بازدید 4311

اروپا: شهرک‌سازی‌های اسرائیل نقض قوانین بین‌المللی

اتحادیه اروپا عصر پنجشنبه در بیانیه‌ای در واکنش به ادامه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی اعلام کرد، این شهرک‌سازی‌ها نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰ 27 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از پایگاه خبری معا فلسطین، نمایندگان ایرلند، فرانسه، آلبانی و استونی در بیانیه مشترکی به نمایندگی از اعضای فعلی و سابق اتحادیه اروپا در شورای امنیت، تاسف عمیق خود را از تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت بیش از ۴ هزار واحد مسکونی در کرانه باختری ابراز کردند و از مقام‌های رژیم صهیونیستی خواستند که از این تصمیم خود عقب نشینی کنند.

این بیانیه که عصر پنجشنبه توسط «جرالدین برن ناسون» نماینده جمهوری ایرلند در سازمان ملل متحد پس از نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع خاورمیانه از جمله موضوع فلسطین قرائت شد، تأکید می‌کند که شهرک سازی‌های جدید مانع دیگری بر سر راه حل دو کشوری خواهند بود و شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین بین المللی و مانعی برای دستیابی به صلح عادلانه، پایدار و همه جانبه بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است.

در این بیانیه از مقام‌های رژیم صهیونیستی خواسته شده است که به هیچ گونه تخریب یا اخراج برنامه ریزی شده، به ویژه در منطقه «مسافر یطا» که به تنهایی می‌تواند به اخراج بیش از ۱۲۰۰ فلسطینی منجر شود، اقدام نکنند.

کشورهای اروپایی همچنین خواستار احترام به وضعیت موجود در اماکن مقدس در قدس شدند و بر اهمیت تولیت اردن بر اماکن مقدس در قدس از جمله مسجدالاقصی و نقش اردن در این زمینه تاکید کردند.

در پایان این بیانیه آمده است: وضعیت متشنج در فلسطین بار دیگر نیاز به بازگرداندن افق سیاسی یک روند صلح معتبر و قابل دوام را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس در سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل بیش از ۲۵۰ شهرک یهودی‌نشین در این مناطق ساخته شده که حدود ۶۵۰ هزار یهودی در آنها ساکن هستند. بر اساس اصول حقوق بین المللی سکونت آنان در این شهرک‌ها که در منطقه اشغالی ساخته شده، غیرقانونی است.

فلسطینیان تقریبا هر جمعه در مناطق مختلف کرانه باختری در اعتراض به شهرک سازی اسرائیل و ساخت دیوار حائل تظاهرات می‌کنند و مورد حمله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند.

علیرغم مخالفت‌های جهانی با شهرک سازی‌های غیرقانونی و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی این رژیم در دهه‌های گذشته بیش از ۵۰ درصد کرانه باختری (از جمله بیت المقدس) را برای ساخت شهرک‌های مسکونی و پایگاه‌های نظامی تصرف کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار