بازدید 8502
۲

برلوسکنی: عمیقا از رفتار پوتین مایوس و ناراحتم

برلوسکنی گفت از رفتار پوتین در جریان جنگ در اوکراین «عمیقا مایوس و غمگین» شده است.
کد خبر: ۱۱۱۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳ 10 April 2022


تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ پ
نخست وزیر اسبق ایتالیا اظهار کرد، رفتار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه او را "عمیقاً مایوس و ناراحت" کرده است.

به گزارش ایسنا، سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر اسبق ایتالیا در اظهاراتی تاکید کرد که ولادیمیر پوتین باید مسئولیت کامل حمله به اوکراین را در مقابل چشم جهانیان بر عهده بگیرد.
بخوانید...
(ویدئو) ازدواج برلوسکونی در ۸۵ سالگی با خانم نماینده
بازگشت برلوسکونی به دنیای سیاست
(تصویر) هدیه عجیب برلوسکنی به پوتین!

این سرمایه‌دار که سال‌ها دوستی نزدیکی با رهبر روسیه داشته، در سخنرانی در گردهمایی حزب محافظه‌کار خود تحت عنوان حزب "فورزا ایتالیا" در شهر رُم گفت: "۲۰ سال پیش با او آشنا شدم و او همیشه به نظرم مردی حامی دموکراسی و صلح بود... چقدر حیف! "

برلوسکنی که پیش از این روابط دوستانه‌ای با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه داشت گفت که از رفتار وی در جریان جنگ در اوکراین «عمیقا مایوس و غمگین» شده است.

سیلویو برلوسکنی که سه بار بین سال‌های ۱۹۹۴ و ۲۰۱۱ قدرت را در ایتالیا در دست داشت، تاکنون به طور علنی از پوتین انتقاد نکرده بود. این اولین اظهارنظر‌های علنی او از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه تاکنون درباره پوتین است.

کرملین این حمله را یک "عملیات ویژه" با هدف "غیرنظامی ساختن" و "زدودن نازیسم" از همسایه خود می‌خواند، در حالی که اوکراین و متحدانش آن را به عنوان "بهانه‌ای بی‌اساس برای جنگ" رد کرده‌اند.

برلوسکنی در سال ۲۰۱۵ پوتین را "رهبر بی، چون و چرای شماره یک در میان رهبران جهان" خواند و یک بار دیگر هم این رهبر ۶۹ ساله روسیه را مانند یک برادر کوچک‌تر توصیف کرد.

هر دوی آن‌ها در روسیه و ایتالیا با یکدیگر دیدار داشته‌اند و سابقا هم از آن‌ها حین خوش و بش در جریان بازدید‌های رسمی عکس گرفته شده است.

برلوسکنی ۸۵ ساله، چندین دوره شامل سال‌های ۱۹۹۴-۱۹۹۵، ۲۰۰۱-۲۰۰۶ و ۲۰۰۸-۲۰۱۱ نخست وزیر ایتالیا بوده است. او گفت: حمله به اوکراین، به جای اینکه روسیه را به اروپا وارد کند، آن را به آغوش چین انداخته است... چقدر حیف، چقدر حیف!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
به درک که ناراحتی
مرتیکه فاسد زن باره جنایتکار ساکت شو ، برای روس‌ها مایع افتخاره که مخالفشون هستی اگه نظر مثبتی به روسیه داشتی اون موقع نظر من در مورد روسیه عوض میشد ، درود بر پوتین کبیر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار