بازدید 9648
عضو هیات رئیسه مجلس:

یارانه پنهان فقط به جیب ۲۰۰ نفر می‌رود

سلیمی گفت: رانت خواران ارز ترجیحی که در دولت قبل گلوگاه‌های اقتصادی کشور را در اختیار داشتند، امروز به‌دنبال ایجاد اخلال در بازار هستند.
کد خبر: ۱۱۱۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ 05 May 2022


عضو هیات رئیسه مجلس گفت: یارانه پنهان متعلق به ۸۵ میلیون ایرانی است ولی تنها به جیب حدود ۲۰۰ نفری می رود که در دولت قبل گلوگاه‌های اقتصادی کشور را در اختیار داشتند و امروز نیز به دنبال ضربه زدن به دولت و ایجاد اخلال در بازار هستند.

به گفته حجت‌الاسلام سلیمی در این وضعیت طبقات مرفه جامعه بیشترین بهره را از یارانه پنهان می‌برند و طبقات ضعیف جامعه که مستحق دریافت یارانه هستند کمترین استفاده و بهره‌مندی را دارند.

دولت‌ها معمولا دو نوع یارانه به مردم پرداخت می‌کنند؛ یکی یارانه آشکار است و دیگری یارانه پنهان است.

یارانه بنزین، آب، برق و دارو نیز یارانه‌ پنهان هستند که دولت روی برخی از کالاها می‌پردازد تا آن کالاها ارزانتر به دست مردم برسد.

این نوع از یارانه زمانی پرداخت می‌شود که دولت بنا به شرایط موجود، تولید انحصاری کالایی را بر عهده گرفته و قیمت آن کالا را هم خودش تعیین کند.

در این شرایط دولت تمایل دارد برای حمایت از مردم قیمت‌ها را پایین نگه دارد و عبارتی به مردم یارانه پنهان دهد.

بنا به اعلام هادی قوامی معاون وزیر اقتصاد، رقم یارانه پنهان در اقتصاد ایران حدود ۵۰ میلیارد دلار، معادل ۱۴۰۰هزار میلیارد تومان است که سهم هر ایرانی از این یارانه روزانه ۴۵هزار تومان است.

این یعنی یک روز یارانه پنهان هر فرد معادل یک ماه یارانه نقدی است و مجموع یارانه پنهان ماهانه برای هر فرد یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۲
خوب اون دویست نفر را مجازات کنید
خوب مرد مومن تو که دویست نفر را می شناسی چرا مردم را مجبور می کنید تو برزخ زندگی کنند یقه اون دویست نفر را بچسب
خدا خیرت بده
۲۰۰ نفر بعد دولت توان برخورد با ۲۰۰ نفر رو نداره ۸۳ میلیون رو باید در سختی و عذاب قرار بدن عدالت دولت محرومان رو هم دیدیم
اگر می شناسید بگیریدشان و اگر مجرمند اعدامشان کنید . مملکت داری به عمل است نه به حرف .
یارانه باید مستقیم به حساب ملت وارد بشه.

در هیچ جای دنیا یارانه به حساب دلال و واردکننده و... واریز نمیشه. فساد ارز ۴۲۰۰ اونقدر بالاست که با خریدن رسانه و نماینده و ... میخواد جلوی سامان دهی ارز ۴۲۰۰ رو بگیره.
این ۲۰۰ نفر چه کسانی هستند؟ معرفی کنید
کی بود کی بود من نبودم
طبق معمول
اکنون ماکارانی و روغن دست کیه؟
بهتر نیست هر کس درحوزه خود کار کرده و اظهار نظر کند؟پزشک در امور پزشکی و بهداشتی ،اقتصاد دان در امور اقتصادی ، سیاستمدار در امور سیاسی ،.......................... و روحانیون در امور مذهبی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوبه پس اسم این 200نفر را هم اعلام کنید تا مشکل حل بشه ؟!پس منظر چی هستید؟!
200 نفر اگه روزی یک نفر رو گوش مالی داده بودید الان همه چی درست شده بود، فکر می کنید با کی طرف هستید
حاج آقا شما نماینده مردم هستید در مجلس . اسامی آن ۲۰۰ نفر و میزان یارانه هر کدام را علنا اعلام کنید تا مردم خودشان به حسابشان برسند .
جناب شعاری هیچ چیز تا به حال حل نشده و نخواهد شد؛ اسم بدهید و مصادره اموال و دادگاهی کنید .
شما هم هرچی کم میارید از دولت قبل مایه میذارید
معرفی و مفتضحشون کنید قربان.
اینطوری که فایده ندارد.
توجیه گره گرونیاس اینم
به جیب دویست نفر یا دوهزار نفر یا دویست هزار نفر بره برای من این مهمه که الان باید سی وچهار هزار تومن پول یه ماکارونی بدم واز جیب من این پول میره ومهمترش اینه که دولتی اینکار رو میکنه که به قبلی ایراد می گرفت
این یعنی یک روز یارانه پنهان هر فرد معادل یک ماه یارانه نقدی است و مجموع یارانه پنهان ماهانه برای هر فرد یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است. آفرین یعنی از فردا این مبلغ را یارانه میگیریم ؟. یعنی ماهانه هر ایرانی 54 دلار . بهتره با دلار حساب کنید وگرنه سال دیگه با یک میلیون سیصدو پنجاه هزار تومان میشه یک پفک نمکی گرفت
اولش گفته یارانه پنهان تو جیب 200 نفر میره.بعد گفته دهکهای بالا بیشتر میبرن.منظورش اینه که دهکهای بالا 200 نفر هستن؟؟
وزارت اطلاعات طبق معمول باید وراد عمل شود وگلوی این 200 نفر را بفشارد
کفن بپوش برو تو خیابون برای اعتراض تا مردم پشت سرت بیان
خوب اگر میدانید همان 200 نفر را بگیرید. نه هشتاد میلیون نفر را گروگان گرفته اید.ملت را رها کرده مفسدان را بگیرید.مگر شعار دولت رییسی مبارزه با مفسدان نبود.پس چرا به مبارزه با فقرا و مستضعفان تغییر کرد؟
آن 200 نفر به قول شما برایشان فرقی نمیکند که نان 2000 تومان شود یا ماکارونی 24000تومان.اما ضعفا و فقرا چه کنند با این ناعدالتیها؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست