بازدید 24122
۱

عبدالله عبدالله افغانستان را ترک کرد

عبدالله عبدالله، رئیس پیشین شورای آشتی ملی افغانستان در توییتی اعلام کرد که از این کشور خارج شده است. وی با این حال گفت این «مسافرت شخصی برای چند روز» است.
کد خبر: ۱۱۱۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 01 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز، وی در توئیتی ضمن تبریک عید فطر نوشت: «در روزهای پر میمنت عید امسال به‌دلیل مسافرت شخصی برای چند روز بیرون از کشور می‌باشیم.ر این اساس، پیشاپیش فرارسیدن عید سعید فطر را به شما تبریک می‌گوییم و برایتان روزهای خوش و پرسعادتی آرزو داریم.»

عبدالله عبدالله پس از به قدرت رسیدن طالبان در نیمه اوت سال گذشته، در کابل باقی ماند اما گزارش‌هایی درباره حصر خانگی او منتشر شده بود.

عبدالله در این پیام اشاره‌ای به مقصد سفر نکرد، اما منابع نزدیک به او به ایندیپندنت فارسی گفتند او برای دیدار با خانواده‌اش به دهلی رفت و در نظر دارد پس از مدتی اقامت در هند، دوباره به کابل برگردد.

عبدالله در این پیام، با اشاره به حوادث مرگبار ماه رمضان افزود: «رمضان امسال نیز مانند سال‌های قبل شاهد حوادث خونین بود و تعداد زیادی از شهروندان کشور در شهرها و ولایت‌های مختلف بر اثر حملات دهشت‌افکنانه و هدفمند به شهادت رسیدند، زخم برداشتند و آرامش خود را از دست‌ دادند.»

او با تاکید بر احترام و رعایت حقوق بشر، تاکید کرد که به‌عنوان یک شهروند افغانستان، برای «تثبیت حق مردم برای تعیین سرنوشتشان» در کنار مردم افغانستان می‌ایستد و بدون چشمداشت شخصی، برای عدالت اجتماعی، برابری، وحدت ملی و مشارکت سیاسی عادلانه تلاش می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
تا مردم افغانستان دست از کوته فکری بر ندارند وعده ای به خود اجازه ندهند برای بقیه فکر کنند که باید برن بهشت همین آش وهمین کاسه هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار