بازدید 4197

فرسودگی ۵۰ هزار تخت بیمارستانی در ایران

اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این پروژه‌ها بالغ بر ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است و اعتبار مورد نیاز برای تجهیز آن‌ها نیز حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
کد خبر: ۱۱۱۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ 06 May 2022

به گزارش تابناک، مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر در کشور حدود ۵۰ هزار تخت بیمارستانی در وضعیت فرسودگی هستند. در صورت تأمین منابع اعتباری سالانه معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها، امکان نوسازی بیمارستان‌های فرسوده ظرف پنج سال وجود دارد.


مهندس امیر ساکی در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره وزارت بهداشت، گفت: حدود ۵ هزار و ۱۰۰ پروژه عمرانی جهت توسعه زیرساخت بهداشت و درمان با زیربنای بالغ بر ۱۲ میلیون مترمربع شامل پروژه‌های بیمارستانی، درمانی، بهداشتی، آموزشی، کمک آموزشی، خوابگاه، ورزشی و ... در سراسر کشور در دست اجرا قرار دارد.

وی درباره اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه‌ها، گفت: اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این پروژه‌ها بالغ بر ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است و اعتبار مورد نیاز برای تجهیز آن‌ها نیز حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

۲۵۸ پروژه بیمارستانی در دست اجرا

ساکی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۲۵۸ پروژه بیمارستانی با ظرفیت بالغ بر ۴۸۰۰۰ تخت کل و زیربنای بالغ بر ۴.۸ میلیون مترمربع با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در کل کشور و همه استان‌ها، از جمله مناطق محروم در دست اجرا قرار دارد. اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پروژه‌ها بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز برای تجهیزات آن‌ها، ۴۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

ساکی درباره وضعیت بیمارستان‌های فرسوده در کشور و برنامه وزارت بهداشت برای نوسازی یا بازسازی این بیمارستان‌ها، گفت: مطابق با بررسی‌های انجام شده، در حال حاضر در کشور حدود ۵۰ هزار تخت بیمارستانی در وضعیت فرسودگی هستند. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تأمین اعتبارات مورد نیاز باید سالانه ۱۰ هزار تخت بیمارستانی تکمیل شود. در صورت تأمین منابع اعتباری سالانه معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها، امکان نوسازی بیمارستان‌های فرسوده ظرف ۵ سال وجود دارد.

میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های بهداشتی اولویت‌دار

وی درباره وضعیت عمرانی پروژه‌های بهداشتی و اعتبار مورد نیاز برای این مراکز با توجه به تاکید وزیر بهداشت بر تقویت حوزه بهداشت، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۰۳۵ پروژه بهداشتی اولویت‌دار با زیربنای ۷۲۶ هزار و ۶۲۰ متر مربع در کشور وجود دارد، که جهت تکمیل این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۳۸.۳۹۰ میلیارد ریال و جهت تجهیز آن‌ها اعتباری بالغ بر ۱۱.۲۴۴ میلیارد ریال مورد نیاز است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل