بازدید 7356
۲

ارتش اوکراین کنترل کامل استان کی‌یف را به دست گرفت

اوکراین اعلام کرد نیروهای این کشور کنترل کامل منطقه کی‌یف را به دست گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۱۱۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ 03 April 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از فرانس۲۴؛ گانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین گفت که پس از عقب نشینی نیروهای متجاوز روسیه از برخی شهرهای کلیدی نزدیک پایتخت اوکراین، اوکراین کنترل «کل منطقه کی‌یف» را به دست گرفته است.

اوکراین همچنین اعلام کرده با عقب‌نشینی نیروهای مسکو به شرق و جنوب اوکراین، شواهد فزاینده‌ای از کشتار غیرنظامیان در منطقه کیف وجود داشت.

خبر دیگر در مورد جنگ اوکراین اینکه مذاکره کننده ارشد اوکراین در مذاکرات صلح با روسیه گفت که مسکو به صورت شفاهی با پیشنهادهای کلیدی اوکراین موافقت کرده است و این امیدواری را ایجاد می کند که مذاکرات برای پایان دادن به درگیری ها پیش می رود.

دیوید آراخامیا مذاکره کننده به شبکه های تلویزیونی اوکراین گفت که هر گونه دیداری بین ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به احتمال زیاد در ترکیه برگزار خواهد شد.

اراخامیا گفت: «فدراسیون روسیه به همه مواضع پاسخ رسمی داده است و آن این است که مواضع (اوکراین) را قبول دارند، به جز موضوع کریمه (الحاق شده به روسیه در سال ۲۰۱۴)».

او در عین حال گفت که هیچ تایید رسمی یا کتبی وجود ندارد، طرف روسی این را شفاهی اعلام کرد.

آراخامیا گفت که مسکو در مذاکرات موافقت کرده است که همه پرسی در مورد وضعیت بی طرف اوکراین تنها راه برون رفت از این وضعیت خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲
به اميد شکست ارتش متجاوز و پوشالي روسيه.
احسنت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی