بازدید 13007

نماینده عربستان در اتحادیه عرب: ایران منبع خطر است

نماینده عربستان سعودی در اتحادیه عرب، امروز در نهمین نشست مشترک گفت‌وگوهای سیاسی عربی و اروپایی، اتهامات تندی به ایران زد و تهران را عامل بی‌ثباتی و هرج و مرج در منطقه و دنیا معرفی کرد.
کد خبر: ۱۱۲۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴ 09 June 2022


«عبدالرحمن بن سعید الجمعه» نماینده دائم عربستان سعودی در اتحادیه عرب، امروز (پنجشنبه، ۹ ژوئن)، در نهمین نشست مشترک برای گفت‌وگوهای سیاسی عربی و اروپایی بین نمایندگان دائمی اتحادیه عرب و سفرای کمیته سیاسی و امنیتی شورای اتحادیه اروپا، ایران را آماج اتهامات قرار داد و خواستار تقویت روابط عربی با اتحادیه اروپا شد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، عبدالرحمن الجمعه ضمن تأکید بر تمایل عربستان سعودی و کشورهای عربی به تقویت و گسترش زمینه‌های همکاری با اتحادیه اروپا برای تامین منافع مشترک، تصریح کرد: فرصت‌های زیادی برای ارتقای سطح مشارکت و ارتقای آن به سطح بهتر و آن‌چه ما در روابط استراتژیک به دنبال آن هستیم، وجود دارد.

نماینده دائم عربستان سعودی ادعا کرد: «چند مسئله بین‌المللی و منطقه‌ای مهم برای طرف‌های عربی و اروپایی وجود دارد که مستقیم و غیرمستقیم بر روند همکاری بین آن‌ها سایه افکنده است که مهمترین آن‌ها مسئله ایران است که به لطف رفتارهای نظام حاکم و سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده آن برای امنیت منطقه و جهان، ایران را به منبع خطری تبدیل کرده است که امنیت کشورهای عربی و صلح و امنیت بین المللی را تهدید می‌کند».

وی در ادامه اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران، ادعا کرد: «ایران به شورش در قبال جامعه بین‌الملل و نقض پیمان‌های بین‌المللی با تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی و توسعه یک سامانه موشکی ادامه می‌دهد؛ سامانه‌ای که تأسیسات نفتی و خطوط بین‌المللی تامین انرژی را که برای اقتصاد جهانی حیاتی و مهم است، هدف قرار می‌دهد».

عبدالرحمن بن سعید الجمعه در ادامه اتهام‌زنی علیه ایران گفت: «ما در جهان عرب از نقش بزرگ سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا در عرصه بین‌الملل قدردانی می‌کنیم و از این رو بر روی اتحادیه اروپا برای اتخاذ تدابیر مؤثر علیه نظام ایران و رفتارهای آن که صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند، حساب می‌کنیم».

این مقام سعودی در پایان سخنرانی‌اش در این نشست، مدعی شد که منطقه در حال حاضر شاهد دو دیدگاه و چشم‌انداز برای آینده است که هدف اولی ایجاد صلح و رفاه و ارتقای عدالت، برابری و حقوق بشر از سوی پادشاهی سعودی و کشورهای عربی دوست و برادر آن است و در مقابل آن، دیدگاه و چشم‌انداز ایران در گسترش ویرانی و هرج و مرج در منطقه و جهان است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر