بازدید 8789
سوژه

چرا ایران بازی با مکزیک و اکوادور در آمریکا را رد کرد؟

مکزیک مانند اکوادور در خرداد در آمریکا اردو دارد. این دو کشور به ما پیشنهاد دادند بیایید در آمریکا بازی کنیم اما طبیعی است که شرایط در این حالت سخت تر از کانادا بود.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ 27 May 2022

«با هر کشوری که بازی با آن شدنی بود، مذاکره شده است. برای فیفادی پیش رو همچنان نا امید نیستیم. حتی با تیم‌های آسیایی یا آفریقایی که درگیر مقدماتی جام ملت‌های آسیا نیستند و مورد تایید کادر فنی قرار بگیرند، بازی خواهیم کرد.» این جملات از سوی جواد پاینده مدیر روابط عمومی فدراسیون مطرح شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، پاینده در برنامه تلویزیونی اضافه کرد: همه تلاش ها انجام می‌شود تا فیفادی آتی از دست ندهیم اما باید نکته‌ای را بگویم. با توجه به جریان بودن لیگ‌ ملت‌های اروپا، به جز 3-2 تیم، هیچ گزینه دیگری برای بازی با تیم‌های این قاره نداریم. یکی از این کشورهای اروپایی ایرلند جنوبی بود که با پیشنهاد اولیه ما موافقت کرد اما ناگهان اعلام کردند به دلیل عدم امکان جمع آوری بازیکنان‌شان در تاریخ مدنظر، نمی‌توانند این بازی را با ما برگزار کنند. کشور اروپایی دیگری هم با این تاریخ موافقت کرد اما در شرایطی که به جام جهانی صعود نکرده به ما گفتند کل هزینه های تیم شان برای بازی در دوحه شامل یک پرواز چارتر اختصاصی را پرداخت کنیم و در مجموع باید برای این بازی یک میلیون و 500 هزار دلار هزینه می‌دادیم.

وی تصریح کرد: در این وضعیت کشورهای قابل مذاکره برای ما تیم‌های آمریکای شمالی، جنوبی، برخی کشورهای آفریقایی که درگیر جام ملت‌های آفریقا نبودند یا تیم‌های استرالیا و نیوزیلند از اقیانوسیه بودند. برنامه استرالیا پر بود و بازی با این تیم منتفی شد. نیوزیلند برای بازی در دوحه برای ما ماه خرداد با ما موافقت کرد و قرار بود قبل از دیدار پلی آف این تیم در جام جهانی با هم بازی کنیم اما نظر اسکوچیچ این بود این دیدار به ما کمک نخواهد کرد. 

چرا ایران بازی با مکزیک و اکوادور در آمریکا را رد کرد؟

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه آیا در حال حاضر گزینه جایگزین داریم، پاسخ داد: در بین همین کشورهای آفریقایی که البته به نام آنها اشاره نمی‌کنم، گزینه‌هایی داریم که موافقت اولیه خودشان را اعلام کردند. تلاش ما هم بر این است که دو بازی برگزار شود. برخی دوستان اشاره کرده‌اند چرا از منطقه کونکاکاف، با مکزیک و کاستاریکا بازی نکردیم؟ مکزیک مانند اکوادور در خرداد در آمریکا اردو دارد. این دو کشور به ما پیشنهاد دادند بیایید در آمریکا بازی کنیم اما طبیعی است که شرایط در این حالت سخت تر از کانادا بود.  

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار