بازدید 7181
۵

روسیه، مداخله آمریکا در پاکستان را بی‌شرمانه خواند

تحولات سیاسی در پاکستان شکی باقی نمی‌گذارد که ایالات متحده قصد دارد عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان را مجازات کند.
کد خبر: ۱۱۱۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷ 05 April 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه مداخله ایالات متحده در امور داخلی پاکستان را شرم‌آور دانست و گفت: واشنگتن درپی مجازات عمران‌خان به دلیل سفر رسمی وی به مسکو و دیدار با پوتین است.

 رسانه‌های پاکستانی روز سه‌شنبه این اظهارات را به نقل از «ماریا زاخارووا» عنوان کردند؛ جایی که وی موضع گیری ایالات متحده آمریکا علیه سیاست مستقل خارجی پاکستان و سفر اخیر نخست وزیر این کشور به روسیه را به شدت مورد سرزنش قرار داد.

وی اظهار داشت: تحولات سیاسی در پاکستان شکی باقی نمی‌گذارد که ایالات متحده قصد دارد عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان را مجازات کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه آمریکا و همتایان غربی آن را را به اعمال "فشار ناهنجار" بر نخست وزیر پاکستان و تعیین اولتیماتوم برای دولت این کشور متهم کرد.

وی افزود که نخست وزیر پاکستان به طور مرتب از مداخله خارجی و توطئه علیه وی برای براندازی دولت سخن گفته است لذا روسیه امیدوارم است تا مردم پاکستان با حضور در انتخابات آتی از این شرایط مطلع باشند.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در نشست خبری خود درباره تحولات اخیر در پاکستان گفت: از نزدیک اتفاقات پاکستان را رصد می‌کنیم و تحولات در کشور دوست و برادر پاکستان از اهمیت جدی برخوردار است و در نظام پارلمانی پاکستان این تحولات طبیعی است و همه باید اطمینان حاصل کنیم مردم پاکستان بدون دخالت خارجی و مداخله‌ای سرنوشت کشور خود را رقم بزنند. روابط بسیار خوبی با دولت پاکستان داریم و در همین چارچوب تلاش کردیم روابط را حفظ کنیم.

به رغم تاکید نخست وزیر پاکستان مبنی بر دخالت آمریکا در امور کشورش، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به تحولات اخیر در پاکستان و مواضع رهبران این کشور علیه مداخله خارجی مدعی شد که واشنگتن معتقد به برتری قانون و نظام دمکراتیک است و از هیچ حزب سیاسی خاصی در پاکستان حمایت نمی‌کند.

وزارت امور خارجه پاکستان هفته گذشته در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز واشنگتن علیه اسلام‌آباد و موضع گیری علیه سیاست مستقل خارجی پاکستان به ویژه سفر عمران‌خان به مسکو همزمان با آغاز رویارویی نظامی روسیه و اوکراین، کاردار آمریکا در اسلام‌آباد را احضار کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵
حمله روسیه به اوکراین باشرمانه است!
مگه پاکستان، اوکراینه که دخالت در آن مهم باشه؟!! اونجا اگه نصف جمعیتش هم بره رو هوا، هیچ اهمیتی تمساح ها نداره که بخوان حتی اشکی برایشان بریزند.
عجب !!!!!!!!
می شه بفرذمایند تجاوز روسیه به اوکراین و قتل عام مردمی که در شهرهای محاصره شده اوکراین انجام شد با چه واژه ای باید بیان بشه؟ بی شرمانه برای جنایات پوتین خیلی خیلی نامناسبه چه واژه ای باید برای جنایات پوتین در اوکراین بگوییم؟ اصلا واژه ای در دنیا وجود دارد که بتواند پلیدی و پلشتی پوتین را بیان کند؟
تو خودت به یه کشور مستقل حمله نظامی کردی بعد چی میگی؟ واقعا که استاد مسوولین ایران هستن
روسیه در مورد کشتار غیر نظامی ها توسط ارتش خودش چیزی نگفت ؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها