمب افکن‌ بی۵۲ آمریکا بر فراز خلیج فارس/ حمله موشکی به پایگاه نیروهای ترکیه در شمال عراق/ تصویب طرحی علیه پهپادهای ایرانی در سنای آمریکا/ مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی رژیم اسرائیل به دمشق

پرواز دو بمب افکن بی۵۲ آمریکا بر فراز خلیج فارس، حمله موشکی به پایگاه نیرو‌های ترکیه در شمال عراق، تصویب طرحی علیه پهپاد‌های ایرانی در سنای آمریکا، مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی رژیم اسرائیل به دمشق و استعفای جمعی نمایندگان جریان صدر از پارلمان عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۲۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸ 10 June 2022

پرواز ۲ بمب افکن‌ بی۵۲ آمریکا بر فراز خلیج فارس/ حمله موشکی به پایگاه نیروهای ترکیه در شمال عراق/ تصویب طرحی علیه پهپادهای ایرانی در سنای آمریکا/ مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی رژیم اسرائیل به دمشق

بین الملل تابناک: پرواز دو بمب افکن بی۵۲ آمریکا بر فراز خلیج فارس، حمله موشکی به پایگاه نیرو‌های ترکیه در شمال عراق، تصویب طرحی علیه پهپاد‌های ایرانی در سنای آمریکا، مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی رژیم اسرائیل به دمشق و استعفای جمعی نمایندگان جریان صدر از پارلمان عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

پرواز دو بمب افکن‌ بی۵۲ آمریکا بر فراز خلیج فارس

مرکز تروریستی سنتکام پنجشنبه شب در حساب توییتری خود نوشت: دو فروند بمب افکن بی-۵۲ نیروی هوایی آمریکا بر فراز خلیج فارس پرواز و جنگنده‌های اف-۱۶ ارتش اسرائیل این بمب افکن‌ها را در راه بازگشت اسکورت کردند.

در پیام توییتری مرکز تروریستی سنتکام آمده است که پرواز این بمب افکن‌ها در روز چهارشنبه ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) در حوزه فعالیت سنتکام انجام شده است.

پرواز ۲ بمب افکن‌ بی۵۲ آمریکا بر فراز خلیج فارس/ حمله موشکی به پایگاه نیروهای ترکیه در شمال عراق/ تصویب طرحی علیه پهپادهای ایرانی در سنای آمریکا/ مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی رژیم اسرائیل به دمشق

 این اقدامات آمریکا در حالی انجام می‌شود که این کشور دم از دیپلماسی زده و به دنبال بازگشت به برجام است.

آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا، روز پنجشنبه به وقت محلی به تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد و به رغم این اقدام تخریبی واشنگتن و متحدان اروپایی‌اش مدعی شد، ایالات متحده آمریکا همچنان متعهد به بازگشت به برجام است.

حمله موشکی به پایگاه نیروهای ترکیه در شمال عراق

منابع خبری عراق از حمله راکتی به پایگاه نظامی ترکیه در بعشیقه موصل خبر دادند.

یک منبع امنیتی عراقی در گفت‌وگو با شبکه سومریه نیوز اعلام کرد که محدوده پایگاه نظامی "زلیکان" ترکیه در منطقه "بعشیقه" در شرق موصل، پنج‌شنبه شب با چند راکت کاتیوشا هدف حمله قرار گرفت.

پرواز ۲ بمب افکن‌ بی۵۲ آمریکا بر فراز خلیج فارس/ حمله موشکی به پایگاه نیروهای ترکیه در شمال عراق/ تصویب طرحی علیه پهپادهای ایرانی در سنای آمریکا/ مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی رژیم اسرائیل به دمشق

این منبع گفت که خسارت قابل توجهی درپی این حمله راکتی گزارش نشده است.

این پایگاه نظامی که محل حضور نیروهای ترکیه در شمال عراق است پیش از این نیز چندین بار مورد حمله راکتی و پهپادی قرار گرفته است.

منابع خبری عراق یکم خرداد جاری نیز از حمله پهپادی به این پایگاه نظامی ترکیه در بعشیقه موصل و کشته شدن دو سرباز ترکیه‌ای خبر داده بودند.

تصویب طرحی علیه پهپادهای ایرانی در سنای آمریکا

کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا عصر پنجشنبه به وقت محلی طرح مقابله با پهپادهای جمهوری اسلامی ایران موسوم به "متوقف کردن پهپادهای ایران" را تصویب کرد.

این طرح در کمیته روابط خارجی سنا به رهبری سناتور دموکرات باب منندز تصویب شد که در واکنش به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از اقدام تخریبی کشورش و حامیان اروپایی آن حمایت کرد. این سناتور آمریکایی مدعی شد: شورای حکام باید پیش از این ایران را به دلیل عدم همکاری بموقع و معتبر با پرسش‌های آژانس اتمی درباره مواد هسته‌ای اعلام‌نشده که با توافقنامه پادمانی ایران در تضاد هستند، پاسخگو می‌کرد.

در رأی‌گیری چهارشنبه شب شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قطعنامه پیشنهادی ضد ایرانی آمریکا و متحدانش با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف روسیه و چین و ۳ رأی ممتنع هند، پاکستان و لیبی به تصویب رسید. جمهوری اسلامی ایران این قطعنامه را به عنوان اقدامی سیاسی، نادرست و غیرسازنده تقبیح و محکوم کرد.

پرواز ۲ بمب افکن‌ بی۵۲ آمریکا بر فراز خلیج فارس/ حمله موشکی به پایگاه نیروهای ترکیه در شمال عراق/ تصویب طرحی علیه پهپادهای ایرانی در سنای آمریکا/ مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی رژیم اسرائیل به دمشق

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا عصر پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد طرح شماره H.R. ۶۰۸۹ با عنوان "متوقف کردن پهپادهای ایران" را تصویب کرده است. این مصوبه باید در صحن سنا نیز به رای گذاشته شود.

در بیانیه مشترک رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و جیم ریش عضو ارشد این کمیته با طرح ادعاها و اتهاماتی علیه ایران آمده است: تروریسم منطقه ای ایران نه تنها امنیت شرکای ما در خاورمیانه، بلکه منافع امنیت ملی آمریکا را نیز تهدید می کند. پهپادها به سلاح منتخب ایران تبدیل شده اند.

در این بیانیه ادعا شده است: از زمانی که دولت جو بایدن مذاکرات برای پیوستن مجدد به برجام را آغاز کرده است، ایران حملات پهپادی علیه شرکای خلیج فارس و اسرائیل، و علیه سربازان و دیپلمات های آمریکایی انجام داده است. این لایحه عواقب جدی بر برنامه پهپادی ایران و حامیان آن تحمیل خواهد کرد تا ایران دیگر نتواند این حملات را با مصونیت انجام دهد. مجلس سنا باید به سرعت این قانون مهم را تصویب کند.

آنها با طرح اتهامات ضد ایرانی و ادعاهای بی پایه خود مدعی شدند: تصویب این طرح، یک گام مهم رو به جلو در تضمین همگامی قوانین آمریکا با اقدامات خصمانه منطقه ای ایران و مسئول دانستن این کشور در قبال اقدامات بی ثبات کننده اش است.

این مصوبه کمیته روابط خارجی سنا در حالی است که مجلس نمایندگان آمریکا، هشتم اردیبهشت ماه امسال "قانون توقف هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی" (SIDA ) ( طرحی که خواستار متوقف کردن توان پهپادی ایران است) را با ۴۲۴ رای موافق و ۲ رای مخالف به تصویب رساند.

در این طرح ضد ایرانی ادعا شده بود که جلوگیری از دستیابی ایران و متحدان آن به پهپادها و قطعات تجاری آنها که می توانند در حملات علیه شخصیت های آمریکایی و سایر کشورهای همکار مورد استفاده قرار گیرند، سیاست آمریکا خواهد بود.

این طرح دو حزبی از سوی مایکل مک کال (جمهوری خواه - تگزاس)، گریگوری میکس (دموکرات-نیویورک)، تد دوچ (دموکرات-فلوریدا) و جو ویلسون (جمهوری خواه- راستین کارولینای جنوبی) حمایت شده است.

در قوانین پیشین آمریکا که فروش تسلیحات به ایران یا صادرات تجهیزات نظامی از ایران را ممنوع و شامل تحریم ها می کرد، نام پهپادها وجود نداشت.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز پیش از این، در هراس از فن آوری سیستم های هواپیمای بدون سرنشین، طرحی را برای مقابله با تهدید پهپادها معرفی کرده بود.

یک مقام ارشد آمریکایی در این زمینه هشدار داده بود که حملات پهپادی علیه مقامات سرشناس در سایر کشورها می تواند در آمریکا نیز رخ دهد.

ژنرال فرانک مک کنزی فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در غرب و آفریقا (سنتکام) در اظهاراتی ضمن اذعان به قدرت پهپادی ایران اعلام کرده بود آمریکا باید اقدامات بیشتری برای مقابله با پهپادهای کوچک ایران انجام دهد.

مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی رژیم اسرائیل به دمشق

خبرگزاری رسمی سوریه از مقابله پدافند هوایی ارتش این کشور با حمله موشکی رژیم صهیونیستی به دمشق خبر داد.

 خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور، اهداف متخاصمی را در آسمان مناطق جنوبی شهر دمشق رهگیری و منهدم کرد.

سانا در این باره گزارش داد: ساعت ۴:۲۰ بامداد امروز جمعه (به وقت محلی) دشمن اسرائیلی حملات موشکی را از سمت بلندی‌های اشغالی جولان به مناطق جنوبی دمشق انجام داد.

پرواز ۲ بمب افکن‌ بی۵۲ آمریکا بر فراز خلیج فارس/ حمله موشکی به پایگاه نیروهای ترکیه در شمال عراق/ تصویب طرحی علیه پهپادهای ایرانی در سنای آمریکا/ مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی رژیم اسرائیل به دمشق

طبق این گزارش، اغلب موشک‌های شلیک شده توسط رژیم صهیونیستی پیش از اصابت به اهداف مورد نظر، رهگیری و منهدم شدند.

یک منبع مطلع در این باره اعلام کرد که این حمله منجر به مجروح شدن یک غیرنظامی سوری و خسارت جزئی شده است.

این تجاوزات هوایی رژیم صهیونیستی در حالی تکرار می‌شود که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد این حملات را محکوم کرده و خواستار توقف آن شده است.

استعفای جمعی نمایندگان جریان صدر از پارلمان عراق

نمایندگان جریان صدر عراق در پارلمان این کشور به درخواست رهبر این جریان نامه استعفای‌شان را امضا کردند.

به گزارش بغداد الیوم، ساعاتی پس از درخواست مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق از نمایندگان این جریان برای استعفا از پارلمان، این نمایندگان استعفانامه‌های خود را امضا کردند.

جریان صدر در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: همه نمایندگان جریان صدر بدون استثنا در "حنانه" (دفتر مقتدا صدر در نجف)، استعفای‌شان را امضا کردند.

در این بیانیه آمده است: این اقدام به دستور مقتدا صدر صورت گرفت.

رهبر جریان صدر عصر پنج‌شنبه در اظهاراتی تلویزیونی گفت: ماندن فراکسیون صدر مانعی در برابر تشکیل دولت بوده، پس تمامی نمایندگان فراکسیون آماده استعفا هستند.

وی ادامه داد: می‌بایست عزیزان من، نمایندگان فراکسیون صدر استعفاهای خود را بنویسند و بعد از دستور به آنها طی روزهای آتی، آن را تقدیم ریاست پارلمان کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۷
مگر آمریکای تروریست تا حالا حمایت می‌کرد که حالا تحریم کرده ، یک مشت دیونه تو آمریکا هستند
پرواز دو هواپیمای 70 ساله بر فراز خلیج فارس.
باید تعجب کرد چطوری هنوز این عتیقه‌ها رو استفاده میکنن دلشون هم خوشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
وقتی نمیدونی در دیپلماسی بین المللی پرواز اینها یعنی چی و حتی از قابلیتهای اینها اطلاع نداری نظر ندی کسی چیزی نمیکه بهت داداش
کمتر از چند ثانیه این بی ۵۲ های آمریکا رو میتونیم به کف خلیج فارس برسونیم دوره بمب افکن تموم شده الان عصر پهپاد و ریز پرنده هاست
الله اکبر الله اکبر
منطقه حسابی داره بهم میریزه.بوی جنگ میاد.
برگشتیم به دوره احمدی نژاد که قطعنامه و تحریم رو کاغذ پاره می دونستند، از ماست که برماست ، امان از دست روسیه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر