بازدید 4843

آمریکا: حصول توافق با ایران «قطعی» نیست

یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که حصول توافق هسته‌ای با ایران «قطعی» نیست.
کد خبر: ۱۱۱۲۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۱ 09 April 2022
به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، به نقل از العربیه، جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه بیان کرد: رئیس‌جمهور بایدن و مارک میلی (رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا) در این خصوص که نیروی قدس سپاه پاسداران گروه "تروریستی" است هم‌نظر می‌باشد. ما فراتر از این درخصوص مذاکرات هسته‌ای اظهارنظر نمی‌کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد که هیچ تحولی پیرامون گفتگو‌های هسته‌ای ایجاد نشده است.

پورتر همچنین مدعی شد که حصول توافق در وین در حال حاضر «نه قریب‌الوقوع و نه حتمی» است.

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنج‌شنبه در کمیته نیرو‌های مسلح سنا آمریکا ادعا کرد: من باور دارم که نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران یک گروه تروریستی است و از خروج آن‌ها از لیست حمایت نخواهم کرد.

اخیرا گزارش‌هایی درخصوص خروج احتمالی سپاه پاسداران از لیست گروه‌های "تروریستی" آمریکا به عنوان بخشی از مذاکرات وین منتشر شده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در گفت‌وگویی با ان‌بی‌سی در پاسخ به این سوال که «آیا سپاه پاسداران همچنان قرار است گروه تروریستی باقی بماند؟» عنوان کرد: من وارد این جزئیات که در کجای مذاکرات قرار داریم، نمی‌شوم. تنها می‌گویم که من چندان به حصول نتیجه در مذاکرات خوش‌بین نیستم؛ با وجود تمام تلاش‌هایی که برای این مذاکرات انجام گرفته و با وجود این حقیقت که امنیت ما با وجود این توافق در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت، ما به نقطه توافق نرسیده‌ایم. ما باید ببینیم که آیا می‌توانیم به آن (توافق) برسیم یا نه.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست